Spelersprofiel 14 - Nettie Lensink

Verzameling van spelersprofielen. Spelers in Nederland, maar wellicht ook van spelers uit het buitenland. Voor als je iemand weet je interviewen, of als je zelf je eigen spelersprofiel wilt publiceren. Een leuke manier om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers van de website.
Plaats reactie
Nettie
3 Stars
3 Stars
Boules: Supercou 690 73

Spelersprofiel 14 - Nettie Lensink

Bericht door Nettie » 06 feb 2010, 23:59

Moest toevallig ook vandaag een stukje voor onze nieuwsbrief schrijven met voor een deel dezelfde informatie, dus meteen maar even doorgezet....

Dames, wie volgt?

Naam: Nettie Lensink
Beroep: arts (op dit moment in Het Dorp in Arnhem)
Huidige club: Boul’Animo in Dieren

1. Wanneer en waar ben je begonnen met petanque?
In 1990 zo’n beetje bij de Harderwieker Bieleggers. Na een vakantie in (jawel) Frankrijk waar mijn vriendin Louise hevig onder de indruk was van een boulende jongeman, waardoor wij uren en uren bij de boulebaan daar doorgebracht hebben. Thuis bedacht het toch maar eens zelf te gaan proberen.
En daarna in 1999 opnieuw, na een pauze van een jaar of 6 tijdens mijn studie in Maastricht, waar de aandacht door veel andere zaken opgeëist werd (ja, ook door de studie :wink: ) Nadien begon het petanquevirus toch weer de kop op te steken, wat mij na de nodige omzwervingen in Dieren heeft gebracht.

2. Wat is je favoriete positie (qua petanque)?
Pointeur, hoewel ik milieu tactisch gezien de leukste plek in een triplette vind. Helaas laat mijn schieten het te vaak afweten..

3. Wat zijn je beste NC / toernooi resultaten?
NC: afgelopen jaar kampioen 2e klasse zone A
Toernooien: her en der wel wat prijsjes, maar vooral mix schijnt mij te liggen:
NK- mix met Mourad 2008 troosttoernooi gewonnen, 2009 halve finale
Hij/zij toernooi Dieren met Erwin Verhaaf 2007 winnaar, 2009 verliezend finalist

4. Wat is de mooiste petanque herinnering die je te binnen schiet?
De beide WK’s die ik met een stel boulevrienden bezocht heb: Brussel 2005 vooral vanwege de goede resultaten van het Nederlandse team en de geweldige sfeer op de tribune, Grenoble 2006 vanwege Karin’s tireermedaille en het hangen, bier drinken en boulen in het park.
Verder natuurlijk de Martini Masters 2001 waar ik Theo heb leren kennen!!

5. Wat is je favoriete toernooi (binnen- en buitenland)?
Binnenland: Vrijthoftoernooi, Boule d’ Orange Delft, Martini Masters (zie boven ;-)
Buitenland: Bacharach is geweldig!

6. Wie zijn je favoriete binnenlandse spelers (m/v) op elke post?
Pointeur: Bert van Dijk, Tom vd Voort
Milieu: Mourad al Ansari, Theo van der Meer
Tireur: Dennis Mul, Martin Bakker

7. Wie zijn je favoriete buitenlandse spelers (m/v) op elke post?
Ik merk dat ik van die buitenlandse spelers toch weinig namen onthoud
Pointeur: Henri Lacroix
Milieu: Michel Loy
Tireur: Philippe Suchaud, Andy Thienpont (paar keer verschrikkelijk klop van gekregen..)

8. Met wie wil je nog wel eens een toernooi spelen?
Ik vind het leuk om met veel verschillende mensen te gooien, dus er zijn genoeg mensen met wie ik nog wel eens wil spelen. Ik heb niet één iemand bovenaan mijn lijstje staan.

9. Heb je nog een bijzondere petanque-anekdote die je wil delen?
Ik boulde in Hilversum met Theo en Peter Hietbrink tegen het team van Erik Groote. Op een gegeven moment was het lastig om te zien wie er lag, dus er moest gemeten worden. De tegenstander legt zijn metertje tussen de but en onze boule. Staat op en zegt vol overtuiging: “Ja, jullie hebben gelijk jullie liggen.” En hij loopt terug naar de cirkel. Peter en ik kijken elkaar verbaasd aan: hij had toch echt maar één bal gemeten… :lol: :lol:

10. Is er nog iets dat je voor jezelf kwijt wilt?
Ik vind het jammer om te zien hoe de wedstrijdsport petanque in Nederland toch maar moeizaam vorm krijgt. Goede dingen worden opgestart, kort uitgeprobeerd, dan weer veranderd en afgeschaft. Er is een hoop gemopper en gedoe, ook hier op het Forum en soms lukt het bijna om daarin iets van actie te ondernemen maar ook dat bloedt weer dood. Denk aan de datum voor overleg met wedstrijdboulers die we vorig jaar bijna gepland hadden, dat ging niet door, maar werd daarna ook niet meer opgepakt. Ik moet hier zeker ook de hand in eigen boezem steken, maar jammer is het wel..

johan
2 Stars
2 Stars
Boules: integrale itr3

Re: Spelersprofiel 14 Nettie Lensink

Bericht door johan » 09 feb 2010, 15:51

mag ik even nettie,
afgelopen jaar derde op het nk dames toch?
waren jullie niet blij mee, nu moesten jullie nog langer wachten alvorens af te reizen.:-)
in ieder geval kijk ik uit naar onze confrontatie in de eerste klasse komend jaar.
groetjes johan
het geeft niets als je twijfelt, dan denk je in ieder geval nog!!

Nettie
3 Stars
3 Stars
Boules: Supercou 690 73

Bericht door Nettie » 09 feb 2010, 18:08

johan schreef:mag ik even nettie,
afgelopen jaar derde op het nk dames toch?
waren jullie niet blij mee, nu moesten jullie nog langer wachten alvorens af te reizen.:-)
in ieder geval kijk ik uit naar onze confrontatie in de eerste klasse komend jaar.
groetjes johan
3e in het troosttoernooi maar liefst :( en dat met iets van 12 aanmeldingen; vond ik toch niet helemaal het vermelden waard...

Ook ik kijk uit naar onze strijd in de 1e klasse. Heb alleen wel inmiddels gehoord dat Wim Philippo dit jaar niet mee zal doen, dat vond ik toch wel een domper.

erik m
2 Stars
2 Stars

Bericht door erik m » 09 feb 2010, 21:58

Johan kijk maar eens op de site van njbb Nc indeling bij zone A 2 de klasse B Boule plezier 4.
HVC'10

johan
2 Stars
2 Stars
Boules: integrale itr3

Bericht door johan » 10 feb 2010, 17:26

ik heb het gezien, word aan gewerkt.:-)
het geeft niets als je twijfelt, dan denk je in ieder geval nog!!

hansluter
0 Stars
0 Stars

Bericht door hansluter » 17 feb 2010, 18:32

Hoi,

Leuk om te lezen.

Ook ik kijk uit naar de confrontatie in de 1e klasse tussen de 2e klas kampioenen van zone A 2009.

Dat kan een hele leuke pot petanque worden.

Groetjes Han
De tegenstander mag 12 pnt hebben....zolang wij er maar 13 hebben.

Plaats reactie