Buitenlandse Competities

Alles over toernooien die NIET in Nederland georganiseerd worden.
Marcel
1 Stars
1 Stars

Re: Buitenlandse Competities

Bericht door Marcel » 18 feb 2014, 22:56

jacpetanque schreef:Ziehier het reglement van de Vlaamse (federale) wintercompetitie in Belgie: http://www.pfv.be/cms/docs/bestanden/Fe ... 20def..pdf en dat van de Belgische (Nationale) wintercompetitie: http://www.pfv.be/cms/docs/bestanden/re ... 3-2014.pdf.

In grote lijnen komt het neer op een clubcompetitie voor teams van 9 spelers. Een ontmoeting bestaat uit drie ronden: ieder triplette speelt tegen de drie andere triplettes. De triplettes staan bij aanvang van de ontmoeting vast, maar per partij is max. 1 invaller toegestaan. Een gewonnen partij levert 1 punt op, de uitslag kan dus variëren tussen 9-0 en 0-9. Er wordt gespeeld in klassen en poules, ongeveer zoals in NC van de NJBB.

Merk op dat je met 9 spelers in totaal 84 verschillende triplettes kunt samenstellen (voor de rekenaars onder ons de formule is als volgt: 9! x 3! x 6!; of ook 9! x 3! x (9-3)!). 9 staat voor het aantal spelers per team, 3 voor het aantal spelers per triplette. Ik heb de formule even moeten opzoeken op het internet, maar eerder vermoedde ik al dat dit getal in de orde van deze grootte moest zijn. 3! betekent de faculteit van 3, oftewel 1x2x3, oftewel 6. Enzovoort.
Marcel schreef:Hoe is die competitie opgezet Wiel?
Dank je.
Vergelijkbaar dus met de onder recreatieboulers populaire zaterdagmiddag competitie van o.a. afdeling 6.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 19 feb 2014, 09:15

Qua teamsamenstelling - drie triplettes - inderdaad, behalve dan dat de Belgische wintercompetitie zich op drie niveaus afspeelt: provinciaal, zonaal (Vlaanderen en Wallonië) en nationaal (de top dus). Dat is dan ook de charme ervan: de minder ambitieuze spelers en recreatieboulers kunnen in hun eigen omgeving spelen, de meer ambitieuze en doorgaans sterkere spelers zullen verderhet land in moeten gaan. De nationale winnaar plaatst zich voor de EuroCup, waarbij de teamsamenstelling dus moet worden aangepast.
Marcel schreef: Dank je.
Vergelijkbaar dus met de onder recreatieboulers populaire zaterdagmiddag competitie van o.a. afdeling 6.
Laatst gewijzigd door jacpetanque op 19 feb 2014, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 19 feb 2014, 10:20

Lijkt qua opzet erg op wat het adviesbureau had geadviseerd. Hoeven we niet eens het wiel opnieuw uit te vinden.

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 19 feb 2014, 10:56

Theo vd M. schreef:Lijkt qua opzet erg op wat het adviesbureau had geadviseerd. Hoeven we niet eens het wiel opnieuw uit te vinden.
Dat hoeft soweiso niet. In Duitsland is de Bundes Liga ook zo opgezet dat bijvoorbeeld de winnaar EuroCup speelt, en wat verder door het land moeten reizen. En dat de lokalere verenigingen op het eigen gewenste niveau mee doen, en dus minder ver hoeven te rijden. Soms maar een dagdeel spelen, soms een hele dag. Aanpasbaar op de wensen van het niveau, en spelers.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 19 feb 2014, 11:02

En dat de lokalere verenigingen op het eigen gewenste niveau mee doen
Is toch precies wat ik bedoel?

Als vereniging van regionaal, lager niveau naar steeds landelijker met hoger niveau, net zoals het adviesbureau voorstelde.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 19 feb 2014, 12:14

Dus eigenlijk als bij de huidige NC, maar dan met een andere, nader in te vullen, samenstelling van de (club)teams. Een opzet die me trouwens nogal voor de hand lijkt te liggen.
Theo vd M. schreef:
En dat de lokalere verenigingen op het eigen gewenste niveau mee doen
Is toch precies wat ik bedoel?

Als vereniging van regionaal, lager niveau naar steeds landelijker met hoger niveau, net zoals het adviesbureau voorstelde.
Ja, maar in mijn ogen met het verschil dat de te besteden dagdelen anders ingevuld worden per niveau. Bijvoorbeeld alleen de middag, 1 ontmoeting, 2 wedstrijden dus. Ik heb de indruk dat op lagere/regionale niveaus's hier meer behoefte aan is.

"We spelen morgen middag uit in Dieren tegen Boule Animo, en volgende week komen ze bij ons op bezoek op de vrijdag avond..."

Plaats reactie