selectie Duitsland/Nederland

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Plaats reactie
Anonymous

selectie Duitsland/Nederland

Bericht door Anonymous » 06 nov 2011, 05:44

Dit Weekend is er in Dusseldorf de Selectie-instroom(kadersichtung) dag van de Duitse Petanque bond.
Voor dit weekend zijn maar liefst 54 talenten uitgenodigd :wink:
Ook wordt er binnen de Duitse bond gepraat over een Nederlander(alweer een Nederlander :wink: ) en wel met name over Jan Vrielink deze zou kandidaat zijn om de L'espoirs van de NRW te gaan trainen.
Ik moet zeggen, dat ze in ons "buurlandje"flink aan de weg timmeren om de wedstrijdsport Petanque voor een breder publiek toegangkelijk te maken.
Deze grootse "kadersichtung" is wel ontstaan door de negatieve geluiden dat er momenteel het gros van de Duitse selectie uit de deelstaat Baden-Wurtenberg komen.
Het verschil met Duitsland en Nederland betreffend de selectie is dus dat er in Duitsland spelers uitgenodigd worden en in Nederland zijn volgens mij nog nooit in vergelijkbare getallen spelers uitgenodigd.

Ik las in een eerder bericht dat de Herenselectie stopt met ingang van 2012
Mijn vraag is dan, is het stoppen alleen beperkt tot de Herenselectie ?
Zou dit ook niet kunnen passen binnen de dames/selectie ... het aantal dames dat binnen onze wedstrijdsport vertoefd, groeit sinds het oprichten van de selectie helemaal niet meer, het zou het misschien een optie kunnen zijn om deze ook op te heffen en eerlijkheidshalve dit gelijk te trekken met dezelde regels als bij de heren wordt toegepast.
Ik weet dat er nu enkelen op stoelen of banken gaan springen :wink: Máár laten we eerlijk zijn dames, het competatief strijden is momenteel wel in een heel klein groepje en zou het niet beter en mooier zijn als dit ook door een groter aantal mede/vrouwelijke sporters zou gedaan worden.
Want een titel behalen waar maar nét met een aantal van drie handen vol gestreden wordt, is toch niet zo geweldig als dat er gestreden wordt door een groter aantal deelnemers.
Momenteel genieten in Nederland enkel en alleen maar een aantal van 6 á 7 dames de privileges binnen de dames-selectie die landelijk niet echt een strijd hoeven te leveren die hun tot landskampioen maakt of gemaakt heeft...
Ik vind het dubieus dat de heren-selectie ophoud te bestaan, terwijl de dames-selectie op dezelfde magere manier gewoon door mag gaan en wél bestaansrecht heeft.

Vandaag ga ik maar weer eens kijken hoe ze het in Duitsland met hun kader/selectie doen. :wink:

Met vriendelijke sportgroeten,
Math

Plaats reactie