Hoe nu verder ?

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
sakes
1 Stars
1 Stars

Re: Hoe nu verder ?

Bericht door sakes » 09 apr 2012, 21:22

Bart,

Heb heel wat Wk's mee gemaakt, zou ze nu boycotten omdat er op tijd gespeeld wordt.

Zou ook niet meer kunnen, deze week zijn er weer een paar geslaagd als professor in de petanqeologie,
Je hebt nu coaches trainers, leraren van scholen, professoren, en wat al niet meer.
Bart, daar gaan we aan kapot, aan die betweters.

Hoe kom je eigenlijk bij MIDI terecht?
Groeten, Ruud

Anonymous

Bericht door Anonymous » 10 apr 2012, 06:47

jacpetanque schreef:Die ranglijst was so wie so al een farce, toch?
Anonymous schreef:Ik vraag me alleen af of de huidge ranglijst dan nog wel bestaansrecht heeft. met het nieuwe kwalificatiesysteem
Ja dat vond ik dus ook Jac.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 10 apr 2012, 11:33

Hoi Ruud
Dat is eigenlijk precies wat ik er mee wil aangeven.

Ben bij Mdi tercht gekomen omdat ik het leuk vind om NVK te spelen
en daar krijg ik bij MIDI de kans voor en ik voel me daar tussen de andre spelers erg thuis.

mvg Bart

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 11 apr 2012, 21:36

terugkijkend op wat er de afgelopen weken is gebeurd schiet mij ineens te binnen dat het ook allemaal wel voorspelbaar wa eigenlijk. Jonge honden moet je voorzichtig brengen. Niet gelijk in het diepe gooien met alleen een BC langs de kant. Binnen het team moet er een speler zijn die vodoende overwicht heeft op deze jonge honden. Dus je begint eerst op de bank waar je zit te trappelen om in een invalbeurt te laten zien wat je kan. Zo groei je er langzaam naar toe. het moet een groeiproces zijn. als je in één keer in het diepe wordt gegooid verzuip je. ik heb nu een beetje de indruk dat er paniekvoetbal wordt gespeeld door de NJBB.

Sake

Anonymous

Bericht door Anonymous » 12 apr 2012, 04:19

Tja Sake, dit alles was al voorspeld op de bijeenkomsten tussen de spelergroep en het bestuur van de NJBB, die in 2011 een aantal keren bij elkaar is gekomen om te evalueren wat er zou moeten gaan gebeuren of te kunnen verbeteren om het petanque weer in de lift te krijgen.

Maar wat mij momenteel meer zorgen maakt is het volgende.....
Is er al enige vooruitgang wat betreft een aanvulling op het uit elkaar gevallen WK-team 2012 ?
Of wordt er nu gekozen om een compleet ander team naar de WK te laten afreizen ?

Ik wil nog even benadrukken dat de twee spelers die overgebleven zijn van het uit elkaar gevallen team, jonge ambitieuse sporters zijn, deze jonge gasten verkeren momenteel toch wel in enige onzekerheid en ik zou willen vragen om hier zo snel mogelijk duidelijkheid te verschaffen tegen over deze jongeren :!:

Met vriendelijke sportgroeten,
Math

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 12 apr 2012, 07:45

Die 2 jongens moeten gewoon spelen en zelf kiezen met wie ze dat het prettigst vinden
Ik weet dat ze erg fijn met Noel spelen en daar veel vertrouwen in hebben dus lijkt mij dat de logische keuze.
Gewoon lekker laten gaan en daarna kan ieder met zn eigen team spelen voor de wk's en ek's
Alleen wel met een normale voorselectie hoop ik en niet met die flauwekul die nu aan de gang is.

mvg Bart

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 12 apr 2012, 16:48

Noël en de BC? Gepasseerd station toch?

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 12 apr 2012, 22:15

De bc een gepasseerd station toch!

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 13 apr 2012, 07:02

niet alleen de BC.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

noel
2 Stars
2 Stars

Bericht door noel » 13 apr 2012, 21:51

Dag Bart, ik vindt het gewoon leuk om met deze talentjes te boulen en inderdaad kan ik goed met hun opschieten.Ik kan mijn eigen hieruit herkennen hoe deze jongens met het boulen omgaan.Wat betreft dat ik hun zou kunnen vergezellen op de Wk laat ik over aan de Njbb en natuurlijk de bondscoach over en moest het zo zijn zou ik het een hele eer vinden om met deze jongens mee te gaan.Ik vindt wel dat ze 2 ervaren jongens nodig hebben om hen in de arena te vergezellen maar zo zijn er in Nederland wel enkele jongens die dat zouden kunnen.We zien en horen het wel vanzelf,alleen vindt ik dat ze de jongens zo snel mogelijk gerust moeten stellen en hun beginnen klaar te stomen voor de aankomende Wk,de tyd gaat snel.
Sportieve groeten.Noel

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 14 apr 2012, 09:00

Hoi Noel
, tuurlijk zijn er meerdere spelers die ze kunnen begeleiden en het is ook wel duidelijk
geworden dat er een ervaren speler nodig is in dit team daar de coaches het niet is gelukt een jong team
samen te laten werken.
Het gaat idd om Tom en Joey en die spelen het liefst met jou.
Ik zou er een 4de speler bij zoeken die een goede sfeer kan creeeren en jullie 3 steunt.
Daarmee kunnen we deze discussie sluiten en ons concentreren op de toekomst en het selectie beleid.
Ik wens jullie vast heel veel succes in Marseille. en dat 2 x.

mvg Bart

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 14 apr 2012, 09:53

Ik zou er een 4de speler bij zoeken die een goede sfeer kan creeeren en jullie 3 steunt.
Laat ik nou toch ook in Marseille zijn :lol:

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 14 apr 2012, 10:09

Theo vd M. schreef:
Laat ik nou toch ook in Marseille zijn :lol:
Theo, op één ding na klopt je reactie!

Je steunt!
Je creeert sfeer!
Je bent er toch!

Maar, ze zoeken een speler........ :lol:
mijn geluksgetal is 13

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 14 apr 2012, 10:38

Bankzitten vind ik ook prima hoor, camera erbij en zoals mijn guys zeggen offfeeeeennnn of nie dannnnn????

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 14 apr 2012, 12:11

Ik ben er helemaal niet zo zeker van dat we ervaren spelers nodig hebben naast Tom en Joey.
Deze jongens hebben inmiddels zelf al behoorlijk wat internationale ervaring, het zijn echt géén groentjes meer.
Daarbij komt nog dat de laatste keren op een WK de 'ervaren' spelers het ook lieten afweten.
Dus, ik zou zeggen, zet alsjeblieft de verjonging nu echt door. Niet weer die oude paarden van stal halen.

Gr,
René

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 14 apr 2012, 19:00

Dus Romulo en Rick van L mee.

Helemaal mee eens.
En dan ga je misschien een keer op je bek, maar ga je wel een gigantisch leerproces door.

Maar toch denk ik dat de BC weer behouden te werk gaat en ik bespaar jullie de namen, maar ik heb al een idee wie.
Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Mellow
2 Stars
2 Stars

Bericht door Mellow » 14 apr 2012, 20:41

Dag allemaal,

Al verschillende mogelijkheden gelezen, van de meest waarschijnlijke en wellicht meest humane (Tom en Joey met 2 nieuwe geselecteerde spelers) en de meest onwaarschijnlijke maar met de meeste uitdaging voor trainers en coaches (namelijk een compleet jeugdteam)!

Maar dit jaar is een overgangsjaar naar een nieuwe methode van WK-selectie, dus waarom niet dit jaar daadwerkelijk als overgang gebruiken! Heeft tevens als voordeel dat je de ruwe talenten van Tom, Joey en dus ook Kees verder helpt te ontwikkelen en de zwakke punten van deze ruwe talenten kunt helpen ontwikkelen (met het oog op de toekomst aldus.....)!

Mijn voorstel, laat Tom en Joey een team (4spelers) vormen en laat Kees op EIGEN inzicht en EIGEN verantwoordelijk ZELF een team maken, zogenoemd Kees' Choice (4spelers).......Beide teams hebben een aantal maanden voorbereidingstijd om zelf een trainingsprogramma etc te maken........Eind augustus, begin september als alle betrokken spelers terug van vakantie, trainingsstage, etc in een Best-of-15 (!) partijen beslissen welk team uiteindelijk naar het WK mag gaan.....Bewust Best-of-15 om niet de vorm van de dag maar de vorm van alle 15 partijen te laten beslissen.....3 wedstrijddagen van elk 5 partijen op verschillende locaties (bijv. Zwijntje Apeldoorn, PUK Haarlem en Vatout Breda).....Midden september is het uiteindelijk WK-team volledig bekend en ingespeeld en kan de rol van de BC besproken worden (een rol als waterdrager tijdens het WK of daadwerkelijk coaching en begeleiding.......)

Lijkt me ook een uitdagende oplossing met voor iedereen voordelen,

Hmmmm, valt niet me om een beslissing te moeten nemen als BC! Heel veel Sterkte en Succes daarmee!

Groet,
Frank Schepers

sakes
1 Stars
1 Stars

Bericht door sakes » 14 apr 2012, 22:34

Frank,

Ik zou zeggen een waterdrager of bijv. een schoonmoeder,
als zij zich maar lekker voelen.
In ieder geval geen klerk.

Ruud

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 15 apr 2012, 00:15

Mellow schreef: Maar dit jaar is een overgangsjaar naar een nieuwe methode van WK-selectie, dus waarom niet dit jaar daadwerkelijk als overgang gebruiken! Heeft tevens als voordeel dat je de ruwe talenten van Tom, Joey en dus ook Kees verder helpt te ontwikkelen en de zwakke punten van deze ruwe talenten kunt helpen ontwikkelen (met het oog op de toekomst aldus.....)!

Mijn voorstel, laat Tom en Joey een team (4spelers) vormen en laat Kees op EIGEN inzicht en EIGEN verantwoordelijk ZELF een team maken, zogenoemd Kees' Choice (4spelers).......Beide teams hebben een aantal maanden voorbereidingstijd om zelf een trainingsprogramma etc te maken........Eind augustus, begin september als alle betrokken spelers terug van vakantie, trainingsstage, etc in een Best-of-15 (!) partijen beslissen welk team uiteindelijk naar het WK mag gaan.....Bewust Best-of-15 om niet de vorm van de dag maar de vorm van alle 15 partijen te laten beslissen.....3 wedstrijddagen van elk 5 partijen op verschillende locaties (bijv. Zwijntje Apeldoorn, PUK Haarlem en Vatout Breda).....Midden september is het uiteindelijk WK-team volledig bekend en ingespeeld en kan de rol van de BC besproken worden (een rol als waterdrager tijdens het WK of daadwerkelijk coaching en begeleiding.......)

Lijkt me ook een uitdagende oplossing met voor iedereen voordelen,

Hmmmm, valt niet me om een beslissing te moeten nemen als BC! Heel veel Sterkte en Succes daarmee!

Groet,
Frank Schepers
lijkt me een uitstekende optie,zal zeker niet voor gekozen worden door de njbb top sportsectie cq bondscoach denk ik.
die durf zal er niet zijn,je krijgt volgens mij wel best mogelijke team op het wk.
ik zie het al voor me: tom,joey,noel en essa tegen kees, edward vinke,marc norder en frank schepers
wat de betreft de huidige bondscoach :van deze 8 spelers heeft 1 hooguit een 2e speler vertrouwen in de bondscoach
er is iemand nodig waar men vertrouwen in heeft.
gr paul k

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 15 apr 2012, 08:56

Ik blijf de mening toegedaan dat, als de NJBB er niet in slaagt, of bereid is, een WK- of EK-team samen te stellen uit de beste spelers afkomstig uit verschillende teams, het nooit iets zal worden met Nederland op een WK of EK. We zullen moeten afwachten waar deze weg toe zal leiden, ik heb er echter weinig vertrouwen in.

Plaats reactie