Stopt Jac Machielsen ermee?

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Re: Stopt Jac Machielsen ermee?

Bericht door wilhelmina » 01 feb 2010, 16:14

hallo

voor zover bij ons als dames bekend is de rol van leon voor al op mentaal en team verband met elkaar om te gaan bekend, zoals al eerder is geschreven door ons als dames zijnde hebben we daar enorm veel aan gehad.

dus meer dan dit is bij ons als dames niet bekend even als het aftreden van jac

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 01 feb 2010, 17:27

Het gaat er niet om wat de functie is, het gaat erom dat er weer niets bekend is en er weer zomaar iets gedaan wordt. Nu vind ik zelf, het is afgelopen zaterdag bekend gemaakt, dus tja, niet al het nieuws gaat snel via officiele wegen. Ik bedoel; lijkt mij zelfs dat het eerst bekend wordt gemaakt aan degene die het betreft, in dit geval de selectie.
Volgens mij is de functie die Leon krijgt (indien waar) geen bestuurlijke functie. Tenminste, dat kan niet denk ik, want in de meeste huishoudelijke reglementen van verenigingen of bonden staat dat er geen 2 dezelfde gezinsleden / familieleden deel uit mogen maken van het bestuur in verband met belangenverstrendeling. Verder ken ik Leon niet dus ga er ook niet over oordelen. Ik heb hem 1 keer een verhaal horen doen en lijkt me een bekwaam vakman.

Zou echter leuk zijn als een eind komt aan het geroddel en gespeculeer waar Katy het eerder dit topic al over had. Ik vind het leuk om te discusseren, maar niet op basis van roddels of onwaarheden. Inderdaad is het elke keer raak als er weer iets nieuws aan de horizon verschijnt en even later weer als sneeuw voor de zon verdwijnt. Feit is dat het al geruim een maand aan het sneeuwen is en er zonder zon niets verdwijnt. Dus laten we zelf de wind zijn die de wolken voor de zon wegblazen en initiatief nemen om duidelijk te maken dat meer communicatie wenselijk zou zijn.

Is het een goed idee om een brief te sturen naar de bond? Zij lezen dit forum toch niet. Op brieven reageren zij ook niet altijd, maar misschien gebeurd er iets als we er 50 tegelijk sturen. Per mail op een afgesproken moment / dag inclusief leesbevestiging. Daar kan men niet omheen. Wie wil de brief opstellen? Wie wil er helpen?

Ik heb al een opzet maar misschien kunnen er wat "wijze mannen" naar kijken en reageren. Een stuk of 3, 4, 5 mensen lijkt me voldoende. Laat maar weten.

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 01 feb 2010, 20:02

Mark,

Neem van mij aan dat zowel het BB als een aantal selectietrainers vele berichten lezen die hier worden geplaatst, maar dat even terzijde.
Over het dubbelen van functies is mij bekend dat men niet wil dat 1 persoon 2 petten op heeft.
Op een bepaald moment zat ik in de opleidingscommissie en verzorgde met iemand de trainerscursus. Dat kon niet!
Ik vraag mij af of het zin heeft een brief aan het bestuur te richten die of niet beantwoord wordt of met een standaardantwoord terugkomt.
Of dat er nu 1 of 50 zijn, kwestie van kopieren.
Ik denk dat we bij de afdelingen moeten zijn, want die hebben op een BV eigenlijk het heft in handen, maar doen er zo weinig mee.
Dus zou het beter zijn een brief met opmerkingen , suggesties, communicatiemiddelen, e.d. naar de afgevaardigden van de verenigingen te sturen, die dat op de Afdelingsvergadering aan de orde brengen, of rechtstreeks naar de afdeling.
Vorig jaar heeft een ouder een brief rondom de selecties geschreven van 3 A4 tjes. Hij werd bedankt voor de brief en dat is alles.
Ook Bart Scholten gaf aan dat hij wel wil helpen om een middag bij elkaar te komen en zo zijn er wel meerdere denk ik.
Misschien is het een idee dat geinteresseerden mij een Privebericht sturen met hun email en hun medewerking toezeggen, dan kunnen we een datum prikken.
Maar als jullie meer heil zien in het sturen van een brief vind ik dat ook goed.

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 01 feb 2010, 20:03

Joepie, ik heb een ster :D :D :D

Michel

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 03 feb 2010, 18:30

Portefeuilleverdeling na 17 december 2009
Elly de Jonge
Voorzitter
Bondsorganisatie
Beleidsplannen
Herstructurering bond
Samenwerking met andere bonden
Bestuur hoofdlijnen
Verenigingsondersteuning
Afdeling 05

Dody Henze
Secretaris
Communicatie
Website
Organisatie landelijke Bondsdag
Breedtesport
Uitvoering SMP
Ledenwerving
Afdeling 10, 11/12

Bart Beukers
Penningmeester
Reglementen
Tuchtzaken
Accommodatie rapporten
Afdeling 03, 06, 13

Arno Frankfort
Bondsblad
Jeugd, Werving Jeugd , organisatie juPPie-toernooien
doorgeleiding jeugd aan talentherkenning
schoolsportactiviteiten
contact met NJBB gehandicaptenverenigingen
Afdeling 04, 14, 16

Henk van Rekum
Kaderbeleid opleidingen inclusief bijscholingen
organisatie terugkomdagen voor de functionarissen
rapporten bondsfunctionarissen
Topsport
Sectie topsport
Commissie topsport / topsportcoördinator / bondscoaches / bondstrainers / training landelijk en zonaal
uitzending internationale wedstrijden
talentherkenning en certificering.
Toernooizaken, toernooicommissie
Toernooireglementen, Kalender kampioenschappen, afstemming toernooien, aanstelling functionarissen bij wedstrijden, prijzen toernooien
Afdeling 01, 07, 09

Bert Lammerts
Afdeling 02

Als berichten op dit topic hierbij op een rijtje gezet worden volgt de volgende conclusie:

Henk van Rekum: portefeuille Topsport

Léon van der Griendt: interim voorzitter van de sectie Topsport (info 412)
- topsportcoördinator (voorgesteld aan selectie)
- mentale training ?

Toon van Alebeek: bondscoach
Jac Machielsen: coach / begeleider

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 07 feb 2010, 10:08

Vandaar dat Elly haar portefeuille Topsport heeft overgedaan aan Henk van Rekum.
Om zo de weg voor Leon vrij te maken, slim bedacht.

Michel

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 07 feb 2010, 11:15

Het is en blijft geen goede zaak. Ook al heeft de voorzitter de portefeuille topsport overgedragen, ze is en blijft de voorzitter.
michel schreef:Vandaar dat Elly haar portefeuille Topsport heeft overgedaan aan Henk van Rekum.

Michel

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 07 feb 2010, 11:35

michel schreef:Vandaar dat Elly haar portefeuille Topsport heeft overgedaan aan Henk van Rekum.

Michel
Heeft dat wel met slimmigheid te maken?
Ken jij Léon van der Griendt persoonlijk en weet jij zijn kwaliteiten?
Je beseft niet half hoe hard er gewerkt wordt om de petanquesport op de kaart te zetten naar de eisen van NOC*NSF. Denk aan de clustervorming met andere precisie balsportbonden. Ambtelijke molens werken niet zo snel als wij zouden willen.
Probeer je eens vijf minuten te realiseren wat er gebeurt als de NJBB de stekker er plotseling uittrekt. Dus van het een op het andere moment:
• Geen contact meer. Niet telefonisch, geen e-mail, website uit de lucht.
• Geen enkele bemoeienis met de topsport.
• Geen enkele bemoeienis met de breedtesport
Ga jij dan met ??? de kar trekken?
Positief zijn en waardering voor wat we hebben is beter op z`n plaats.

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 07 feb 2010, 11:47

jacpetanque schreef:Het is en blijft geen goede zaak. Ook al heeft de voorzitter de portefeuille topsport overgedragen, ze is en blijft de voorzitter.
Nou en?
Léon van der Griendt heeft toch geen zitting in het bestuur?
Léon wordt gezien als een bekwame man om de Topsport te managen.
Waren of zijn er andere kandidaten?

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 07 feb 2010, 13:12

Ik kan het mis hebben, maar ik dacht dat Jac Machielsen de manager, althans de coördinator was van de topsport. En wat is daarin de rol van de bondscoach, van de portefeuillehouder, van de commissie topsport? En hoe zit het met de onderlinge bevoegdheden?

En ook al heeft de goede man geen zitting in het bondsbestuur, de (persoonlijke) banden met de bondsvoorzitter zijn te nauw. Het gaat wel om een topfunctie.
Mink schreef:
jacpetanque schreef:Het is en blijft geen goede zaak. Ook al heeft de voorzitter de portefeuille topsport overgedragen, ze is en blijft de voorzitter.
Nou en?
Léon van der Griendt heeft toch geen zitting in het bestuur?
Léon wordt gezien als een bekwame man om de Topsport te managen.
Waren of zijn er andere kandidaten?

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 07 feb 2010, 14:16

Hallo Jac,
Misschien heb ik een verkeerd woord gebruikt maar met het managen van Léon van der Windt bedoelde ik het reformeren van de topsport naar o.a. de eisen van NOC*NSF. Dus het coördineren van de topsport op dit moment.
De twee woorden topsportcoördinator en coördinator topsport worden door elkaar gebruikt.
Dat Jac Machielsen topsportcoördinator is kan dus evenwel. Wat ik uit betrouwbare bron vernomen heb is dat Jac er mee wil stoppen, als topsportcoördinator niet als coach/begeleider, maar omdat er nog geen geschikte vervanger is er daarom zolang mee doorgaat.
Of de onderlinge band voor deze functie te nauw is weet ik niet. Feit is m.i. wel dat er niets onreglementairs aan is. En ze kunnen in ieder geval veel ruggespraak houden.

Groet,
Mink

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 07 feb 2010, 21:05

Beste Mink,

Op de eerste plaats denk ik dat jij Leon helemaal niet kent en hem daarom al van der Windt noemt.
Maar dat terzijde.
Als ik ervan uit kon gaan dat het een stuk beter zou worden dan zou ik positief zijn.
Ook ik, geloof het of niet, ziet elk selectieteam graag goed presteren, mede omdat ik er middenin heb gezeten.
Ook Ik heb een evaluatiegesprek gehad met leon en daar was ik niet van onder de indruk, klaar, maar dat is mijn mening.
Als trubble shooter in het bedrijfsleven misschien ok, maar niet in het wereldje petanque.
Ik weet niet precies wie jij bent Mink, maar ik ben Michel van Sichem.
En als wat betreft de topsport wij onszelf moeten bedruipen na 2011, ja, dan zou de stekker er misschien wel uit gaan.
En als er mensen klaar moeten staan om het over te nemen, sta ik mede vooraan.
Ik denk dat jij niet half weet wat er zich allemaal afspeelt in de sectie topsport.

Michel

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 08 feb 2010, 11:00

Beste Michel,
Ik beken dat ik Léon van der Griendt niet persoonlijk ken. Ik beken dat ik niet half weet wat er in de sectie topsport afspeel.
Wat ik ook beken is dat mijn bericht in principe niet voor jou persoonlijk bedoelt is, dus ik het had niet als reactie moeten plaatsen. Mijn excuus als ik je te kort heb gedaan.

Mijn bericht is bedoelt voor de mopperkonten op dit forum die alleen maar negatief zijn over het bondsbestuur en de NJBB als geheel. Alsof er helemaal niets goeds gedaan wordt en zij het wel even zullen verbeteren.

Met groet,
Mink Spies

wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Bericht door wilhelmina » 08 feb 2010, 17:49

beste mink

ik ben het volledig met je eens.

een ieder zal er toch altijd zijn of haar mening over houden goed of kwaad, aardig of niet aardig, je kan het toch nooit in iedreen zijn of haar ogen goed doen , en ieder praat vaak toch ook alleen maar goed in zijn of haar wegen.

dus ho eje het ook went of keert.

van Gaal kan het bij de ene club wel en de andere niet en zo kan je uren verder kletsen.

Wij als dames (en ik zeg het nu nog maar een keer) hebben enorm veel aan Leon gehad er voor en erna dus ja en dat hoeft niet voor iedereen te gelden maar ja dan kom je op een punt je kan ook denken ik weet het zelf allemaal goed te vertellen maar je kan ook denken ik setel me voor een ander open en kijk of ik er wat van kan leren en dat hebben wij.

dus of iemand nou aan iemand anders relateerd als de goede man maar goed is in wat hij moet doen en ja dat is hij.

groeten

johan
2 Stars
2 Stars
Boules: integrale itr3

Bericht door johan » 09 feb 2010, 16:06

zoals ik het lees is het nog steeds: het gaat er niet om wat je kan maar om wie je kent.

en dit zal voorlopig ook nog wel zo blijven binnen het petanquewereldje.
het geeft niets als je twijfelt, dan denk je in ieder geval nog!!

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 09 feb 2010, 21:23

Niet alleen in het petanquewereldje, maar in het algemeen. We zijn dus net mensen binnen het petanque.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

alexdeboer
2 Stars
2 Stars
Boules: Carbone115 700gr 74

Bericht door alexdeboer » 11 feb 2010, 13:39

Het zal mij allemaal aan mijn billen roesten. Ongetwijfeld zullen er altijd dingen blijven die niet of wel goed zijn. Jan peter balkenende krijgt ook altijd commentaar. Hij zal het nooit heel nederland naar haar zin maken. Uiteraard zal het bestuur wel open moeten staan voor meningen van de leden. Zonder ons bestaat het petanque in nederland immers niet. In ieder geval, zolang ik lekker kan spelen en hier en daar misschien is wat win vind ik het prima!

Sportieve groeten,

Alex de Boer

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 12 feb 2010, 10:23

Als we nu eens de mensen die nu aan het werk zijn/gaan eens even de kans geven dat te doen in plaats van maar te gissen en commentaar te leveren zijn we denk ik veel beter af.
Zoals Katy al zegt niet iedereen kan met iedereen even goed door de bocht, maar zoek altijd de juiste persoon voor de juiste taak, wat het ook is of het nu bestuurder, coordinator of coach is.
Het gaat er m.i. nog steeds om dat de spelers/speelsters waar ze ook voor de NJBB uitkomen dat op een zo goed mogelijke manier kunnen doen. Daar heb je dus de juiste mensen (met de nodige ervaring) voor nodig. Immers de teams moeten zich alleen maar bezig moeten houden met het gooien van de boules in de partijen. Alle franje eromheen (gezeur van organisatie/wedstrijdleiding, vervoer regelen, eten en drinken regelen etc. ) is voor de begeleiding. De teams moeten zich daar helemaal niet druk over kunnen maken. Ze moeten van al die dingen geen weet hebben.
Gewoon zorgen dat zij in staat zijn een optimale prestatie te kunnen leveren.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 15 feb 2010, 15:26

Ed,

Ben het eens met hetgeen wat je hierboven schrijft. Echter het gissen komt voort uit de ondoorzichtelijkheid. Als de communicatie beter vanuit bovenaf beter zou zijn, zou er wat minder gegist worden. Als er minder gegist wordt, zijn meningen vaak wat minder ondoordacht / adhoc. Dit resulteert weer in het kat uit de boom kijken en dus wordt een mening dan vaak op een resultaat gebaseerd. En uiteindelijk willen we op een resultaat afgerekend worden en niet op iets wat nog moet komen......... toch???

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 15 feb 2010, 15:40

juistem!!! Mark... en niet anders.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Plaats reactie