toevoegen van een nieuw selectielid

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Mellow
2 Stars
2 Stars

Re: toevoegen van een nieuw selectielid

Bericht door Mellow » 10 mei 2011, 10:37

Ed in de Selectie, NATUURLIJK!! Maar ik vind niet, dat het Forum de plek is om daarover te beslissen.............

Daarnaast, ben ik het (dit keer) met Marco eens!!! Een goede speler is natuurlijk een goede speler! Maar een goede speler gaat nog beter spelen met de juiste mensen om zich heen.......................Een goede speler in een verkeerd team of met de verkeerde mensen om zich heen is opeens niet meer zo goed!?

Wel grappig op het zelfde moment is ook een onderwerp op het Forum met de vraag waarom petanque door de buitenwereld nog steeds als individuele sport wordt gekenmerkt en de vraag of dat wel juist is...........................Toch willen wij in dit onderwerp een individu in de Selectie?????

Zondag weer in de regen???

Frank Schepers

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 10 mei 2011, 11:27

Ik vraag me af wie het wel vind om dit via het forum te beslissen
Wel zijn er mensen met meningen en zijn er interressante ideeen over dit onderwerp.

Moet de speler contact opnemen met de coach of moet de coach contact opnemen met de speler.
(ik vind het laatste)
Moet een team aangepast worden aan een goede speler of moet de goede speler zich aanpassen in een team.
(moeilijk maar ik denk het laatste met de enige en belangrijke taak van de coach om alle neuzen 1 kant op te krijgen.
En even voor de duidelijkheid dat doe je niet door de meest lastige aan de kant te schuiven maar de discussie tot op zekere hoogte aan te gaan).

Vraag blijft wat doet de huidige coach met zulke spelers en wat zijn de critiria om de selectie te halen.

mvg Bart

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 10 mei 2011, 12:04

Het 'drooghouden' tijdens een toernooi is inderdaad een absolute eis die de sectie topsport en de bondscoach sinds enige jaren stelt. Vormt zelfs een breekpunt. Een ander aspect is of de bondscoach bereid is iemand een "second chance" te geven nadat eerder de wegen gescheiden zijn.
In dat licht doet een speler er m.i. het beste aan om zelf contact te zoeken met de bondscoach en zijn wens op tafel te leggen. Een dilemma daarbij zal zijn dat je niet weet of de bondscoach daarvoor open staat.
Paul van E
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 10 mei 2011, 13:02

wat heeft die eis van drooghouden te maken met dit item.
Iedereen weet toch dat dat zo is als hij/zij in de selectie wil
jullie moeten dit item zo zien dat misschien over een tijdje bv Frank Schepers geweldig in vorm is
Begin je dan over drank te zeuren of ga je erover nadenken hoe en wanneer hij de selectie in kan.
Als een speler buitengewoon goed bezig is moet je daar als coach op reageren
en vragen hoe de speler ertegenover staat.
De speler zelf laat de boules spreken .

mvg Bart

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 10 mei 2011, 14:29

bartboules schreef:wat heeft die eis van drooghouden te maken met dit item. <knip>

mvg Bart
Natuurlijk heeft (topsport)gedrag te maken met dit onderwerp. De eis van 'drooghouden' (= niet zuipen tijdens het toernooi) is een criterium (m.b.t. topsportgedrag) dat de bondscoach aanlegt. Er zijn spelers die zich daaraan niet kunnen/willen conformeren, er zijn er die zich daar doorgaans niet naar gedragen. Die hoeven geen actie van de kant van de bondscoach te verwachten, vrees ik. Iemand die niet vanwege z'n prestaties maar wegens z'n gedrag niet langer geselecteerd is, heeft wellicht een moeilijke weg tot terugkeer. Eigen initiatief daartoe is misschien wel het kansrijkst. Helemaal als hij ook nog 's de boules laat spreken.

mvg Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

noel
2 Stars
2 Stars

Bericht door noel » 10 mei 2011, 16:09

Ik moet Frank en Marco helemaal gelijk geven,1 speler kan een tornooi niet winnen!Je speelt met zijn 3tjes en ik denk dat iedere overwinning deel uit maakt van de prestaties van de 3 spelers,ik vindt het een beetje gek om zo snel te roepen nadat je met elke keer andere spelers een tornooi gewonnen te hebben dat je (terug) of opgeroepen moet worden voor de selectie?Dan zie ik het een beetje triest in voor die andere jongens die mee het succes boekte,nl Mark Wildeboer is in mijn ogen op dit moment top en ook ben ik van mening dat de bondscoach dit in de gaten zou moeten hebben,helaas op het moment is dit niet zo!!Zonde....... :( En zo gaan er inderdaad veel talenten verloren!!
Gr Noel

Arjen
4 Stars
4 Stars

Bericht door Arjen » 10 mei 2011, 16:58

noel schreef:Ik moet Frank en Marco helemaal gelijk geven,1 speler kan een tornooi niet winnen!Je speelt met zijn 3tjes en ik denk dat iedere overwinning deel uit maakt van de prestaties van de 3 spelers,ik vindt het een beetje gek om zo snel te roepen nadat je met elke keer andere spelers een tornooi gewonnen te hebben dat je (terug) of opgeroepen moet worden voor de selectie?Dan zie ik het een beetje triest in voor die andere jongens die mee het succes boekte,nl Mark Wildeboer is in mijn ogen op dit moment top en ook ben ik van mening dat de bondscoach dit in de gaten zou moeten hebben,helaas op het moment is dit niet zo!!Zonde....... :( En zo gaan er inderdaad veel talenten verloren!!
Gr Noel
Ik denk dat in deze discussie de prestaties van ed (de 4 'grote' buitentoernooien dit jaar tot nu toe winnen) alleen een goede aanleiding zijn voor deze discussie. Individuele gevallen hoeven hier niet besproken te worden denk ik.
Er zijn genoeg spelers die in vorm zijn en die nog in vorm gaan komen.
De vraag hoe wordt daar mee omgegaan, en hoe wil men daar in de toekomst mee omgaan...

gr. Arjen

Wimpie
2 Stars
2 Stars
Boules: Super Cou 680 75

Bericht door Wimpie » 11 mei 2011, 16:30

Wordt tijd dat er eens een echte Nederlandse selectie komt ipv een Brabantse selectie. Ik zie dat er alleen maar Brabanders in de selectie zitten en 2 personen van Delft, we hebben toch meer goede boulers in Nederland.

Gr Wiel :D

marco_petanque
3 Stars
3 Stars

Bericht door marco_petanque » 12 mei 2011, 09:13

we hebben toch meer goede boulers in Nederland.
:lol: Ja, Wiel, dat is wel zo. Maar je moet ook van Carnaval vier houden :( om in de selectie te komen :oops: Nou weet ik dat meeste NL-ers van boven de rivieren daar niet zo gek op zijn :shock: :oops: Dus het blijft een Brabantse selectie. :wink:

buneljos
4 Stars
4 Stars
Boules: soleil 75 720 glad
Contacteer:

Bericht door buneljos » 12 mei 2011, 10:29

marco_petanque schreef:
:lol: Ja, Wiel, dat is wel zo. Maar je moet ook van Carnaval vier houden :( om in de selectie te komen :oops: Nou weet ik dat meeste NL-ers van boven de rivieren daar niet zo gek op zijn :shock: :oops: Dus het blijft een Brabantse selectie. :wink:
In limburg kunne ze er anders ook wat van
Dus de limburgers hebben nog kans :D :P

J :o S
let the goodtimes roll

Wimpie
2 Stars
2 Stars
Boules: Super Cou 680 75

Bericht door Wimpie » 13 mei 2011, 06:35

buneljos schreef:
marco_petanque schreef:
In limburg kunne ze er anders ook wat van
Dus de limburgers hebben nog kans :D :P

J :o S
Misschien wel maar dan maken we er een Limburgse selectie van Jos, we zoeken alleen nog een coach niks voor jouw.

sjaakendiaan
3 Stars
3 Stars
Boules: ton.r 76 700

Bericht door sjaakendiaan » 13 mei 2011, 18:06

ah carnaval vieren is gewoon zuipen en gemaakt gezellig zijn dus we kunnen er allemaal wel in hahahahahahahahahah blurp gr terug naar de bar

Plaats reactie