Spelersprofiel 27 - Sandy Rikkers

Verzameling van spelersprofielen. Spelers in Nederland, maar wellicht ook van spelers uit het buitenland. Voor als je iemand weet je interviewen, of als je zelf je eigen spelersprofiel wilt publiceren. Een leuke manier om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers van de website.
Plaats reactie
SandyRikkie
0 Stars
0 Stars

Spelersprofiel 27 - Sandy Rikkers

Bericht door SandyRikkie » 24 feb 2013, 22:54

Naam: Sandy Rikkers
Werkzaam: Kraamverzorgster
Club: PU Kennemerland

1: Wanneer en hoe ben je begonnen met petanque?
Toen ik 4 jaar was speelden mijn ouders altijd elk jaar in de zomer op een camping hier in Nederland. Ik was toen nog te jong om mee te doen maar stond wel al de stand voor iedereen bij te houden. Toen ik een jaar of 8 was kreeg ik mijn eerste boules en mocht ik gaan mee gooien. Een jaar of 6 geleden ben ik ook echt in aanraking gekomen met licentiespelers en ben ik ook lid geworden bij een licentievereniging.

2: Wat is favoriete positie (qua petanque)?
Ik speel het liefst als pointeur. Die hoge balletjes gooien en tireurs gek maken vind ik fantastisch!

3: Wat zijn je beste NC/toernooi resultaten?
Daar wordt volop aan gewerkt maar voor nu:
2e Martini Masters 2012 doublette met mijn vriend Hans van der Veen

4: Wat is de mooiste petanque herinnering die je zo te binnen schiet?
Toevallig ook bij de Martini Masters van 2012. Het was dat gehele weekend rond de 30 graden. Ik was eigenlijk best wel kapot. We moesten toen de halve finale tegen Edward Vinke en Noël Kempeneers spelen. Die hele partij was zo ontzettend spannend en uiteindelijk wonnen wij de partij met 13-11. We waren toen zo blij! Als ik daaraan terug denk dan kan ik daar nog steeds van stralen. Niet ten koste van Edward of Noël hoor! Het was gewoon een mooie partij op een succesvolle warme dag. :P

5: Wat is je favoriete toernooi (nl/buitenland)?
De martini masters, Boule d'Orange Delft, Voorstraattoernooi en Schager Markttoernooi.
Internationaal: Ik hoor altijd mooie verhalen over Millau, dus daar zou ik wel nog graag een keer naar toe willen.

6: Wie zijn je favoriete binnenlandse spelers (m/v) op elke post?
pointeur: Mark Norder, Essa Agzoul
milieu: Kees Koogje, Jelle Venema,
tireur: Kees Koogje, Edward Vinke, Martin Bakker, Noël Kempeneers, Dennis Mul, Hans van der Veen, Frances van Donge (v)

7: Wie zijn je favoriete buitenlandse spelers (m/v) op elke post?
Ik ken alleen onderstaande spelers bij naam en heb ze wel eens op youtube zien spelen.
pointeur: Henri Lacroix
milieu: Philippe Quintais
tireur: Dylan Rocher

8: Is er nog iemand in het bijzonder met wie je graag een toernooi zou willen gooien?
Ik mag me nu al gelukkig prijzen dat ik het Verenigingskampioenschap dit jaar met zulke grootse spelers mag gaan gooien.
Te weten: Edward Vinke, Kees Koogje, Mark Norder, Martin Bakker, Jelle Venema en Judith van der Eijnden

9: Is er iets wat je zelf nog kwijt wilt?
Ik hoop dat er op korte termijn voor de dames in de boule-wereld meer uitdaging zal komen in de vorm van Masters zoals dat nu bij de heren gebeurt.
Bewijzen wil ik me wel, maar dat zou ook zonder selectie moeten kunnen. Dat zou de boule-wereld voor menig vrouw veel aantrekkelijker maken!!
Bijlagen
Groningen.jpg

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Re: Spelersprofiel 27 Sandy Rikkers

Bericht door Theo vd M. » 25 feb 2013, 10:51

Leuk Sandy,

Wie volgt???

Febiunz