Stopt Jac Machielsen ermee?

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Stopt Jac Machielsen ermee?

Bericht door Theo vd M. » 25 okt 2009, 09:01

Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat Jac Machielsen er binnenkort mee zal stoppen.

Al jaren is hij begleider geweest op verschillende internationale kampioenschappen. Voor zover ik weet wordt hij door selectiespelers zeer gewaardeerd.

De grote vraag is wie hem zal opvolgen. Volgens dezelfde bron zou dat de voor mij onbekende Leon van der Griendt zijn, die toevallig de vriend is van de voorzitter van de NJBB Elly de Jonge.

Mijn vraag is wie dit bovenstaande kan bevestigen.

Persoonlijk zou ik het een slechte zaak vinden mocht dit inderdaad het geval zijn. Dat ruikt naar verstrengeling van belangen. :|

De bron die ik heb, zal geheel onbekend blijven, dus niet naar vragen aub.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Re: Stopt Jac Machielsen ermee?

Bericht door jacpetanque » 25 okt 2009, 12:46

Ik heb dit eveneens vernomen. Een dergelijke aanstelling zou niet mogelijk moeten zijn binnen de NJBB, omdat het alle schijn heeft van nepotisme (een gezagsdrager die een belangrijke functie toekent aan een naast familielid; denk bijv. aan de zoon van Sarkozy, hoewel dit inmiddels niet door schijnt te gaan). Ik ben benieuwd hoe het NOC*NSF zal reageren indien de informatie juist blijkt te zijn. Laten we eerst maar wachten op de officiële mededeling hieromtrent.
Theo vd M. schreef:Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat Jac Machielsen er binnenkort mee zal stoppen.

Al jaren is hij begleider geweest op verschillende internationale kampioenschappen. Voor zover ik weet wordt hij door selectiespelers zeer gewaardeerd.

De grote vraag is wie hem zal opvolgen. Volgens dezelfde bron zou dat de voor mij onbekende Leon van der Griendt zijn, die toevallig de vriend is van de voorzitter van de NJBB Elly de Jonge.

Mijn vraag is wie dit bovenstaande kan bevestigen.

Persoonlijk zou ik het een slechte zaak vinden mocht dit inderdaad het geval zijn. Dat ruikt naar verstrengeling van belangen. :|

De bron die ik heb, zal geheel onbekend blijven, dus niet naar vragen aub.

Luc Van Damme
0 Stars
0 Stars

Bericht door Luc Van Damme » 25 okt 2009, 17:26

Jac is inderdaad een fantastische mens.

De NJBB moet wel 2 keer nadenken alvorens zo een getalenteerde mens te laten gaan.

Ik heb van Jac een en ander geleerd in mijn hoedanigheid als speler en ernorm veel in mijn hoedanigheid als (ex) coach van de PFV.

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 25 okt 2009, 21:32

hallo allen
jac machielsen is een prima mens die het goed voor heeft met de petanquesport,.
hij had het volgens mij erg druk met zijn taak als topsportcoordinator en coach/begeleider.
mijns inziens gaan deze 2 zware taken niet samen.
wat betreft een eventuele nieuwe topsportcoordinator vraag ik mij af of men daar niet naar moet solliciteren.
die vacature heb ik nog niet gezien in de info,wel die voor een lid voor de topsportcommissie.
ik zou graag de taakomschrijving van een topsportcoordinator bij de njbb eens willen zien.
leon van de grient was wel in dusseldorf al aanwezig samen met elly de jonge.
het lijkt mij geen goede zaak dat de vriend van de bondsvoorzitter deze functie gaat bekleden.
meep poel is uit het bondsbestuur gegaan vanwege belangen vertrengeling,dan zou dit wel goed gevonden moeten worden. lijkt mij niet.
ik hoop ook dat de clubs,afdelingen en de bondsvergadering hier geen goedkeuring aangeven,hoe goed de persoon in kwestie misschien ook is.
zoals cruijf al zei: elk nadeel heeft zijn voordeel. er wordt wel bezuinigd want ze kunnen samen op 1 kamer bij uitzendingen.
gr paul k

Mellow
2 Stars
2 Stars

Bericht door Mellow » 25 okt 2009, 22:47

Als het bericht waar is; JAC bedankt voor alles wat je voor het Nederlands Petanque hebt gedaan! Al die jaren gevochten voor jouw TOPsport ideaal! Zoveel weerstand en strijd moeten leveren, eigenlijk ongelofelijk dat je het nog zolang hebt volgehouden!!

Jac, ik hoop jou nog vele jaren te blijven zien aan de rand van de baan met je notitieblokje en analyse in een goede gezondheid! Heel veel spelers kunnen nog heel veel van jou leren!!

Stel je voor, het voortbestaan van Topsport Petanque in huize E. de Jonge en L. van de Griendt?? Hebben deze beste mensen eigenlijk uberhaupt een licentie?? Ik heb ze nooit zien spelen en uit dat ene gesprek met haar, kreeg ik niet het idee dat de Bondsvoorzitster enig idee had wat Topsportpetanque eigenlijk inhield................Maarja, dat gesprek was al weer van een aantal jaren terug!

Nu weer serieus, is ook al iets bekend over de toekomst van de Bondscoach?

Met een (Top)sportgroet,

Frank Schepers

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 26 okt 2009, 10:18

Ik stel voor op zoek te gaan naar iemand die uit het noorden of het westen komt.

Arjen
4 Stars
4 Stars

Bericht door Arjen » 26 okt 2009, 21:30

Nou ken ik Leon van de(r) Griendt niet dus kan niet zeggen of hij de juiste man is of niet.
De functie hoeft natuurlijk niet hetzelfde ingevuld worden zoals Jac dat deed. Een begeleider zou best ingevuld kunnen worden die minder ervaring heeft op petanquegebied, maar als ervaring heeft in de sport als begeleider of iets soortgelijks.

Het zou wel vreemd zijn als hij dan 'zomaar' aangesteld wordt. Zo ontstaat er 'kliekvorming' en is er in ieder geval een schijn van 'vriendjespolitiek'en dat moet vermeden worden.

En hoe zit het met het bondscoachschap eigenlijk? Blijft Toon bondscoach of komt op die plek ook een ander? De bondscoach en begeleider zijn een team en dat moet wel samen kunnen werken. Moet dus wel helder zijn wie de bondscoach dan is.

Heeft de bondsvergadering hier eigenlijk nog iets over te zeggen? Misschien zijn er nog meer mensen die voor de functie in aanmerking willen komen.

gr. Arjen

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 27 okt 2009, 12:13

Is het zeker dat Jac stopt??

Dat zou een groot gat achterlaten onze geliefde sport :(

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 27 okt 2009, 16:02

Het zou wel vreemd zijn als hij dan 'zomaar' aangesteld wordt
Volgens het laatste infobulletin, nummer 410 oktober van de NJBB wordt de mogelijkheid genoemd om te solliciteren. Het lijkt me dat dit de functie van Jac is. De tekst is:

Vacature
Wegens het vertrek van één van haar leden bestaat binnen de commissie topsport een vacature.
Functie-eisen: onderscheid kunnen maken tussen hoofd- en bijzaken, affiniteit met topsport.
Ervaring met petanque op hoog niveau en bestuurlijke ervaring strekken tot aanbeveling.
Beschikbaarheid: kandidaten moeten bereid zijn in de avonduren en de weekeinden activiteiten ten
behoeven van de CT te verrichten.
Kennis van: training en selectie in het algemeen, moderne communicatiemiddelen.
Belangstellenden voor deze functie kunnen dat kenbaar maken, bij voorkeur door een sollicitatiebrief
met CV, aan het bondsbestuur (via het bondsbureau Postbus 2655, 3430 GB Nieuwegein).
Inlichtingen over deze functie zijn na 25 oktober 2009 te verkrijgen bij de directeur van het
bondsbureau de heer Bert Lammerts telefoon: 030-7513800; e-mail: b.lammerts@njbb.nl.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 27 okt 2009, 16:28

De topsportcoördinator maakt géén deel uit van de commissie topsport! Kortom, de advertentie in het Info 410 slaat niet op de functie van Jac Machielsen. Tenzij ik het helemaal mis heb.

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 27 okt 2009, 16:42

Dat klopt Jac.

De CT bestaat / bestond uit:

Jan Schuler
Bauke Bokhorst
Johan Dolman
..
..

Die laatste (twee) zijn me even ontschoten. Excuses. Weet wel dat die aardig in de clinch lagen met het bondsbestuur de laatste tijd. Dus wie wat daar onlangs is uitgekomen, weet ik niet.

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

schuler
2 Stars
2 Stars

Bericht door schuler » 27 okt 2009, 16:48

Inderdaad Jac - het betreft hier Joop Pols wiens nieuwe werkkring jammergenoeg niet meer te verenigen is met de functie van voorzitter binnen de commissie topsport. En Mark... die andere twee zijn dus Joop Pols en Wim v.d. Meerr

cecile
0 Stars
0 Stars

Bericht door cecile » 28 okt 2009, 12:05

Is er iemand die Jac gebeld heeft om het te vragen? We vinden het allemaal jammer maar niemand weet het precies.

Groeten Jeroen

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 28 okt 2009, 12:09

Heeft iemand al eens de moeite genomen om het aan Jac zelf te vragen, of aan Leon????
Nee dus!!!!

Een ding weet ik zeker (ik heb het namelijk wel aan Jac gevraagd) HET IS NIET WAAR!
Jac stopt er niet mee, maar blijft gewoon in functie.

Hoe krijg je een zootje onzin in de wereld over de belangenverstrengeling van Leon van de Griend etc.
Velen hebben al een mening hierover, maar waar over???
Echt ongelooflijk hoe er wordt gereageerd op zo'n onzinverhaal. Dit is een echte HOAX.
Dit forum kent heel veel positieve kanten, maar dit...brrrrr. :oops:

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 28 okt 2009, 12:20

Vandaar dat ik aan mijn reactie de volgende zin heb toegevoegd: 'Laten we eerst maar wachten op de officiële mededeling hieromtrent.'
Laatst gewijzigd door jacpetanque op 28 okt 2009, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

cecile
0 Stars
0 Stars

Bericht door cecile » 28 okt 2009, 12:23

Hoi Kees,

Ook ik heb gebeld en weet dat het niet waar is dus daarom was ik benieuwd hoeveel mensen Jac gebeld hadden.

Groeten Jeroen

Harry van Lier
2 Stars
2 Stars
Boules: OBUT RCC 700 75
Contacteer:

Bericht door Harry van Lier » 28 okt 2009, 12:26

Kees Besseling schreef:Heeft iemand al eens de moeite genomen om het aan Jac zelf te vragen, of aan Leon????
Nee dus!!!!

Een ding weet ik zeker (ik heb het namelijk wel aan Jac gevraagd) HET IS NIET WAAR!
Jac stopt er niet mee, maar blijft gewoon in functie.

Hoe krijg je een zootje onzin in de wereld over de belangenverstrengeling van Leon van de Griend etc.
Velen hebben al een mening hierover, maar waar over???
Echt ongelooflijk hoe er wordt gereageerd op zo'n onzinverhaal. Dit is een echte HOAX.
Dit forum kent heel veel positieve kanten, maar dit...brrrrr. :oops:

gr

Kees
Helemaal mee eens. Petanqueforum is openbaar dus iedereen kan dit
soort berichten lezen. Niet bepaald de plaats om een gerucht op te zetten.

Groet,

Harry.

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 28 okt 2009, 12:51

Nou ook weer niet overdrijven jongens.
Als ik de eerste berichten lees, dan wordt er toch echt wel een voorbehoud gemaakt.
Dat mensen niet kunnen lezen en er een andere draai aan geven, dat is weer een ander probleem.

In ieder geval is Jac nu wel door diverse personen gecomplimenteerd met al het goede werk dat hij verricht heeft.
En dat is toch best positief?

Laten we met z'n allen hopen dat we nog vele jaren van zijn kunde (en kunsten) mogen genieten.

devrees

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 28 okt 2009, 13:10

AMEN !
devrees schreef:Nou ook weer niet overdrijven jongens.
Als ik de eerste berichten lees, dan wordt er toch echt wel een voorbehoud gemaakt.
Dat mensen niet kunnen lezen en er een andere draai aan geven, dat is weer een ander probleem.

In ieder geval is Jac nu wel door diverse personen gecomplimenteerd met al het goede werk dat hij verricht heeft.
En dat is toch best positief?

Laten we met z'n allen hopen dat we nog vele jaren van zijn kunde (en kunsten) mogen genieten.

devrees

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 28 okt 2009, 13:26

Einde topic??

Einde topic!!

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

Plaats reactie