Spelersprofiel 18 - Sander Beukers

Verzameling van spelersprofielen. Spelers in Nederland, maar wellicht ook van spelers uit het buitenland. Voor als je iemand weet je interviewen, of als je zelf je eigen spelersprofiel wilt publiceren. Een leuke manier om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers van de website.
Plaats reactie
Sander
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT Match115 76/690

Spelersprofiel 18 - Sander Beukers

Bericht door Sander » 30 mar 2010, 22:50

Als 100e bericht hieronder mijn profiel voor wie mij niet kent of mij een klein beetje meer wil leren kennen.

Naam: S a n d e r B e u k e r s
Leeftijd: 32 jaar
Beroep: Controller
Huidige club: MIDI (Delft)

Waneer en hoe ben je begonnen met petanque?
Ik heb in 1990 mijn eerste boules gegooid. Op een camping in de Drôme in Frankrijk. Ik was 12 en met mijn ouders op vakantie. Zowel mijn vader als ik werden die vakantie volledig gegrepen door het boulevirus. Terug in Nederland zijn we lid geworden van PC Bataaf in Den Haag (dat helaas vorig jaar is opgeheven). Na een poosje is het virus bij mij gaan sluimeren en heb ik zelfs een paar jaar geen licentie gehad. Ongeveer 2,5 jaar geleden besloot ik wat meer te gaan spelen en ben lid geworden bij MIDI.

Wat is je favoriete positie?
De positie waarin ik het meeste voor het team kan betekenen. Afhankelijk van mijn teamgen(o)ot(en) en mijn vorm kan dat zowel pointeur, milieu als tireur zijn. Elke positie heeft genoeg leuke uitdagingen!

Wat zijn je beste NC / toernooiresultaten?
Niet te veel om over naar huis te schrijven. Een paar toernooitjes gewonnen en ik geloof wel 1 heel ranglijstpunt vorig jaar. 4e ronde in Millau.

Wat is de mooiste petanque herinnering die je zo te binnen schiet?
Ik denk dat de leukste wedstrijd die ik ooit heb gezien de finale doublette in Millau in 2007 was. Vader Bruno Rocher met zoon Gueven Rocher (toen een jaar of 13) tegen Damien Hureau en zoon Dylan Rocher (toen een jaar of 15/16 en al aansprekende resultaten neergezet). Een onwaarschijnlijke finale op zo'n toernooi met een onwaarschijnlijke uitslag: Gueven won van zijn oudere broer!

Wat is je favoriete toernooi(NL/buitenland)?
Nederland: o.a. Boule d'Orange (Delft)
Buitenland: Zonder twijfel Millau! Een jaarlijks terugkerend petanquefeest! De Marseillaise wil ik ook zeker een keer gaan meemaken. Moeskroen vind ik erg leuk en ook als maar de helft van de verhalen klopt moet ik binnenkort geloof ik maar naar Bacharach!

Wie zijn je favoriete binnenlandse spelers(m/v) op elke post?
Pointeur: Bert van Dijk, Patrick Bosch, Tom v.d. Voort
Milieu: Mark Wildeboer, Mourad el Ansari, Joey van Doorn
Tireur: Dennis Mul, Edward Vinke, Noël Kempeneers, Martin Bakker, Kees Koogje, v: Karin Rudolfs

Wie zijn je favoriete buitenlandse spelers(m/v) op elke post?
Pointeur: Philippe Quintais, Henri Lacroix, Michel van Campenhout
Milieu: Christian Fazzino, Bruno Leboursicaud, Michel Loy
Tireur: Philippe Suchaud, Dylan Rocher, Pascal Mileï en uit de oude doos: Passo, v: Angelique Papon

Met wie wil je nog wel eens een toernooi spelen?
Oh, dat zijn er zo veel! De meeste van bovenstaande namen, bijvoorbeeld. Als ik er dan toch 1 moet noemen: het lijkt me heel leuk om een keer met Hector Milesi te spelen.
http://www.boulistenaute.com/actualite- ... tiger-4765

Heb je nog een leuke petanque-anekdote die je wil delen?
Lang geleden speelde ik met mijn vader een toernooitje in Frankrijk ter gelegenheid van het jaarlijkse dorpsfeest. Zoals dat soms gaat bij deze toernooien werd ongeveer het hele dorp gebruikt om iedereen te kunnen laten spelen. Zo ook de weg langs het riviertje. Goed te doen als je er maar elke keer voor zorgt dat iemand het laatste stukje bewaakt naar de vrij steile oever en het 2 meter lager gelegen riviertje. Het was een loeispannende partij en naar het einde van de partij had ik nog 1 bal in handen met de laatste boule van de tegenstander naast het but. Mijn vader koos positie en na mijn schot ziet hij de boule met een noodgang richting rivier rollen. Net buiten zijn bereik, of toch...met een katachtige reactie duikt hij op de boule en kan ternauwernood voorkomen dat hij zelf met boule en al de rivier in dondert. Van de schrik bekomend maar voldaan stond hij op en reikte me de boule aan. “Merci! Merci, monsieur! Merci!”, klonk het uit de mond van de opgeluchte tegenstander wiens boule ik net met een carreau richting het water had geschoten. Als mijn vader dat had gezien was die bal toch echt in het riviertje beland!
Daarna gooide we overigens zowat alles boules goed waardoor we de partij wonnen.

Is er nog iets dat je kwijt wilt?
Voor wie hem nog niet kent: het leukste petanquefilmpje dat ik tot nu toe op internet ben tegengekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=IzspKAGaKe4

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Re: Spelersprofiel 18 - Sander Beukers

Bericht door Febiunz » 01 apr 2010, 10:46

Leuk om te lezen Sander. Ook het filmpje kende ik nog niet, briljante montage...alleen maar carreau's zo ongeveer...ik ga NU trainen :)
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

sjaakendiaan
3 Stars
3 Stars
Boules: ton.r 76 700

Bericht door sjaakendiaan » 03 apr 2010, 06:01

is zeker een leuk filmpje sander ,moeten jullie is kijken wie er op de achtergrond staat bij 4 minuut 48 gr sjaak

arjanop
2 Stars
2 Stars
Boules: nexius 75 710
Contacteer:

Bericht door arjanop » 03 apr 2010, 10:06

Sjaak, ik dacht dat janske van de puzzeltjes was, maar die schijnt er even de kracht niet voor te hebben. Dat kan! Vooruit, ik doe een gokje, is het ted de Braak?? Ik lees wel waar ik mijn gewonnen stropdas of t-hemd kan ophalen ;))

grt, Arjan

buneljos
4 Stars
4 Stars
Boules: soleil 75 720 glad
Contacteer:

Bericht door buneljos » 03 apr 2010, 10:57

Voor het geval dit een serieus onderwerp wordt,ga ik voor meneer
Paul :P

Groet Jos Bunel
let the goodtimes roll

Edwin Segers
3 Stars
3 Stars
Boules: Ronde dit keer
Contacteer:

Bericht door Edwin Segers » 03 apr 2010, 13:04

Volgens mij zie ik daar Paul Wagenaar??
Ajax Amsterdam!!

kalebouler
4 Stars
4 Stars
Boules: CX Cou, 690, 73
Contacteer:

Bericht door kalebouler » 03 apr 2010, 15:56

Edwin Segers schreef:Volgens mij zie ik daar Paul Wagenaar??
Klopt? :D
If you're confused about what to do,
it's a sign that your enemy is winning. :idea:

sjaakendiaan
3 Stars
3 Stars
Boules: ton.r 76 700

Bericht door sjaakendiaan » 03 apr 2010, 17:53

dan heb ik het ook goed gezien ,zag ineens een snor voorbijkomen gr sjaak ,sorry arjen volgende ronde beter dan spelen we de marmoten bak met fred oster

arjanop
2 Stars
2 Stars
Boules: nexius 75 710
Contacteer:

Bericht door arjanop » 03 apr 2010, 20:08

Tjeesus Sjaak, ik zat er maar nest naast! Merk dat je zo je klassiekers kent! Zo lezend op het Forum ziek ik heel wat marmotten voor me! "Wie heb je deze week meegnomen"?
Honderd, honderd, honderd!!!!

Voor de vuist weg zou ik zeggen, groeten aan Fred O. en toi, toi, toi!

Plaats reactie