Buitenlandse Competities

Alles over toernooien die NIET in Nederland georganiseerd worden.
michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Buitenlandse Competities

Bericht door michel » 01 sep 2013, 19:50

Zijn er nog Nederlanders die in Buitenlandse Competities hebben meegedaan en hoe was het resultaat?

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Wimpie
2 Stars
2 Stars
Boules: Super Cou 680 75

Re: Buitenlandse Competities

Bericht door Wimpie » 02 sep 2013, 07:36

Ja Richard Zuidland en ik ( Wiel Gerrist) hebben gisteren meegedaan aan het Vlaams Kampioenschap voor verenigingen en zijn 2e geworden. We hebben ons nu geplaatst voor het Belgisch Kampioenschap.

Gr Wiel

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 02 sep 2013, 09:30

Klasse. Goed gedaan

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 02 sep 2013, 11:25

Een Nederlands vrouwenteam heeft het dit weekend prima gedaan in Camargo, vlakbij Santander in het noorden van Spanje, door daar de eerste plaats te behalen in het internationale vrouwentoernooi. Het Nederlandse team bestond uit Lieke van der Voort, Katy Bosch, Diana de Wolf en Frances van Donge en coach Janny van Aggelen. Bovendien wist Lieke van der Voort de eerste plaats te bereiken bij het precisieschieten!
Petanca-1.jpg
http://noticiasdecamargo.es/2013/08/31/la-petanca-protagoniza-el-fin-de-semana-en-cros/

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 03 sep 2013, 04:37

Ik bedoelde eigenlijk zoals bij ons de ere en hoofdklasse, maar dan in het buitenland.

Michel

Wimpie
2 Stars
2 Stars

Bericht door Wimpie » 03 sep 2013, 07:39

michel schreef:Ik bedoelde eigenlijk zoals bij ons de ere en hoofdklasse, maar dan in het buitenland.

Michel
In Belgie begint de competitie het eerste weekend van oktober voor Nationaal 1 en 2 en de competitie voor federaal 1 en 2 begint het laatste weekend van september.

Wimpie
2 Stars
2 Stars

Bericht door Wimpie » 04 sep 2013, 08:37

In Duitsland is wel in het weekend competitie geweest daar spelen toch ook verschillende Nederlanders in mee.

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 04 sep 2013, 14:32

In Duitsland zijn inderdaad afgelopen weekend de finales geweest van de BundesLiga, volgend weekende de laatste speeldagen in de Liga in de Bundeslanden (afdelingen/zones). 4 speeldagen per jaar voor elke Liga.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 04 sep 2013, 14:51

Zijn daar ( Duitsland) nog Nederlanders actief geweest.
Math speelde toch ook in de Duitse competitie?

Michel

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 04 sep 2013, 15:15

michel schreef:Zijn daar ( Duitsland) nog Nederlanders actief geweest.

Michel
klopt,
maar heeft inmiddels weer een nederlandse licentie bij but borgharen
nu jij en melissa nog :D

gr paul k

Eduard
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut/Bi-pôle/75/700
Contacteer:

Bericht door Eduard » 04 sep 2013, 15:29

Naar mijn weten heeft Math al twee seizoenen geen competitie meer gespeeld en naar wat ik gehoord heb is Fabian gedegradeerd dit jaar

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 04 sep 2013, 16:07

De nieuwe Heintje Davids?
paul2424 schreef:
michel schreef:Zijn daar ( Duitsland) nog Nederlanders actief geweest.

Michel
klopt,
maar heeft inmiddels weer een nederlandse licentie bij but borgharen
nu jij en melissa nog :D

gr paul k

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 04 sep 2013, 16:45

Sake. De zoveelste flauwe grap.

Michel

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 05 sep 2013, 10:22

Eduard schreef:Naar mijn weten heeft Math al twee seizoenen geen competitie meer gespeeld en naar wat ik gehoord heb is Fabian gedegradeerd dit jaar
Klopt en klopt, waar heb jij dit nieuws gehoord? Wij zijn inderdaad gedegradeerd uit de BundesLiga. Dusseldorf Surplace miste 4 belangrijke spelers, die allemaal niet konden. In dit finale weekend verloren wij 3 ontmoetingen met 2-3. Zelf heb ik wel redelijk tot goed gespeeld en bijna al mijn wedstrijden gewonnen, maar het team heeft het toch net niet kunnen halen. Jammer en heel vervelend voelt het...De viervoudig kampioen degradeerd...we moeten verder, en maar extra goed terug komen denk ik. Er zal nog over worden nagepraat in Dusseldorf...
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Wimpie
2 Stars
2 Stars

Bericht door Wimpie » 14 feb 2014, 15:16

Dit jaar competitie gespeeld voor PC Genenbos te Lummen met nog 2 Nederlanders, met nog 1 wedstrijd voor de boeg zijn we al zeker van promotie. Op 1 maart spelen we onze laatste wedstrijd als we deze winnen dan zijn we kampioen. Dan promoveren wij van Nationaal 2 naar de hoogste klasse van Belgie. Ik ben blij dat ik die overstap naar Belgie heb gemaakt want deze competitie vind ik gewoon geweldig. Ik hoop dat ze in Nederland ook ooit zo'n competitie krijgen dat zou geweldig zijn.

Gr. Wiel

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 14 feb 2014, 15:24

Zoals ik misschien al eens eerder heb laten weten, begin jaren '80 heb ik voor het eerst een avond van de Belgische wintercompetitie meegemaakt als toeschouwer. Het ging om een promotiewedstrijd van een Alosta-team in Aalst. Zelden zo veel support en enthousiasme gezien van de andere clubleden. Eerder stond ik nogal lacherig tegenover zo'n vorm van competitie met 9-tallen (en met mij de rest van de toenmalige NJBB-wedstrijdcommissie), na die avond in Aalst was ik bekeerd. We gaan het zien waar de komende jaren in Nederland toe leiden.
Wimpie schreef:Dit jaar competitie gespeeld voor PC Genenbos te Lummen met nog 2 Nederlanders, met nog 1 wedstrijd voor de boeg zijn we al zeker van promotie. Op 1 maart spelen we onze laatste wedstrijd als we deze winnen dan zijn we kampioen. Dan promoveren wij van Nationaal 2 naar de hoogste klasse van Belgie. Ik ben blij dat ik die overstap naar Belgie heb gemaakt want deze competitie vind ik gewoon geweldig. Ik hoop dat ze in Nederland ook ooit zo'n competitie krijgen dat zou geweldig zijn.

Gr. Wiel

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 14 feb 2014, 16:25

Hoe is die competitie opgezet Wiel?

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 14 feb 2014, 16:58

Ziehier het reglement van de Vlaamse (federale) wintercompetitie in Belgie: http://www.pfv.be/cms/docs/bestanden/Fe ... 20def..pdf en dat van de Belgische (Nationale) wintercompetitie: http://www.pfv.be/cms/docs/bestanden/re ... 3-2014.pdf.

In grote lijnen komt het neer op een clubcompetitie voor teams van 9 spelers. Een ontmoeting bestaat uit drie ronden: ieder triplette speelt tegen de drie andere triplettes. De triplettes staan bij aanvang van de ontmoeting vast, maar per partij is max. 1 invaller toegestaan. Een gewonnen partij levert 1 punt op, de uitslag kan dus variëren tussen 9-0 en 0-9. Er wordt gespeeld in klassen en poules, ongeveer zoals in NC van de NJBB.

Merk op dat je met 9 spelers in totaal 84 verschillende triplettes kunt samenstellen (voor de rekenaars onder ons de formule is als volgt: 9! x 3! x 6!; of ook 9! x 3! x (9-3)!). 9 staat voor het aantal spelers per team, 3 voor het aantal spelers per triplette. Ik heb de formule even moeten opzoeken op het internet, maar eerder vermoedde ik al dat dit getal in de orde van deze grootte moest zijn. 3! betekent de faculteit van 3, oftewel 1x2x3, oftewel 6. Enzovoort.
Marcel schreef:Hoe is die competitie opgezet Wiel?

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 14 feb 2014, 17:13

Tweede helft jaren tachtig heeft Midi als vereniging deelgenomen aan de Vlaamse wintercompetitie. Gestart in de laagste klasse werd ieder jaar gepromoveerd. De laatste stap naar de hoogste klasse en twee volgende jaren daarin "huurde" Midi speciaal voor deze competitie de nodige spelers van Les Cailloux en was vrij succesvol. Omdat de thuiswedstrijden plaatsvonden in Gent was de trip van 200 tot 350 km op vrijwel elke zaterdag een stevig offer, maar het heeft die betrokken spelers wel een stuk verder gebracht. In die tijd werd het Internationale toernooi om de North Sea Trophee nog wel 's gewonnen.
Dat zulke tijden maar weer mogen terugkeren op de golf van wedstrijdsport petanque!

Groet,
Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 14 feb 2014, 20:00

Onderstaande berekening blijkt in Excel 2010 ook simpel te maken door gebruik te maken van de functie 'Combinaties' onder' Formules' en dan 'Wiskunde en trigonometrie'. Vul in het bovenste veld 9 in en in het onderste 3. Antwoord: 84. Klaar is Kees...
jacpetanque schreef: Merk op dat je met 9 spelers in totaal 84 verschillende triplettes kunt samenstellen (voor de rekenaars onder ons de formule is als volgt: 9! x 3! x 6!; of ook 9! x 3! x (9-3)!). 9 staat voor het aantal spelers per team, 3 voor het aantal spelers per triplette. Ik heb de formule even moeten opzoeken op het internet, maar eerder vermoedde ik al dat dit getal in de orde van deze grootte moest zijn. 3! betekent de faculteit van 3, oftewel 1x2x3, oftewel 6. Enzovoort.
]

Plaats reactie