wie kan mij vertellen of Toon Alebeek nog coach is

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
bartboules
5 Stars
5 Stars

wie kan mij vertellen of Toon Alebeek nog coach is

Bericht door bartboules » 16 jan 2013, 13:07

Ik zie na het wederom mislukte WK voor heren in Marseille nog steeds Toon Alebeek opdoemen
bij verschillende selecties en op verschillende foto's van selectie teams.
Kan iemand mij vertellen of Toon Alebeek nog steeds een functie heeft binnen de selectie en
zo ja waarom. De verhalen gingen namelijk dat het wk in Marseille zijn laatste optreden zou zijn.
Gezien alle resultaten in mijn ogen een terechte gedachte.

mvg Bart

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Re: wie kan mij vertellen of Toon Alebeek nog coach is

Bericht door jacpetanque » 16 jan 2013, 14:53

Tja, Bart, wat moet ik ervan zeggen? Ik geef je helemaal gelijk. Iedere weldenkende coach zou allang zijn functie ter beschikking hebben gesteld. Binnen de NJBB blijven we echter doorpolderen... Pappen en nathouden.
bartboules schreef:Ik zie na het wederom mislukte WK voor heren in Marseille nog steeds Toon Alebeek opdoemen
Kan iemand mij vertellen of Toon Alebeek nog steeds een functie heeft binnen de selectie en
zo ja waarom. De verhalen gingen namelijk dat het wk in Marseille zijn laatste optreden zou zijn.

mvg Bart

boesnl
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT *ATX* 700 gr.
Contacteer:

Bericht door boesnl » 16 jan 2013, 15:16

bartboules schreef:Ik zie na het wederom mislukte WK voor heren in Marseille nog steeds Toon Alebeek opdoemen

mvg Bart
Staat gewoon op de site van de NJBB Bart, ...samen met Rayen Koebeer, kijk maar: http://tinyurl.com/bfld8ql :scratch:
Plant elk jaar een boom...!!

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 16 jan 2013, 16:14

Zelfs met foto.....
Bijlagen
Beloften%20heren%202013.jpg
mijn geluksgetal is 13

Bartolo
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Bartolo » 16 jan 2013, 16:41

Na mijn terugtreden als bobo in april 2012 heeft het dan zittende bestuur later in het jaar gemeend het eerdere besluit over WK Marseille en de bondscoach zodanig te moeten wijzigen dat er nog steed plaats is voor Toon van Alebeek bij de mannenselectie(s). Tijdens het Forumfeest vernam ik dat van Arno. Terecht gaf hij geen motivatie alleen de info.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 17 jan 2013, 15:08

tja er blijkt toch dat er nog steeds bij de NJBB de politieke invloed overheerst....
maar maakt het iets uit wie er coach is ??
volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor... en zo lang er iemand op deze manier zijn "vrije tijd" in wilt insteken en doorbrengen
ik zou zeggen .. je moet er maar zin en plezier in "blijven" hebben !!

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 17 jan 2013, 15:27

Ik kan het niet echt eens zijn met je gedachtegang Math

mvg Bart

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 17 jan 2013, 15:38

Politieke invloed? Hoezo, leg eens uit. Zijn er links of rechtse krachten aan het werk?
Anonymous schreef:tja er blijkt toch dat er nog steeds bij de NJBB de politieke invloed overheerst....
maar maakt het iets uit wie er coach is ??
volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor... en zo lang er iemand op deze manier zijn "vrije tijd" in wilt insteken en doorbrengen
ik zou zeggen .. je moet er maar zin en plezier in "blijven" hebben !!

hansar
3 Stars
3 Stars
Boules: KTK 700 74mm
Contacteer:

Bericht door hansar » 17 jan 2013, 16:43

Ik denk dat er teveel gedoog partijen zijn Jaq.
tegen het petanquevirus is nog geen vaccin gevonden!

Anonymous

Bericht door Anonymous » 17 jan 2013, 17:12

bartboules schreef:Ik kan het niet echt eens zijn met je gedachtegang Math

mvg Bart
Bart je denkt toch niet hoop ik .. dat als er iemand anders bondscoach is dat de resultaten dan ook beter gaan worden.. want daar komt echt geen verandering hoor met misschien wel ooit nog een keertje een uitschieter ... ik heb afgelopen weekend nog een Nederlandse coach aan t werk gezien.. het ligt echt niet aan de Coachen hoor.. het ligt gewoon aan het niveau dat er in Nederland is met ook hier één enkele uitschieter :lol:

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 17 jan 2013, 17:44

Ik denk echt dat je met een andere coach wel wat kan bereiken ,maar los van dat als je 7 jaar lang niks presteerd
dan houdt je toch de eer aan je zelf? En anders moet iemand hem wakker schudden en vertellen dat het niet zo goed gaat
Als ie er dan maar niet van schrikt .

mvg Bart

Anonymous

Bericht door Anonymous » 17 jan 2013, 17:52

Wat zou je dan kunnen bereiken met een andere coach als het niveau te Laag blijft Bart ??

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 17 jan 2013, 21:51

je zou beter om kunnen gaan met de spelers die het niveau wel hebben.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 18 jan 2013, 00:24

Dat het niveau (in de breedte) omhoog moet, daar zijn we het zo langzamerhand wel over eens. Maar hoe? Mijn voorstellen op dit punt werden anderhalf jaar geleden door het bondsbestuur weggehoond. Of althans genegeerd. Zelfs het woord visie viel in verkeerde aarde weet je nog? Het probleem is dat bondsbestuurders (en mogelijk ook bondscoaches) het liefst op korte termijn willen scoren, dus nog in de eigen ambtsperiode. Geen schijn van kans dat dat gaat lukken. Er zal eerst een langetermijnbeleid moeten worden ontwikkeld om daarmee stapje voor stapje aan de slag te gaan. Denk bijvoorbeeld aan het bevorderen van meer categorie-2- of ranglijsttoernooien. Er gaan jaren overheen voordat daar de vruchten van kunnen worden geplukt. Bondsbestuurders dienen dus over hun schaduw heen te durven besturen. En het zijn dan pas hun opvolgers (of misschien wel de opvolgers van deze laatsten) die kunnen pronken met het succes. Misschien wringt de schoen wel daar!
Anonymous schreef:Wat zou je dan kunnen bereiken met een andere coach als het niveau te Laag blijft Bart ??

Patrice67
1 Stars
1 Stars

Bericht door Patrice67 » 18 jan 2013, 08:20

Als vader van twee veel belovende kinderen gingen we vanaf dat onze kinderen een jaar of negen waren naar toernooien in zeist en apeldoorn waarbij ze vaker de toernooien wonnen dan wie dan ook!
Later mochten ze het een keer proberen bij een intake dag in nieuwegein onder leiding van van Alebeek en die zag in een paar oefeningen dat ze niet goed genoeg waren!?
De jeugd die er wel kwam heeft in al die toernooien dat wij er ook waren de jeugd van ons nooit verslagen sindsdien hebben onze jeugd geen jeugdtoernooien meer gespeeld want tegen vriendjespolitiek kun je niet winnen!
En dat Michel van Sichem er de brui aan heeft gegeven zal ongetwijfeld ook door de zelfde politiek zijn gekomen!

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 22 jan 2013, 12:35

Vreemd Patrice

Toon van Alebeek is al jaren niet meer betrokken bij het selecteren van jeugdspelers.
Hij is wel eindverantwoordelijk voor alle selecties, maar bij de intakes voor de jeugd niet actief.

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

Patrice67
1 Stars
1 Stars

Bericht door Patrice67 » 22 jan 2013, 13:29

Dat weet ik kees de jongste is ook al 19 en al 3 jaar geen lid meer.
In totaal is het nu al 5 jaar terug denk ik dat dit gebeurde, maar dat neemt niet weg dat vriendjes politiek niet vreemd is bij de bond

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 28 jan 2013, 14:04

bartboules schreef:Ik denk echt dat je met een andere coach wel wat kan bereiken ,maar los van dat als je 7 jaar lang niks presteerd
dan houdt je toch de eer aan je zelf? En anders moet iemand hem wakker schudden en vertellen dat het niet zo goed gaat

mvg Bart
Bart, je stelt het goed. Ooit (toen alle selecties samen op één lokatie gingen trainen) werden er ook doelstellingen aangegeven waaraan de selecties qau prestaties aan moesten gaan voldoen. Alleen de jeugd voldeed daaropvolgend elk jaar aan. De dames kwamen er een aantal jaren later ook, maar de heren?............................die hebben nooit een gestelde doelstelling gehaald. ...........het zijn dus magere jaren gebleven.
Maar ik ben het met jou eens dat het wel degelijk beter kan. Jouw redenering is helemaal niet gek.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 28 jan 2013, 14:09

Bosche schreef:
bartboules schreef:Ik denk echt dat je met een andere coach wel wat kan bereiken ,maar los van dat als je 7 jaar lang niks presteerd

mvg Bart
Bart, je stelt het goed. Ooit (toen alle selecties samen op één lokatie gingen trainen) werden er ook doelstellingen aangegeven waaraan de selecties qau prestaties aan moesten gaan voldoen. Alleen de jeugd voldeed daaropvolgend elk jaar aan. De dames kwamen er een aantal jaren later ook, maar de heren?............................die hebben nooit een gestelde doelstelling gehaald. ...........het zijn dus magere jaren gebleven.

En....als je wel einverantwoordelijke bent voor alle selecties, maak je mij niet wijs dat je je er niet op een of andere manier mee gaat bemoeien.....
Maar ik ben het met jou eens dat het wel degelijk beter kan. Jouw redenering is helemaal niet gek.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 28 jan 2013, 20:03

Hierbij het antwoord op de vraag van dit onderwerp: Ja.

Ik zag wat documenten (oorkondes/diploma's/certificaten) tbv de RPC voor de jeugd langs komen.
Deze worden mede ondertekend door de bondscoach Toon van Alebeek.
mijn geluksgetal is 13

Plaats reactie