Ergernissen

Heb je een vraag over de reglementen of spelregels bij petanque. Heb je een bijzondere situatie meegemaakt? Laat het hier weten.
bartboules
5 Stars
5 Stars

Re: Onregelemtaire afstand

Bericht door bartboules » 08 apr 2014, 17:17

en dan nu deze:

wat als het but is uitgegooid op 6.15 meter.en gemarkeerd.
iemand gooit de eerste boule en struikelt met het wegstappen over de circel
de circel is niet gemarkeerd en schuift 20 cm naar voren!

wat dan!!!!

mvg Bart

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 08 apr 2014, 18:41

Probeer eens een werpcirkel met spikes!

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 08 apr 2014, 20:16

werpcirkel markeren.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 08 apr 2014, 20:22

ja normaal gesproken markeren
maar dat gebeurd dus niet vaak en dan?
Aan het antwoord van Jac te zien hebben hij en zn internationale wijze mannetjes ook geen idee.
Wat heeft de arbiter hier over geleerd!
Het enige wat ik hoor is op toernooien dat spelen met circel verplicht is!

wie weet t

mvg Bart

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 08 apr 2014, 21:21

Er staat ook - ergens op het eind - in het ISP dat in alle gevallen waarin het reglement niet voorziet, de scheidsrechter beslist. Eventueel na raadpleging van de jury.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 09 apr 2014, 22:17

Wanneer je weet dat de but op 6 meter 15 centimeter lag, dan leg je de cirkel toch gewoon weer terug.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 10 apr 2014, 16:09

Paul waar staat dat?

(tuurlijk doen we dat)

mvg Bart

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 10 apr 2014, 17:19

Wanneer een scheidsrechter alleen maar doet wanneer het ergens is opgeschreven dan is het geen scheidsrechter. Kun je ook een aap voor nemen of een computer. In het echt zijn rechters ook nooit bij een moord geweest en toch moeten zij oordelen of een verdachte de moord gepleegd heeft.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 30 apr 2014, 10:51

Nadat ik deze week de discussie met Mike Pegg opnieuw heb aangekaart (zij het privé) over het but dat door de als eerst gespeelde boules verplaatst is, liet hij me weten dat ook Claude Azéma, de FIPJP-voorzitter, de opvatting van Mike deelt (zie eerder in dit topic). En dat dit kennelijk ook zo bedoeld was door de makers van het ISP. Een feit dat ik uiteraard niet kan betwisten. Wel liet ik Mike weten dat het ISP op dat punt (de artikelen 7 en 8) dan niet echt helder en eenduidig is geformuleerd. Dat moest hij toegeven. Hij liet me zelfs weten dit aan te willen kaarten, opdat er een betere formulering zal komen. Inmiddels heeft Mike zich op mijn verzoek ook gemengd in de discussie over hetzelfde onderwerp op Boulistenaute.com, waar de meeste deelnemers aan de discussie overigens mijn zienswijze delen. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Het is allemaal geen halszaak, maar een reglement moet wel zo helder mogelijk zijn. Ook al is en blijft het mensenwerk...

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 30 apr 2014, 12:43

jacpetanque schreef:...knip...Het is allemaal geen halszaak, maar een reglement moet wel zo helder mogelijk zijn. Ook al is en blijft het mensenwerk...
En zo is het!

Biesenbeek
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut Match 74mm K04
Contacteer:

Bericht door Biesenbeek » 21 dec 2014, 23:18

Vandaag weer zo'n fijne aanvaring gehad met zo'n &@#&&@ scheidsrechter X.
we spelen tot mijn grote ergernis toch weer wintercompetitie bij Les Mille Iles.
Wedstrijdje tegen Les Mille Iles gaat sportief tot het publiek (leden van Les Mille Iles) zich er gaan mee bemoeien door op 1,5 meter afstand van me even luid te roepen dat je gaat missen.
Ik kan m'n bal nog net
aan vasthouden en verzoek de beste man zich te gedragen en even stil te zijn, wat uiteraard werd genegeerd.
De scheidsrechter X welke lid is van Les Mille Iles vervolgens verzocht de mensen tot de orde te roepen, maar deze weigerde hartgrondig.
Ook nadat ik artikel 16 van het internationaal spelreglement voor haar op wilde zoeken!
Gelukkig was de tegenstander dan wel zo sportief om de mensen tot de orde te roepen. Applausje waard.

Maar ik klaag al jaren over de povere kennis van de spelregels bij de scheidsrechters, maar dat ze zich nu ook nog eens openlijk partijdig op durven te stellen, doet mij toch de broek volschieten hoor.

De bond heeft @^$*@ wel geld om een van X mee te sturen naar allerlei belangrijke toernooien in het buitenland terwijl zo'n beetje elke topspeler hem kan missen als kiespijn en vervolgens is er geen geld voor de toetsing en controle van de spelregels door de scheidsrechters.
Schaf dit soort scheidsrechters toch alsjeblieft af. Ze hebben nota bene nog het lef om een vergoeding aan dit soort mislukkelingen te geven ook.
zonde van het geld naar mijn mening.
En dan moeten we ook nog eens geld inzamelen omdat de bond te gierig is om onze dames tete a tete te laten spelen op het WK in Nice.
Lekker professionele bond!

Schril contrast dus tussen de mensen op het petanque forum feest en de wintercompetitie om nog maar te zwijgen over het misselijke gedrag van eigen clubleden.
Ik weeg mijn woorden op een schaaltje.
Een goed lezer heeft maar een half woord nodig!

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 21 dec 2014, 23:59

Dit soort scheld berichten over personen met naam vind ik niet op dit forum horen. Boos zijn mag, maar niet afreageren op dit forum.

Ruben
1 Stars
1 Stars
Boules: MS Inox (LSZ)

Bericht door Ruben » 22 dec 2014, 01:24

Biesenbeek schreef:Vandaag weer zo'n fijne aanvaring gehad met zo'n &@#&&@ scheidsrechter X.
we spelen tot mijn grote ergernis toch weer wintercompetitie bij Les Mille Iles.
Wedstrijdje tegen Les Mille Iles gaat sportief tot het publiek (leden van Les Mille Iles) zich er gaan mee bemoeien door op 1,5 meter afstand van me even luid te roepen dat je gaat missen.
Ik kan m'n bal nog net
aan vasthouden en verzoek de beste man zich te gedragen en even stil te zijn, wat uiteraard werd genegeerd.
De scheidsrechter X welke lid is van Les Mille Iles vervolgens verzocht de mensen tot de orde te roepen, maar deze weigerde hartgrondig.
Ook nadat ik artikel 16 van het internationaal spelreglement voor haar op wilde zoeken!
Gelukkig was de tegenstander dan wel zo sportief om de mensen tot de orde te roepen. Applausje waard.

Maar ik klaag al jaren over de povere kennis van de spelregels bij de scheidsrechters, maar dat ze zich nu ook nog eens openlijk partijdig op durven te stellen, doet mij toch de broek volschieten hoor.

De bond heeft @^$*@ wel geld om een van X mee te sturen naar allerlei belangrijke toernooien in het buitenland terwijl zo'n beetje elke topspeler hem kan missen als kiespijn en vervolgens is er geen geld voor de toetsing en controle van de spelregels door de scheidsrechters.
Schaf dit soort scheidsrechters toch alsjeblieft af. Ze hebben nota bene nog het lef om een vergoeding aan dit soort mislukkelingen te geven ook.
zonde van het geld naar mijn mening.
En dan moeten we ook nog eens geld inzamelen omdat de bond te gierig is om onze dames tete a tete te laten spelen op het WK in Nice.
Lekker professionele bond!

Schril contrast dus tussen de mensen op het petanque forum feest en de wintercompetitie om nog maar te zwijgen over het misselijke gedrag van eigen clubleden.
Beste Biesenbeek,

Wat jammer om te lezen dat je zoveel frustraties betreffende het boulen en aanverwante zaken hebt.
Ik zou zeggen; gewoon stoppen.
Alles wat je hier neerpent heeft niets te maken met het oorspronkelijke onderwerp.

a)aanvaring met een scheidsrechter
b)ergernis omdat je zelf competitie speelt (oftewel; speel dan niet)
c)bemoeienissen van publiek
d)uiteraard een negatief publiek
e)povere algemene kennis van scheidsrechters
f)incontinentie
g)buitenlandse toernooien
h)mislukte scheidsrechters
i)vergoedingen(die trouwens al een heel jaar niet meer gegeven worden)
j)inzamelingsactie
k)onprofessionele bond
l)petanqueforumfeest
m)onsportief gedrag
n)wintercompetitie

Nergens wordt met een woord gerept over een onreglementaire afstand.
Plaats het alsjeblieft in de juiste categorieën.
Wat mijn inziens echt niet kan is dat je hier mensen, die je in een negatief daglicht stelt, met naam en toenaam noemt.
Dat hoort hier niet op het forum thuis.
Ne laisse pas jamais passer une bonne chance de fermer ta gueule

Biesenbeek
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Biesenbeek » 22 dec 2014, 08:51

En waar moet je dan heen met dit soort wan praktijken van scheidsrechters?
De bond?
Als iedereen dit maar blijft gedogen word het gemeengoed en valt dit straks ook in de catagorie "Dat moet kunnen"

Mensen haal toch die koppen eens uit het zand en kom ook in actie tegen deze geldverkwisting.

Biesenbeek
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Biesenbeek » 22 dec 2014, 08:52

Btw..
Mod mag er desnoods een ander/nieuw draadje van maken hoor.

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Re: Ergernissen

Bericht door Kees Besseling » 22 dec 2014, 13:37

Ik zou eerst je eigen gedrag eens onder loep nemen voordat je deze onzin schrijft.
Als je tegen clubgenoten zegt dat je het te doen is om: citaat "te kijken hoever je kan gaan tegen tegenstanders, scheidsrechters en wedstrijdleiders",
dan hoor je niet thuis op de petanquebanen.
Oftewel de pot verwijt de ketel..
de tekst onder je bijdrage: "wie o wie kan mij boulen leren"veranderen in: wie kan mij leren hoe ik mij op de boulebaan moet gedragen!

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 23 dec 2014, 13:14

Bert, ik heb je bericht wat aangepast. Persoonlijk ongenoegen jegens andere personen is niet toegestaan. Zie hiervoor de forumregels. Onvrede uiten is geen probleem, maar probeer het postief tegenovergestelde altijd te benadrukken. Persoonlijk ben ik het overigens wel eens met de strekking van je verhaal. Ik vind ook dat we hier allemaal voor moeten op staan, en hier iets van moeten vinden, en uiten richting de bond. Een goede plek lijken de verschillende werkgroepen die momenteel erg druk zijn met de veranderingen aangaande de bond. Wellicht dat we een goed onderbouwd verhaal hier naar toe kunnen mailen.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Patrice67
1 Stars
1 Stars

Bericht door Patrice67 » 23 dec 2014, 17:20

Om antwoord te geven op de vraag van bartboules als de scheidsrechter erbij komt is hetzelfde principe als met een ongemarkeerde but die op een onregelmentaire afstand komt na het gooien van een eerste boule!

Biesenbeek
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Biesenbeek » 28 jan 2015, 05:41

Meneer Besseling,

Uw persoonlijke problemen met mij omdat ik ook u aanval op uw gedrag kan ik goed plaatsen.
Het zegt dan ook meer over uzef dan over mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-T900 met Tapatalk

Biesenbeek
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Biesenbeek » 28 jan 2015, 05:51

Fabian,
Mijn frustratie betreffende deze scheidsrechter is terecht.
Ik vind het dan ook terecht dat zij met haar misbruik van haar positie om haar eigen clubleden voor te trekken aan de schandpaal moet.
Het boulen moet aantrekkeijk worden voor jonge mensen, maar als de bond dit soort incapabele mensen blijft inzetten zal de gemiddelde leeftijd van de boulers met ongeveer 1 jaar per seizoen toenemen.

Als dan ook nog eens mensen die zich scheidsrechter noemen, de regels niet accepteren die ik ze onder de neus wrijf, lees spelregelement, dan vind ik het frustrerend dat mensen mij hier op ditzelfde forum uit mogen schelden.

Mijn excuus aan het forum voor het niet houden aan de forumregels eerder dit topic.

Verstuurd vanaf mijn SM-T900 met Tapatalk

Plaats reactie