Spelersprofiel 20 - Henk de Kwaadsteniet

Verzameling van spelersprofielen. Spelers in Nederland, maar wellicht ook van spelers uit het buitenland. Voor als je iemand weet je interviewen, of als je zelf je eigen spelersprofiel wilt publiceren. Een leuke manier om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers van de website.
Plaats reactie
Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Spelersprofiel 20 - Henk de Kwaadsteniet

Bericht door Henk de Kw » 10 dec 2010, 16:04

1: Wanneer en hoe ben je begonnen met petanque?

1979: Bijna 15 jaar oud, gebleseerd met voetballen, hinkend op twee krukken, strompel ik achter ons huis, langs mijn oude schoolplein en zie daarnaast op een gravelveldje een aantal mensen wel een heel apart 'spelletje' spelen. Blijkt dat spelletje petank te heten en de club Petank Unijon Kennemerland ofzoiets!
Zie daar ook een aantal 'jongers uit de buurt' lopen. Bart Scholten, Freek Tijman en later ook Dick Toonen. Ik een keertje meedoen en....direct verslaafd!
Na een aantal jaren afwezigheid (gezin en werk gingen voor) vorig jaar het 'spel' weer opgepakt.

2: Wat is favoriete positie (qua petanque)?

Tireur

3: Wat zijn je beste NC/toernooi resultaten?

Nooit aan nederlandse kampioenschappen meegedaan. Wel vroeger in de ereklasse gespeelt met Dick Toonen en Leo Klootwijk. Geen bijzondere verrichtingen. Gewoon de plaats behouden.

De overwinningen van de markttoernooien (periode 1993 – 1995, weet de jaartallen niet precies) vond ik wel de mooiste: Maastricht en Nijmegen met Marc Helffer, Delft met Rene Vreeswijk en Alkmaar met Dick Toonen.

4: Wat is de mooiste petanque herinnering die je zo te binnen schiet?

Finale Maastricht diep in de nacht winnen. Daarna het prijzengeld omgezet in barmuntjes op de Veronica-disco-boot. Alle muntjes opgemaakt met opeens een heleboel vrienden ;)
Verder zijn er nog een heleboel anekdotes die ik misschien na mijn pensionering nog eens op papier ga zetten.

5: Wat is je favoriete toernooi (nl/buitenland)?

Waren de markttoernooien. Zal opnieuw moeten gaan ontdekken wat nu de leukste is/zijn.

6: Wie zijn je favoriete binnenlandse spelers (m/v) op elke post?

Lastig om deze vraag te beantwoorden. De namen die ik op het forum en de uitslagen langs zie komen ken ik meestal uit de verhalen maar heb ik zelf nog nooit zien spelen of tegen gespeeld. Dus voor nu maar even die ik (ooit en nu) heb zien spelen:

Pointeur: Bert van Dijk, Marc Helffer, Arjen Limonard
Milieu: Krijn Ooms, Jan Danen, Jelle Venema
Tireur: Jan van Willingen, Edward Vinke, Marco van Saane, Henry Calvetti

7: Wie zijn je favoriete buitenlandse spelers (m/v) op elke post?

Vroeger:
Choupay, Voisin, Foyot, Kokoyan (in zijn nadagen zien spelen in St. Tropez), Foyot

Heden:
Quintais, Lacroix,Weibel, Fazzino, Suchaud, Leboursicaud,
Loy, Milei en Dylan Rocher

Volgens mij maakt de positie van al deze mannen niets uit! Zijn complete boulers.

8: Is er nog iemand in het bijzonder met wie je graag een toernooi zou willen gooien?

Genoeg. De vraag kan je daarom beter omdraaien. Wie zou het bijzonder vinden om eens met mij te spelen!

9: Heb je nog een bijzondere petanque anekdote die je wil delen?

De finale die in in Alkmaar met Dick Toonen mocht spelen.
Na een aantal vervelende gedragingen van de (Belgische) tegenstanders besloten wij dat we iets ‘anders’ zouden gaan spelen. We hebben ze laten zien en voelen dat petanque ook een psychologisch element bezit.
Ze waren zo arrogant en vervelend dat wij ze gewoon elke bal die gegooid werd lieten meten. Ook als er overduidelijk te zien was dat zij lagen.
Ze raakten compleet uit hun doen en gooiden geen enkele bal meer goed, wij wel; we werden alleen maar sterker met de overwinning als resultaat! Boontje..

10: Is er iets wat je zelf nog kwijt wilt?

Denk nog wel eens met weemoed terug aan de tijd dat de jonge jongens van PUK door een aantal oudere leden (Ben Claase, Gerrit Bunschoten, Cor en Paulien ten Wolde enz.) op sleeptouw werden genomen naar allerlei toernooien in het land.
Abcoude, Middelburg, noem maar op. En wilde je dan eens wat bijdragen aan de benzinekosten…….kopje koffie was genoeg!
Zij hebben er toch aan bijgedragen dat de meeste jonge jongens van toen, nu bijna oude rotten zijn (wat boulen betreft dan).
mijn geluksgetal is 13

Ferry
3 Stars
3 Stars

Re: Spelersprofiel 20 - Henk de Kwaadsteniet

Bericht door Ferry » 10 dec 2010, 16:31

Ik heb deze finale in Alkmaar als klein jochie nog gezien ( en om jullie voor te zijn, ik ben inderdaad niet heel veel groter geworden )

Nettie
3 Stars
3 Stars
Boules: Supercou 690 73

Bericht door Nettie » 10 dec 2010, 19:02

Henk de Kw schreef:
4: Wat is de mooiste petanque herinnering die je zo te binnen schiet?

Finale Maastricht diep in de nacht winnen. Daarna het prijzengeld omgezet in barmuntjes op de Veronica-disco-boot. Alle muntjes opgemaakt met opeens een heleboel vrienden ;)
Verder zijn er nog een heleboel anekdotes die ik misschien na mijn pensionering nog eens op papier ga zetten.
He Henk,

Wat grappig! Ik was blijkbaar één van die "vrienden". Kan me jou niet herinneren :oops: , maar weet nog wel hoe blij we waren dat er eens een Nederlands team won!

Ik geloof trouwens dat een groot deel van die muntjes is opgemaakt door Marc Helffer, die heb ik daarvoor en daarna nooit meer zo dronken gezien. En maar armpje drukken met die Maastrichtenaren... Volgens mij hebben we nog min of meer moeten vluchten :lol:

Ik zal je morgen een biertje terug doen, als dank voor de goede herinnering 8)

Anonymous

Bericht door Anonymous » 10 dec 2010, 19:59

Tja die Boot dat was me vroeger nog wel een spektakel daar, maar na enkele schietpartijen hebben ze die boot maar een facelift gegeven en omgetoverd tot coffeeshop met veel toeristen uit de buurlanden dat was volgens die Maastrichtse burgemeester een veiligere optie dan die discotheek :roll:

groet,
Math

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 11 dec 2010, 12:13

Dus jouw mooiste herinnnering is op het Vrijthof winnen? Mooi is dat. :wink:
Hmmmm, kan ik me ook nog goed herinneren. Wij (Johan Dolman en ik) verloren de finale namelijk van die gasten. :( :(
Het was het jaar dat er bijna geen Belgen meededen, maar dat mocht de pret zeker niet drukken.
En die boot, ik was erbij, maar weet er nu niet veel meer van. Maar dat was de volgende dag al zo. :lol: :lol: :lol:
Mooie tijden.......

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 11 dec 2010, 23:40

devrees schreef:Dus jouw mooiste herinnnering is op het Vrijthof winnen? Mooi is dat. :wink:
Hmmmm, kan ik me ook nog goed herinneren. Wij (Johan Dolman en ik) verloren de finale namelijk van die gasten. :( :(
Het was het jaar dat er bijna geen Belgen meededen, maar dat mocht de pret zeker niet drukken.
En die boot, ik was erbij, maar weet er nu niet veel meer van. Maar dat was de volgende dag al zo. :lol: :lol: :lol:
Mooie tijden.......
Hoi Vrees,

Ik wilde je niet kwetsen! Ik heb daarom juist de namen van onze tegenstanders niet genoemd. Het onheil heb je nu over jezelf uitgeroepen!

Hallo Forumleden!
Inderdaad! De finale hebben Marc en ik gewonnen van Johan en Rene!
Uitslag maakt niet uit (kan me 13-1 of 2 herinneren).
Het was daarna op de boot in ieder geval gezellig!

groetjes
één van de winnaars!

P.S. Als je nog eens een toernooi wil winnen moet je maar bellen :P :P :P
en dat van die Belgen... hadden ze zich maar in moeten schrijven, net als de rest!
mijn geluksgetal is 13

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 12 dec 2010, 00:47

Hoi Henk, als je nog een mooie herinnering zoekt, laten we Fred vallen, duidelijk de zwakste ;-) en gaan wij met Ferry even een toernooitje uizoeken!!

Of een keer met Richard A, gagarandeerd mooie herinnering!!!

Plaats reactie