Spelersprofiel 33 Bart Kouveld

Verzameling van spelersprofielen. Spelers in Nederland, maar wellicht ook van spelers uit het buitenland. Voor als je iemand weet je interviewen, of als je zelf je eigen spelersprofiel wilt publiceren. Een leuke manier om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers van de website.
Bart
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut RCX 680gr 75mm

Spelersprofiel 33 Bart Kouveld

Bericht door Bart » 23 nov 2013, 03:48

Naam Bart Kouveld
Beroep ICT operationeel beheerder bij Prorail
Vereniging Club de Petanque Les Caillox

1) Wanneer en hoe ik begonnen met petanque

Dat zal in 1983 geweest zijn toen ik met Anjo (m’n ex) op vakantie was in Sisteron en een setje (totaal verkeerde boules) in de kofferbak. Na op de camping wat partijtjes gegooid te hebben kwamen we er via een collega van Anjo achter dat er in IJsselstein een heuse petanque vereniging was. In augustus zijn we eens gaan kijken en direct lid geworden bij Cercle de petanque, na in 1986 aan de wieg gestaan te hebben van Mazijk de Petanque samen met Koos Louwes, Lies Kremer en Anjo ben ik in 1987 lid geworden bij CdP Les Cailloux. Na m’n scheiding in 1993 ben ik er een jaar of 10 tussen uit geweest maar sinds 2003 weer lid geworden bij Cailloux en nog steeds met plezier.

2) Mn favoriete positie in het team.

Het liefst sta ik voorop maar m’n maatjes beginnen steeds vaker voor te dringen waardoor ik meer en meer als tireur kom te spelen.

3) Wat zijn m’n beste NC/toernooi resultaten.

De resultaten lieten en laten nog steeds te wensen over. Hier en daar wat kleinere toernooitjes gewonnen en dat is het dan wel. Mn beste resultaat is de laatste 8 geweest bij Batavia in 2008 samen met Henny Ansems van de Taxateurs. In 2009 samen met Ed Bosch en Monique de Beer hoofdklasse gespeeld en de plaats behouden. Dat is het palmares waar ik met mee moet doen.

4) M'n mooiste petanque herinnering is

M’n deelname aan de Marseillaise van 1987 dat was echt een super ervaring samen met Ed Bosch en Marcel Houg.

5) Mn persoonlijke favoriete binnenlandse spelers

Jeugd
Pointeur Lieke vd Voort
Milieu Rick v Lier
Tireur Romulo v Stokkum

Dames
Pointeur Lieke vd Voort
Milieu Katy Kamps
Tireur Frances v Donge

Heren
Pointeur Patrick Bosch
Mileu Edward Vinke
Tireur Kees Koogje

Veteranen
Pointeur Bert v Dijk
Mileu Gerard Zijlstra
Tireur Martin Bakker

6) Wat is/zijn m’n meest favoriete binnenlandse en buitenlandse toernooien

Dat is met vlag en wimpel het museumplein toernooi met kort daarop het markt toernooi in Delft en Batavia in Zeist.
Voor het buitenland zijn dat de Marseillaise en Moeskroen en ik hoop volgend jaar m’n debuut te maken op het toernooi in Bacharach.

7) Is er nog iemand in het bijzonder met wie je graag een toernooi zou willen gooien?

Eigenlijk wel met iedereen waar ik nog niet mee gespeeld heb

8.) Deze petanque anekdote wil ik delen.

1987 - Marseille - tijdstip tussen 8 en 9 s ‘avonds

We (Ed Bosch, Marcel Houg en ondergetekende) hadden de dag door gebracht op en rond Parc Bourley, pastis drinken en genieten van een aantal mooie partijen petanque. Tegen de avond werd het tijd om eens wat vast voedsel te gaan nuttigen, we vonden op de boulevard een tent waar de een broodje merquez konden krijgen voor een schappelijk prijssie. Ik weet niet of het aan de drank lag of dat die broodjes echte zo goddelijk smaakten maar we besloten er ieder nog maar 1 te nemen. Ik betaalde de beste man met het briefgeld welke ik als wisselgeld van hem retour had ontvangen. Aan de reactie van de beste man bleek snel dat er iets mis was met het door mij betaalde briefgeld . . het was vals volgens hem. We keken elkaar aan met een blik van wat gebeurt hier . . . . !!!
Gezien de locatie en het uiterlijk van de beste man besloten we maar om met ander geld te betalen en als de gesmeerde bliksem de tent te verlaten, nu voel ik me niet gauw niet op m’n gemak maar daar had ik toch wel iets van . . . laat maar zitten.

9) En dit wil ik nog wel even kwijt

Dat ik nog wel eens terug denk aan de tijd dat als je een toernooi wilde spelen je er vroeg bij moest zijn want anders was het vol. Bijvoorbeeld het snert toernooi in Utrecht traditie getrouw het eerste buiten toernooi van het seizoen, aantal deelnemers 60, 70 teams, het toernooi op de Brink in Laren gelijk aantal deelnemers maar het toernooi bestaat niet meer. En de laatste uit de oude doos het van Boetselearspark toernooi in de Bildt bestaat ook niet meer en had ook niet te klagen over deelname.

Groet Bart
Een blinde kip legt ook wel eens een ei

Plaats reactie