Hoe nu verder ?

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Chris vd V
2 Stars
2 Stars
Boules: Bleue carb115 72 730

Re: Hoe nu verder ?

Bericht door Chris vd V » 04 apr 2012, 14:57

De reactie van Rosemarie en vooral Lieke maakt in één klap duidelijk dat mensen hier wat al te snel dingen roepen, terwijl zij niet op de hoogte zijn.
Bijvoorbeeld door te toeteren dat "een bondscoach op basis van één mindere dag, hoe beroerd dan ook, een team volledig op zijn kop zet". En dat de bondcoach het helemaal verkeerd heeft gedaan, zelfs al zou hij in dit geval, waarschijnlijk per ongeluk, gelijk hebben.
Dit helpt de zaak natuurlijk allemaal niet.

Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen (Wittgenstein)

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 04 apr 2012, 15:11

Lieke schreef:Voor de duidelijkheid kees is ERUIT GEZET ! dit is niet alleen naar aanleiding van afgelopen zaterdag, de jongens en de COACHES hebben het vaak genoeg geprobeerd.. als er problemen waren vond er ook een gesprek plaats, je kunt het wel blijven proberen maar op deze manier neemt de zin van het willen spelen met elkaar ook weg.

Ik ga Kees niet zwart maken, maar als jij je maatjes zo kleineerd op het veld en dingen roept , zie afgelopen zaterdag; schandalig als je na een partij de kantine invlucht en daar roept dat die twee (Joey en Tom dus) niks kunnen en eens moeten leren boule.. RESPECTLOOS !!! En dit gedoe is al maanden aan de gang dat hij ze kleineerd en dat Joey en Tom niks goed doen .. wat een team speler ben je dan, dacht dat je elkaar hoort te motiveren en steunen !
De helft van de mensen weten hier niks vanaf omdat ze er zelf niet bij zijn geweest, maar velen weten dit dan ook wel .

Jammer ondanks dat Kees een goede speler is maar het laat afweten als team speler.

Je moet jezelf eens inbeelden dat een van jou team maatjes zich zo gedraagt in het team , zul je zelf ook niet leuk vinden en had je naarmate het niet verbeterd ook deze keuze gemaakt .. Het moet boven alles gezellig blijven, toch!

Ik vind het knap dat de jongens het zolang hebben volgehouden, ik zelf had dat nooit gedaan.

Mvg, Lieke
Lieke klopt allemaal,
...en zoals ik al eerder op dit forum heb gezegd, dat was in 2008 ook al het geval, toen werd er ook geroepen dat een speler niet goed genoeg was en er niets van kon terwijl het team al jaren samenspeelde en steeds kampioen werd......De bondscoach werd erop attent gemaakt dat die dingen door dezelfde speler werden geroepen en......toen werd er (buiten een zinloos gesprek) helemaal niets aan gedaan. Wellicht paste het toen in de "strategie" (overigens erg laf) van de bondscoach om (via de nationale trainer) een speler te lozen. Nu overkwam het Tom en Joey dus ook............. Soort deja vu.

Hoop wel dat Tom en Joey zich er niet door uit het veld laten slaan en gewoon doorgaan voor het WK.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 04 apr 2012, 15:16

Chris vd V schreef:De reactie van Rosemarie en vooral Lieke maakt in één klap duidelijk dat mensen hier wat al te snel dingen roepen, terwijl zij niet op de hoogte zijn.
Bijvoorbeeld door te toeteren dat "een bondscoach op basis van één mindere dag, hoe beroerd dan ook, een team volledig op zijn kop zet". En dat de bondcoach het helemaal verkeerd heeft gedaan, zelfs al zou hij in dit geval, waarschijnlijk per ongeluk, gelijk hebben.
Dit helpt de zaak natuurlijk allemaal niet.

Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen (Wittgenstein)

Inderdaad heeft ie het verkeerd gedaan, alleen 4 jaar geleden al. Als ie meteen de zaken goed aan had gepakt was er nu wellicht helemaal niets aan de hand geweest, immers in 4 jaar tijd kun je een hoop leren! We hebben het over jeugd, die leert toch snel?
Alleen.........het moet ze wel aangereikt worden. Niet per mail of telefoon, maar gewoon babbelen met elkaar......,maar ja....

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 04 apr 2012, 15:42

ik denk dat een ieder die met dit onderwerp mee discusieerd heel goed weet
waar ze het over hebben.

mvg Bart

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 04 apr 2012, 15:54

Lieke heeft hier een belangrijk punt eigenlijk 2
Respect en plezier.
De basis voor een goed draaiend team.

mvg Bart

noel
2 Stars
2 Stars

Bericht door noel » 04 apr 2012, 16:00

Oh zo belangrijk, plezier en respect voor je medespelers en niet te vergeten je tegenstander!!

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 04 apr 2012, 16:05

precies , zo is het mannen!

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 04 apr 2012, 16:35

bartboules schreef:ik denk dat een ieder die met dit onderwerp mee discusieerd heel goed weet
waar ze het over hebben. mvg Bart
Ik denk dat de meesten die hier mee gediscussieerd hebben er niets van wisten.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 04 apr 2012, 16:45

dan denken we verschillend
kan gebeuren.

mvg Bart

Anonymous

Bericht door Anonymous » 04 apr 2012, 19:17

Toch waren er een aantal mensen die wel wisten hoe de vork in de steel zat...
Maar die er gewoon anders tegenaan kijken. Die denken o.a. dat de huidige BC van een bepaald gedragspatroon af wist en dit gewoon weg niet heeft kunnen omdraaien naar een positieve uitwerking.(dat wel kunnen is ook een vak apart)
En om nog even terug te komen over het vermelde respect van medespelers en/of tegenstanders daar zullen we maar niet teveel op ingaan, want als ik daar een Topic over open en mijn ervaring hier ga ventileren van toch een behoorlijk aantal tegenstanders in al die jaren dan wordt het een bestseller-topic :wink: en waaronder ook de huidige bondscoach zich vroeger meermaals schuldig aan maakte was o.a. onsportief gedrag t.o. zijn tegenstanders (dat was zijn sterke wapen waardoor hij menige parij in zijn voordeel heeft beslist) dus Wáár in ...naam hebben we het over, het gebeurd toch in iedere sport dat in de hitte van de strijd er wel een iets gedaan of gezegd wordt, waar achteraf gezien dan weer spijt betuigd wordt. alleen zou je het in de sfeer van de begeleiding moeten zoeken, ze waren op de hoogte, ze zijn er niet diplomatisch mee omgegaan, ze zijn niet gekwalificeerd om deze probleematiek bij personen te verminderen en wellicht om het in zijn geheel te kunnen wegnemen hiervan.
Dus beste mensen het ligt niet alleen aan één speler het ligt wel degelijk ook aan de begeleiding van de spelers.
Kan je op dat moment geen verbetering aanbrengen dan zijn er drie optie's
optie 1. de weg van de minste weerstand--- je pleurt die speler uit de selectie
optie 2. je vraagt als begeleider bij je zelf af of je je hier wel volledig of alleen maar selectief genoeg voor in hebt gezet
optie 3. Je vraagt hulp aan een gekwalificeerde deskundigen en/of medici die hier wel weten mee om te gaan

nou weer genoeg voer om over na te denken. :wink:
Laatst gewijzigd door Anonymous op 04 apr 2012, 21:48, 4 keer totaal gewijzigd.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 04 apr 2012, 19:22

in de meeste sporten die ik ken, wordt altijd voor optie 3 gekozen !!

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 05 apr 2012, 07:00

Wat ik me afvraag na alle op en aanmerkingen;
Heeft Wietse zich ook om de gedragingen van Kees teruggetrokken? Het heeft er wel alle schijn van.

En nu een gedurfde:
Misschien heeft de begeleiding hier wel op gewacht, zonder zich te druk te maken over een oplossing.
Maakt de weg vrij voor anderen.

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 05 apr 2012, 10:05

Zou best eens kunnen, gezien het reeds op dit forum door mij is geschreven. De weg van de minste weerstand.....ontwijkende antwoorden en de gevleugelde uitspraak "ik kom er nog op terug..." maar dat vervolgens nooit doen.

Wie weet bedenkt Wietse zich nu wel en komt terug. Hij hoort er wel te staan.

mrtnsdkk
0 Stars
0 Stars

Bericht door mrtnsdkk » 05 apr 2012, 17:39

Er zijn wel meer namen dan alleen Wietse te noemen toch...
Wie zou nu met Tom en Joey kunnen spelen??? Ik denk aan: Patrick Tuaux, DJ v Mourik, Ferdinand Wiese, Cas Schellekens

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 05 apr 2012, 17:56

Interessant hoor!
Wie zou er niet met Tom en Joey kunnen spelen? Iedereen toch?..........O nee, ééntje niet! :twisted: :( :twisted:

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 05 apr 2012, 19:18

Het zou voor heel veel mensen, onder wie Wietse in de eerste plaats, heel pijnlijk zijn als Wietse nu opeens wel zou kunnen spelen. Dit na de verklaring op de NJBB-site dat zijn werk voortaan voorrang heeft... Of worden we met ons allen in het ooitje genomen? Het lijkt de echte politiek wel...
mrtnsdkk schreef:Er zijn wel meer namen dan alleen Wietse te noemen toch...
Wie zou nu met Tom en Joey kunnen spelen??? Ik denk aan: Patrick Tuaux, DJ v Mourik, Ferdinand Wiese, Cas Schellekens

Anonymous

Bericht door Anonymous » 05 apr 2012, 20:07

Ik vraag me alleen af of de huidge ranglijst dan nog wel bestaansrecht heeft. met het nieuwe kwalificatiesysteem

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 05 apr 2012, 23:45

Die ranglijst was so wie so al een farce, toch?
Anonymous schreef:Ik vraag me alleen af of de huidge ranglijst dan nog wel bestaansrecht heeft. met het nieuwe kwalificatiesysteem

sakes
1 Stars
1 Stars

Bericht door sakes » 09 apr 2012, 18:11

Het is nu toch wel duidelijk gebleken, dat als je 3 spelers bij elkaar zet
dat je nog geen team hebt.
Dus hou is een keer op met die selectie.

Het is voor Kees beter, dat hij nu zelf kan bepalen met wie hij wil spelen.
Ik denk dat ze in de rij zullen staan om een team te vormen.

Kees, doe je best, veel succes met je eigen keuzes.

We zullen nog veel van je horen.

Ruud
De moeilijkste zijn meestal de besten.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 09 apr 2012, 19:01

Hoi Ruudje als Mark dick en ik ons weer plaatsen voor de wk ga je dan weer mee als coach
wordt het weer pommetje euffie.

mvg Bart

Plaats reactie