Spelersprofiel 31 - Bert Biesenbeek

Verzameling van spelersprofielen. Spelers in Nederland, maar wellicht ook van spelers uit het buitenland. Voor als je iemand weet je interviewen, of als je zelf je eigen spelersprofiel wilt publiceren. Een leuke manier om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers van de website.
Plaats reactie
Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Spelersprofiel 31 - Bert Biesenbeek

Bericht door Febiunz » 05 jul 2013, 14:48

Naam: Bert Biesenbeek
Werkzaam: Eigen IT bedrijf
Club(s) PV de Bouledozers (bij gebrek aan gezelliger club in de buurt.)

1: Wanneer en hoe ben je begonnen met petanque? Ik MOEST op m'n 14e met m'n vader (Ab Biesenbeek)mee en vond het niet eens echt vervelend, ondanks dat de meeste mensen oud waren. Na een paar jaar competitie met m'n vader en Herman Bakker gespeeld te hebben en te horen gekregen dat ik een tactiek als een drol had, zelf een team begonnen met Theo van der Meer en Rik Gansevoort en na 2x op rij kampioen mijn vader voorbij in de competitie en vervolgens boulen geleerd van Fernando Avaltroni en Ludwig Tophoven. Later met nog veel spelers gespeeld en op mijn top gestopt om mijn kinderen groot te brengen. Ik ben namelijk van mening dat elk weekend met drank en gezelligheid hiermee niet samen kon gaan.
Kinderen zijn nu groot en ben voorzichtig (1x per week) weer aan het ballen, maar begin nu toch wel weer wat fanatieker te worden.
Graag zou ik weer wekelijks toernooien gooien en op mijn oude niveau komen alhoewel ik denk dat ik het daar niet meer mee red want de jongens van "vroeger" zijn allemaal door gegaan en nog beter geworden. Zelfs Theo is nu een toppertje geworden

2: Wat is favoriete positie (qua petanque)? Hoewel ik geneigd ben te zeggen "aan de bar" ga ik toch maar voor milieu, maar pointeur vind ik ook wel een heel erg gave uitdaging altijd.
De bar wil ik eigenlijk liever vervangen door "de lat" en deze wil ik deze keer hoger leggen als dat ik vroeger heb gedaan.

3: Wat zijn je beste NC/toernooi resultaten? Ach te veel om op te noemen maar B-toernooi van Mouscroen winnen met Richard Kröhne en Ronald Rademakers winnen was wel heel erg gaaf. Of misschien toch dat grote toernooi in Frankrijk winnen met Richard en Yannick (plaatselijke kroegeigenaar die toevallig ook nog eens erg goed kon boulen). De winst vervolgens omgezet met o.a. Edward Vinke en toen nog Monique in de kroeg van Yannick. 11 Flessen Tiquilla er door of zo

4: Wat is de mooiste petanque herinnering die je zo te binnen schiet? Mijn eerste grote beker in Steenwijk samen met Theo en Rik.

5: Wat is je favoriete toernooi (nl/buitenland)? Mouscroen

6: Wie zijn je favoriete binnenlandse spelers (m/v) op elke post? Ik ken er veel maar hoe ze spelen weet ik niet echt meer.
Edward Vinke is eigenlijk de enige en daar hoef ik eigenlijk niet veel over te zeggen.

7: Wie zijn je favoriete buitenlandse spelers (m/v) op elke post? Ach ga maar kijken op Youtube naar de fransen tijdens de diverse WK finale's

8: Is er nog iemand in het bijzonder met wie je graag een toernooi zou willen gooien? Patrick Bos...... we hebben minstens 20 jaar geleden afgesproken ooit eens een toernooitje te gaan gooien en het komt er steeds maar niet van

9: Heb je nog een bijzondere petanque anekdote die je wil delen? Zal ik doen als je me op een toernooi een biertje aanbied

10: Is er iets wat je zelf nog kwijt wilt?
Na mijn terugkomst op het bouleveld verbaas ik mij nog steeds over hoe slecht het gesteld is met de spelregel kennis onder de diverse spelers maar vooral arbiters.
Ook verbaas ik mij over het feit dat er minder en minder jeugdspelers te motiveren lijken te zijn voor deze fantastische sport.
Laten we deze sport eens op een lekkere Bourgondische wijze gaan promoten met een hapje en een drankje.
Zeker weten dat de jeugd dan interesse heeft om mee te gaan met Pa en Ma.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Re: Spelersprofiel 31 - Bert Biesenbeek

Bericht door Febiunz » 05 jul 2013, 14:49

Zo ik heb hem maar even als een nieuwe profiel aangemaakt...Je wilde het stokje doorgeven aan? :-)
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Biesenbeek
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut Match 74mm K04
Contacteer:

Re: Spelersprofiel 31 - Bert Biesenbeek

Bericht door Biesenbeek » 29 jul 2013, 20:45

Ik geef het stokje door aan........
.
.
.
Frank Duijn uit Heerhugowaard :-)
Ik weeg mijn woorden op een schaaltje.
Een goed lezer heeft maar een half woord nodig!

Plaats reactie