Nationale Herenselectie houdt op te bestaan??

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Plaats reactie
Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 03 nov 2011, 13:52

Vers van de pers, infobulletin 431

TOPSPORTCOMMISSIE

Een nieuwe koers naar WK’s en EK’s

De NJBB is voornemens om de Nationale HerenSelectie (NHS) per november 2012 op te heffen.

Voor de WK’s en EK’s in 2013 en daarna zal er geselecteerd worden op basis van verrichtingen in de NC, NK’s, Categorie 2 toernooien en mogelijk een op te starten cyclus. De uitwerking hiervan
moet in de komende maanden plaatsvinden. De Nationale Competitie is een onderdeel daarvan en zal daardoor in belangrijkheid t.o.v. voorgaande jaren weer stijgen.

Vooruitlopend op de situatie na november 2012 heeft de sectie topsport met instemming van het bestuur een verjongde selectie aangewezen, die zich gaat voorbereiden op het WK 2012 in Marseille.

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Re: Nationale Herenselectie houdt op te bestaan??

Bericht door Henk de Kw » 03 nov 2011, 14:56

Theo vd M. schreef:Vers van de pers, infobulletin 431

TOPSPORTCOMMISSIE

De NJBB is voornemens om de Nationale HerenSelectie (NHS) per november 2012 op te heffen.

Voor de WK’s en EK’s in 2013 en daarna zal er geselecteerd worden op basis van verrichtingen in de NC, NK’s, Categorie 2 toernooien en mogelijk een op te starten cyclus. De uitwerking hiervan
moet in de komende maanden plaatsvinden. De Nationale Competitie is een onderdeel daarvan en zal daardoor in belangrijkheid t.o.v. voorgaande jaren weer stijgen.

Vooruitlopend op de situatie na november 2012 heeft de sectie topsport met instemming van het bestuur een verjongde selectie aangewezen, die zich gaat voorbereiden op het WK 2012 in Marseille.
Hoorde al zo iets in het roddelcircuit.
Komen bij mij gelijk twee vragen op:
- Waarom alleen de NHS en niet de andere selecties?
- Wie is de verjongde selectie? (Ik denk dat ik hier het antwoord al van weet, maar toch!)
mijn geluksgetal is 13

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 03 nov 2011, 14:59

- Wie is de verjongde selectie? (Ik denk dat ik hier het antwoord al van weet, maar toch!)
Dat staat al in het andere onderwerp van de selectie voor Marseille
PetaNK=> Alle informatie over de komende NK's overzichtelijk op een rij. Ook informatie over sterke,grote en mooie toernooien in Nederland.

Ferry
3 Stars
3 Stars

Bericht door Ferry » 03 nov 2011, 16:18

Dan wordt de NC toch weer belangrijk, mooi dit is namelijk de reden waarom wij altijd competitie zijn blijven spelen.

@ Henk, de damesselectie zal waarschijnlijk blijven bestaan omdat deze dames een status hebben vanuit het NOC NSF + gezien de resultaten ( min. laatste 16 ) van de afgelopen jaren is er geen reden om dit op te heffen toch?
Voor wat betreft de jeugd kan ik dat niet beoordelen maar gezien het lage aantal jeugdleden zou de NJBB er geen goed aan doen om dit op te heffen lijkt mij.

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 03 nov 2011, 16:44

Ferry schreef:Dan wordt de NC toch weer belangrijk, mooi dit is namelijk de reden waarom wij altijd competitie zijn blijven spelen.

@ Henk, de damesselectie zal waarschijnlijk blijven bestaan omdat deze dames een status hebben vanuit het NOC NSF + gezien de resultaten ( min. laatste 16 ) van de afgelopen jaren is er geen reden om dit op te heffen toch?
Voor wat betreft de jeugd kan ik dat niet beoordelen maar gezien het lage aantal jeugdleden zou de NJBB er geen goed aan doen om dit op te heffen lijkt mij.
Ferry,
Met dit (overigens zeer wijze) besluit van de bond vind ik het raar dat alleen de herenselectie veranderd.
Ik weet niet of de status van de dames persoons-gebonden is? Als dat zo is dan wordt het inderdaad wat deze selectie betreft een lastig verhaal.
Het gaat mij ook niet om de dames die nu in de selectie zitten of de resultaten die zij boeken.

Gezien de plannen die er zijn om de mannen-selectie eventueel af te laten hangen van resultaten van NC, NK, ranglijst, of wat dan ook, lijkt het mij logisch dat dat dan ook van toepassing moet zijn op de selectie van vrouwen en jeugd.
Waarom moet er onderscheid gemaakt worden?
mijn geluksgetal is 13

Ferry
3 Stars
3 Stars

Bericht door Ferry » 03 nov 2011, 17:02

Persoonlijk denk ik dat dit gewoonweg niet haalbaar is omdat er te weinig dames en jeugdspelers actief petanque spelen.

Ca
0 Stars
0 Stars

Bericht door Ca » 03 nov 2011, 17:11

Actief worden de Dames vanzelf weer als we het ergens voor doen!!

Bart
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut RCX 680gr 75mm

Bericht door Bart » 03 nov 2011, 17:14

Hoi,
Ferry schreef:Dan wordt de NC toch weer belangrijk, mooi dit is namelijk de reden waarom wij altijd competitie zijn blijven spelen.
Vooruit zien is regeren :)

Dit hadden veel meer teams moeten doen in plaats van klagen dat de NC niets meer voorsteld(e), nu het er naar uit gaat zien dan de NJBB op zijn/haar schreden terug gaat komen moeten een hoop spelers(sters) in de 2de of mogelijk de 3de klasse weer opnieuw beginnen.

Gr Bart
Een blinde kip legt ook wel eens een ei

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 03 nov 2011, 17:54

de competitie is slechts een onderdeel vanhet selecteren
en gezien het niveau van nu
zal het niet lastig zijn om daar weer bovenin mee te doen.
Maar het gaat zeker beter opener en eerlijker worden.

mvg Bart

Nettie
3 Stars
3 Stars
Boules: Supercou 690 73

Bericht door Nettie » 03 nov 2011, 18:49

Ca schreef:Actief worden de Dames vanzelf weer als we het ergens voor doen!!
Het zou misschien ook een goede boost voor het NK vrouwen kunnen zijn..?

Ik denk dat de malaise van dit NK vergelijkbaar is met de terugloop in animo voor de NC.
(overigens is dit voor mij nooit een reden geweest om af te haken, zowel bij NC als NK)

Verder vind ik het een bijzonder besluit:
a) inderdaad om 1 van de 4 selecties op te heffen en de andere niet
b) om gekoppeld aan dit besluit en op deze termijn al een uitspraak over het WK team te doen (waarvan 1 van de spelers op dit moment niet eens deel uitmaakt van de selectie..)

Over de keuze voor het team hoor je mij, even voor de duidelijkheid, niets negatiefs zeggen, ik feliciteer alle heren van harte!!

Anonymous

Bericht door Anonymous » 04 nov 2011, 07:44

Tja dit is voor velen een opluchting, ook voor onze huidige Bondscoach. :P
Door deze handeling kan er nl. niemand meer de taak van onze huidige coach overnemen en laten zien hoe het wel zou kunnen :wink:

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 08 nov 2011, 15:33

Bij dit alles rijst bij mij de volgende vraag op: op basis van welke criteria is er dan de afgelopen 5 à 6 jaar geselecteerd? Ik neem toch aan op basis van dezelfde of vergelijkbare criteria! Hoezo nieuw beleid? Het zijn oude koeien uit de sloot, weinig nieuws onder de zon dus! En om de hete brij wordt volledig heen gedraaid, te weten het functioneren en de positie van de bondscoach!

Verder, ranglijsttoernooien als onderdeel van de selectietoernooien, prima. Maar dan zonder de huidige drempels (o.m. financiële).

Theo vd M. schreef:Vers van de pers, infobulletin 431

TOPSPORTCOMMISSIE

De is voornemens om de Nationale HerenSelectie (NHS) per november 2012 op te heffen.

Plaats reactie