live uitslagen njbb Masters 21-11/22-11 2015 Nieuwegein

Geef hier de uitslag van de eerste 4 teams van een toernooi in Nederland waar je geweest bent. Alleen van toernooien met een afvalsysteem of vergelijkbaar. Wij maken hier een Petanque Forum ranglijst van. Lees ook de regels in het eerste bericht.
mjbakker
2 Stars
2 Stars

Re: live uitslagen njbb Masters 21-11/22-11 2015 Nieuwegein

Bericht door mjbakker » 22 nov 2015, 18:25

beste ed,wietse en didier,
gefeliciteerd met de titel! ..en succes in madagascar
martin

RC
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT-Match73/720
Contacteer:

Bericht door RC » 22 nov 2015, 23:42

PUKKERS Didier Fifi​, Wietse van Keulen en Edward Vinke​ veroveren de titel NJBB Petanque Masters 2015.
met klinkende overwinningen; 13-3, 13-5 en 13-4.
Bijlagen
Edward Didier en Wietse.jpg
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience

Ferry
3 Stars
3 Stars

Bericht door Ferry » 24 nov 2015, 13:19

Heren Pukkers, nogmaals gefeliciteerd met jullie overwinning. Het zal duidelijk zijn dat jullie in de finale 2 maten te groot voor ons waren. Tevens mijn complimenten voor de sportieve wijze waarop de partijen zijn gespeeld en hoe jullie uiteindelijk met de eindzege zijn omgegaan.

Iedereen die als toeschouwer aanwezig was dank voor de aanwezigheid maar dit aantal was schrikbarend laag. Dit stopt gelijk de discussie dat er in het midden van het land gespeeld moet worden om toeschouwers te krijgen. Ik heb voorgesteld om volgend jaar niet om 9 uur te starten maar 11 uur en tevens met vaste aanvangstijden van de partijen. Nu begonnen de partijen een kwartier nadat de vorige partij was afgelopen, hierdoor weet je als toeschouwer niet of je wat te zien krijgt als je later aankomt.

Een voorwoordje voor de finale was er niet, een prijsuitreiking was er niet, een bosje bloemen voor onze vrienden van PUK was er niet, de bondscoach die waarschijnlijk wel wilt weten met welk team hij te maken krijgt was er niet. De NJBB heeft er heel veel aan gedaan ( en terecht ) om het EK belofte volop te promoten maar voor dit evenement heb ik niets voorbij zien komen. Voor je land uitkomen op een EK/WK is voor mij het maximaal haalbare voor een wedstrijdspeler en dan wordt er zo mee omgegaan. Ik snap er werkelijk niets van.

Maar goed, ik hoop dat ze het format volgend jaar iets aanpassen en dat de winnaar nog in het zonnetje wordt gezet. Aangezien ze er over een jaar genomen veel voor moeten doen om dit te bereiken dan lijkt mij dit het minste wat men kan doen.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 24 nov 2015, 15:12

Ik sluit mij volledig bij de woorden van Ferry aan.
Ik heb er precies het zelfde gevoel aan overgehouden.

mvg Bart

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 24 nov 2015, 15:35

Hoewel ik er zelf niet bij was, lijken de de opmerkingen van Ferry me alleszins op hun plaats. Vooral ook wat betreft de broodnodige publiciteit vooraf en het aantrekkelijk maken van de finale voor een zo groot mogelijk publiek. De wedstrijden waren op de zondag even na 13.00 uur al afgelopen en een finale zonder publiek is een soort straf voor de speler. Kijk maar naar het voetbal, waar het spelen in een leeg stadion door de KNVB soms als zware sanctie wordt opgelegd... Daarnaast zijn 'pump and circonstance' en spektakel eromheen - petanque is immers ook een kijksport! - toegevoegde waarden.

Verder zou ook kunnen worden nagedacht over een iets andere formule, waarbij het niet mogelijk zou kunnen zijn dat een speler naar een WK wordt afgevaardigd zonder dat hij één enkele partij heeft gespeeld. In de huidige opzet is dat - hoe theoretisch dan ook - wel mogelijk. De huidige formule werd indertijd verdedigd als een 'strijdmodel'. Dan zou het dus ook niet mogelijk mogen zijn dat iemand zonder te spelen - hetzij in de aanloopfase, hetzij tijdens het finaleweekend - en dus zonder enige strijd geleverd te hebben, zo maar een WK of EK haalt. De 4e speler kan altijd nog later worden toegevoegd, uiteraard in nauwe samenwerking met de NJBB. Voor het eerstkomende WK zal dat - zij het door geheel andere omstandigheden - immers niet anders zijn.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 24 nov 2015, 16:28

Punten die Ferry schrijft sluit ik mij ook bij aan.

Was vorig jaar ook al zo en ook toen over geschreven. Geen bloemen, geen huldiging etc. Niets van geleerd dan blijkbaar.

Ook het feit dat als er namens het forum gefilmd wordt dat er dan meer mensen komen kijken kan in de prullenbak. Er werd niet gefilmd en er was ook nagenoeg niemand.

Via Facebook wel begrepen dat er vele spelers elders in het land aan het boulen waren. Kiezen er nog steeds voor liever zelf te spelen dan de top te aanschouwen...

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 24 nov 2015, 17:28

hallo,
zaterdag ben ik wezen kijken,heb de live uitslagen verzorgd. ik vond het boule niveau bedroevend.Geen EK/WK waardig
dat was 1 van de redenen dat ik zondag niet ben wezen kijken.
gr paul k

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 25 nov 2015, 14:09

Ook ik ben zaterdag wezen kijken en heb genoten. Zondag niet gebould maar wel een andere afspraak. Overigens is een best of five op zondag geen finale. Je weet wel dat je derde partij moet zien, maar je weet niet wanneer het afgelopen is. Publiek aangeven hoe laat ze moeten komen gaat dus voor de zondag niet op. Overigens neem ik de opmerkingen mee naar de Toernooicommissie.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 25 nov 2015, 14:30

hallo

Ik heb vele wk's bijgewoond en zag daar vaak een bedroevend niveau terwijl er in Nederland daarvoor wel heel goed gespeeld werd.
Dus een zaterdag masters en ek wk niveau waardig zegt mij helemaal niets.
Trouwens was het niveau op zondag zeker wk waardig met een winnend team wat elkaar perfect aanvoelde.

mvg Bart

kathleenn
1 Stars
1 Stars

Bericht door kathleenn » 25 nov 2015, 21:53

Heeeee! Petanqueforum!

Daar ben ik weer!

Ik vond de sfeer, ondanks de afwezigheid van veel publiek, erg lekker afgelopen weekend. Vooral op zondag trouwens! Lekker rustig... :wink:

Natuurlijk jammer voor het team van Sjaak, Mark, Ferry en Richard dat zij net niet die eerste plaats hebben gehaald, maar complimenten voor de positieve manier van omgaan met elkaar. De gun-factor was toch duidelijk aanwezig, ongeacht wie er zou winnen. En dat is wel eens anders!
Bisous,

Kathleenn

Plaats reactie