NK doubletten

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

NK doubletten

Bericht door Paul Wagenaar » 15 mei 2017, 16:15

Hadden we bij het NK tête-à-tête al een record aantal deelnemers, zo ook bij het komende NK doubletten. Onderstaand een tabelletje waarbij bedacht moet worden dat in de jaren 2009 tot en met 2015 senioren geteld zijn waarbij mannen en vrouwen door elkaar heen deelnamen. Ook zijn er in die jaren geen NK junioren/aspiranten/pupillen gehouden.

Jaar Club Plaats Totaal
2009 Boulegoed Harlingen 72
2010 Doetinchem Doetinchem 70
2011 De Gooiers Loosdrecht 87
2012 La Boule au But Sneek 53
2013 Amité Best 72
2014 Grand Cru Leidschendam 69
2015 Les Cailloux Zeist 74
2016 Oisterwijk Oisterwijk 81
2017 Karro Deux Deventer 109

Gemiddeld 76
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

kathleenn
1 Stars
1 Stars

Re: NK doubletten

Bericht door kathleenn » 15 mei 2017, 17:37

Ja, top.

Kan iemand regelen dat de dames en de heren ook (net als de jeugd) allebei een aparte inschrijflijst krijgen? Dit is nogal onoverzichtelijk, vind ik persoonlijk. :whistle:

Groetjes,

Kathleen
Bisous,

Kathleenn

erik@ontip.nl
0 Stars
0 Stars

Bericht door erik@ontip.nl » 17 mei 2017, 09:35

Waarom geen OnTip voor de NK's ipv de excel sheets?

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 17 mei 2017, 15:03

Hoi Paul,

Weet je of er ook statistieken met aantal deelnemende teams zijn van jaren voor 2009?

Ik heb het idee dat er in de jaren 90 nog wel grotere deelnemers aantallen waren, maar dat kan ook mijn geheugen zijn dat me in de steek laat.

Andries

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 18 mei 2017, 14:16

worden er nu ook 6 voorronden (en 1/8 finales) gespeeld zoals bij de t.a.t omdat er meer dan 64 equipes spelen of zijn het 5 ronden en daarna 1/4 finales?

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 19 mei 2017, 10:15

6 voorronden en dan de beste 16 lijkt inderdaad logischer

a.wijand
3 Stars
3 Stars

Bericht door a.wijand » 19 mei 2017, 14:03

5 voorronden en dan laatste 16 kan ook hoor.

Andries

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 20 mei 2017, 11:07

Groot bezwaar bij een tamelijk groot aantal deelnemers (zeg 64 of meer) en een beperkt aantal kwalificatieplaatsen (bijv. 16) is dat het voor de meeste teams na drie verloren partijen (en soms al na twee verloren partijen) in feite voorbij is. Kans op kwalificatie zit er niet meer in, maar er moeten toch nog twee of drie partijen voor de kat zijn staart worden gespeeld. Bij WK'en EK's ligt dat anders, omdat de niet-gekwalificeerde teams verder kunnen spelen in de Coupe des Nations, het troosttoernooi en dan is de stand in het voorlopige klassement van belang voor het verdere verloop. Aangezien dit laatste niet aan de orde is bij NK's, is er alle reden om het Zwitserse systeem bij NK's nog eens heel goed onder de loep te nemen.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 20 mei 2017, 19:04

Heel bizar, een hele zwik doublettes met slechts één verliespartij die op basis van hun Buchholzpunten niet doorgaan. Dan zijn Franse poules in sportief opzicht toch echt een stuk eerlijker. En gaat iedere partij bovendien ergens om!
Laatst gewijzigd door jacpetanque op 20 mei 2017, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

erik m
2 Stars
2 Stars

Bericht door erik m » 20 mei 2017, 19:49

Inderdaad te bizar voor woorden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

HVC'10

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 22 mei 2017, 09:05

Wat me opviel aan de foto's van de diverse podia (met alle felicitaties uiteraard aan de kampioenen en de overige medaillewinnaars) was dat veel spelers en speelsters (vrouwen en jeugd) nog steeds gekleed waren in NJBB-selectiekleding. Deze discussie heeft al meerdere malen hier plaatsgehad, maar ik vind dat niet passend. Een NK is er voor het gehele land en gaat niet tussen selectieteams enerzijds en overige teams anderzijds. Verenigingstenue of neutraal tenue - maar uiteraard wel uniform - is dus op zijn plaats. Wanneer maakt de NJBB nu eens eindelijk een eind aan deze praktijk?

En voor de toekomst ook nog eens goed naar de datum van het NK doublettes (of welk NK dan ook) kijken. Nu viel het precies samen met de bijeenkomst van de bondsraad, dit terwijl twee leden van de bondsraad zich onder de deelnemers bevonden (en bovendien niet eens de minsten, gelet op de uitslagenlijst). Het lijkt me toch niet al te moeilijk om een en ander beter op elkaar af te stemmen. De NJBB wil graag (top)wedstrijdspelers in de bondsraad, dan moet het dan ook de juiste voorwaarden daartoe scheppen...

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 23 mei 2017, 12:50

Wat betreft de selectiekleding. Zojuist een enquete over de NK's ontvangen in de mail: https://survey.enalyzer.com/?pid=fgupd2b8
Met hierin DE vraag of wij met zijn allen vinden of er in selectiekleding gespeeld mag worden of niet. Dit is de kans om hierover onze mening te geven! Allemaal invullen met die handel zeg ik!
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 23 mei 2017, 17:36

Dank voor de tip, Fabian. Ik heb mijn zegje gedaan...

a.wijand
3 Stars
3 Stars

Bericht door a.wijand » 27 mei 2017, 19:25

Wat jammer is is dat 16 teams door, zoals beschreven in het nieuwe nk regelement dat voorlag op de bondsraad, niet al kon worden gebruikt.. Volgend jaar hopelijk dus 16 door.

Dan gaan er een paar teams door met 2 verlies en heeft de helft van de teams de laatste ronde nog kans om door te gaan. Met 16 teams door is bij de huidige deelnemersaantallen zwitsers zo gek nog niet

Twee ronden franse poule kan natuurlijk ook.

Zolang er niet meer dan 128 teans aanmelden ga je dan met 16 of 32 de finaledag in.

Andries

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 mei 2017, 22:48

a.wijand schreef:
17 mei 2017, 15:03
Hoi Paul,

Weet je of er ook statistieken met aantal deelnemende teams zijn van jaren voor 2009?

Ik heb het idee dat er in de jaren 90 nog wel grotere deelnemers aantallen waren, maar dat kan ook mijn geheugen zijn dat me in de steek laat.

Andries
Ik heb geen statistische informatie van voor 2009 in het archief van de Toernooicommissie gevonden.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 mei 2017, 23:00

jacpetanque schreef:
20 mei 2017, 19:04
Heel bizar, een hele zwik doublettes met slechts één verliespartij die op basis van hun Buchholzpunten niet doorgaan. Dan zijn Franse poules in sportief opzicht toch echt een stuk eerlijker. En gaat iedere partij bovendien ergens om!
Er wordt al geklaagd met 1 vrijloting. Kun je het aantal klachten inschatten wanneer de helft van het aantal deelnemers 2 vrijlotingen heeft (bij twee ronden Franse poules). Dan nog eens 6 ronden van 1,5 uur met opening en (lunch)pauzes, wordt het op zaterdag 20:00 uur (weer klachten). Tot slot bij 72 deelnemers 18 teams door naar de zondag. Heb je bij afvalsysteem 5 ronden nodig van 2 uur (niet op tijd spelen) per ronde, is eveneens om 20:00 uur klaar (geen klachten en geen publiek). Finales werd nu door circa 200 toeschouwers bekeken. Wat een sfeertje en om 18:00 uur klaar.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 mei 2017, 23:06

jacpetanque schreef:
22 mei 2017, 09:05
Wat me opviel aan de foto's van de diverse podia (met alle felicitaties uiteraard aan de kampioenen en de overige medaillewinnaars) was dat veel spelers en speelsters (vrouwen en jeugd) nog steeds gekleed waren in NJBB-selectiekleding. Deze discussie heeft al meerdere malen hier plaatsgehad, maar ik vind dat niet passend. Een NK is er voor het gehele land en gaat niet tussen selectieteams enerzijds en overige teams anderzijds. Verenigingstenue of neutraal tenue - maar uiteraard wel uniform - is dus op zijn plaats. Wanneer maakt de NJBB nu eens eindelijk een eind aan deze praktijk?

En voor de toekomst ook nog eens goed naar de datum van het NK doublettes (of welk NK dan ook) kijken. Nu viel het precies samen met de bijeenkomst van de bondsraad, dit terwijl twee leden van de bondsraad zich onder de deelnemers bevonden (en bovendien niet eens de minsten, gelet op de uitslagenlijst). Het lijkt me toch niet al te moeilijk om een en ander beter op elkaar af te stemmen. De NJBB wil graag (top)wedstrijdspelers in de bondsraad, dan moet het dan ook de juiste voorwaarden daartoe scheppen...
De uniforme selectiekleding heb je toch zeker wel in de bondsraad van 20 mei besproken, toen de bijlagen van de NK reglementen aan de beurt waren. Wat is daar uitgekomen?
En als bondsraadlid heb je toch zeker ook de data van volgende bondsraden goed bekeken? Die van de NK's lijken mij grootser, belangrijker en moeilijker te verplaatsen.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 mei 2017, 23:17

eddie71 schreef:
18 mei 2017, 14:16
worden er nu ook 6 voorronden (en 1/8 finales) gespeeld zoals bij de t.a.t omdat er meer dan 64 equipes spelen of zijn het 5 ronden en daarna 1/4 finales?
Er is destijds gekozen voor 5 ronden en 8 door naar de finaledag zie (oude) reglement. Tête-à-tête kan met 6 ronden omdat de partijen korter duren. Bondsraad heeft besloten om het voorstel van de Toernooicommissie om bij meer dan 32 equipes 16 door naar de finaledag, over te nemen. Dat kan omdat finales vrouwen, mannen en eventueel jeugd tegelijkertijd worden gespeeld.
Ander belangrijk voorstel dat is overgenomen door de bondsraad is dat bij minder dan 33 deelnemers op 1 dag gespeeld wordt (4 ronden Zwitsers en halve en hele finale) wordt het die dag wel 20:00 uur.
Wijzigingen in het toernooireglement en de bijlagen kunnen reglementair pas op zijn vroegst op 1 juli ingaan. Dus tripletten nog met 8 teams naar de zondag (vorig jaar met 27 mannen, 10 vrouwen, 6 junioren en 5 aspiranten equipes) spelen de mannen en vrouwen toch nog over 2 dagen. De bondsraad heeft niet besloten om de wijzigingen per direct te laten ingaan.
1 of 2 dagen spelen is dus pas bekend na sluiting van de inschrijving.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 28 mei 2017, 08:34

Als je het NJBB-nieuws had gevolgd, had je kunnen weten dat ik me heb teruggetrokken als lid van de bondsraad. De functies van districtswebredacteur en bondsraadslid viel in de ogen van het bondsbestuur niet te verenigingen. Ik heb mijn woord gegeven aan de districtscoördinator en daar wil ik me aan houden.
Paul Wagenaar schreef:
27 mei 2017, 23:06

De uniforme selectiekleding heb je toch zeker wel in de bondsraad van 20 mei besproken, toen de bijlagen van de NK reglementen aan de beurt waren. Wat is daar uitgekomen?
En als bondsraadlid heb je toch zeker ook de data van volgende bondsraden goed bekeken? Die van de NK's lijken mij grootser, belangrijker en moeilijker te verplaatsen.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 28 mei 2017, 08:52

Ik heb nergens beweerd dat ik twee ronden Franse poules zou willen. Een volstaat ruimschoots. Het gaat erom dat er één maal een herkansing is.

Verder, als je alle klagers hun zin zou moeten geven, dan is geen enkel systeem mogelijk. Daarvoor zijn de wensen veelal te tegenstrijdig. Wel is het zo dat aan een goed systeem, zeker bij een NK, in sportief opzicht aan een aantal basisvoorwaarden moet voldoen. Zie daartoe wat ik heb geschreven in de NJBB-handleiding Wedstrijdsystremen.

En tot slot, wat betreft een finale met publiek, en liefst zo veel mogelijk, daarover zijn we het voor de volle 100% eens.
Paul Wagenaar schreef:
27 mei 2017, 23:00
jacpetanque schreef:
20 mei 2017, 19:04
Er wordt al geklaagd met 1 vrijloting. Kun je het aantal klachten inschatten wanneer de helft van het aantal deelnemers 2 vrijlotingen heeft (bij twee ronden Franse poules). Dan nog eens 6 ronden van 1,5 uur met opening en (lunch)pauzes, wordt het op zaterdag 20:00 uur (weer klachten). Tot slot bij 72 deelnemers 18 teams door naar de zondag. Heb je bij afvalsysteem 5 ronden nodig van 2 uur (niet op tijd spelen) per ronde, is eveneens om 20:00 uur klaar (geen klachten en geen publiek). Finales werd nu door circa 200 toeschouwers bekeken. Wat een sfeertje en om 18:00 uur klaar.

Plaats reactie