Nieuwe selectiebeleid voor uitzending WK/EK

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Anonymous

Nieuwe selectiebeleid voor uitzending WK/EK

Bericht door Anonymous » 24 feb 2012, 12:18

Vanaf hier even de berichten gesplitst.

@Ed,
en zie daar Ed, na dat ik sinds een tijd geleden weer twee á drie dagen op het forum actief ben, hebben wij(de spelers van het gesprekspanel) vandaag een mail van de NJBB gekregen, waarin enige aankondiging in staat over de te houden selectie-procedure voor de uitzending voor de WK's en EK's.
dit zou in het eerstvolgende info-bulletin te komen staan.
Ben benieuwd of deze info hierna ook op het forum komt te staan.

Bosche
3 Stars
3 Stars

Re: ek beloften 2013

Bericht door Bosche » 24 feb 2012, 12:41

@ Math ook toevallig! Een aankondiging maar verder niets? Dus geen uiteenzetting hoe en wat? ...dus afwachten maar?
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 24 feb 2012, 16:22

ik denk dat ze komen met een soort Major League van een team of 8, waarvan enkele teams zoals in de vroegere procedure(winnars NC/NK's/bould'or) van kwalificeren zitten. en de rest van de teams wordt aangevuld met een geselcteerd(e) teams door de sectie- Topsport cq Bondscoach. mocht dit het geval zijn dan zijn we dus nog geen donder opgeschoten.... ik wil niet teveel op de zaken vooruit lopen maar............. ik weet niet wat het is maar, ik heb toch een beetje twijfels.
Want we zitten natuurlijk nog steeds met het oud zeer van de sectie Topsport waar we nog steeds mee te maken hebben.
De spelers/sporters die van onze zijde gesprekken hebben gevoerd, hebben niet aan deze kwalificatie gesprekken mee gewerkt.
Maar we wachten nog maar even af en hopen dat ik ongelijk heb :wink:

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 27 feb 2012, 10:00

Math, je gaat verrrast zijn denk ik...inderdaad nog maar even afwachten op de officiele info, waar het 1 en ander in staat. Wel eerst even op je laten inwerken, en dan pas kritiek uiten. Of eigenlijk nog beter: ik wil iedereen uitnodigen hier eerst de positive kant te bekijken, en dan pas de negavtieve...laten wij ook eens een iets andere insteek doen... :)
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Anonymous

Bericht door Anonymous » 27 feb 2012, 10:20

Febiunz schreef:Math, je gaat verrrast zijn denk ik...inderdaad nog maar even afwachten op de officiele info, waar het 1 en ander in staat. Wel eerst even op je laten inwerken, en dan pas kritiek uiten. Of eigenlijk nog beter: ik wil iedereen uitnodigen hier eerst de positive kant te bekijken, en dan pas de negavtieve...laten wij ook eens een iets andere insteek doen... :)
Ik dacht dat onze insteek altijd de term was, dat de strijd om de plaats voor uitzending gewoon eerlijk moet verlopen voor iedere wedstrijdspeler.
dus waarom zouden we nu een andere mening erover moeten hebben en als wij niet gelijk gaan optreden tegen de negatieve kantlijnen van de nieuwe procedure en daar weer 5 á 6 jaar in een test-fase mee blijven zitten dan kunnen we ook net zo goed helemaal geen inbreng meer doen om de zaak weer op de rails te krijgen !
Ik hoop dat ik zo verrast wordt en dat wij beide weer snel met een Nederlandse licentie gaan strijden :wink:

Maar dat laat de vraag van Paul over het onderwerp EK-beloften nog steeds onbeantwoord, volgens mij mogen Kees,Joey en Tom nog steeds aan zowel het EK-beloften en de WK-senioren deelnemen. Wie weet hier meer over ??

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 27 feb 2012, 11:20

allereerst bedankt voor je eerdere antwoord Math. en.......als Nederland nu wil gaan scoren op het EK beloften moeten ze gewoon daar Kees, Tom en Joey heen sturen! Kijk eens naar de dames beloften, Marina Blom......die speelde ook overal in mee.

Echt hoor sturen die mannen......grote kans op goed resultaat.
Laatst gewijzigd door Bosche op 29 feb 2012, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 27 feb 2012, 21:40

Math en anderen, ik denk dat onderstaande tekst door Fabian wordt bedoeld.
Vandaag ontvangen via de NJBB:

Geacht bestuur,
Het Bondsbestuur heeft besloten om voor de afvaardiging van een equipe naar het EK mannen in 2012 en de WK's en EK's in de daaropvolgende jaren een andere selectiemethode te hanteren, dan in voorgaande jaren het geval was.
Het uitganspunt daarbij is dat er strijdgeleverd moet worden om als vertegenwoordigend team aangewezen te kunnen worden.
In het Informatiebulletin dat deze week uitkomt zal het kwalificatiesysteem gepubliceerd worden. In dit bericht is opgenomen dat een aantal bestaande toernooien door het bondsbestuur zijn aangewezen als onderdeel van het kwalificatiesysteem zullen. Voor 2012 zijn dat de volgende triplettetoernooien:
• De Generale bij Midi (8 april 2012);
• Bloementoernooi bij De Goede Worp (21 april 2012);
• Euregio toernooi bij L’ Equipe (23 juni 2012);
• NK triplette 2012 bij Oisterwijk (24 juni 2012);
• Zeist Open weekeind tripletten bij Les Cailloux (30 juni 2012);
• Markttoernooi in Schagen (15 juli 2012);
• Martini Masters triplettes bij Pres le But (19 augustus 2012);
• Kiek in de pot tripletten bij Petangeske (25 augustus 2012);
• Boule d’Orange tripletten bij Midi 1 september 2012);
Dit heeft geen consequenties voor uw vereniging anders dan dat verwacht mag worden dat de nationale top zal inschrijven. Wel zullen we u om de compete uitslagenlijst vragen om tot puntentoekenning te komen. Dit staat volledig los van het huidige ranglijstsysteem.
Om niet al te veel verrast te worden door het bericht in het volgende Informatiebulletin stellen wij u via deze mail op de hoogte.
We hopen dat de keuze van uw toernooi zal bijdragen tot een succesvolle inschrijving.
Met vriendelijke groet,
Bestuur NJBB
Henk van Rekum
portefeuillehouder topsport

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

hansar
3 Stars
3 Stars
Boules: KTK 700 74mm
Contacteer:

Bericht door hansar » 27 feb 2012, 22:50

Ik weet niet of alle verenigingen hier blij mee zijn. Het bloementoernooi bij DGW is van oudsher een 5 voorgeloot toernooi. De rest is volgens mij allemaal voorronden en poules of zoals gezegd dir. eliminatie met troost toernooi.
We horen wel van de klap
Hans
tegen het petanquevirus is nog geen vaccin gevonden!

Nettie
3 Stars
3 Stars
Boules: Supercou 690 73

Bericht door Nettie » 27 feb 2012, 22:54

michel schreef: • Boule d’Orange tripletten bij Midi 1 september 2012);
:?: Is het dit jaar een tripletten toernooi :?: :?:

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 27 feb 2012, 23:03

Nettie schreef:
michel schreef: • Boule d’Orange tripletten bij Midi 1 september 2012);
:?: Is het dit jaar een tripletten toernooi :?: :?:
Scherp !!!
mijn geluksgetal is 13

Mielski
1 Stars
1 Stars
Boules: Vierkante Ballen?

Bericht door Mielski » 27 feb 2012, 23:09

hansar schreef:Ik weet niet of alle verenigingen hier blij mee zijn. Het bloementoernooi bij DGW is van oudsher een 5 voorgeloot toernooi. De rest is volgens mij allemaal voorronden en poules of zoals gezegd dir. eliminatie met troost toernooi.
We horen wel van de klap
Hans
Volgens de site van DGW, is dit toernooi, gewoon aangemeld als voorronde + poules.
Toch nog een klein beetje recreant....

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 27 feb 2012, 23:14

hallo nettie,
het is geen triplette toernooi
het is aangevraagd als doublette toernooi.
of men wil misschien deelnemen aan het recreatieve triplette toernooi. :lol:
ik heb de vergissing in de kalender vorige week geconstateerd en direct gevraagd om het te wijzigen
wij als midi zijn volgens daarover ook niet geïnformeerd.
21 april is ook een leuke bij dgw tegelijk met het nk tireren :lol:

gr paul k
Laatst gewijzigd door paul2424 op 27 feb 2012, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Keeskoog
2 Stars
2 Stars
Boules: Obut Nexius 74 710

Bericht door Keeskoog » 27 feb 2012, 23:16

Wel prettig dat het Bloemen toernooi op dezelfde dag is als het NK Tireren..

paul2424
6 Stars
6 Stars

Bericht door paul2424 » 27 feb 2012, 23:25

verder staat het euregiotoernooi op 24 juni in de kalender tegelijk met het nk tipletten
en het boule d'orange is altijd doubletten geweest en zal dat ook altijd blijven.
gr paul k

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 28 feb 2012, 00:01

En dan nog wat, als de NJBB punten gaat toekennen op basis van de uitslagen van die 9 toernooien en als daar uiteindelijk een geselecteerd team moet uitkomen, hoe denkt de NJBB dan over het feit dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat teams regelmatig van samenstelling wijzigen? Een WK- of EK selectie op basis van teamresutaten is technisch alleen goed mogelijk als het om een zeer beperkt aantal toernooien en/of evenementen gaat, zoals in het verleden de wimnaars van de NC in een best of 5 uitkwamen tegen de winnaars van de Boule d'Or. Ik zie de ellende de komende jaren al voor me... Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien. Maar de start geeft in elk geval wel te denken...

paul2424
6 Stars
6 Stars

Bericht door paul2424 » 28 feb 2012, 00:10

hallo jac,
men heeft denk ik te weinig ervaring met een duidelijk goed selectiebeleid.
ik wacht het infobouletin af morgen
heb al wel een mailtje naar het bestuur gestuurd.
gr paul k

paul2424
6 Stars
6 Stars

Bericht door paul2424 » 28 feb 2012, 00:58

paul2424 schreef:verder staat het euregiotoernooi op 24 juni in de kalender tegelijk met het nk tipletten
maar ik heb niet goed gekeken,24 juni doublette,23 juni triplette
sorry
gr paul

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 28 feb 2012, 07:57

michel schreef:
Geacht bestuur,
Het Bondsbestuur heeft besloten om voor de afvaardiging van een equipe naar het EK mannen in 2012 en de WK's en EK's in de daaropvolgende jaren een andere selectiemethode te hanteren, dan in voorgaande jaren het geval was.
Michel
EK mannen in 2012 moet zijn EK beloften neem ik aan?
Want van 4 tot 7 oktober is het WK in Marseille.

En het valt mij op dat alle geselecteerde toernooien voor dit WK zijn, betekent dit dat het huidige team in gevaar komt.
Dat maak ik uit de tekst wel op.

Michel

Anonymous

Bericht door Anonymous » 28 feb 2012, 08:23

michel schreef:Math en anderen, ik denk dat onderstaande tekst door Fabian wordt bedoeld.
Vandaag ontvangen via de NJBB:
Geacht bestuur,
Het uitganspunt daarbij is dat er strijdgeleverd moet worden om als vertegenwoordigend team aangewezen te kunnen worden.
In het Informatiebulletin dat deze week uitkomt zal het kwalificatiesysteem gepubliceerd worden. In dit bericht is opgenomen dat een aantal bestaande toernooien door het bondsbestuur zijn aangewezen als onderdeel van het kwalificatiesysteem zullen. Voor 2012 zijn dat de volgende triplettetoernooien:
• De Generale bij Midi (8 april 2012);
• Bloementoernooi bij De Goede Worp (21 april 2012);
• Euregio toernooi bij L’ Equipe (23 juni 2012);
• NK triplette 2012 bij Oisterwijk (24 juni 2012);
• Zeist Open weekeind tripletten bij Les Cailloux (30 juni 2012);
• Markttoernooi in Schagen (15 juli 2012);
• Martini Masters triplettes bij Pres le But (19 augustus 2012);
• Kiek in de pot tripletten bij Petangeske (25 augustus 2012);
• Boule d’Orange tripletten bij Midi 1 september 2012);
Dit heeft geen consequenties voor uw vereniging anders dan dat verwacht mag worden dat de nationale top zal inschrijven. Wel zullen we u om de compete uitslagenlijst vragen om tot puntentoekenning te komen. Dit staat volledig los van het huidige ranglijstsysteem.
Om niet al te veel verrast te worden door het bericht in het volgende Informatiebulletin stellen wij u via deze mail op de hoogte.
We hopen dat de keuze van uw toernooi zal bijdragen tot een succesvolle inschrijving.
Met vriendelijke groet,
Bestuur NJBB
Henk van Rekum
portefeuillehouder topsport

@Bart,Jac,Fabian,Paul van E, Paul K, Frank en natuurlijk aan alle wedstrijdboulers.

Och,och,och.
Ik zal er niet te veel over zeggen want, ik had al zoiets ondeskundigs verwacht !
zie o.a de reactie van Jac Verheul
jacpetanque schreef:En dan nog wat, als de NJBB punten gaat toekennen op basis van de uitslagen van die 9 toernooien en als daar uiteindelijk een geselecteerd team moet uitkomen, hoe denkt de NJBB dan over het feit dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat teams regelmatig van samenstelling wijzigen? Een WK- of EK selectie op basis van teamresutaten is technisch alleen goed mogelijk als het om een zeer beperkt aantal toernooien en/of evenementen gaat, zoals in het verleden de wimnaars van de NC in een best of 5 uitkwamen tegen de winnaars van de Boule d'Or. Ik zie de ellende de komende jaren al voor me... Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien. Maar de start geeft in elk geval wel te denken...
.

ja Jac, vertaald in jouw reactie zou dit de beste selectie-procedure zijn voor Nederland.
Het leukste van alles gaat natuurlijk nog zijn....Wie gaan de wedstrijdsystemen bedenken voor deze toernooien ? Wie gaat de locatie keuren?
(Schagen is nl. een zandbak)
Wie gaat de Loting verrichten ?? Hoe wordt er geloot ? of worden hier zoals in voorgaande jaren teams geplaatst ?
Keeskoog schreef:Wel prettig dat het Bloemen toernooi op dezelfde dag is als het NK Tireren..
Tja Kees, zo te zien hebben ze hier weer niet goed na gekeken of er wordt in 1 klap het NK Tireren gedevalueerd.
Anonymous schreef:.... ik wil niet teveel op de zaken vooruit lopen maar............. ik weet niet wat het is maar, ik heb toch een beetje twijfels.
De spelers/sporters die van onze zijde gesprekken hebben gevoerd, hebben niet aan deze kwalificatie gesprekken mee gewerkt.
Maar we wachten nog maar even af en hopen dat ik ongelijk heb :wink:
tja mijn twijfels waren schijnbaar niet geheel ongegrond.

zelf wil ik iedereen oproepen om op de eerstvolgende vergadering van de NJBB een verzoek in te dienen om het voltallige bestuur te laten opstappen.

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 28 feb 2012, 10:02

Meer dan de helft van de afdelingen interesseert de Topsport totaal niet.
Ze zijn druk bezig om de zaakjes in hun eigen regio te regelen en de toernooien vol te krijgen.
Als ik de notulen van BV`s terug lees zijn er maar 3 afdelingen actief op dit gebied.
Dus om het bestuur (en begeleiding) naar huis te sturen is wel wat meer nodig.

Ik ben dus bang dat het onprofessionele in de NJBB nog jaaaaaaren doorgaat.

En het zal me niet verbazen dat ze bij de Damesselectie hetzelfde doen, want ik mag aannemen dat deze t.z.t. ook opgeheven wordt.
ik neem aan dat de damesselectie alleen nog in stand wordt gehouden vanwege de status (Lees: Geld) die men nog heeft?
Hef dan gelijk de jeugdselectie ook maar op en ga selecteren zoals gemeld, dan is de Topsport binnen de NJBB binnen een jaar naar de Klo.....n.

Michel

Plaats reactie