Spelersprofiel 1 - Theo van der Meer

Verzameling van spelersprofielen. Spelers in Nederland, maar wellicht ook van spelers uit het buitenland. Voor als je iemand weet je interviewen, of als je zelf je eigen spelersprofiel wilt publiceren. Een leuke manier om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers van de website.
Plaats reactie
Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Spelersprofiel 1 - Theo van der Meer

Bericht door Theo vd M. » 17 okt 2008, 14:12

Op initiatief van Charley volgt hier het eerste spelersprofiel van het petanqueforum.

Die gaat over Theo van der Meer, dat vond Charley dat dit moest omdat ik zelf de moderator ben. Vooruit dan maar :wink:

Afbeelding

Naam: Theo van der Meer
Beroep: Website bouwer
Vereniging: Ruim 20 jaar PV de Bouledozers, tegenwoordig Boule Animo

1 :Wanneer en hoe ben je begonnen met petanque?
In 1986 toen mijn ouders en iets later ook mijn broer besmet raakte met het virus. Omdat ik dacht dat het een makkelijk spelletje was ben ik mijn broer Richard maar gaan uitdagen. na 13-0 en 13-1 op de spreekwoordelijke kloten moest ik me er toch maar in verdiepen. Na op een clubkampioenschap van de Bouledozers (5 partijen melee) alles veloren te hebben heb ik me in het petanque gebeten.

2: Wat is favoriete positie(qua petanque :!: )
Normaal gesproken speel ik het liefste als pointeur, maar regelmatig schuif ik op richting milieu. In doublette speel ik ook nog wel eens als tireur. Ben vrij all round denk ik.

3: Wat zijn je beste NC/toernooi resultaten ?
NC 2008 in de Ere-klasse de 5de plaats
Halve finale Nederlands verenigingskampioenschap 2008 met de Bouledozers
Ranglijsttoernooi Zeist 2008
NK winter 2006
NK winter 2005 finale
La fete petanque finale 2000, halve finale 2002

4 Wat is de mooiste petanque herinnering die je zo te binnen schiet
Natuurlijk de ontmoeting met boulebabe Nettie in Groningen. Wij zijn nog steeds bij elkaar. :o

5 Wat is je favoriete toernooi(nl/buitenland)?
Nederland: Groningen, Maastricht, Langedijk, vroeger het Waagplein, 6tettes in Nieuwegein, Invitatietoernooi Haarlem.
Buitenland: speel ik niet zoveel, maar Bacharach is wel heel erg leuk.

5 Wie zijn je favoriete binnenlandse spelers(m/v) op elke post?
Pointeur: Patrick Bosch / Bert van Dijk (m ) Marina Blom (v)
Milieu: Mark Wildeboer / Issa Agzoul (m ) Judith vd Eijnden / Katy Bosch (v)
Tireur: Noel Kempeneers / Edward Vinke (m ) Karin Rudolfs / Sonia Zwaal (v)

6 Wie zijn je favoriete buitenlandse spelers(m/v) op elke post?
Pointeur: Henri Lacroix / Michel Campenhout
Mileu: Philippe Quintais / Michel Loy
Tireur: Sami Atella (Tunesie), Pascal Milei
Buitenlandse vrouwen ken ik niet zo goed.

7 Is er nog iemand in het bijzonder met wie je graag een toernooi zou willen gooien?
Met Frank Schepers. Nog nooit gedaan, en vele vinden dat wij op elkaar lijken. Lijkt me wel grappig, nog een tweeling op de baan.

8 Heb je nog een bijzondere petanque anekdote die je wil delen?
Die keer tijdens het invitatietoernooi in Haarlem tegen Paul van Eijkelenborg, Boy Augustinus en Erik Telkamp. Ik speelde met Ferry Kamps en Hans Wortel.

De laatste bal van de tegenpartij is gegooid, en ik zag al dat ik 2 blijvers moest schieten zodat we uitzouden gaan. Ik schiet de eerste bal, en zie hem in de lucht al raak gaan, soms heb je dat. Meteen leg ik mijn tweede bal goed in de hand en schiet in 1 keer door op de andere bal. Ook die zag ik in de lucht al raak gaan, en Hans sprong naar voren om te zeggen dat ik die ook moest schieten. Op het moment dat hij naar die bal wees was ie al raak. Ferry kon je opvegen. 2 boules raak geschoten binnen 4 seconden volgens mij, heerlijk.

9 Is er iets wat je zelf nog kwijt wilt?
Petanque is mijn passie, anders hou je het niet zo lang vol, al heb ik wel het idee dat er vroeger meer aan de wedstrijdsport gedaan werd dan nu. Om Jac Verheul te citeren in het forumonderwerp "data verenigingskampioenschap":

"Het lijkt warempel wel de wedstrijdspelers versus de verenigingen... daar heerst immers vaak veel verzet tegen de ontwikkeling van het spelpeil, tegen de wensen van de wedstrijdspelers om een betere aanpak van hun belangen."\

Ik kom dat ook steeds weer tegen bij de clubs waar ik lid van ben geweest. En dat waren Bouledozers (Hoorn), Rond en Roestig (Apeldoorn), SV Schoorl, Boule Plaisir (Uitgeest), C'est Dubo (Duiven) en Boule Animo (Dieren). Dus ik denk dat ik wel weet waarover ik praat.

charley
2 Stars
2 Stars

Re: Spelersprofiel

Bericht door charley » 17 okt 2008, 14:26

niet alleen omdat je moderator bent Theo... maar ook een hele goede, sportieve, gezellige wedstrijdspeler :lol:
Ik hoor trouwens graag of mensen dit leuk vinden of misschien zijn er nog wel vragen die men mist in dit rijtje.. alle op- of aanmerkingen zijn welkom.

Grt,
Charley

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 17 okt 2008, 14:34

:oops:

cecile
0 Stars
0 Stars

Bericht door cecile » 17 okt 2008, 16:03

He Theo,

THEO IK ZAG JOUW LIJST MET NAMEN,MAAR WAAR STAAT MIJN NAAM. :lol: :lol: :lol:
IK DENK DAT IK OP ZOEK GA NAAR EEN NIEUWE DERDE MAN. :wink:

Groeten Jeroen

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 17 okt 2008, 17:58

Met jou heb ik toch al eens gespeeld?? :wink: Of bedoel je een ander onderwerp hehe :lol:

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 18 okt 2008, 10:50

Is het de bedoeling dat we dit allemaal gaan doen?

Lijkt me op zich een leuk idee.

Ik heb ook nog wel een ander idee, iets van 'verhalen uit de oude doos'.
Ik heb nog veel oude petanque bondsblaadjes, daar staan soms leuke verhalen in, bijvoorbeeld
van onze bevindingen in de jaren tachtig! tijdens de Marseillaise. Wat was dat gezellig zeg!
Ik zal binnenkort wel een nieuw topic starten.

devrees.

charley
2 Stars
2 Stars

Bericht door charley » 18 okt 2008, 11:43

Hey Rene,
Het is de bedoeling dat er met enige regelmaat een nieuw profiel op t forum komt. In principe zal ik daar het initiatief toe nemen, zo komt er hopelijk een beetje structuur in.

wil jij nummer 2 zijn?:)

Grt
Charley
nb verhalen uit den ouden doosch. goed man

Henry
3 Stars
3 Stars

Bericht door Henry » 18 okt 2008, 12:41

charley schreef:Hey Rene,
Het is de bedoeling dat er met enige regelmaat een nieuw profiel op t forum komt. In principe zal ik daar het initiatief toe nemen, zo komt er hopelijk een beetje structuur in.
Hey Charley,
Zoiets betaat al op de franse site van "boulistenaute.", met een pasfoto van de speler, Jac Verheul weet daar meer van.
Leuke initiatief van je, dit heet op boulistenaute "Portrait" ik zelf ben portrait nr"373 geloof ik.
Groetjes.
Henry.
Een heer in het spel, en heer in het leven.

charley
2 Stars
2 Stars

Bericht door charley » 18 okt 2008, 12:50

Hey Henry,
Ja ik weet t. we hebben het een beetje gepikt.. :wink: . ook op petanquebelge.com is een hele rits van de belgische spelers te vinden.

Grt,
Charley

Plaats reactie