Spelersprofiel 4 - Mark Wildeboer

Verzameling van spelersprofielen. Spelers in Nederland, maar wellicht ook van spelers uit het buitenland. Voor als je iemand weet je interviewen, of als je zelf je eigen spelersprofiel wilt publiceren. Een leuke manier om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers van de website.
Plaats reactie
Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Spelersprofiel 4 - Mark Wildeboer

Bericht door Theo vd M. » 07 nov 2008, 09:46

Afbeelding

Naam: Mark Wildeboer
Beroep: Accountmanager Ridder Data Systems
Huidige Club: Harderwieker Bieleggers, Harderwijk

1. Wanneer en hoe ben je begonnen met Petanque?
Ik ben begonnen in 1992. Dit omdat ik een ziekte in mijn knieën kreeg waardoor ik gedwongen werd om niet meer te voerballen, rennen, bomen klimmen, en andere actieve dingen te doen. Op het strand in Zeeland had ik wel eens een paar mannetjes en vrouwtjes zien petanquen met echte ijzeren ballen en toen mijn moeder zei dat er ook een vereniging in Harderwijk zat, ben ik daar gaan kijken en was meteen verkocht.

2. Wat is je favoriete positie?
Without a doubt milieu.

3. Wat zijn je beste NC / toernooiresultaten?
NC 5e plek ereklasse 2007
Toernooien
NK doublette met Patrick
NK mix met Karin
Verder aantal ranglijsten
Düsseldof Ouvert Triplette 2007
Düsseldorf Ouvert doublette 2008
NK Aspiranten 1995
NK junioren 1997
Travemünde INSPT 2007 zeer goed gespeeld
24-uurs Helsingborg zeer goed gespeeld

4. Wat is de mooiste petanque herinnering die je zo te binnen schiet?
Dat was het Interpolis in Tilburg. Guido, Karin en ik speelden in de eerste poule tegen LeDantec, Suchaud en Quintas. De partij stond 0-12 toen wij eindelijk een punt mochten maken van de Fransen. Guido had nog een bal, ik nog één en we lagen al op twee punten. Er liggen twee ballen van de tegenstander voor het but op ca. 1,5 meter. Guido speelde echter één bal op die pal achter de andere van de Fransen kwam te liggen. Ik schoot dus voor 2, maar was een moeilijk schot. Zaten wel wat mensen op de tribune, maakte het extra mooi. Er was even overleg en Guido zegt, joh, plaats de bal op punt, hebben we een puntje. Maar ik zeg tegen Guido, nee ik schiet een retro op de achterste naar de voorste bal van de Fransen, dan blijft de mijne en liggen we met 5. Die retro die kwam er, maar mijn bal viel helaas net van hun bal af. Toch 4 punten. Daarna heb ik nog drie keer de but eruit geschoten, waarvan één keer een carreua op de but, alleen de but viel via het lijntje terug in het veld. Quintas pakte het but, trok de cirkel en begon opnieuw.
Verder alle WK’s waar ik ben wezen kijken zijn ook mooie herinneringen.
WK Junioren in 1997, waar Marco zijn paspoort moest laten zien omdat men niet geloofde dat die beer van 2 bij 2 nog maar 17 was.

5. Wat is je favoriete toernooi(nl/buitenland)?
NL:
Maastricht,
Groningen
Buitenland:
24-uurs Geneve
24-uurs Warendorf
Bacharach,
Düsseldorf
Travemünde
Marokko was ook mooi.

6. Wie zijn je favoriete binnenlandse spelers(m/v) op elke post?
Ik heb de vraag iets veranderd; Wie vind jij op dit moment de beste speler (M/V) op elke post?
Pointeur: Patrick Bosch
Milieu: Ik denk Dennis Mul
Tireur: Noël Kempeneers

7. Wie zijn je favoriete buitenlandse spelers(m/v) op elke post?
Ook hier de vraag wie ik denk ik de beste vind.
Pointeur: Phusa-Ad (Thailand)
Milieu: Philippe Quintais
Tireur: Philippe Suchaud

8. Is er nog iemand in het bijzonder met wie je graag een toernooi zou willen gooien?
Uhm, in Nederland lijkt me wel interessant om eens met Bert van Dijk te spelen. Lijkt mij wel relaxed. Bruno Le Boursicaud lijkt me ook wel gezellig.

9. Heb je nog een bijzondere petanque anekdote die je wil delen?
Volgens mij niet

10 Is er iets wat je zelf nog kwijt wilt?
Bedankjes in het bijzonder: Guido, Ferry, Gijs van Norden (helaas is hij niet meer onder ons), Bert Jansen en Raymond Hauwert, Karin als prettige sparringspartner ;-P. Misschien vergeet ik nog iemand. Sorry!!

Ter aanvulling: Mark heeft ook een eigen website http://www.markwildeboer.nl

Nettie
3 Stars
3 Stars
Boules: Supercou 690 73

Re: Spelersprofiel 4 - Mark Wildeboer

Bericht door Nettie » 07 nov 2008, 18:30

He Mark,

Bijzonder om Gijs van Norden in jouw profiel tegen te komen, brings back memories aan mijn "boulepapa"....

Groet, Nettie

Plaats reactie