wanneer begint de volgende mene

Heb je een vraag over de reglementen of spelregels bij petanque. Heb je een bijzondere situatie meegemaakt? Laat het hier weten.
jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Re: wanneer begint de volgende mene

Bericht door jacpetanque » 23 mar 2014, 22:29

Ter aanvulling op mijn laatste reactie nog het volgende. Op de pagina 'Ask the umpire' komt Mike nog even terug op deze kwestie en laat weten dat er internationaal geëxperimenteerd wordt met (en nagedacht over) een nieuwe bepaling waarbij een nieuwe werpronde ingaat op het moment dat beide teams het eens zijn over de punten. En dit vooral in verband met het voorkomen van tijdrekken indien er op tijd wordt gespeeld. Maar zolang die nieuwe regel nog niet is vastgesteld door het FIPJP-congres, zullen we het met de bestaande regels moeten doen. Ook zou het zo kunnen zijn, vervolgt Mike, dat er slechts algemene regels worden vastgesteld en dat toernooiorganisatoren het recht zouden kunnen krijgen om specifieke en nadere regels met betrekking tot hun evenement vast te stellen. UIteraard dienen die nadere regels dan voor aanvang van dat evenement bekend moeten zijn gemaakt.

Ruben
1 Stars
1 Stars
Boules: MS Inox (LSZ)

Bericht door Ruben » 27 mar 2014, 19:04

Om het allemaal duidelijk te krijgen zodat er geen misverstanden meer over kunnen ontstaan heb ik in aanvulling op de vraag aan Mike uitgelegd hoe er hier in Nederland over dit issue wordt gedacht en daarin verschillende argumenten toegelicht.
Mike is hierin heel duidelijk en geeft de enige juiste manier van handelen.
Deze discussie komt dus samengevat op het volgende neer:
"De mène eindigt op het moment dat de punten zijn overeengekomen.
De nieuwe mène begint als het but reglementair is uitgeworpen.
Tussen het einde en het begin van een werpronde heeft men 1 minuut de tijd om het but reglementair uit te werpen."
Voor iedere petanquespeler is het erg leuk en kan het zeker leerzaam zijn om de Facebookpagina "ask the umpire" te bezoeken.
Ne laisse pas jamais passer une bonne chance de fermer ta gueule

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 27 mar 2014, 21:33

Met alle respect, Ruben, maar ik meen dat ik dit hier ook al had gemeld nadat ik vorige contact met Mike over dit onderwerp had gehad. Verder heb je zeker gelijk dat de Facebookpagina van Mike alleszins de moeite waard is om te volgen.
Ruben schreef:Om het allemaal duidelijk te krijgen zodat er geen misverstanden meer over kunnen ontstaan heb ik in aanvulling op de vraag aan Mike uitgelegd hoe er hier in Nederland over dit issue wordt gedacht en daarin verschillende argumenten toegelicht.
Mike is hierin heel duidelijk en geeft de enige juiste manier van handelen.
Deze discussie komt dus samengevat op het volgende neer:
"De mène eindigt op het moment dat de punten zijn overeengekomen.
De nieuwe mène begint als het but reglementair is uitgeworpen.
Tussen het einde en het begin van een werpronde heeft men 1 minuut de tijd om het but reglementair uit te werpen."
Voor iedere petanquespeler is het erg leuk en kan het zeker leerzaam zijn om de Facebookpagina "ask the umpire" te bezoeken.

Ruben
1 Stars
1 Stars
Boules: MS Inox (LSZ)

Bericht door Ruben » 27 mar 2014, 22:17

Inderdaad Jac met alle respect, maar je hebt op "ask the umpire" verzuimd om de argumenten te noemen waar er hier in Nederland over gediscussieerd wordt.
Het enige wat ik gedaan heb, zonder jou op enige wijze tekort te doen, is dit voor de volledigheid daar ter discussie te stellen.
Daarnaast heb ik verder alleen alles hier nog zeer kort samengevat daar dit nog niet gebeurd was.
Dit neemt absoluut niet weg dat jou alle eer toekomt die je hiermee verdient.

jacpetanque schreef:Met alle respect, Ruben, maar ik meen dat ik dit hier ook al had gemeld nadat ik vorige contact met Mike over dit onderwerp had gehad. Verder heb je zeker gelijk dat de Facebookpagina van Mike alleszins de moeite waard is om te volgen.
Ne laisse pas jamais passer une bonne chance de fermer ta gueule

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 27 mar 2014, 22:27

Sans rancune! :wink:
Ruben schreef:Inderdaad Jac met alle respect, maar je hebt op "ask the umpire" verzuimd om de argumenten te noemen waar er hier in Nederland over gediscussieerd wordt.
Het enige wat ik gedaan heb, zonder jou op enige wijze tekort te doen, is dit voor de volledigheid daar ter discussie te stellen.
Daarnaast heb ik verder alleen alles hier nog zeer kort samengevat daar dit nog niet gebeurd was.
Dit neemt absoluut niet weg dat jou alle eer toekomt die je hiermee verdient.
jacpetanque schreef:Met alle respect, Ruben, maar ik meen dat ik dit hier ook al had gemeld nadat ik vorige contact met Mike over dit onderwerp had gehad. Verder heb je zeker gelijk dat de Facebookpagina van Mike alleszins de moeite waard is om te volgen.

Plaats reactie