Stopt Jac Machielsen ermee?

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Anonymous

Re: Stopt Jac Machielsen ermee?

Bericht door Anonymous » 28 jan 2011, 09:13

Mooi zo !!!

huubrk
3 Stars
3 Stars

Bericht door huubrk » 29 jan 2011, 19:13

Jac was afgelopen donderdag zo trots als een pauw met de Open Jac Machielsen Masters.
De dames hebben hem vandaag ook nog even in het zonnetje gezet bij de selectietraining.
Hij werd overladen met cadeaux door de dames.

Huub

Anonymous

Bericht door Anonymous » 29 jan 2011, 19:51

nou ik ben blij dat Jac de waardering krijgt die hij verdient na al die jaren.

hansar
3 Stars
3 Stars
Boules: KTK 700 74mm
Contacteer:

Bericht door hansar » 29 jan 2011, 20:40

ten eerste : Jac verdient zeker de waardering die hij krijgt. Je zal maar een flink aantal jaren je ziel en zaligheid stoppen in een hobby.
ten tweede: Ik geloof dat ik de knuppel echt in het hoederhok heb gegooid Frank, met de vraag "wat is het verschil tussen...". Er wordt direkt gereageerd wat een coach wel of niet zou moeten zijn of doen. Zoals Tom reageert is het m.i. eigenlijk een combinatie van de twee.
Kijk een trainer zal zelf ( bij het petanque dan ) de worpen , de techniek en uitvoering daarvan moeten beheersen om dit over te kunnne brengen. Een coach hoeft niet persé het spel in de praktijk tot in de perfectie te beheersen. Hij moet rust bij de spelers brengen, van te voren doorspreken welke tactiek er gevolgd gaat worden. Tijdens het spel moet hij openstaan voor vragen van de spelers over de mogelijke oplossing van een probleem. ( Zie de vraag aan de coach bij Curling ) De mening van de coach telt natuurlijk maar het team samen met de coach beslist over de uitvoeroing of oplossing. Na de partij moet er gelegenheid zijn om in alle rust de partij te analyseren. Dit niet alleen bij een verloren partij maar juist bij een gewonnen partij. Wat ging er nu anders dan bij de vorige. Zo ontstaat er een eenheid en een onderling vertrouwen. En hier ontbreekt het m.i. nogal eens aan
Hans
tegen het petanquevirus is nog geen vaccin gevonden!

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 02 jul 2011, 22:56

Het schijnt dat Jac nu echt gestopt is.
Op de NJBB site is zijn naam al weggehaald bij de damesselectie
Ik heb begrepen van een insider dat die binnen enkele dagen duidelijkheid gaat geven over het het hoe en waarom.
Ben zeer benieud wat nu echt de reden is.

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 03 jul 2011, 07:11

Denk dat hiermee ook te maken had waarom de twee teams van de heren selectie in Zeist bij het triplette niet gecoached werden.

Daarmee des te vervelender voor de spelers die niet geselecteerd waren en en dus ook geen tijd meer hadden een team te zoeken.

jack52
1 Stars
1 Stars

Bericht door jack52 » 03 jul 2011, 09:02

wat er ook gebeurd is horen we wel
maar ik denk dat we een persoon verloren zijn met het hart voor de sport op de goede plaats
een iemand waarbij spelers en speelster op de erste plaats kwamen en dan de BOBO"S en dit zal wel ......................................
JAC IK ZIE JE SNEL MAAR ALVAST BEDANKT VOOR ALLES WAT JE VOOR DEZ SPORT GEDAAN EN BETEKEND HEBT

wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Bericht door wilhelmina » 04 jul 2011, 22:15

INDERDAAD JAC HEEL ERG BEDANKT VOOR ALLES WAT JE MET HEEL JE HART EN ZIEL GEDAAN HEBT WE GAAN JE EN WE MISSEN JE AL.

GR ONS ALS GEHELE DAMES SELECTIE

Anonymous

Bericht door Anonymous » 05 jul 2011, 06:48

Het blijkt dat er mensen in de sectie-Topsport zitten die er totaal niet in thuis horen :!:
Zelfs niet als voorlopige plaatsvervanger/beleids-planner of voorzitter van een gehele commissie !
In de periode dat we met één ad interim in de sectie topsport "moeten" roeien, zijn we er menselijk en sportief op achteruit gegaan.
Er worden mensen gekrenkt zonder boe of bah, er is bovendien geen enkele vooruitgang geboekt in deze periode :!:
In andere sporten wordt er in hogere kringen(selecties) door de topspelers het bijltje er even bij neergelegd en gaan ze over tot een actie en benaderen met hun stelling het hoofdbestuur, met de mededeling dat er niet verder gegaan wordt tot de betreffende persoon uit het kader is vertrokken !!
En na de laatste menselijk~botte en ongepaste actie van betreffende, wil ik jullie even zeggen dat, als ik tot een van de spelers behoorde ik zelf niet eens verder zou willen. Tot dat deze persoon van zijn functie ontheven wordt
En heel veel selectie~spelers, weten wat er gebeurd is en blijven stil~zwijgend door gaan :!:

wordt vervolgd.

Met vriendelijke sportgroeten,
Math

jack52
1 Stars
1 Stars

Bericht door jack52 » 05 jul 2011, 07:11

kan iemand mij vertellen of er ook mensen van NJBB zondag aanwezig waren in zeist
ik heb eigelijk op zaterdag niemand gezien

lijkt mij toch vrij normaal dat er mensen aanwezig zijn om eens te kijken hoe het staat met het nederlandse Jeu de boule

Anonymous

Bericht door Anonymous » 05 jul 2011, 07:24

Ik heb wel een paar bestuursleden van de NJBB gezien.
Zelf vond ik het prettig, om zelfs bestuursleden mee te zien boulen op dit toernooi. En ik vind persoonlijk als deze mensen boulen op een toernooi dat je deze mensen ook moet laten genieten van de sfeer van een toernooi en niet overspoelen met teveel negatieve aspecten. :wink:
gr.
Math

jack52
1 Stars
1 Stars

Bericht door jack52 » 05 jul 2011, 07:30

ben ik het helemaal mee eens mat
vindt het alleen raar dat NJBB een paar maanden geleden Jac een grote pluim in zijn ..................... stop en toernooi naar hem vernoemd
wat hij overigens meer dan verdiend heeft hoor maar vervolgens op zo'n manier iemand buitenspel zet
ik weet niet precies wat er gebeurd is maar in elke TOP sport of amateur vereniging wordt er duidelijkheid gegeven nu is het gissen voor iedereen

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 05 jul 2011, 08:12

Het blijkt dat er mensen in de sectie-Topsport zitten die er totaal niet in thuis horen
Er worden mensen gekrenkt zonder boe of bah, er is bovendien geen enkele vooruitgang geboekt in deze periode
Dit is inderdaad wat ik zaterdag ook heb gehoord, en is werkelijk schandalig dat dit gebeurt is. Heb het verhaal zelfs van 2 kanten gehoord.

Als de waarheid in het midden ligt heeft Jac n.a.v. van een gesprek met de bondscoach en de ad interim commissie topsport de eer aan zichzelf gehouden en bedankt voor welke functie dan ook. Dit terwijl hij nog wel even door wilde.

Hiermee gaat voor de NJBB een man verloren met onvoorstelbaar veel connecties in de internationale petanquewereld. Eeuwig zonde als de NJBB hier nu geen gebruik meer van kan maken.

De goodwill die hij internationaal heeft opgebouwd zie ik anderen zo gauw niet opbouwen. Er is 1 speler die dat wel kan, maar die wil nog (en terecht) veel te graag zelf spelen.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 05 jul 2011, 08:19

Er gingen van het weekend trouwens ook stemmen op onder topspelers van Nederland om uit protest een aankomend NK te boycotten.

Dit is verder niet concreet gemaakt maar is wel een idee om dit beleid aan de kaak te stellen als uiterste middel.

Iemand hier ideeen over??

jack52
1 Stars
1 Stars

Bericht door jack52 » 05 jul 2011, 08:23

zijn ze alleen maar blij mee bij NJBB weer wat minder te doen hahha

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 05 jul 2011, 10:24

Theo vd M. schreef:Er gingen van het weekend trouwens ook stemmen op onder topspelers van Nederland om uit protest een aankomend NK te boycotten.

Dit is verder niet concreet gemaakt maar is wel een idee om dit beleid aan de kaak te stellen als uiterste middel.

Iemand hier ideeen over??
Weer eens duidelijk dat vrouwen over profetische gaven beschikken.
Het was nog niet eens bekend dat het boegbeeld van het Nederlandse(vrouwen)-petanque, Jac, er mee stopt of de vrouwen boycotten massaal al het NK-Vrouwen. :wink:
mijn geluksgetal is 13

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 05 jul 2011, 10:59

Theo wrote:

Dit is inderdaad wat ik zaterdag ook heb gehoord, en is werkelijk schandalig dat dit gebeurt is. Heb het verhaal zelfs van 2 kanten gehoord.

Als de waarheid in het midden ligt heeft Jac n.a.v. van een gesprek met de bondscoach en de ad interim commissie topsport de eer aan zichzelf gehouden en bedankt voor welke functie dan ook. Dit terwijl hij nog wel even door wilde.
Dat is wat ik ook heb gehoord, echter met de bijvoeging dat de BC erbij zat en niet ingreep en het allemaal maar liet gebeuren, en dan met de gedachte dat Jac voor de BC al heel veel kastanjes uit het vuur heeft gehaald.
Waarom denk je was de BC niet in Zeist, die zag de bui al hangen.
En Monseigneur le Griendt moet naar mijn idee heel snel z`n biezen pakken, die maakt meer kapot achter de schermen dan wij beseffen.
En van die geweldige mentale training heb ik weinig gezien afgelopen weekend.

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Mielski
1 Stars
1 Stars
Boules: Vierkante Ballen?

Bericht door Mielski » 05 jul 2011, 11:13

michel schreef:
Waarom denk je was de BC niet in Zeist, die zag de bui al hangen.

Michel
Er waren zondag een paar mee naar Wallonie voor het 4 federatie-toernooi (jeugd), maar dan hadden ze ongetwijfeld zaterdag moeten komen.
Toch nog een klein beetje recreant....

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 06 jul 2011, 11:31

[
Er worden mensen gekrenkt zonder boe of bah, er is bovendien geen enkele vooruitgang geboekt in deze periode[/Dit is inderdaad wat ik zaterdag ook heb gehoord, en is werkelijk schandalig dat dit gebeurt is. Heb het verhaal zelfs van 2 kanten gehoord.

Hiermee gaat voor de NJBB een man verloren met onvoorstelbaar veel connecties in de internationale petanquewereld. Eeuwig zonde als de NJBB hier nu geen gebruik meer van kan maken.

De goodwill die hij internationaal heeft opgebouwd zie ik anderen zo gauw niet opbouwen. Er is 1 speler die dat wel kan, maar die wil nog (en terecht) veel te graag zelf spelen.
Theo vd M. schreef:
Het blijkt dat er mensen in de sectie-Topsport zitten die er totaal niet in thuis horen

Theo, ik kan jou uit zeer betrouwbare bron vertellen dat jouw verhaal het enig juiste is.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 06 jul 2011, 12:15

Nou dan verwelkom ik Jack weer in September als ik alle andere items wil geloven.
En dan stel ik mij hierbij meteen beschikbaar om hem te assisteren.

mvg Bart

Plaats reactie