Nieuwe selectiebeleid voor uitzending WK/EK

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
mjbakker
2 Stars
2 Stars

Re: Nieuwe selectiebeleid voor uitzending WK/EK

Bericht door mjbakker » 02 mar 2012, 21:04

Theo vd M. schreef:Heb ook moeite met de beste 4 van de NC omdat je hier moet spelen met spelers van dezelfde vereniging. Hoeveel clubs kunnen 3 of 4 spelers vinden van WK/EK niveau. Gaan er dan clubs spelers ronselen enzo??

De puntentelling in toernooien die meetellen anders dan het hoofdtoernooi klopt mijn inziens ook niet. Dit past niet een een strijdmodel.

Krijgen teams in de Hoofdklasse ook punten voor gewonnen partijen of als ze kampioen worden?

Verder best goed dat er een andere opzet komt, alleen zou men er nog iets langer over na mogen denken.

Ondertussen zien spelers misschien niet meer het bos tussen alle bomen door. NJBB Ranglijst, ranglijst voor uitzending WK/EK, alle sterke cyclussen met een ranglijst, tellen nu (nog??) niet mee.

Is er al eens ergens bekend gemaakt wie de ranglijst van 2011 heeft gewonnen, en nog belangrijker wat hebben die spelers gewonnen?? Geld, waardebonnen etc. etc. Waar speel je voor?

Over hoe men in Frankrijk de jeugd selecteerd werd gezegd dat dit in Nederland natuurlijk niet haalbaar is?? Waarom niet?? Nederland is veel kleiner, en er zijn veel minder spelers met talent...

Jeugd in de gaten houden op elk toernooi moet toch mogelijk zijn, regionale trainingen ook. Zo af en toe ontstaan er leuke trainingsgroepjes, maar klapt binnen 2 jaar vaak weer uit elkaar.

Hoeveel trainers heeft de NJBB op dit moment die langs de kant staan? Kunnen zij geen scoutfunctie gaan vervullen als ze toch op een toernooi zelf aan het spelen zijn.

Tot zo ver.

mjbakker
2 Stars
2 Stars

Bericht door mjbakker » 02 mar 2012, 21:06

Deed iets niet goed,maar ik reageer op de vraag van theo over de ranglijst: wat mij betreft is het geld binnen van een 2e plek.

sassie
1 Stars
1 Stars
Boules: lbb inox 71, 690

Bericht door sassie » 02 mar 2012, 23:30

Als ik dit alles lees wordt ik toch wel heel verdrietig.

Zoveel goede ideeën en meningen, zoveel mensen die graag iets willen toevoegen aan de topsport.
De hele groep die afgelopen jaar zoveel moeite en tijd erin gestopt hebben, de spelersraad (waar ik ooit nog lid van geweest ben)
En een bond die al jaren er een zooitje van maakt. Er wordt gewoon niet geluisterd naar de mensen met ideeën.
Verdorie iedereen op dit forum kan er iets beters van maken dan wat we nu voorgeschoteld krijgen.

Laat ik voorop stellen dat ik nooit het talent of de interesse heb gehad om op topniveau mee te doen en ik daarom ook zelf geen idee zou kunnen aandragen hoe het anders zou moeten, juist omdat ik denk dat de mensen die er mee te maken hebben de beste ideeën en systemen kunnen aanreiken.
Maar alle opties die ik gehoord heb zijn beter dan wat ik het laatste info gestuurd heb gekregen.

We zitten in een spiraal die niet de juiste kant opgaat, wat moet er gebeuren om hieruit te komen? De ideeën zijn er wel hoe krijg je die uitgevoerd?

Sas
Zijn is gegeven, worden doe je zelf

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 02 mar 2012, 23:43

Jac,
In het huidige verzwakte wedstrijdsportklimaat binnen de bond, met de huidige arsenaal aan 'beste" spelers en speelsters, waarvan dit weekend er veel deelnemen aan het NK Verenigingen: wanneer zou een bondscoach (of voor mij part een keuzecommissie) durven beweren dat zijn uit geselecteerde individuen bestaande team het beste team is om internationaal te gaan presteren. Ik bedoel: welk traject moet er afgewerkt zijn voordat een bondscoach dat met recht durft? Scouting door scouts, fysiek en petanque training olv trainers, mentale training olv mental-coaches, deelname aan veel zware wedstrijden, regelmatig op je flikker krijgen, al dan niet internationaal. Niet 1 of 4 maar veel meer spelers heb je nodig die zulke trajecten doorlopen, om op een gegeven moment de besten eruit te kunnen halen. Alleen die scouts, die trainers, die coaches, die zware wedstrijden, die offerbereidheid, dat doorzettingsvermogen om langdurig het maximale uit jezelf en vooral uit je team(s) te halen, dat topsportgedrag ... de organisatie, de structuur, de financiële middelen, van dat alles mis ik echt veel, als ik (kritisch) rondkijk.
Aan het scheppen van een topsportklimaat heeft de bond de afgelopen 6 jaren sinds de introductie van "de selectie" nauwelijks - laat staan structureel - gewerkt. Ondertussen is het wedstrijdklimaat alleen maar verder weggezakt, en dat niet alleen vanwege spelers die de NC de rug toe hebben gekeerd.

Wat dat betreft zijn we in 6 jaar structureel niks opgeschoten. Over hoeveel praktiserende petanquetrainers beschikt de bond tegenwoordig? Weet jij het? Weet de bond het? Bij hoeveel verenigingen wordt er planmatig en regelmatig getraind? Wet jij het? Weet de bond het? Kan nog wel even door gaan... Wat mij betreft, gaan we verder waar we 6 jaar geleden gebleven waren en gaat de NJBB de komende 6 jaar keihard werken aan dat wedstrijdklimaat, in de richting van topsportklimaat. Als er ook maar gelijkopgaand en voortdurend gewerkt wordt aan een jeugdpetanqueklimaat, met goede trainingen bij Jeugd Petanque Centra gespreid over het land ... Wellicht dat we dan over die 6 jaar voorzichtig een vergelijkende blik kunnen werpen op de gang van zaken in een petanqueland als Frankrijk.

Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Anonymous

Bericht door Anonymous » 03 mar 2012, 06:25

sassie schreef:Als ik dit alles lees wordt ik toch wel heel verdrietig.
Zoveel goede ideeën en meningen, zoveel mensen die graag iets willen toevoegen aan de topsport.
De hele groep die afgelopen jaar zoveel moeite en tijd erin gestopt hebben, de spelersraad (waar ik ooit nog lid van geweest ben)
En een bond die al jaren er een zooitje van maakt. Er wordt gewoon niet geluisterd naar de mensen met ideeën.
Verdorie iedereen op dit forum kan er iets beters van maken dan wat we nu voorgeschoteld krijgen.
Laat ik voorop stellen dat ik nooit het talent of de interesse heb gehad om op topniveau mee te doen en ik daarom ook zelf geen idee zou kunnen aandragen hoe het anders zou moeten, juist omdat ik denk dat de mensen die er mee te maken hebben de beste ideeën en systemen kunnen aanreiken.
Maar alle opties die ik gehoord heb zijn beter dan wat ik het laatste info gestuurd heb gekregen.

We zitten in een spiraal die niet de juiste kant opgaat, wat moet er gebeuren om hieruit te komen? De ideeën zijn er wel hoe krijg je die uitgevoerd?
Sas
goed beschreven Sas.
En natuurlijk de enigste goede vraag die over dit onderwerp bestaat (die jij stelde in de laatste regel)
Helaas dat alleen ik, een oprecht en eerlijk antwoord durf te geven in het openbaar, want het huidige bestuur inclusief de huidige BC moeten gewoon opstappen, zoals ik enkele malen heb aangegeven.
Zij beschikken gewoon weg niet over de affiniteit om de zaken daar eens goed op orde te stellen.

Als het bestuur daar nu eens gehoor aan zou geven, of dat meerdere spelers gewoon in het openbaar deze mening zouden kunnen delen dan ging het wellicht weer bergopwaarts met de sport Petanque in Nederland :!:

Wij zijn Vrijwilligers, is de strijdkreet van de huidige voorzitter, normaal gezien heb ik heel veel respect voor alle vrijwilligers in onze maatschappij. Zelf werk ik ook als vrijwilliger met mensen en als ik merk dat mijn vrijwillige bijdrage niet de juiste werking heeft om een beoogd resultaat te bereiken dan overweeg ik om mijn taak over te dragen aan iemand anders die misschien wel dat positieve resultaat kan behalen !

buneljos
4 Stars
4 Stars
Boules: soleil 75 720 glad
Contacteer:

Bericht door buneljos » 03 mar 2012, 09:05

Anonymous schreef:
sassie schreef:Als ik dit alles lees wordt ik toch wel heel verdrietig.

Sas
goed beschreven Sas.
En natuurlijk de enigste goede vraag die over dit onderwerp bestaat (die jij stelde in de laatste regel)
Helaas dat alleen ik, een oprecht en eerlijk antwoord durf te geven in het openbaar, want het huidige bestuur inclusief de huidige BC moeten gewoon opstappen, zoals ik enkele malen heb aangegeven.
Zij beschikken gewoon weg niet over de affiniteit om de zaken daar eens goed op orde te stellen.

Als het bestuur daar nu eens gehoor aan zou geven, of dat meerdere spelers gewoon in het openbaar deze mening zouden kunnen delen dan ging het wellicht weer bergopwaarts met de sport Petanque in Nederland :!:

Wij zijn Vrijwilligers, is de strijdkreet van de huidige voorzitter, normaal gezien heb ik heel veel respect voor alle vrijwilligers in onze maatschappij. Zelf werk ik ook als vrijwilliger met mensen en als ik merk dat mijn vrijwillige bijdrage niet de juiste werking heeft om een beoogd resultaat te bereiken dan overweeg ik om mijn taak over te dragen aan iemand anders die misschien wel dat positieve resultaat kan behalen !
Math, Heb jij je ook afgevraagd wie dat WIL enof KAN.
Dan pas kan je iemand vragen op te stappen en het ROER over te geven.Nu is er nog een STUURMAN.Een STUURLOOS SCHIP leidt Schipbreuk
Dit SCHIP ZWALKT,maar is nog altijd beter dan een SCHIP dat echt AVERIJ op loopt.Eerst dus maar een nieuwe STUURMAN,het liefst een KAPITEIN.MAAR WIE :?: :?: :?: :?: :?: :?: :roll: :roll: WIL :?: :?:
let the goodtimes roll

sassie
1 Stars
1 Stars

Bericht door sassie » 03 mar 2012, 11:10

buneljos schreef: Math, Heb jij je ook afgevraagd wie dat WIL enof KAN.
Dan pas kan je iemand vragen op te stappen en het ROER over te geven.Nu is er nog een STUURMAN.Een STUURLOOS SCHIP leidt Schipbreuk
Dit SCHIP ZWALKT,maar is nog altijd beter dan een SCHIP dat echt AVERIJ op loopt.Eerst dus maar een nieuwe STUURMAN,het liefst een KAPITEIN.MAAR WIE :?: :?: :?: :?: :?: :?: :roll: :roll: WIL :?: :?:
Een goed punt Jos, ik denk dat de meeste mensen die goede ideeën hebben gewoon te weinig tijd kunnen vrij maken om de functies te bekleden, het probleem daarvan is dat je zeker op dit moment bovenop moet zitten om een andere "koers" te gaan varen.

Daarnaast denk ik dat een heleboel mensen geen zin hebben om hun vingers te branden, laten we eerlijk zijn alle goede wil is tot nu toe gewoon weggestuurd/gepest/genegeerd, je kan gewoon niet in je eentje die kar trekken. In mijn ogen is er een team mensen nodig die open staan voor ideeën en het verstand om er een goede organisatie van te maken.
Het nadeel van al die vrijwillige bestuursfuncties is dat dat mensen trekt die graag een vorm van macht willen maar die eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, ik heb maar weinig besturen meegemaakt waar echt capabele mensen zaten/zitten.

Tja ik ga ook liever een toernooitje spelen met leuke mensen, wedstrijd kijken of schrijven of iets met de kinderen doen..

Anonymous

Bericht door Anonymous » 03 mar 2012, 12:33

buneljos schreef: Math, Heb jij je ook afgevraagd wie dat WIL enof KAN.
Ja Jos, dat heb ik me al twee jaar terug afgevraagd en er zijn een aantal personen die hier dus uitermate geschikt voor zijn en het ook willen gaan doen !!

ps. in de wandelgangen hoorde ik dat de voorzitter op de aankomende algemene vergadering haar functie zou neerleggen i.v.m. gezondheids-redenen.
En dan zouden we zowiezo een nieuwe voorzitter moeten hebben toch ??

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 06 jun 2012, 12:06

Van de NJBB site...

------------
Euregio toernooi L'quipe uit kwalificatiecyclus NJBB Masters

Published: woensdag, juni 06, 2012
Het Euregio toernooi van L' Equipe op 22 juni in Enschede maakt dit jaar GEEN deel uit van de kwalificatiecyclus voor de NJBB Masters.

Het speelsysteem, voorronde en poules, blijkt een variatie op vijf voorgelote partijen te zijn en dus ongeschikt voor de kwalificatiecyclus. L' Equipe kan het systeem niet meer veranderen, omdat er al (buitenlandse) inschrijvingen ontvangen zijn.

Uiteraard bent u van harte welkom deel te nemen, maar er zijn dus geen punten te verdienen voor kwalificatie NJBB Masters.

Sectie Topsport.
----------------

Dit is ondertussen niet het eerste toernooi dat afvalt. Op deze manier blijft alleen de NC over. Nummers 1 t/m 8 alvast gefeliciteerd!! :wink:

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 06 jun 2012, 14:41

gelukkig is het zandboulentoernooi met veel te kleine banen te Schagen nog wel geldig.

mvg Bart

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 07 jun 2012, 11:17

bartboules schreef:gelukkig is het zandboulentoernooi met veel te kleine banen te Schagen nog wel geldig.

mvg Bart
Yeahhh, schepjes, emmertjes en vormpjes mee!! kun je in ieder geval zandtaartjes "bakken" .........is toch om te huilen! :roll:
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 08 jun 2012, 13:29

De Sectie topsport maakt het wat duidelijker. :| Vanaf vandaag op de website van de NJBB.

Verduidelijking NJBB Masters

Published: vrijdag, juni 08, 2012
“Verduidelijking vaststellen 8 deelnemende teams aan de NJBB Masters”.

Gebleken is dat er onduidelijkheid bestaat in het vaststellen wie zich kwalificeert voor deelname aan de NJBB Masters vanuit de twee mogelijke kwalificatiereeksen, NC en Kwalificatiecyclus, wanneer een speler met twee verschillende teams aan beide reeksen heeft deelgenomen .

Om voorafgaand aan het vervolg van de kwalificatiecyclus duidelijkheid te verschaffen, en om de mogelijkheid tot competitievervalsing teniet te doen, heeft de Sectie Topsport de volgende aanvulling op het bepalen van de eindrangschikking vastgesteld en vastgelegd.

Een speler, die zich in equipes van verschillende samenstelling kwalificeert voor de NJBB Masters, zal een keus moeten maken in welk team hij aan de NJBB Masters zal deelnemen. Hij dient voor 1 november 2012 aan te geven met welke equipe hij aan de NJBB Masters deel zal nemen. De resultaten van de andere equipes waarin hij gespeeld heeft zal worden geschrapt. Dit betekent dan dat betreffende spelers, die zich in eerste instantie hadden geplaatst in de eindrangschikking en “niet meer als team compleet zijn”, niet kunnen deelnemen aan de NJBB Masters.

Even aan de hand van een voorbeeld verduidelijking:

Speler A kwalificeert zich via de NC met team X en via de kwalificatiecyclus met team Y.
Speler A zal nu moeten kiezen met welk team hij aan de NJBB Masters deelneemt.

Mogelijkheid 1:

Hij kiest voor team X (geplaatst via de NC). Team Y raakt nu alle gescoorde punten in de kwalificatie kwijt en kwalificeert zich dus niet voor de Masters. Het volgende team uit de eindrangschikking van de kwalificatiecyclus kwalificeert zich nu voor deelname aan de NJBB Masters, mits alle drie de spelers, zich niet op een andere wijze of in een ander team gekwalificeerd heeft.

Mogelijkheid 2:

Hij kiest voor team Y. De overgebleven spelers van team X kwalificeren zich niet voor de NJBB Masters. Deze plaats wordt ingenomen door de nummer vijf van de NC.

Invaller in een team in een ronde van de kwalificatiecyclus:

Indien een team in een ronde van de kwalificatiecyclus met een invaller speelt, dan gaan de behaalde kwalificatiepunten naar dit team. Voor het oorspronkelijke team is dit dus een “streepresultaat”. Immers van de cyclus van zeven, mogelijk nog een achtste, toernooien tellen de vijf en bij acht toernooien de zes beste resultaten mee.

Tot slot nog even een overzicht van de zeven/acht toernooien in de kwalificatiecyclus.

De Generale bij Midi (8 april 2012);
NK triplette 2012 bij Oisterwijk (24 juni 2012);
Batavia Petanque Zeist Open weekeind tripletten bij Les Cailloux (30 juni + 1 juli 2012);
Markttoernooi in Schagen (15 juli 2012);
Martini Masters triplettes bij Pres le But (19 augustus 2012);
Kiek in de pot tripletten bij Petangeske (25 augustus 2012);
Mogelijk een achtste toernooi op 8 september 2012 in Haarlem
Indian Summer tripletten bij Les Pointeurs (22 september 2012).

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 08 jun 2012, 13:55

Opnieuw blijkt dat er ondoordacht is gehandeld of in enkel niet goed is nagedacht (wat ongeveer op hetzelfde neerkomt...). Bij de NC zal het inderdaad om vaste teams gaan (eventuele invallers uiteraard daargelaten; wat te doen bijvoorbeeld indien iemand twee of drie keer is ingevallen?), maar wie garandeert dat teams in ongewijzigde samenstelling zullen uitkomen in de kwalificatiecyclus. Door te handelen zoals is aangegeven in de nieuwe richtlijnen zullen er heel wat - goede - teams en spelers van de lijst worden geschrapt met als mogelijke gevolg dat uiteindelijk een D-selectie (of nog erger!) naar het WK of EK zal worden afgevaardigd. Eens te meer blijkt het faillissement van het nieuwe selectiebeleid. Er is geen enkele garantie dat het beste team of de beste spelers zullen worden uitgezonden!
Theo vd M. schreef:De Sectie topsport maakt het wat duidelijker. :| Vanaf vandaag op de website van de NJBB.

Verduidelijking NJBB Masters

Published: vrijdag, juni 08, 2012
“Verduidelijking vaststellen 8 deelnemende teams aan de NJBB Masters”.

(knip)
Laatst gewijzigd door jacpetanque op 08 jun 2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

sassie
1 Stars
1 Stars

Bericht door sassie » 08 jun 2012, 21:49

Gelukkig is alles nu helemaal duidelijk :?: :(

Wat nou als je je plaatst met team X Y en Z?? Denk dat dat best mogelijk zou zijn.

Zucht,
Sas

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 09 jun 2012, 09:15

Wat als je gaat kijken welke teams er daadwerkelijk veel voor over hebben
en daar dan een toernooiencircuit voor opsteltbv ipv de competitie waar heel veelgoede spelers geen plek hebben
omdat er jaren niets te behalen viel in de nc en ze nu minstens 5 jaar moeten promoveren om weer mee te mogen doen.

zucht, zucht zucht mzg Bart

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 10 jun 2012, 21:47

3 jaartjes promoveren is genoeg hoor Bart

Vanaf dit jaar is er in geen enkele zone meer een 3e klasse.

En de goede spelers komen toch wel ergens aan de bak als ze willen, net als vroeger toch?

Andries

Anonymous

Bericht door Anonymous » 11 jun 2012, 08:33

er gebeurd na lange tijd tenminste weer iets.
En dat iets zal in de komende jaren nog wel wat bijgeschaaft worden ..... maar..... er zit nu tenminste beweging in :wink:

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 12 jun 2012, 09:37

bartboules schreef:Wat als je gaat kijken welke teams er daadwerkelijk veel voor over hebben
en daar dan een toernooiencircuit voor opsteltbv ipv de competitie waar heel veelgoede spelers geen plek hebben
omdat er jaren niets te behalen viel in de nc en ze nu minstens 5 jaar moeten promoveren om weer mee te mogen doen.

zucht, zucht zucht mzg Bart
Is een stuk eenvoudiger en de beste teams spelen dan tegen elkaar. Hoef je niet steeds met aanpassingen op aanpassingen op de aanpassingen te komen.
Jemig wat kan men het toch allemaal moeilijk maken. Zouden ze het zelf nog wel snappen?????????
Blijft het toch een tobsport?

Het is toch niet te geloven dat er een groep bij elkaar heeft gezeten en dat alle adviezen in de wind zijn geslagen? :?
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 12 jun 2012, 10:54

Ik refereer nog maar eens naar mijn reactie in dit onderwerp van 01-03-2012.

"verduidelijking NJBB Masters" staat er ook nog eens. Kunnen ze beter uitleg noemen.

Volgens mij ga je trouwens op deze manier ook zorgen voor teleurstelling bij "boulevrienden" onderling. Als je jezelf op 2 manieren weet te plaatsen bijvoorbeeld:
NC speel ik met speler X en Y en weet me te plaatsen.
Kwalificatietoernooien speel ik met A en B en af en toe ook C en G erbij en weet me in een bepaalde hoedanigheid ook te plaatsen.

NJBB Masters moet ik dan met X, Y, A, B, C of G gaan spelen. Kies maar eens. Ze willen allemaal, net als ik in dit voorbeeld, naar de EK of WK en dus de NJBB Masters spelen. Hoe hiermee om te gaan? Sterker nog: Als ik er voor kies om met A en B te spelen, kunnen X en Y de NJBB Masters op hun buik schrijven. Volgens mij is het zelfs zo (zoals in de "verduidelijking" lees) dat de plek van X en Y verkregen via de NC vervalt omdat ik als speler aangeef met liever met A en B te spelen. Resultaat: X en Y zijn pissig op mij, kunnen zich niet kwalificeren, hebben dan 4 dagen NC voor Jan Lul gespeeld.
Doe ik het andersom, dan zijn A en B pissig en heb ik hetzelfde probleem. Kortom, je dwingt teams om een heel jaar in de gelijke samenstelling te spelen, ook nog eens voor 1 club i.v.m. de competitie!!!! Laat dan op zijn minst de keuze aan het team dat indien ze met 2 van de drie gekwalificeerde spelers mee willen doen, ze de kans krijgen en een andere speler er bij mogen zoeken. Anders klopt het voor geen meter. Misschien willen X en Y niet meer met mij spelen, heb ik me via een ander team wel gekwalificeerd, dan zijn ze alsnog hun plek kwijt!!!

Daarnaast is het dan ook nog zo dat de plek die vrijkomt naar het volgende team in de eindrangschikking van de NC gaat, MITS alle drie de spelers niet op een andere manier gekwalificeerd zijn. Kortom, als ik het via de NC niet haal en wel via de kwalificatietoernooien, dan kan ik met die teams spelen. Lukt dit een 4 tal teams om op deze manier te plaatsen die in de NC buiten de boot vallen, maar zou het in theorie zo kunnen zijn dat team op plek 9 van de NC zich zou kunnen kwalificeren voor de NJBB Masters!!!! Of ben ik nu spijkers op laag water aan het zoeken?!?!

Komt nog veel meer om de hoek kijken: Als ik met de NC plaats met speler X en Y) en de kwalificatietoernooien in 2 verschillende teams (8 toernooien, 4 x met A en B en 4 x met C en G) speel en hierbij ook nog eens goede resultaten behaal heb ik het volgende probleem. Door deze goede resultaten kan het maar zo zijn dat er één van die teams zich ook kwalificeert (op het nippertje) en de andere op de mogelijke reserveplekken komt om zich ook te kwalificeren of dat beide zich kwalificeren. Als ik nu zeg dat ik met het team van de NC ga spelen dan benadeel ik dus ook nog eens 2(!!!) andere teams!!

Mijn standpunt blijft dan ook dat het een ondoordacht, onzinnig, ondoorzichtig, niets toevoegend en nu ook nog eens "vriendenrovend" systeem is!! Ik heb het nog niet eens over het feit dat mijn mening dan ook nog eens is dat de NC in zijn geheel gespeeld moet zijn voordat de kwalificatietoernooien beginnen. Dan kan ik tenminste van te voren een keuze maken, dat indien het bij de NC niet of wel gelukt is, met wie ik dan de kwalificatietoernooien ga spelen!! Als laatste: je moet ook niet raar staan kijken als er dan ook nog eens weinig teams op de ranglijsten verschijnen. Redenen zouden kunnen zijn;
- komen alleen maar goede spelers i.v.m. kwalificatie (de "recreanten").
- ik ben al gekwalificeerd, waarom zou ik er gaan spelen?
- Als ik ga spelen en met dit team veel punten sprokkel, moet ik één van mijn teams teleurstellen
- Ik heb al 5 toernooien gespeeld en veel punten gehaald, waarom zou ik 6 en 7 dan nog spelen?
- Als ik met X en Y speel, kan ik A en B uit de kwalificatie houden zonder dat ik dat wil.
- Stel ik loot goede vrienden X en Y in de kwartfinale van de Indian Summer op 22 september en zij kunnen zich nog kwalificeren met enkel toernooiwinst, wat ga ik dan doen (als ik me al gekwalificeerd heb?)? Weggeven of niet? En wat heeft dat voor consequentie voor anderen (medespelers / andere boulers?)

Nee liever niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terug naar de selectie! Daar heb je wellicht net zo veel kans, maar blijven je vrienden tenminste vrienden!!!

Gr. Mark

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 12 jun 2012, 16:28

Tsja Mark, daar noem je een paar mooie voorbeelden die we natuurlijk allemaal liever niet willen zien. Echter valt en staat dit met de voorbereiding, zoals jij ook al schrijft worden we min of meer gedwongen om met dezelfde teams alles te spelen om dit te voorkomen. De vraag is, of we dat erg vinden...Als je naar een EK of WK wil, zul je moeten investeren in een team, en hier veel mee samen spelen. Hier moeten we natuurlijk allemaal even aan wennen, maar dit is prima te plannen natuurlijk. Dit zul je dan al wel langer van te voren moeten doen, en je dus bewust zijn van de mogelijke gevolgen van teamsamenstellingen. Als we dit al 5 jaar geleden ingevoerd hadden, hoe zouden we er dan nu over denken? Wat zouden we allemaal hebben meegemaakt?

Ja het eerste jaar, krijgen we natuurlijk mogelijke scenario's zoals Mark ze beschrijft, maar wordt dit niet steeds minder, en stellen teams zich hier niet steeds meer op in? Zou kunnen. Blijft staan dat de aantallen deelnemers misschien sterk beinvloed wordt door resultaten...er zal inderdaad goed gepland moeten worden welke toernooien en competities wanneer gehouden worden.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Plaats reactie