jeugdselectie W.K.

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Re: jeugdselectie W.K.

Bericht door paul2424 » 05 jun 2011, 21:12

jezelf bekend maken als erom wordt gevraagd lijkt mij heel normaal.
als je dat niet wil doen en er vooruit wil komen wie je bent,schrijf dan niets.
zeker op een forum.
Boulebal schreef:Ik persoonlijk vind het erg jammer voor die andere schutter die nu voor de zoveelste keer gepasseerd wordt.
Die zelf ook het gevoel heeft dat hij niet serieus genomen wordt.
Waarvan we ooit 2 trainingsresultaten hebben gezien. Toen hoog scoorde en daarna nooit weer een trainingsresultaat van hebben gezien. (erg apart)
Die nu ook denkt: Het lichtblauwe shirt met oranje letters ruil ik in voor het eigen clubshirt.
Die verscheidene toernooien beoordeeld werd door een vader????

Maar goed, na een aantal jaren te hebben meegetraind met de NJS, stoppen we er nu mee. "de zoon en z'n moeder" :D
In plaats van trainen op zaterdag gaan hij toernooien uitzoeken en gooien.
En ik sta volkomen achter zijn beslissing.
En ja, de zonale training laten we ook achterwege.
ik doe even een gokje "die andere schutter "bas punter"
het is jammer dat er weer iemand heeft afgehaakt.
en van boulebal vind ik het jammer dat ze hetzelfde communiceert zoals het soms bij de selecties er aan toe gaat.
ik zou mezelf altijd bekend maken.
gr paul k, de vader van kees k en josefien k
Laatst gewijzigd door paul2424 op 05 jun 2011, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Joos
1 Stars
1 Stars

Bericht door Joos » 05 jun 2011, 21:22

Ohh ben ik je dochter niet meer pa??

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 05 jun 2011, 21:31

Joos schreef:Ohh ben ik je dochter niet meer pa??
gelukkig ben je dat nog steeds
maar dat kan je dus beter via een prive bericht vragen en pas het voorgaande bericht aan.
gr paul k

arjanop
2 Stars
2 Stars
Boules: nexius 75 710
Contacteer:

Bericht door arjanop » 06 jun 2011, 20:01

Ik zit nu een poos 3 pagina's "jeugdselectie W.K." door te spitten, doorspekt met allerelei sentimenten. Wat ik mis is dat er na een selectie/voorselectie , geef het een naam, gericht met elkaar gespeeld gaat worden. Tuurlijk kunnen er toernooien afgesproken gaan worden, alle potten die je daar speelt zijn ervaring. Ben ik het niet helemaal mee eens. Loting etc. kunnen het slagen van een toernooi ernstig in de weg staan.
Ik ben van mening dat de NC (die blijft heus nog wel bestaan) gebruikt kan worden om een aspiranten/jeugd team in een korte tijd enorm veel ervaring op te laten doen. "reserveer" in de ereklasse en hoofdklasse 2 plekken en laat daar jonge gasten spelen als team. Die teams degraderen niet, dit zijn plaatsen, lees kweekvijvers voor jongen gasten. Geloof me, als die gassies 4 dagen lang al die indrukken te verwerken krijgen en keer op keer aan de bak moeten om zich te moeten bewijzen, nou dat is een hele goede leerschool! Denk ook dat het mentale aspect niet te onderschatten valt. Bij het waterpolo, mijn eerste liefde, is het al jarenlang op deze manier geregeld. En geloof me, die gasten laten zich echt het hoofd niet meer gek maken! Pure weerbaarheid!

Lijkt mij niet lastig te regelen, maar goed, wie ben ik!

Arjan van Opzeeland, ook vader, maar mijn kinderen gaan niet op petanque!

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 06 jun 2011, 21:15

Arjen waarom gaan jouw kinderen niet op petanque?

mvg Bart

hansar
3 Stars
3 Stars
Boules: KTK 700 74mm
Contacteer:

Bericht door hansar » 06 jun 2011, 21:27

Dat is toch duidelijk Bart, gezien Arjan's eerste liefde zullen zijn kinderen wel zwemvliezen tussen hun vingers en tenen hebben :P :P
Niet boos worden he Arjan
Hans
tegen het petanquevirus is nog geen vaccin gevonden!

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 07 jun 2011, 06:35

De laatste zin van Arjan suggereert dat hij niet wil dat zijn kinderen op petanque gaan. Ben zelf ook heel benieuwd waarom dat is, als dat zo is???

Anonymous

Bericht door Anonymous » 07 jun 2011, 06:43

Theo vd M. schreef:De laatste zin van Arjan suggereert dat hij niet wil dat zijn kinderen op petanque gaan. Ben zelf ook heel benieuwd waarom dat is, als dat zo is???
Zelf denk ik, dat Arjan zijn kinderen geen kennis met petanque wil laten maken in wedstrijdvorm zolang er nog niet op een goede manier communicatief met de jeugd wordt omgegaan.

groet,
Math

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 07 jun 2011, 07:16

Ze hoeven toch niet meteen op landelijk niveau te kunnen spelen pfffff??? Als ze het maar leuk vinden lijkt mij.

arjanop
2 Stars
2 Stars
Contacteer:

Bericht door arjanop » 07 jun 2011, 08:25

Ten eerste, als mijn kinderen willen gaan boulen, laat ik de keuze aan hun. Ik heb hem wat scherp neergezet, wel met een reden.
De voornaamste reden dat ik het niet zal "promoten" bij mijn kinderen is het algeme klimaat tijdens toernooien. Het "10.00uur pilsje in de hand" gehalte is op toernooien regelmatig erg hoog en vind ik geen goed beeld van sport bedrijven. De kantines zijn naar mijn mening onvoldoende voorbereid op jeugd, te vaak zie je de klamme puntjes kaas en ham die de klok slaan. En als het warm is...., je raad het al, komt het uit de frituur. Ik ben niet roomser dan de paus, maar laten we eens om ons heen kijken, de jeugd groeit heel regelmatig harder in de breedte dan in de lengte.
Op clubniveau zit ik in de verkeerde hoek, rondom Vlaardingen is er heel weinig tot geen jeugd. Op de club is er heel weinig animo om zich uberhaupt in te spannen voor jeugd. Jaren geleden is er een leuk clubbie geweest, deze zijn helaas allen met goede redenen hun eigen weg gegaan.
Dan qua sport; de balans tussen actief bezig zijn en passief bezig zijn op een dag vind ik erg doorslaan naar het passieve. Tijdens een toernooidag is het of boulen, of wachten. Er zijn geen alternatieven (trapveldje oid) voor jeugd zodat de meest van onder hun pet heel de verdere dag met hun telefoon doorbrengen. Je moet blijkbaar toch wat!
Is het bij het waterpoloen dan zoveel anders?
Nee hoor, maar daar speel je wekelijks een wedstrijd, deze duurt 4x4 netto, dus met een drie kwartier ben je weer het bad uit en hangt je tong op je badslippers. Super intensief! Er blijft dus genoeg tijd over om of een andere sport ernaast te doen of om lekker buiten te spelen. Je traint twee keer een uur per week met leeftijdgenoten en vormt samen een team. Kinderen mogen gewoon lekker kind zijn, en da's niet geheel onbelangrijk! De saamhorigheid en het feit dat het een teamsport is spreekt mij erg aan.

Of het in de genen zit Hans, het lijkt er wel op!
Zeker niet boos!

Grt, Arjan.

Désirée
0 Stars
0 Stars

Bericht door Désirée » 07 jun 2011, 08:35

Hoi Arjan
Goed plan om de jeugd NC te laten gaan spelen.
Ik ben daar ook al eens mee bezig geweest, er is alleen echter één probleem je moet dus allemaal wel eerste lid zijn van dezelfde vereniging!
En aangezien de meeste kinderen van verschillende verenigingen lid zijn, een paar verenigingen uitgezonderd denk aan Les Callioux, krijg je geen jeugd team bij elkaar.
Oké volwassenen worden gewoon van meerdere verenigingen lid maar voor kinderen ligt dat natuurlijk wel even anders.

Gr. Désirée

arjanop
2 Stars
2 Stars
Contacteer:

Bericht door arjanop » 07 jun 2011, 08:48

Desiré, regels zijn er om je aan te houden, en....om mee te spelen. Uitzondering maken, klaar! Het gaat tenslotte om de toekomst!

Arjan.

charley
2 Stars
2 Stars

Bericht door charley » 07 jun 2011, 08:57

arjanop schreef:Ten eerste, als mijn kinderen willen gaan boulen, laat ik de keuze aan hun. Ik heb hem wat scherp neergezet, wel met een reden.
De voornaamste reden dat ik het niet zal "promoten" bij mijn kinderen is het algeme klimaat tijdens toernooien. Het "10.00uur pilsje in de hand" gehalte is op toernooien regelmatig erg hoog en vind ik geen goed beeld van sport bedrijven. De kantines zijn naar mijn mening onvoldoende voorbereid op jeugd, te vaak zie je de klamme puntjes kaas en ham die de klok slaan. En als het warm is...., je raad het al, komt het uit de frituur. Ik ben niet roomser dan de paus, maar laten we eens om ons heen kijken, de jeugd groeit heel regelmatig harder in de breedte dan in de lengte.
Op clubniveau zit ik in de verkeerde hoek, rondom Vlaardingen is er heel weinig tot geen jeugd. Op de club is er heel weinig animo om zich uberhaupt in te spannen voor jeugd. Jaren geleden is er een leuk clubbie geweest, deze zijn helaas allen met goede redenen hun eigen weg gegaan.
Dan qua sport; de balans tussen actief bezig zijn en passief bezig zijn op een dag vind ik erg doorslaan naar het passieve. Tijdens een toernooidag is het of boulen, of wachten. Er zijn geen alternatieven (trapveldje oid) voor jeugd zodat de meest van onder hun pet heel de verdere dag met hun telefoon doorbrengen. Je moet blijkbaar toch wat!
Is het bij het waterpoloen dan zoveel anders?
Nee hoor, maar daar speel je wekelijks een wedstrijd, deze duurt 4x4 netto, dus met een drie kwartier ben je weer het bad uit en hangt je tong op je badslippers. Super intensief! Er blijft dus genoeg tijd over om of een andere sport ernaast te doen of om lekker buiten te spelen. Je traint twee keer een uur per week met leeftijdgenoten en vormt samen een team. Kinderen mogen gewoon lekker kind zijn, en da's niet geheel onbelangrijk! De saamhorigheid en het feit dat het een teamsport is spreekt mij erg aan.

Of het in de genen zit Hans, het lijkt er wel op!
Zeker niet boos!

Grt, Arjan.
Ben het helemaal met je eens, het lijkt mij leuk als ik later nog eens een toernooitje kan spelen met mijn dochter(als ze dat wilt:))maar ik zie liever dat ze in teamverband met leeftijdgenoten een actieve sport gaat beoefenen. Ik denk dat dit voor de meeste boulers met kinderen geldt. (misschien een poll?)
Groet,
Charley

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 07 jun 2011, 08:58

Hey Arjan,

Snap het helemaal, maar zoals je het neerzette leek het inderdaad of je het je kinderen verbood, en dat leek me geen goede zaak, maar is dus niet zo.

Clubs die graag jeugdleden willen hebben zijn vaak in eerste instantie afhankelijk van spelers die zelf (klein)kinderen hebben, en deze enthousiast maken voor petanque. Die kinderen moeten dan weer vriendjes enthousiast maken. Dan kan je als club je er eens goed de schouders onder zetten. Volgens mij is Lelystad hier wel een goed voorbeeld van, en hebben dit goed opgepakt.

Bij ons hebben we regelmatig jeugd over de vloer, maar dat is dan leuk voor 1 (promotie)avondje, of tijdens de sportdag van school, en dan houdt het weer op. Ook door ouders worden zij niet gestimuleerd lid te worden, en net als bij jou wordt meer waarde gehecht aan een sport waar je moe van wordt, en voor veel kinderen lijkt mij dat ook terecht.

Als ze al lid zouden worden, dan is het naast een andere sport.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 07 jun 2011, 09:29

Arjen bedankt voor je reactie,
Ik vind je argumenten zeer leerzaam en ik hoop dat de commissie jeugdzaken van de bond dit ook leest.
Ik heb bij ons ook al is geopperd dat er bv een tafelvoetbalspel moet komen en dat de kantine meer richting
een thuishonk moet gaan. het is nu te veel ingericht op volwassenen.
Het is inderdaad niet goed voor de kinderen dat ze mensen al om 11 uur bier zien drinken.
ben ik het volledig mee eens. Qua eten zal het bij andere sporten niet anders zijn.
Bovenstaand punten zijn al te verbeteren zonder te veel moeite.
nogmaals ik hoop dat er wat met jouw tekst wordt gedaan Arjen.

mvg Bart

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 07 jun 2011, 09:42

Goed verwoord Arjan.

11 uur bier in de hand is inderdaad geen goed voorbeeld voor de jeugd, absoluut mee eens.
Dat is toch eenvoudig op te lossen.....geen alcoholische dranken schenken tot een bepaalde tijd, laten we zeggen 16.00 (Ik hoor sommigen nu al grommen!).
Maar ja, dat zullen de verenigingen waarschijnlijk niet doorvoeren, de inkomsten zullen belangrijker zijn dan enig maatschappelijk belang.

Gr,
Rene

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 07 jun 2011, 10:08

toernooien waaraan jeugd meedoet, geheel alcoholverbod tijdens de wedstrijden. Zodra de wedstrijden klaar zijn, geen probleem.

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 07 jun 2011, 10:12

eddie71 schreef:toernooien waaraan jeugd meedoet, geheel alcoholverbod tijdens de wedstrijden. Zodra de wedstrijden klaar zijn, geen probleem.
Kort geleden met de pupillen van onze club naar het Open Utrechtse bij Les Cailloux geweest.
Gehele dag alcoholvrij! Prima zaak.

Bij het NK Jeugd werd er 'drooggelegd' tot 15.00 uur. Ook prima maar had wat mij betreft ook de hele dag mogen duren (terwijl ik een biertje ook lekker vind hoor).
mijn geluksgetal is 13

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 07 jun 2011, 10:28

Dan hebben we het over echte jeugd dagen, dan is het wat mij betreft evident dat er geen alcohol geschonken wordt.
Maar hoe zit het dan met de 'gewone' toernooien, waar ook de jeugd aan mee kan doen?
Moet dan eigenlijk niet hetzelfde gelden?

(Net als Henk vind ik een biertje ook best lekker)

Rene

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 07 jun 2011, 10:42

nog een stapje verder;
Tijdens alle NC dagen, Ranglijst en NK`s geen alcohol, alleen nadat je uitgespeeld bent.
Ook daar doet en kijkt de jeugd mee, en die gaan dat nu als normaal ervaren.
Maar ook publiek wat even komt kijken of geinteresseerden.
Tijdens de laatste dag NC was het alweer raak na de 1e !! partij, beschamend.
En dan praten we er op dit forum over dat bepaalde mensen in de selectie moeten komen, nou nee liever niet.

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Plaats reactie