Selectie WK 2012 Marseille

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Anonymous

Re: Selectie WK 2012 Marseille

Bericht door Anonymous » 30 nov 2011, 14:33

@kees B. er staan genoeg reacties van spelers op het forum/verleden.
En met alle eerlijkheid, jou heb ik ook wel eens anders horen praten :wink:

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 30 nov 2011, 14:37

Ons advies is niet uit de lucht gegrepen maar er is wel degelijk over nagedacht en er is genoeg verzameld.
Jammer dat je denkt dat we zomaar iets doen Kees.

mvg Bart

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 30 nov 2011, 14:59

Ik denk helemaal niet dat jullie zo maar iets doen.
Integendeel, ik vind het een hele goede zaak dat dit overleg er is.
Volgens mij heb ik daar niets negatiefs over gezegd.
Ik heb echter nog zeer weinig gelezen hoe de spelers zelf Toon hebben ervaren als coach. Het zijn meestal buitenstaanders die een mening hebben.
Ik zou dus graag reacties willen van spelers die Toon als coach daadwerkelijk hebben meegemaakt. Daar kan je wat mee.

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 30 nov 2011, 15:02

Ik ben zeer positief over de werkgroep. Heb ook niet gezegd dat jullie zomaar wat doen.
Ik wil alleen graag een reactie van de spelers die Toon daadwerkelijk hebben meegemaakt als coach. Van die mensen heb ik nog weinig tot niets gelezen of gehoord.
Die ervaring is volgens mij wel belangrijk.

gr

Kees
Niks spel...knikkers!

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 30 nov 2011, 15:15

Er zijn wel degelijk ervaringen gehoord, en dus meegenomen in de overleggen die we gehad hebben, omdat o.a. er mensen in het panel zaten die Toon als coach hebben ervaren op een WK.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 30 nov 2011, 16:08

In welke tak van sport wordt een bondscoach na 5, 6 jaar zonder klinkende resultaten gehandhaafd? En dat staat los wat de spelers, resp. sporters van hem/haar denken.

En als we praten over het mogelijk gestegen niveau in het buitenland, moeten we ons dan niet afvragen waarom het niveau in Nederland dan niet is gestegen? Dat is natuurlijk een wat andere discussie, maar het een heeft wel met het ander te maken. Vandaar mijn appèl in het overleg met het bondsbestuur (en ook al eerder op deze plaats gedaan) dat er meer competitie, meer strijd moet komen op de Nederlandse toernooivelden. Dus meer kwalitatief hoogstaande toernooien in de categorie 2 volgens directe eliminatie (of éénmaal Franse poules) en met interessante geldprijzen. Het bondsbestuur zou dit appèl moeten overnemen om de clubs te stimuleren (én bovendien voorwaarden te creëren!) meer categorie-2-toernooien te gaan organiseren. Het is de meest doeltreffende manier om het algehele spelpeil te verhogen. Het is dus niet alleen een taak van het bondsbestuur, maar ook en vooral van de verenigingen om de handen uit de mouwen te steken! En dan heb ik het nog niet eens gehad over training binnen de vereniging. De verenigingen waar dat gebeurt, kun je de kost geven. En zo lang we in Nederland nog niet zo ver zijn, valt nauwelijks van petanque als sport te praten...

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 30 nov 2011, 19:35

Hoi Jac,

Dat laatste deel van je tekst ondersteun ik van harte, maar is tevens de oorzaak van de eerste alinea.
Een coach kan er toch niet voor zorgen dat we opeens boven ons zelf uit stijgen en even een topprestatie neerzetten.
Hij moet er wel voor zorgen dat het maximale uit een team wordt gehaald.

Fabian geeft aan dat er wel degelijk meningen van wk-gangers naar voren zijn gekomen. Goed om te horen. Dan heb ik in al mijn enthousiasme voor mijn beurt gepraat.
Maar.... indien we van mening zijn dat een andere coach meer uit een team kan halen, moet er dan eerst niet een profielschets gemaakt worden om tot een weloverwogen keuze te komen.
Het kan toch niet zo zijn dat de eerste de beste die zijn vinger op steekt, voor die functie in aanmerking komt?
Ach, waar bemoei ik me mee.

gr

Kees
Niks spel...knikkers!

Anonymous

Bericht door Anonymous » 30 nov 2011, 23:14

@Kees B.
Tja eerst reageren en dan je af vragen of je wel op de hoogte bent over de gang van zaken....tja .... :?
Wilde je hier een standpunt maken dat in strijd is met de meerderheid, of probeerde je op deze manier zelf een wit voetje te halen ? :lol: :lol:

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 30 nov 2011, 23:32

Ben jij de meerderheid Math?

Ik geef alleen aan dat ik op het forum weinig of niets heb gelezen van de WK-gangers, wel van buitenstaanders die vaak maar wat roepen.
Als dit op een ander platform wel is gebeurd, dan is dat prima.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat spelers niet op het forum reageren.
En als ik door voortschrijdend inzicht mijn mening bijstel, is daar niets mis mee. Moesten meerdere forumleden doen.

gr

Kees
Niks spel...knikkers!

Anonymous

Bericht door Anonymous » 30 nov 2011, 23:44

Kees Besseling schreef:Ben jij de meerderheid Math?

Ik geef alleen aan dat ik op het forum weinig of niets heb gelezen van de WK-gangers, wel van buitenstaanders die vaak maar wat roepen.
Als dit op een ander platform wel is gebeurd, dan is dat prima.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat spelers niet op het forum reageren.
En als ik door voortschrijdend inzicht mijn mening bijstel, is daar niets mis mee. Moesten meerdere forumleden doen.

gr

Kees
als je het forum regelmatig gelezen hebt, met daarop nog regelmatig gesprekken gevoerd hebt met selectie leden. dat weet je wel beter toch Kees :?: ik ben geen meerderheid en absoluut niet de enigste hoor, die vind dat het tijd wordt om de zaak van het selectie-roer maar eens om te gooien inclusief de kapitein daarvan.
Ik heb in een eerder bericht al geschreven dat ik jou tegenover de selectie e.d. ook wel anders heb horen praten...of ben je dat gesprek vergeten.
dus mijn conclusie,dat jij op deze wijze een wit voetje probeerde te halen, moet je dan ook niet zo heel erg vreemd vinden Kees B. :wink:

Plaats reactie