Oprichters Forum stoppen ermee

Heb je een vraag, opmerking of goed idee voor de website? Vertel het ons en we gaan er mee aan de slag. Lees hier ook over verwijderde, gewijzigde en nieuw toegevoegde features en functionaliteiten.
Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Oprichters Forum stoppen ermee

Bericht door Theo vd M. » 28 okt 2016, 09:07

Het Petanque Forum Nederland bestaat binnenkort alweer 10 jaar. Opgericht in februari 2007.

In al die jaren is er veel gediscussieerd, geschreven, opmerkingen gemaakt, foto’s geplaatst, lay out veranderd en noem maar op. Soms pikte de NJBB dit op en werden er daadwerkelijk dingen veranderd of aangepast, vaak ook niet helaas.Sommige ideeën om het forum leuker te maken waren een succes, denk aan het petanqueforum feest, zeker de eerste paar jaar. Andere initiatieven mislukten jammerlijk, denk maar aan het nooit echt van de grond komen van de spelersprofielen.

We kunnen met grote zekerheid zeggen dat de oprichters Fabian (Beheerder/moderator) en Theo (moderator) al die berichten ook daadwerkelijk hebben gelezen. Maar nu vinden we het ondertussen wel genoeg.

De klad komt er na zoveel jaar in, en de zin om nog te reageren begon meer en meer te ontbreken. Ook de inspiratie om nieuwe onderwerpen te starten ontbrak vaak. De meeste discussies en meningen van individuele gebruikers konden we daarom ook wel dromen. Doordat er geen nieuwe initiatieven meer werden verzonnen verviel het forum in een herhaling van zetten, al dan niet gebaseerd op actuele gebeurtenissen. Daarom vonden wij het tijd worden om er een punt achter te zetten.

Wil dat zeggen dat het forum daarom ook op zal houden te bestaan?

Wellicht niet, want we gaan op zoek naar een nieuwe beheerder en een moderator (of meerdere) die het petanque forum weer een frisse nieuwe impuls zouden kunnen geven. Mocht niemand daar op zitten te wachten dan is de laatste mogelijkheid dat we het forum zouden kunnen aanbieden aan de NJBB waarbij de onafhankelijk misschien in het geding komt. Als zij al zitten te wachten op een forum natuurlijk.

Dus wil je het forum weer nieuw elan geven, nieuwe layout ontwikkelen of heb je andere ideeën om het forum weer interessant te maken, meld je dan even bij ons aan. Reageer in een antwoord of privé.

Beheerder:
Heb je verstand van websites, of het beheren van een forum of een ander web gebaseerd interactief medium, meld je dan aan.

Moderator:
Heb je helemaal geen verstand van bovenstaande, maar heb je wel goede ideeën om het forum interessant te maken en te houden, meld je dan ook aan.

Wij kunnen je dan meer informatie geven en tzt de boel overdragen.

Rest ons te zeggen dat wij ons altijd met plezier hebben ingezet voor het forum, en kijken dan ook terug op leuke tijden.

De hoogtepunten wat ons betreft (in willekeurige volgorde)

• Petanqueforum kleding
• Petanqueforum butjes
• Petanqueforum tossmunten
• Petanqueforum Feest
• De nieuw logo ontwerpwedstrijd
• De 1 aprilgrappen
• De live uitslagen door Paul (wij hopen wel dat hij dat wil blijven doen natuurlijk)
• De gedichten van barman Walter
• De Kerst/Nieuwjaarswensen

Dus nogmaals: meld je aan om de toekomst van het onafhankelijke petanque forum te kunnen garanderen.
Theo en Fabian.

hansar
3 Stars
3 Stars
Boules: KTK 700 74mm
Contacteer:

Re: Oprichters Forum stoppen ermee

Bericht door hansar » 28 okt 2016, 15:04

Ik vind het jammer dat het zover is gekomen. Ik heb helaas niet de gevraagde kwalificaties om in te stappen.
Fabian en Theo in ieder geval bedankt, jullie hebben, mede met de andere forumleden, veel inzichtelijk gemaakt in het door ons zo geliefde Petanque.
tegen het petanquevirus is nog geen vaccin gevonden!

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 28 okt 2016, 16:28

Waar moeten we nu dan heen met onze meningen. Ik hoop dat iemand(en) het gaat overnemen. Maar 10 jaar is niet niks. Fabian en Theo heel erg bedankt.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

math55
1 Stars
1 Stars

Bericht door math55 » 29 okt 2016, 06:18

Het zou jammer zijn als dit Forum verdwijnen gaat, zelf vind ik het belangrijk om meningen en ideeën op dit forum weer te geven voor iedereen die een mening heeft.
Door verschillende meningen weer te geven via dit Forum is er toch het een en ander bewerkstelligd.
Mochten jullie nog iemand zoeken dan wil ik er zeker aan bijdragen om dit forum niet verloren te laten gaan.
Met vriendelijke sportgroeten,
Math
(m-rose@kpnmail.nl)

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 04 nov 2016, 09:53

Er is echt maar 1 iemand die het wel zou willen overnemen?

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 04 nov 2016, 19:16

misschien is het format inmiddels een beetje achterhaald.

math55
1 Stars
1 Stars

Bericht door math55 » 05 nov 2016, 08:14

Misschien willen er wel meer mensen een steentje bijdragen maar hebben er gewoonweg niet de tijd ervoor.

Henry
3 Stars
3 Stars

Bericht door Henry » 05 nov 2016, 10:04

Ik twijfel of ik het wel aankan...
Een heer in het spel, en heer in het leven.

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 07 nov 2016, 12:20

We zijn op zoek naar in ieder geval 1 iemand die technisch een beetje weet wat het inhoud om een website te hosten en hier wat affiniteit mee heeft. Kennis van PHP en MySQL is een duidelijke pre...Dat wel...

Inderdaad is met de huidige stand van zaken op social media gebied de vraag of het format achterhaald is of niet. Onze facebook pagina zou bijvoorbeeld ook gebruikt kunnen worden om discussies te voeren. Mochten we geen mensen vinden, ben ik bang dat dit forum uit de lucht gaat na 10 jaar. Maar wederom hierbij de vraag of dat erg is...
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 07 nov 2016, 15:22

Mijn idee is dat het discussiëren via een forum zeker zin en nut heeft, dat heeft het petanqueforum in het verleden wel bewezen. Soms zijn er dingen aangepast, maar ook regelmatig zijn mensen die hier reageren uitgenodigd door de NJBB om eens komen praten en mee te denken. Reken maar dat men bij het bondsbestuur en het bondsbureau weet wat er speelt in petanqueland en binnen de petanquefamilie, mede dankzij het forum.

Op dit moment worden er weinig discussies aangezwengeld of reageert men niet als dat wel gebeurd omdat men bang is dat iedere keer weer dezelfde mensen met dezelfde mening die uit en ten treuren op het forum knalt. Daarnaast zijn er discussies die op een gegeven moment geen discussies meer zijn maar meer een uitputtingsslag om vooral maar het laatste woord te hebben waarbij gevallen wordt over de kleinste onzinnige details.

Ik snap best dat juist daarom mensen afhaken en nog maar nauwelijks te vinden zijn op het forum.Zowel om te reageren als om de discussies te volgen.

Voor het forum zou het beter zijn als er nieuw bloed de discussies aanzwengelt en dat bepaalde mensen dan juist eens niet reageren of pas in een later stadium. Dat vooral de overige leden hun mening kenbaar maken zonder bang te hoeven zijn dat ze door bepaalde mensen meteen afgemaakt worden omdat zij in hun ogen geen verstand van petanque en/of spelsystemen hebben.

Ik vrees dat dit nooit zal gebeuren en dat daarom het forum zijn dienst bewezen heeft maar nu simpelweg niet meer werkt.

Als het forum uit de lucht gaat dan:
- Geen aankondigingen van toernooien meer, inclusief inschrijvingslijst
- Geen uitslagen meer van welk toernooi dan ook
- Geen nieuws uit het land meer (bv als er weer eens wat mis gaat met de NJBB Masters)
- Geen plek om je vragen te stellen over het reglement, hoe simpel de vraag ook is
- Geen nieuws over internationale toernooien meer en de vraag wie daar nog meer naartoe gaan eventueel
- Geen nieuws van de NJBB meer die je gemist hebt op de site van NLPetanque of de NJBB
- Geen live uitslagen meer verzorgd door Paul Koogje, of iemand anders
- Geen plek meer om je oude boules te verkopen
- Geen plek meer om petanqueliteratuur te koop aan te bieden of om te vragen
etc.etc.

En zo is er nog wel meer.
Natuurlijk gebeurd er al veel via bv Facebook, maar ook dat medium zal minder populair gaan worden, en dat is misschien zelfs al aan de gang. Op het forum had je dan tenminste alles nog bij elkaar.

Zelf zou ik dat jammer vinden en hoop ik dat vooral iemand het technische gedeelte van Fabian over kan nemen, maar zo niet dan moet het forum bv. voor 1 januari maar uit de lucht, dan moeten we namelijk weer voor een jaar de hosting betalen.

De live uitzendingen zullen waarschijnlijk wel gewoon blijven verzorgd door Fabian en zijn team, dat kan verder los van het forum staan eventueel via een ander webadres.

math55
1 Stars
1 Stars

Bericht door math55 » 07 nov 2016, 18:07

wat zijn de kosten om weer een jaar de hosting te kunnen voldoen ?
groet,
Math

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 08 nov 2016, 00:48

Theo,

Ik ben zo vrij geweest om wat alternatieven te vermelden

Sake
Theo vd M. schreef: Als het forum uit de lucht gaat dan:
- Geen aankondigingen van toernooien meer, inclusief inschrijvingslijst ; On-Tip
- Geen uitslagen meer van welk toernooi dan ook ; FB
- Geen nieuws uit het land meer (bv als er weer eens wat mis gaat met de NJBB Masters)
- Geen plek om je vragen te stellen over het reglement, hoe simpel de vraag ook is ; website NJBB
- Geen nieuws over internationale toernooien meer en de vraag wie daar nog meer naartoe gaan eventueel ; NLPetanque
- Geen nieuws van de NJBB meer die je gemist hebt op de site van NLPetanque of de NJBB : nieuwsbrief, nieuwsbouletin
- Geen live uitslagen meer verzorgd door Paul Koogje, of iemand anders ; FB
- Geen plek meer om je oude boules te verkopen
- Geen plek meer om petanqueliteratuur te koop aan te bieden of om te vragen
etc.etc.

math55
1 Stars
1 Stars

Bericht door math55 » 08 nov 2016, 10:51

of voor dit alles een geheel nieuwe website te starten waar iedereen z'n meug over het petanque kwijt kan lijkt mij de beste oplossing en dan niet via een Russische webhost

math55
1 Stars
1 Stars

Bericht door math55 » 08 nov 2016, 10:55

math55 schreef:of voor dit alles een geheel nieuwe website te starten waar iedereen z'n meug over het petanque kwijt kan lijkt mij de beste oplossing en dan niet via een Russische webhost
Math zegt Bedankt Fabian en Theo voor al die jaren dat jullie je hebben ingezet voor deze site, maar ik moet jullie gelijk geven als jullie ermee willen stoppen wellicht dat er in de toekomst ooit nog iemand komt die het weer gaat oppakken.
Tevens bedank ik mij om de hierboven beschreven bijdrage die ik aan het forum zou willen leveren misschien heb ik al een andere optie :-)
Met vriendelijke sportgroeten,
Math

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 08 nov 2016, 11:56

math55 schreef:wat zijn de kosten om weer een jaar de hosting te kunnen voldoen ?
groet,
Math
Om deze vraag nog maar even te beantwoorden. De kosten van de hosting zijn nu zo'n 150 euro per jaar en worden door mij en Theo betaald, en zitten bij een Nederlandse Hosting partij.

math55
1 Stars
1 Stars

Bericht door math55 » 09 nov 2016, 06:39

beste Fabian,

Ik wil even reageren op je laatste berichtje waarin je schrijft dat jij en Theo de kosten betalen van de hosting, volgens mij valt hierdoor jammer genoeg het doek van het petanqueforum.
Ik wil jou in beperkte wijze geloven dat jullie uit eigen zak vaker hebben moet bij leggen om de site te kunnen runnen maar wat je schrijft dat jij en Theo deze kosten betalen of in al die jaren zelf betaald hebben klopt niet helemaal !
Zelf weet ik mij te herinneren dat er destijds een oproep is geweest om geld bij elkaar te krijgen om de site verder te kunnen hosten en aan deze oproep is door héél veel leden hier positief aan bijgedragen. Persoonlijk vind ik dat jij hiermee een aantal van deze mensen tekort doet. Ook zijn er naar mijn mening inkomsten verworven door de advertentie van Obut Nederland enz... maar dat laat niet weg dat jullie vinden dat het verder weinig zin heeft om met deze site door te gaan.... jammer
in ieder geval bedankt voor de inzet van jullie om de site te beheren..
groet,
Math

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 09 nov 2016, 09:15

Beste Math,

Het is niet de bedoeling om anderen mensen te kort te doen! We hebben zeker een heleboel donaties ontvangen en andere bijdragen van sponsoren de afgelopen jaren. Maar belangrijker nog, het gaat niet om het geld, en hierdoor zal zeker het forum niet stoppen. Het gaat om fris en nieuw elan zoals Theo hierboven al een paar keer mooi heeft geschreven. Ik heb simpelweg je directe vraag over de kosten beantwoord die wel betaald moeten worden. Verder niet.

math55
1 Stars
1 Stars

Bericht door math55 » 10 nov 2016, 11:29

zoals jullie al gemerkt hebben zal het, vrees ik, niet ervan gaan komen.
Jammer genoeg.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 13 nov 2016, 17:40

Dat denken wij ook helaas. Dit gaat betekenen dat het forum op zwart zal gaan...15-02-2017 is een mooie datum...precies 10 jaar...

Spaanseruiter
0 Stars
0 Stars

Bericht door Spaanseruiter » 13 nov 2016, 22:10

Hoi,
ik heb een forum opgezet misschien kan het na 15.02.2017 dit forum overnemen.
Mocht er zich geen beheerder aanmelden.
Dit draait wel op een subdomain:http://forum.despaanseruiter.nl/forum/index
Kijk maar ik hoor wel.

Plaats reactie