Spelersprofiel 17 - Alex de Boer

Verzameling van spelersprofielen. Spelers in Nederland, maar wellicht ook van spelers uit het buitenland. Voor als je iemand weet je interviewen, of als je zelf je eigen spelersprofiel wilt publiceren. Een leuke manier om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers van de website.
Plaats reactie
alexdeboer
2 Stars
2 Stars
Boules: Carbone115 700gr 74

Spelersprofiel 17 - Alex de Boer

Bericht door alexdeboer » 09 mar 2010, 08:31

Naam: Alexander de Boer
Beroep: Machinist, Koeltechnicus
Huidige club: Entre Nous - Den Helder en de Bouledozers in Hoorn

Wanneer en hoe ben je begonnen met petanque?
Ik zal me even voorstellen. Ik ben dus Alexander de Boer, 24 jaar en woonachtig in Den Helder. Speel ongeveer 8 jaar officieel petanque en daarvoor altijd gevoetbald.
We gingen vroeger altijd op vakantie naar frankrijk met het gezin en ik als klein jongetje deed ik wel is mee met boulen met mn vader maar zodra ik geen zin meer had rende ik weg en ging lekker zwemmen. Toen ik wat ouder was begon ik het toch steeds leuker te vinden en ben in 2001, terug in nederland, samen met mijn vader en broer toch maar ns gaan kijken of er een soort van club was in Den Helder. En ja hoor er was wel een club maar daar was op dat moment niemand. We waren zo verslaafd dat we daar op het parkeer terrein maar een paar partijtjes hebben gespeeld! Echt lachen..

Wat is je favoriete positie?
Ik schiet op dit moment toch wel wat liever dan dat ik plaats. Juist het geluid dat vrij komt als je een bal goed raakt...heerlijk!

Wat zijn je beste NC / toernooiresultaten?
Het zijn er nog niet echt veel maar met Christian Saurel het gouden ganzen toernooi op onze naam geschreven in 2009. En in 2008 2e troosttoernooi NK Doublette met Loc van Le. Ik ga mijn best doen om in de toekomst deze resultaten uit te breiden! Met Noel Kempeneers 1 keer mogen spelen in Zeist. Die gast kan echt goed boulen we waren voor iedereen een maatje te sterk die dag, heerlijk gespeeld.

Wat is de mooiste petanque herinnering die je zo te binnen schiet?
Het gezicht van mijn vader die altijd staat te genieten!!

Wat is je favoriete toernooi (NL/ buitenland)
Willemsoord toernooi Den Helder en Groningen Martini masters en de N.C kijk ik erg naar uit.

Wie zijn je favoriete binnenlandse spelers(m/v) op elke post?
Pointeur: Michael van Asten, Loc van Le en Christian Saurel
Millieu: Hans Wortel, Mourad el Ansari
Tireur: Noel Kempeneers, Dennis Mul, Edward Vinke, Martin Bakker (voortreffelijke tireurs!)

Wie zijn je favoriete buitenlandse spelers(m/v) op elke post?
Pointeur: Quintais
Millieu: Lacroix
Tireur: Suchaud

Met wie wil je nog wel eens een toernooi spelen?
hmhm ik zou met Dirk Jan van Mourik wel is willen spelen. En het lijkt me leuk om met Theo v/d Meer een keer een goed resultaat te boeken!

Heb je nog een bijzondere petanque-anekdote die je wil delen?
Toen we in frankrijk nog niet actief waren, maar wel al gegrepen door 'het spelletje', op een campingtoernooitje voor wijn, moesten mn vader en ik tegen een franse vent die was zo verschrikkelijk scheel, die keek echt met zn rechteroog in zn linkerbroekzak. Mijn vader plaatste een boule op links van het but op ong 10 cm. Echt hele knappe bal! Maar die vent had er schijt aan en weet niet hoe hij het deed maar hij schoot m sur place op 14 meter!! Wij wisten niet wat ons overkwam en we hebben de partij ook dik verloren...

Is er nog iets dat je voor jezelf kwijt wilt?
Ik vind dat er iedere week een dik toernooi moet zijn waar iedereen naar toe komt. Ik moet iedere x veel te lang wachten tot een mooi toernooi! Ben vast niet de enige die dit wil en wellicht in de toekomst?!

bartboules
5 Stars
5 Stars

Re: Spelersprofiel nr 17 Alex de Boer

Bericht door bartboules » 09 mar 2010, 09:51

Hoi Alex Het is best lastig om vanuit zo'n uithoek als Den Helder je draai te vinden in de petanquewereld.
Maar ik zie je steeds vaker spelen met de Nederlandse toppers en dat is goed voor je ontwikkeling.
Dus dat gaat wel goed komen.
Je schrijft dat je machinist bent ,is dat op een kraan of op een trein of iets anders?
[treinen is mijn hobby en werk]

mvg Bart

noel
2 Stars
2 Stars

Bericht door noel » 09 mar 2010, 19:20

He Alex,leuk jou profiel hier te vinden.T was leuk met jou boulen in Zeist en we spreken zeker nog enkele tornooien samen af,ik vindt jou een fantastiche speler met een zeer goede arm(heel belangrijk bij het boulen)!! Kzie je binnenkort weer.
Groetjes Noel

alexdeboer
2 Stars
2 Stars
Boules: Carbone115 700gr 74

Bericht door alexdeboer » 09 mar 2010, 19:54

Bedankt voor het compliment Noël, leuk om te horen! Ik heb 6 jaar bij de marine gevaren a/b van een schip als machinist. Dus werkzaamheden verrichten die met techniek te maken hebben. Onderhoud geven aan dieselmotoren, koeltechniek, pneumatiek en hydrauliek. Geen treinmachinist dus. Ik begrijp dat jij wel een treinmachinist bent? Inderdaad Bart, het is iedere keer een eind rijden overal naar toe, maar je moet er wat voor over hebben. Zoals het nu gaat ben ik tevreden, ik heb plezier in het boulen, trainen gaat goed en ik hoop natuurlijk een geduchte tegenstander te worden! Tot op het veld! Of aan de bar.

Mvg Alex

Plaats reactie