Verscherpte regels met ingang van zomerseizoen

Heb je een vraag over de reglementen of spelregels bij petanque. Heb je een bijzondere situatie meegemaakt? Laat het hier weten.
Plaats reactie
erik@ontip.nl
0 Stars
0 Stars

Verscherpte regels met ingang van zomerseizoen

Bericht door erik@ontip.nl » 28 mar 2017, 12:52

Afgelopen maand is het nieuwe spelreglement (RPS) ingegaan. O.a. mbt het nog maar 1 keer uitgooien van een but.
Een andere (verscherpte) regel is dat het niet meer is toegestaan te spelen met boules waarvan de identificatie of de leverancier niet meer te lezen is (zie blz 7 van het RPS). De eerste speldag van de zomer competities worden er nog waarschuwingen uitgedeeld. Daarna worden de boules uit het spel genomen.
Omdat de NPC is begonnen voordat het nieuwe reglement gepubliceerd is, valt de huidige NPC nog onder de oude regels.
Het zomerseizoen gaat komende zaterdag van start !

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Re: Verscherpte regels met ingang van zomerseizoen

Bericht door Paul Wagenaar » 28 mar 2017, 22:15

Dat is exact dezelfde regel als het ISP. Dus niets nieuws onder de zon.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Re: Verscherpte regels met ingang van zomerseizoen

Bericht door jacpetanque » 28 mar 2017, 23:14

Ik had ook niet de indruk dat de regel m.b.t. de verplichte markering nieuw was. En bovendien meen ik dat het nieuwe spelreglement per 1 maart jl. van kracht is geworden voor alle toernooien en competities, dus ook voor de NPC. Zie de laatste regels in het RPS:

Deze Nederlandse vertaling is vastgesteld door de reglementencommissie van de Nederlandse Jeu de Boules Bond en is met ingang van 1 maart 2017 van toepassing bij alle onder auspiciën van de NJBB te houden toernooien.

Plaats reactie