Iemand ziek bij NK voor verenigingen

Heb je een vraag over de reglementen of spelregels bij petanque. Heb je een bijzondere situatie meegemaakt? Laat het hier weten.
Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Iemand ziek bij NK voor verenigingen

Bericht door Paul Wagenaar » 26 jan 2014, 18:09

Ik zou graag antwoord hebben op onderstaande vraag van de reglementencommissie of van Huub van de Broek.

Wanneer je bent ingeschreven voor het NK voor verenigingen met zes mannen en twee vrouwen en de dag zelf blijkt één vrouw ziek te zijn en kan niet meekomen, mogen dan de andere zeven spelers (6 mannen en één vrouw) wel gewoon spelen? Of moeten alle acht spelers aanwezig zijn of is het ook goed wanneer de acht licenties er zijn.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Re: Iemand ziek bij NK voor verenigingen

Bericht door bartboules » 27 jan 2014, 12:37

hoi Paul

volgens mij mag je per ontmoeting 8 spelers/speelsters inschrijven
en hoeven zij alleen te voldoen aan het feit dat ze een w licentie hebben bij desbetreffende club.
je mag ook met zn 6sen komen en ik denk ook zelfs met minder alleen de kans van winnen wordt dan wel kleiner!

mvg Bart

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 27 jan 2014, 12:56

Stel dat je met 6 mannen wil komen, dan heb je 2 vrouwen nodig in je team. 1 vrouw die speelt en 1 die alleen haar licentie inlevert en misschien eigenlijk helemaal niet aanwezig is, want speelt toch niet. Dan is er taktisch gezien 1 man reserve.

Mijn idee is dat de reserve vrouw dan wel gewoon aanwezig hoort te zijn, en niet alleen haar licentie.

Met de spelende vrouw kan ook iets gebeuren waardoor ze niet verder kan spelen.

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 27 jan 2014, 13:49

Wij (Le Biberon) worstelen een beetje met hetzelfde probleem. we willen wel graag met 6 mannen aanwezig zijn. maar komen niet met 2 vrouwen. voor de vorm kan ik dan een 2e vrouw inschrijven, die ik vervolgens ziek meld op de 1e speeldag. zal niet de bedoeling zijn, maar mijn vraag is mag het?

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 27 jan 2014, 14:12

Theo vd M. schreef:Stel dat je met 6 mannen wil komen, dan heb je 2 vrouwen nodig in je team. 1 vrouw die speelt en 1 die alleen haar licentie inlevert en misschien eigenlijk helemaal niet aanwezig is, want speelt toch niet. Dan is er taktisch gezien 1 man reserve.

Mijn idee is dat de reserve vrouw dan wel gewoon aanwezig hoort te zijn, en niet alleen haar licentie.

Met de spelende vrouw kan ook iets gebeuren waardoor ze niet verder kan spelen.
Zo lijkt het ook mij bedoeld. Een extra vrouwelijke deelnemer is nodig om een extra mannelijke deelnemer te kunnen inzetten. Vergt dus idd een offer. Maar ik hoop dat de Reglementencommissie kans ziet om hierop tijdig te reageren.
Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 27 jan 2014, 14:20

buutjuh schreef:Wij (Le Biberon) worstelen een beetje met hetzelfde probleem. we willen wel graag met 6 mannen aanwezig zijn. maar komen niet met 2 vrouwen. voor de vorm kan ik dan een 2e vrouw inschrijven, die ik vervolgens ziek meld op de 1e speeldag. zal niet de bedoeling zijn, maar mijn vraag is mag het?
Wordt er binnen afdeling 1 (weer) geen voorronde gespeeld?

Gr. Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 27 jan 2014, 14:31

buutjuh schreef:Wij (Le Biberon) worstelen een beetje met hetzelfde probleem. we willen wel graag met 6 mannen aanwezig zijn. maar komen niet met 2 vrouwen. voor de vorm kan ik dan een 2e vrouw inschrijven, die ik vervolgens ziek meld op de 1e speeldag. zal niet de bedoeling zijn, maar mijn vraag is mag het?
Dan mag de extra man/vrouw ook niet meedoen (lijkt mij). Dus blijven er maar 6 over:

2.6 Uiterlijk twee weken voor de aanvang van het landelijke gedeelte verstrekt het bestuur van de
betreffende afdeling aan het bondsbestuur de naam van de vereniging die zich heeft geplaatst
voor het landelijke gedeelte en een lijst van ten minste zes en ten hoogste acht deelnemers,
met vermelding van licentienummers, die zijn gerechtigd voor deze vereniging uit te komen, en
opgave van een teamleider, met vermelding van contactadres en telefoonnummer.
2.7 De deelnemers die op bedoelde lijst voorkomen worden in deze bijlage gezamenlijk aangeduid
als team. Een team van zes deelnemers bevat ten minste één vrouw en ten minste één man.
Een team van zeven of acht deelnemers bevat ten minste twee vrouwen en ten minste twee
mannen.

Ook wel grappig dat op 15 februari 2014 de namen van de verenigingen bij de NJBB bekend moeten zijn terwijl er nog 2 afdelingen zijn die dan nog hun voorronden spelen...........
mijn geluksgetal is 13

ducasque
4 Stars
4 Stars
Boules: Obt M 115 Dia 75 700
Contacteer:

Bericht door ducasque » 27 jan 2014, 16:42

Die afdelingen hebben het niet goed gepland.
Zolang het geen 13 is, heb je nog niet verloren

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 27 jan 2014, 17:58

Paul van E schreef:
Wordt er binnen afdeling 1 (weer) geen voorronde gespeeld?

Gr. Paul
Paul,

Verenigingen hebben tot 7 februari de tijd om zich aan te melden bij de wedstrijdsecretaris van afdeling 1. Ik heb Le Biberon aangemeld. Tot op heden zijn wij (weer) de enige vereniging.

Sake

Nettie
3 Stars
3 Stars
Boules: Supercou 690 73

Bericht door Nettie » 27 jan 2014, 19:23

Zo lijkt het ook mij bedoeld. Een extra vrouwelijke deelnemer is nodig om een extra mannelijke deelnemer te kunnen inzetten. Vergt dus idd een offer. Maar ik hoop dat de Reglementencommissie kans ziet om hierop tijdig te reageren.
Paul
In deze mannen-discussie over het al dan niet "meenemen" van een tweede vrouw, enkel en alleen om een extra man mee te mogen nemen, mis ik de stem van de vrouwen... (zoals wel vaker op het Forum helaas..)

Wat is precies "het offer", Paul? Inschrijfgeld is voor een heel team en niet per speler. Hooguit heb je 1 extra plekje in een auto nodig.

Maar ik hoop toch dat het opstellen van een tweede vrouw in je team meer waarde heeft dan alleen die extra man. Die ene vrouw kan ziek worden of gewoon haar dag niet hebben, dan kan je toch erg blij zijn met een reservespeelster. Dezelfde reden waarom je meerdere reserve-mannen mee wil nemen, lijkt me. Het maakt je team gevarieerder en daarmee je mogelijkheden om teams samen te stellen groter.

Kom op dames, laten we zorgen dat de meerwaarde van twee vrouwen in een team meer is dan alleen die ene extra man die er mee mag!

sjaakendiaan
3 Stars
3 Stars
Boules: ton.r 76 700

Bericht door sjaakendiaan » 27 jan 2014, 19:33

zou voor een team van 5 vrouwen gaan en 2mannen

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 jan 2014, 21:23

Nettie schreef:
Paul
In deze mannen-discussie over het al dan niet "meenemen" van een tweede vrouw, enkel en alleen om een extra man mee te mogen nemen, mis ik de stem van de vrouwen... (zoals wel vaker op het Forum helaas..)
Wat is precies "het offer", Paul? Inschrijfgeld is voor een heel team en niet per speler. Hooguit heb je 1 extra plekje in een auto nodig.
Maar ik hoop toch dat het opstellen van een tweede vrouw in je team meer waarde heeft dan alleen die extra man. Die ene vrouw kan ziek worden of gewoon haar dag niet hebben, dan kan je toch erg blij zijn met een reservespeelster. Dezelfde reden waarom je meerdere reserve-mannen mee wil nemen, lijkt me. Het maakt je team gevarieerder en daarmee je mogelijkheden om teams samen te stellen groter.
Kom op dames, laten we zorgen dat de meerwaarde van twee vrouwen in een team meer is dan alleen die ene extra man die er mee mag!
Nog maar een keer. Mijn vraag was en is: wanneer er op het laatste moment 1 vrouw ziek is geworden en niet mee kan en je kunt ook niet een andere vrouw alsnog meenemen, mag je dan spelen wanneer je met 6 mannen en 1 vrouw plus een licentie van 1 vrouw komt? Ik heb het helemaal niet over meerwaarde, enzovoorts. Ik wil alleen maar duidelijkheid over de reglementen, want dit staat er niet in.

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 27 jan 2014, 21:45

Paul Wagenaar schreef: Nog maar een keer. Mijn vraag was en is: wanneer er op het laatste moment 1 vrouw ziek is geworden en niet mee kan en je kunt ook niet een andere vrouw alsnog meenemen, mag je dan spelen wanneer je met 6 mannen en 1 vrouw plus een licentie van 1 vrouw komt? Ik heb het helemaal niet over meerwaarde, enzovoorts. Ik wil alleen maar duidelijkheid over de reglementen, want dit staat er niet in.
hallo paul w,
je mag altijd een zieke speler vervangen, je mag zelfs op de dag volgens mij met 8 andere spelers spelen dan je hebt opgegeven.
ik neem niet aan dat er maar 1 vrouw met w licentie lid is van het zwijntje. je kan dus gewoon een andere 2e vrouw meenemen.
volgens mij mag je na de 1e dag, andere spelers laten spelen als je je plaatst voor de 2e dag.

gr paul k

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 27 jan 2014, 22:21

Paul Wagenaar schreef: Nog maar een keer. Mijn vraag was en is: wanneer er op het laatste moment 1 vrouw ziek is geworden en niet mee kan en je kunt ook niet een andere vrouw alsnog meenemen, mag je dan spelen wanneer je met 6 mannen en 1 vrouw plus een licentie van 1 vrouw komt? Ik heb het helemaal niet over meerwaarde, enzovoorts. Ik wil alleen maar duidelijkheid over de reglementen, want dit staat er niet in.
Met respect: waarom stel je deze vraag op dit forum en dien je hem niet in bij het bondsbureau?

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 jan 2014, 22:44

Henk de Kw schreef:
Dan mag de extra man/vrouw ook niet meedoen (lijkt mij). Dus blijven er maar 6 over:

2.6 Uiterlijk twee weken voor de aanvang van het landelijke gedeelte verstrekt het bestuur van de
betreffende afdeling aan het bondsbestuur de naam van de vereniging die zich heeft geplaatst
voor het landelijke gedeelte en een lijst van ten minste zes en ten hoogste acht deelnemers,
met vermelding van licentienummers, die zijn gerechtigd voor deze vereniging uit te komen, en
opgave van een teamleider, met vermelding van contactadres en telefoonnummer.
2.7 De deelnemers die op bedoelde lijst voorkomen worden in deze bijlage gezamenlijk aangeduid
als team. Een team van zes deelnemers bevat ten minste één vrouw en ten minste één man.
Een team van zeven of acht deelnemers bevat ten minste twee vrouwen en ten minste twee
mannen.
Overigens kun je op het inschrijfformulier geen teamleider met vermelding van contactadres en telefoonnummer kwijt. En merk ik op dat dit reglement dus geen antwoord geeft op de gestelde vraag.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 jan 2014, 22:51

Mink schreef:
Met respect: waarom stel je deze vraag op dit forum en dien je hem niet in bij het bondsbureau?
Dat is allemaal gedoe met inkomende en uitgaande post. Ik weet dat de reglementencommissie en Huub van de Broek meelezen en die kunnen toch gewoon antwoord geven. Lijkt mij het meest simpel en snelst.

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 28 jan 2014, 09:11

Nettie schreef:
Paul

Etc.

Offer dat ik bedoel: een echte reserve-speelster (en echte reserve-speler) selecteren die kan invallen als de nood aan de mens is. Dat is een niet erg geliefde positie, opdraven als een teamspeelster of teamspelers (op het laatste moment) uitvalt.

Ik heb me niet uitgelaten over kwaliteiten van spelers en speelsters. Of je een man of vrouw selecteert en/of opstelt, is in mijn visie een kwestie van afwegen van spelkwaliteiten in relatie met rol, balans in team, ervaring, verwachte tegenstand.

Paul

erik m
2 Stars
2 Stars

Bericht door erik m » 28 jan 2014, 10:30

TOERNOOIREGLEMENT PETANQUE, BIJLAGE 2:
NATIONAAL KAMPIOENSCHAP VOOR VERENIGINGEN NOVEMBER 2012

Artikel 3 Vervangers en invallers
3.1 Vervangers zijn toegestaan; een team mag in zijn geheel worden vervangen. Als eerste
speeldag geldt hierbij de eerste dag van het landelijke gedeelte als bedoeld in artikel 1.2.
3.2 Per speeldag zijn drie invallers toegestaan.

1.2 Het kampioenschap wordt gespeeld op twee niveaus, te weten:
a. een voorronde per afdeling voor verenigingen uit de betreffende afdeling; en
b. een landelijk gedeelte (het nationaal kampioenschap voor verenigingen), gedurende een
landelijke eerste en tweede speeldag.
HVC'10

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 28 jan 2014, 11:51

Laten we maar even wachten of de reglementen commissie hier antwoord op kan geven, want dit gaat alle kanten op...Er is maar 1 enkele vraag:

Mag je op de eerste landelijke dag spelen met 6 mannen en 1 vrouw (of 6 vrouwen en 1 man) als de 2e vrouw (of man) op de dag zelf ziek moet afhaken?
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 28 jan 2014, 18:16

Febiunz schreef:Laten we maar even wachten of de reglementen commissie hier antwoord op kan geven, want dit gaat alle kanten op...Er is maar 1 enkele vraag:

Mag je op de eerste landelijke dag spelen met 6 mannen en 1 vrouw (of 6 vrouwen en 1 man) als de 2e vrouw (of man) op de dag zelf ziek moet afhaken?
that's the question...

Plaats reactie