jeugdselectie W.K.

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
nilles
0 Stars
0 Stars

jeugdselectie W.K.

Bericht door nilles » 31 mei 2011, 10:56

De selectie bij de jeugd junioren is bekend wie eruit gaan maken wie er naar het W.K mogen 2011.
Deze jongens en meisje gaan in training om te bepalen wie er uitendelijk gaan.
1e Rick Melsen
2e Leroy van Arnem
3e Elke van der Linden
4e Rick van Lier
5e Etienne Baks
6e Romulo van Stokum.
Er deden nogal al wat ??????? op bij andere jeugdspelers over deze selectie.
Met namen nr 6 want die is nog aspirant,en volgens mij mag deze nog niet uitkomen voor de junioren.
Al met al wat is jullie mening over deze selectie.

Mvgr de bouler.

jack52
1 Stars
1 Stars

Re: jeugdselectie W.K.

Bericht door jack52 » 31 mei 2011, 11:16

ik denk dat dit een juiste keus is van de trainers
het voordeel ten opzichte van voorgaande jaren is dat nu bekend is in een iets vroeger stadia wie er mogelijk heen gaan
dat de trainingen het uit moeten wijzen snap ik niet helemaal (zal toch niet op een training aankomen?)
wat Rommelo betreft begrijp ik dit goed deze jongen is met de goede begeleiding tot heel veel in staat en bij mij weten is er een tijdje geleden al een junioren status aangevraagt
wie het ook zal worden ik heb er wel vertrouwen in

bas
4 Stars
4 Stars
Boules: obut match + 700/76

Bericht door bas » 31 mei 2011, 11:47

Mijn mening is dat Romulo mee moet!!!
Topsport kent geen compromissen!

het is GOED of het is SLECHT

jack52
1 Stars
1 Stars

Bericht door jack52 » 31 mei 2011, 11:49

nog meer ideen bas hahahahahah

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 31 mei 2011, 11:51

Het is geen WK junioren, maar een WK jeugd! Aspiranten mogen volgens de FIPJP-regels gewoon deelnemen. Overigens was er enkele jaren geleden een enorme heibel binnen de NJBB toen een compleet - en zeer beloftevol - aspirantenteam van het bondsbestuur niet naar het WK in Japan mocht!
nilles schreef:De selectie bij de jeugd junioren is bekend wie eruit gaan maken wie er naar het W.K mogen 2011.
1e Rick Melsen
2e Leroy van Arnem
3e Elke van der Linden
4e Rick van Lier
5e Etienne Baks
6e Romulo van Stokum.
Met namen nr 6 want die is nog aspirant,en volgens mij mag deze nog niet uitkomen voor de junioren.

Mvgr de bouler.

Mielski
1 Stars
1 Stars
Boules: Vierkante Ballen?

Bericht door Mielski » 31 mei 2011, 13:15

Het lijkt me duidelijk dat Rick Melssen en Leroy van Arnhem mee naar het WK moeten....,
voor de andere heel veel succes met de trainingen!
Toch nog een klein beetje recreant....

johan
2 Stars
2 Stars
Boules: integrale itr3

Bericht door johan » 31 mei 2011, 15:27

lijkt mij dt het kampioensteam "gewoon" moet gaan
het geeft niets als je twijfelt, dan denk je in ieder geval nog!!

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 31 mei 2011, 16:54

hallo johan,
dan heb je toch nog een 4 e speler nodig.
gr paul k

ronbirel
2 Stars
2 Stars

Bericht door ronbirel » 31 mei 2011, 20:23

jammer dat sommige jeugd spelers per brief hebben moeten vernemen dat zij niet geselecteerd zijn hadden de trainers niet beter sommige personen kunnen uitleggen waarom zij niet tot hun keuze zijn gevallen nu is de teleurstellng wel erg hard aan gekomen
de selectie is geselecteerd op resultaten ik zou graag die resultaten willen zien

kalebouler
4 Stars
4 Stars
Boules: CX Cou, 690, 73
Contacteer:

Bericht door kalebouler » 31 mei 2011, 21:46

De selectie voor een EK of WK is altijd al via brief gegaan, en daarin staat ook vermeld dat spelers met vragen terecht kunnen bij de trainers/coaches. Een speler/speelster die hoopte dat zij/hij geselecteerd zou worden kan dus contact op nemen om te vragen waarom dit niet is gebeurt. Teleurstelling voor het niet geselecteerd zijn kun je op geen enkele manier voorkomen..iedereen hoopt erop.

Als de selectie rechtstreeks verteld zou worden aan alle spelers heeft dit enige voordelen en nadelen. Voordeel is dat er direct een onderbouwing moet worden gegeven, en antwoorden op vragen zoals; Waarom ben ik niet geselecteerd/Aan welke criteria moest ik voldoen? Om zo te weten te komen waar men aan moet werken. Nadeel is dat sommigen misschien te emotioneel worden wat zij liever niet willen als zij/hij zich in een groep bevind.

Ik ben wel benieuwd welke spelers er naar het aankomende WK zullen gaan. In mijn ogen zijn Rick en Leroy zeker, zij draaien al een aantal jaren mee en hebben ervaring m.b.t. EK's/WK's. Verder durf ik het nog niet zeker te zeggen.

Ook ik kan mij volledig vinden in de selectie omtrent Romulo. Als we kijken naar de kwaliteiten van de spelers binnen de groep denk ik dat hij zeker bij deze 6 hoort. Echter voor het WK 2007 is er een brief verzonden waarin stond dat er door de bond een minimale leeftijd is vastgesteld voor een WK jeugd. De spelers moesten hiervoor de leeftijd van een junior hebben. Misschien zijn de criteria voor deelname aan een WK/EK in de tussentijd veranderd, maar dat weet ik niet.

Hoe dan ook, als ik de bond was, zou ik hem waarschijnlijk mee sturen. Ligt er maar net aan hoe de klik is tussen de overigen.

Gr,
Tom
If you're confused about what to do,
it's a sign that your enemy is winning. :idea:

johan
2 Stars
2 Stars
Boules: integrale itr3

Bericht door johan » 01 jun 2011, 16:39

paul2424 schreef:hallo johan,
dan heb je toch nog een 4 e speler nodig.
gr paul k
paul, je hebt gelijk.

maar daar is een bondscoach voor om die 4e persoon er bij te zoeken.
dan komen zijn kwaliteiten bovendrijven als hij de "perfecte"4e persoon weet te vinden.

blijft staan dat het kampioensteam moet gaan in mijn ogen, deze jongelui hebben bewezen de besten te zijn.

vorig jaar was mijn zoon samen met pattrick en sharon kampioen bij de aspiranten, vervolgens hebben ze nooit meer iets gehoord van de bond.
jammer gemist kans.

zullen we het dit jaar beter doen?
het geeft niets als je twijfelt, dan denk je in ieder geval nog!!

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 03 jun 2011, 06:55

[quote="nilles "]De selectie bij de jeugd junioren is bekend wie eruit gaan maken wie er naar het W.K mogen 2011.
1e Rick Melsen
2e Leroy van Arnem
3e Elke van der Linden
4e Rick van Lier
5e Etienne Baks
6e Romulo van Stokum.

Niets op aan te merken toch? De coaches zullen echt wel weten waar ze mee bezig zijn
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 03 jun 2011, 07:03

johan schreef:lijkt mij dt het kampioensteam "gewoon" moet gaan

Nou Johan, dat zijn vervlogen tijden hoor. Zeker is helemaal niets al ben je kampioen geworden.
Zou alleen opgaan als alles weer zou worden teruggedraaid (al eerder eens aangehaald) dus ook de NC kampioenen weer naar het WK!
Maar ja dan zouden er geen selecties meer bestaan... :?
Laatst gewijzigd door Bosche op 03 jun 2011, 07:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 03 jun 2011, 07:07

ronbirel schreef:jammer dat sommige jeugd spelers per brief hebben moeten vernemen dat zij niet geselecteerd zijn hadden de trainers niet beter sommige personen kunnen uitleggen waarom zij niet tot hun keuze zijn gevallen nu is de teleurstellng wel erg hard aan gekomen
de selectie is geselecteerd op resultaten ik zou graag die resultaten willen zien

Dat het altijd meteen brief is gegaan is niet waar. Dat zal iets zijn van de laatste jaren. Alle jaren dat wij met de jeugd bezig waren werd altijd mondeling mededelingen gedaan en ook "man to man" uitgelegd waarom iemand wel of niet geselecteerd werd. Een bevestiging per brief kwam uiteindelijk van het bondsburo.

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 03 jun 2011, 07:10

jacpetanque schreef:Het is geen WK junioren, maar een WK jeugd! Aspiranten mogen volgens de FIPJP-regels gewoon deelnemen. Overigens was er enkele jaren geleden een enorme heibel binnen de NJBB toen een compleet - en zeer beloftevol - aspirantenteam van het bondsbestuur niet naar het WK in Japan mocht!
Ach ja Jac.........................zouden ze er nu eindelijk van geleerd hebben?....ik hoop het voor Romulo. In ieder geval heeft hij geen last meer van een Wevers.

ronbirel
2 Stars
2 Stars

Bericht door ronbirel » 03 jun 2011, 07:25

De manier waarop geselecteerd is klopt niet zo
Deze keuze is gebaseerd op trainingsresultaten, wedstrijden en observaties over het gehele seizoen en is besproken en bepaald in een overleg tussen de trainers
en ik gun iedereen een plaats in de selectie maar dan moet je wel eerlijk blijven nu 1 plaatser en 5 schuters en daar heb ik niemand over gehoord maar het zal wel aan mij liggen maar dit heeft dus niks te maken met trainingsresultaten maar eerder met (vriendjes) dit is het laatste van wat ik hier over schrijf weet alleen dat er twee jeugdleden niet meer naar de njbb trainingen gaan het heeft toch geen zin

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 03 jun 2011, 07:34

>>>je zegt het zelf al...."Deze keuze is gebaseerd op trainingsresultaten, wedstrijden en observaties over het gehele seizoen en is besproken en bepaald in een overleg tussen de trainers"....hoe zou je het anders willen doen?
En, je hebt het nu over maar 1 pointeur......nou buiten Elke kunnen Rick Melssen en Leroy dat ook goed hoor. Een middenspeler kan ook heel goed voorop hoor, dus er zijn geen problemen.

ronbirel
2 Stars
2 Stars

Bericht door ronbirel » 03 jun 2011, 07:56

als je goed had gelezen heb ik niet gezegd dat de schutters niet kunnen plaatsen want deze drie spelers zijn ook een van de betere selectie spelers die alles wel kunnen

wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Bericht door wilhelmina » 03 jun 2011, 08:03

beste ron

als het gebasserd is op trainingsresultaten wedstrijden en observaties WAT HAD JE DAN NOG MEER GEWILD, het is zo bij de jeugd dat ze een heel goed onderling contact hebben en in vele formaties kunnen spelen en dat hebben ze ook gedaan.
rick m leroy en romulo
elke rick m en leroy
dan kun je er heel makkenlijk rick m rick vl en romulo van maken en ga zo maar verder.

ik zi e in dit geval het probleem niet zo van de gemaakte keuzes.

en tuurlijk mondeling bekend maken is altijd beter maar ja volgens mij gaat dat ook niet in alle sporten zo. dus.

jack52
1 Stars
1 Stars

Bericht door jack52 » 03 jun 2011, 09:00

hai Ron
ik begrijp de teleurstelling bij jou en je zoon maar:
Leroy is een x uit selectie gezet een paar jaar geleden en vorigjaar niet geselecteerd voor EK
hij was hierdoor 2 x erg teleurgesteld ik ook trouwens maar als Vader heb ik met hem gesproken en hem gevraagt
1 vindt je het spelletje leuk
2 wil je verder
hierop antwoorde hij volmondig ja
dus heb ik het als mijn taak gezien om hem te steunen en te zorgen dat hij het leuk bleef vinden en je ziet resultaat

HIJ BOULT NOG STEEDS
IK DENK DAT OOK JIJ JE ZOON MOET STEUNEN HIERIN EN HEM ERVAN OVERTUIGEN DAT ALS HIJ GEWOON DOOR BLIJFT GAAN MET ZIJN BALLETJES GOOIEN HIJ ER VANZELF KOMT

DUS DAVEY GEEF NIET OP LAAT ZE ZIEN WAT JE KAN

groetjes jack

Plaats reactie