20150315 Nieuwe Website Petanque Forum Nederland

Heb je een vraag, opmerking of goed idee voor de website? Vertel het ons en we gaan er mee aan de slag. Lees hier ook over verwijderde, gewijzigde en nieuw toegevoegde features en functionaliteiten.
Plaats reactie
Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

20150315 Nieuwe Website Petanque Forum Nederland

Bericht door Febiunz » 15 mar 2015, 17:00

Het is zover! Na een periode van installeren, importen en testen hebben we een nieuwe website. D.w.z. de frontend is compleet vernieuwd. We maken gebruik van Wordpress, waarvan de techniek meer bij de tijd is. De layout van de website draagt denken wij bij aan de nieuwe stijl van het Petanque Forum. Zo is er de mogelijkheid direct een reactie geven op een artikel. Aan het forum gedeelte is nog niets veranderd, maar gaat in de toekomst minimaal een betere kleurstelling krijgen.

Er zullen de komende weken nog meer zaken worden toegevoegd en aangepast, maar dat zien jullie vanzelf. Dit zijn geen grote wijzigingen meer. Mochten er leuke ideeen zijn voor op de website, laat het ons weten! Veel plezier met de nieuwe front end!
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

balletjegooi
0 Stars
0 Stars

Re: 20150315 Nieuwe Website Petanque Forum Nederland

Bericht door balletjegooi » 09 apr 2015, 11:01

Ziet er goed uit! Even uit nieuwsgierigheid: Maak je echt alleen gebruik van Wordpress zelf of wordt de website gehost door een andere provider? Ik zie op https://www.strato.nl/ bijv dat wanneer je daar een hosting pakket afsluit, je nog steeds gebruik kan maken van Wordpress als CMS-systeem. Nu vraag ik me al een tijdje af wat het verschil tussen die twee dan is; weet jij dat misschien?

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 09 apr 2015, 12:07

Voor het onze website maken we gebruik van een bepaalde hosting provider, waar we zelf Wordpress geïnstalleerd hebben voor de voorkant, en phpBB voor het forum gedeelte. Bij strato kun je denk ik meteen met een klik ook Wordpress installeren op je domein. Bij Wordpress zelf kun je ook een hosting provider uitkiezen waar jouw Wordpress site dan komt te draaien, zonder dat je hier over installatie perikelen zorgen hoeft te maken.

Gezien de aanpassingen die wij willen, en de vrijheid van een eigen gekozen provider, hebben we dus zelf alles geinstalleerd en geconfigureerd. Bij providers die iets voor je installeren heb je vaak minder vrijheid, en kun je niet zomaar alles doen.

Of begrijp ik je vraag niet helemaal? Bedankt voor de complimenten in ieder geval.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

balletjegooi
0 Stars
0 Stars

Bericht door balletjegooi » 09 apr 2015, 16:33

Dankjewel voor je snelle antwoord! Je hebt mijn vraag helemaal juist begrepen en het ook wel een stuk duidelijker voor me gemaakt. Ik concludeer dat de beste optie dus erg afhankelijk is van de mate waarop je zelf nog vrijheid en controle over je website wilt hebben! :)

Plaats reactie