hoe moet het verder met de toekomst van de selectie ?

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
pukkie
1 Stars
1 Stars

Re: hoe moet het verder met de toekomst van de selectie ?

Bericht door pukkie » 22 feb 2011, 17:37

hey bart

ik ben 12 maart in haarlem (moet invallen)
mischien heb je daar effe tijd.
ik hoop wel dat er nog meer teams inschrijven.

Gr

Dennis

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 22 feb 2011, 17:45

tuurlijk heb ik dan tijd.
zie je dan.

kalebouler
4 Stars
4 Stars
Boules: CX Cou, 690, 73
Contacteer:

Bericht door kalebouler » 22 feb 2011, 18:16

Anonymous schreef:
pukkie schreef:
Dat trainingen in Nieuwegein blijkbaar belangrijker zijn dan een goed toernooi.
hoi Bart

volgen mij hadden wij een training op een dag van haarlem cyclus en iedereen mocht gewoon haarlem spelen omdat dat een sterk bezet toernooi is (was).
ook vind ik het wel grappig dat jullie deze discussie voor de zoveelste keer voeren.

maar wie kwamen voor jou in aanmerking voor de selectie (buiten Noel die vind ik toch de beste)

groeten

pukkie

Eindelijk reageert iemand die deel uit maakt van de selectiespelersgroep(voor de mensen die het nog niet weten Pukkie is Dennis Mul)

Grappig dat die de discussie weer over de selectie gaat ??????
En volgens jou komt er niemand anders in aanmerking voor de selectie Als Noël ???
Man wat heb jij gegeten ?? of ben je zo klein dat je de grote boulers niet kunt overzien :!:

Als je goed gelezen had zie je dat Dennis Noël als voorbeeld noemt en vraagt wie er BUITEN HEM nog meer deel zouden moeten nemen.
Dan waren jou laatste 2 zinnen gelijk overbodig en was er niet zo'n toon gezet :wink:. Ik vond ze trouwens niet gepast, maar goed...ik weet hoe je bent.

In Duitsland is het ook niet vlekkeloos verlopen. Ik sprak ooit een aantal jeugd spelers die zeer ontevreden waren. En zij waren niet de enigen.
Jij weet hier vast ook wel van, weet je of er iets aan gedaan is / zo ja wat?

De heren/beloften selectie is verkleind naar 10 personen, exclusief 2 ''''''''invallers'''''''' welke wel gewoon mee trainen. Door dat maximum wordt het selecteren van selectieleden al gecompliceerder. Ook ik weet dat er personen rondlopen die deel uit zouden moeten maken van de selectie, of in ieder geval er voor in aanraking komen. Deze personen selecteer ik dan geheel op kwaliteit. Zou ik dat niet doen, dan vallen er een paar af. Dennis noemt het nuttigen van alcohol tijdens toernooien een eigenschap wat niet geaccepteerd wordt in de selectie (Ik vind overigens dat het zeker op kampioenschappen simpel weg verboden moet worden, wilt men petanque beschouwen als een sport). Of deze spelers bereid zijn de alcohol te laten staan indien zij voor de selectie mogen uitkomen is dan mijn vraag. Weer een stukje zelfdiscipline.

Jeroen van de Meij ( geen idee hoe je het spelt ) heeft ooit voor een tijdje in de selectie gezeten. Theo of iemand anders, weet jij misschien hoe hij in aanraking kwam met de selectie? Indien hij naar de landelijke intake dag is geweest, zouden spelers die eventueel in de selectie willen dit ook kunnen doen..

bartboules schreef:Er zijn wel degelijk critiria voor de selectie hoor
1 Je moet het Brabantse volkslied kennen
2 Je moet ooit met de bondscoach gespeeld hebben.

SCHANDE !!!!!

Bart Scholten.
Kees is op de hoogte van de andere versie; Oh Oh Den haag.
If you're confused about what to do,
it's a sign that your enemy is winning. :idea:

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 22 feb 2011, 18:46

natuurlijk is Cees de uitzondering.
Daar kun je gewoon echt niet om heen.
Hij is gewoon echt goed.En het is ook een rede
om te zeggen zie je wel er zijn er ook buiten Brabant
Tom volgens mij zie je het allemaal heus wel.
En of andere spelers hun alcohol willen laten staan kun je ze
vragen. Zeker als ze heel goed zijn.
Ben het helemaal met je eens dat alcohol verboden
moet worden op NK's
Nu nog de andere punten zodat het NK weer volwaardig wordt.

mvg Bart

Anonymous

Bericht door Anonymous » 22 feb 2011, 18:46

@Tom, Gelukkig weet jij hoe ik ben :lol:

Maar nu jullie zelf over het overmatig nuttigen van alcohol beginnen en dit behoorlijk ongepast vinden wil ik daar nog wel even iets aan toevoegen daar jij weet hoe ik ben :lol:

Als jullie het over het nuttigen van alcohol hebben en dat het verboden zou moeten worden op officiele toernooien enz. dan ga ik er toch ook vanuit dat het kader van de selectie zich hier toch ook aan moet houden, zelfs in het recentelijk verleden kreeg een begeleider van de Nederlandse dames delegatie het voor elkaar, om zichzelf aan de bar te bedienen en te verlekkeren aan nogal een fiks aantal alcohol houdende dranken, en heel laat op de avond door bijna struikelend de bar van het hotel te verlaten toch nog netjes 15 € op de bar neer te leggen. (ongeveer zo'n 150,- € te weinig)

De persoon waar het over gaat leest dat er nu nog meerdere personen er weet van hebben. Ik hoop dat hij in de toekomst, de nuchtere verantwoording op zich neemt daar de ouders en familllieleden van de spelers die met de selectie naar het buitenland gaan, er vanuit gaan dat ze in de handen van betrouwbare en verandwoorde personen zijn.

Zelf vind ik alcohol tijdens het toernooi spelen ook niet echt een pré, maar ik weet ook dat onze sport met drank zo is geworden zoals hij nu is, kijk maar naar onze Franse en Belgische collega's.

Het alcohol probleem moet gewoon bij het bestuur van de NJBB neergelegd worden, want volgens mij is er door frequente dopingcontrole dit euvel zo uit onze sport verdwenen.

Met vriendelijke sportgroeten,
Math

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 22 feb 2011, 19:47

Tom wrote:
..Jeroen van de Meij ( geen idee hoe je het spelt ) heeft ooit voor een tijdje in de selectie gezeten. Theo of iemand anders, weet jij misschien hoe hij in aanraking kwam met de selectie? Indien hij naar de landelijke intake dag is geweest, zouden spelers die eventueel in de selectie willen dit ook kunnen doen..
Als ik mij goed herinner is Jeroen gevraagd door Jac machielsen, en dat is bij meer personen zo gebeurd.
Via via schijnt info binnen te komen dat er een talent ergens rond loopt.

Los van de discussie over het alcoholprobleem blijft het nog steeds onduidelijk wat de criteria zijn.
En daar heb ik de meeste problemen mee.

``Wat moet een W of J lid kunnen om in de selectie te komen``

En we weten de klasse van een Frank en Noel en een aantal, maar zolang die niet uitgenodigd worden voor een gesprek zal het er wel niet van komen.
En dat vind ik een tekortkoming van de begeleiding. Niet de stoute schoenen aantrekken en actie ondernemen. Lekker Trots blijven.
En dat een begeleider tijdens een buitenlands toernooi de weg kwijt is, is echt te zot.
Daarnaast nog een opmerking over de Triplettes van de selectie.
Ik vind het jammer dat Kees, Joey en Tom niet bij elkaar gezet worden. Een echte NK kandidaatsteam.
Vorig jaar heb ik een van de drie in oudHaarlem zien spelen met 2 selectiespelers. Elke bal die werd gemist werd hij genegeerd en had tot gevolg dat het steeds minder werd, erg jammer. Dus het spelen van een jongere met senioren gaat niet altijd goed.
Maar misschien is men bij de selectie ook wel bang dat de drie NK worden en ze daarom verdelen over drie teams?

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Anonymous

Bericht door Anonymous » 23 feb 2011, 08:35

Michel Wrote "Ik vind het jammer dat Kees, Joey en Tom niet bij elkaar gezet worden. Een echte NK kandidaatsteam"
dit klopt helemaal Michel.

Maar we kunnen blijven schrijven en onze meningen over en weer projecteren, ik zelf denk dat het misschien een oplossing is om een Poll op het forum te zetten met verschillende onderwerpen zodat er wat cijfers naar boven komen aan de hand van een onderzoeks-poll op het forum met twee of drie keuze's per onderwerp over hoe we nu echt verder moeten.

Kijk, zo lang het bestuur van de NJBB vanuit het land op de vergadering geen of weinig commentaar krijgt op het een of ander onderwerp dan veranderd er weinig en gaan ze er vanuit dat het land het eens is met hun beleid.

Aan de hand van de uitkomst en cijfers uit deze onderzoekspoll, kunnen boulers bij hun verenigingen, verenigingen bij hun afdelingen en afdelingsbesturen weer op de bondsvergadering hun vragen hierover stellen, om daar misschien ook enige veranderingen over af te dwingen ivm de grootte van de kritiek op een bepaald onderwerp..

Dit lijkt me nog altijd beter dan op ieder toernooi of NK met witte zakdoeken gaan zwaaien :lol:
Wie helpt mij met de samenstelling van deze Poll ?

Met vriendelijke sportgroeten,
Math

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 23 feb 2011, 09:19

Jeroen van de Meij ( geen idee hoe je het spelt ) heeft ooit voor een tijdje in de selectie gezeten. Theo of iemand anders, weet jij misschien hoe hij in aanraking kwam met de selectie? Indien hij naar de landelijke intake dag is geweest, zouden spelers die eventueel in de selectie willen dit ook kunnen doen..
Omdat mijn naam hierin genoemd wordt zal ik proberen hier iets over te zeggen.

1) Het is Jeroen van der Mei
2) Volgens mij werd er bij en door Les Cailloux getraind onder leiding van Jac Machielse, samen met enkele uitgenodigde goede spelers (niet ik :lol: ). Jeroen was daar ook gaan kijken (niet om te spelen dacht ik) en heeft daar zeker met Jac gesproken, en een paar dagen later na ook nog een gesprek met Toon van Alebeek zat hij erbij, voor zover ik weet vanwege zijn verleden als profvoetballer, en de daarbij behorende mentaliteit. Voor zover ik weet hebben zij hem daarvoor niet zien spelen, en wisten ze hooguit dat hij samen met o.a. Nico Westra zich vanaf de 2de klasse tot in de Ere-klasse hadden gespeeld.

Mijn idee is dat ze afgegaan zijn op opmerkingen van anderen (misschien ook wel van mij), en er heeft dus nooit een intake plaatsgevonden.

Neemt niet weg dat ik hem in die tijd wel erg makkelijk en zeer goed vond spelen en veel in hem zag.

Wat ik wel begrepen had is dat zijn aanstelling, en het feit dat hij nog geen groot toernooi had gewonnen, laat staan een NK in bezit had, niet goed is gevallen bij andere selectiespelers. Dat leverde klaarblijkelijk ook wat wrijving op.

Om verschillende redenen is hij zelf uit de selectie gestapt.

Mijn idee is nog steeds dat als je bij de selectie wilt, neem contact op met Toon, en ga een gesprek aan. Als je gaat zitten wachten of je een keer uitgenodigd wordt, kan je wachten tot je een ons weegt.

Ik persoonlijk zou het veel beter vinden als alle selectie leden zich elk jaar weer moeten bewijzen. Het liefst tegen aanstormend talent.

pukkie
1 Stars
1 Stars

Bericht door pukkie » 23 feb 2011, 10:36

Theo vd M schreef,
Ik persoonlijk zou het veel beter vinden als alle selectie leden zich elk jaar weer moeten bewijzen. Het liefst tegen aanstormend talent.
Hey Theo

helemaal mee eens.

groetjes
Dennis Mul

Nettie
3 Stars
3 Stars
Boules: Supercou 690 73

Bericht door Nettie » 23 feb 2011, 22:07

Anonymous schreef: Het alcohol probleem moet gewoon bij het bestuur van de NJBB neergelegd worden, want volgens mij is er door frequente dopingcontrole dit euvel zo uit onze sport verdwenen.
Math
Een beetje off-topic in deze discussie, maar als ex-bondsarts kan ik melden dat alcohol niet op de dopinglijst staat, dus met controles los je niets op.

Dopingreglement 2011:
"Alcohol (ethanol) is alleen binnen wedstrijdverband verboden in de onderstaande sporten.
Detectie zal worden uitgevoerd door adem- en/of bloedanalyse. De voor de sport geldende
grenswaarde (bloedwaarde) is 0,10 g/l.
Autosport
Bowling
Handboogschieten
Karate
Kegelen
Luchtvaart
Motorsport
Powerboaten"

(Met dank aan onze Britse vrienden van de Lawn Bowls Federation, heb ik begrepen.)

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 23 feb 2011, 23:00

Helemaal correct wat Nettie stelde (ook haar verwijzing naar de internationale bowlsbond), alcohol valt binnen de boulesporten niet onder doping. E.e.a. neemt niet weg dat nationale bonden hun reglementen er wel op kunnen afstellen, dat heeft bijv. de Franse FFPJP ook gedaan.

Zie de volgende bepaling onder art 22. van in Règlement Sportif, Sectie Strijd tegen doping en alcolmisbruik:

Article 22 – Alcoolisme : Tout participant à une compétition ou manifestation sportive (joueurs et délégués) ayant reçu l'agrément de la Fédération devra se soumettre à un éventuel contrôle d’alcoolémie par les personnes habilitées, sachant que le taux maximal autorisé est de 0,50 gramme par litre de sang. (Annexe III).
Si ce taux est dépassé, le joueur ou le délégué est exclu de la compétition.
Par ailleurs toute vente de boissons est soumise aux lois et règlements en vigueur.

In het Nederlands:

Artikel 22 - Alcoholmisbruik: Iedere deelnemer aan een wedstrijd of sportieve manifestatie (spelers en gedelegeerden) (onder deze laatste groep worden ook officiële begeleiders en coaches verstaan - jacpetanque) die is goedgekeurd door de Bond kan eventueel door daartoe bevoegde personen op alcohol worden gecontroleerd. Dit in de wetenschap dat de maximaal toegestane hoeveelheid 0,50 gram per liter is. (Annex III).
Als deze hoeveelheid overschreden wordt, wordt de speler of gedelegeerde van verdere deelname aan de wedstrijd uitgesloten.
Overigens gelden voor de gehele verkoop van (alcoholische) dranken de vigerende wetten en regels.

Het promillage alcohol in het bloed wordt in Frankrijk dus anders geformuleerd dan bij ons, maar 0,50 gram per liter bloed komt overeen met 2 glazen alcohol.

Kortom, het staat de NJBB vrij om maatregelen te treffen los van het officiële dopingreglement.
Nettie schreef:
Anonymous schreef: Het alcohol probleem moet gewoon bij het bestuur van de NJBB neergelegd worden, want volgens mij is er door frequente dopingcontrole dit euvel zo uit onze sport verdwenen.
Math
Een beetje off-topic in deze discussie, maar als ex-bondsarts kan ik melden dat alcohol niet op de dopinglijst staat, dus met controles los je niets op.

Dopingreglement 2011:
"Alcohol (ethanol) is alleen binnen wedstrijdverband verboden in de onderstaande sporten.
Detectie zal worden uitgevoerd door adem- en/of bloedanalyse. De voor de sport geldende
grenswaarde (bloedwaarde) is 0,10 g/l.
Autosport
Bowling
Handboogschieten
Karate
Kegelen
Luchtvaart
Motorsport
Powerboaten"

(Met dank aan onze Britse vrienden van de Lawn Bowls Federation, heb ik begrepen.)

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 23 feb 2011, 23:58

In Thailand bij de WK dames werd er overigens wel op alcoholgebruik gecontroleerd.
Ook het Nederlandse team moest blazen. waar is dat dan op gebaseerd?

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 24 feb 2011, 08:11

Kortom, het staat de NJBB vrij om maatregelen te treffen los van het officiële dopingreglement.
Dat vind ik toch een beetje raar.

Er is een dopingreglement, dat is toch genoeg? Als we weer allerlei reglementen gaan verzinnen wanneer ons iets niet zint, dan zien we door de bomen het bos niet meer.

Als de Fransen dat wel doen, dan is dat niet duidelijk. Als we in Nederland niet beter weten dat het wel mag, en je komt er te laat achter in Frankrijk dat het niet mag, ben je de Sjaak ;-) Het is onmogelijk om van elk land alle regels te kennen.

En niet omdat het nu alcohol is, maar geldt wat mij betreft voor alle internationale regels.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 24 feb 2011, 08:39

Nogmaals, het staat ieder land of iedere internationale bond vrij om strengere regels te hanteren. Andersom zal wel niet mogen. Ik zal de FIPJO-regels er nog eens op nakijken.

Het lijkt me niet vreemd dat sportbonden niet wensen dat de deelnemers aan hun evenementen (overmatig) alcohol gebruiken. Ze willen eventueel wangedrag voor zijn en het gaat ook om het aanzien van hun sport.
Kees Besseling schreef:In Thailand bij de WK dames werd er overigens wel op alcoholgebruik gecontroleerd.
Ook het Nederlandse team moest blazen. waar is dat dan op gebaseerd?

gr

Kees

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 24 feb 2011, 08:45

Als je in het buitenland vent zul je je ook de betreffende buitenlandse wetten moeten naleven (en formeel dus ook moeten kennen). Bijvoorbeeld de verkeersregels. Met regels van sportbonden is het nauwelijks anders. Wat echter als buitenlander in Frankrijk niet nodig is, althans spelend met een niet-Franse licentie, is de verplichting tot medische keuring. Zie verder ook mijn reactie op het bericht van Kees B. Overigens was, zo ver ik me kan herinneren, de NJBB niet tegen het internationale alcoholverbod. Dat was de internationale lawnsbond, die weer onderdeel is van de internationale boulebond FMSB.
Theo vd M. schreef:
Dat vind ik toch een beetje raar.

Er is een dopingreglement, dat is toch genoeg? Als we weer allerlei reglementen gaan verzinnen wanneer ons iets niet zint, dan zien we door de bomen het bos niet meer.

Als de Fransen dat wel doen, dan is dat niet duidelijk. Als we in Nederland niet beter weten dat het wel mag, en je komt er te laat achter in Frankrijk dat het niet mag, ben je de Sjaak ;-) Het is onmogelijk om van elk land alle regels te kennen.

En niet omdat het nu alcohol is, maar geldt wat mij betreft voor alle internationale regels.

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 24 feb 2011, 08:53

Quote "Het lijkt me niet vreemd dat sportbonden niet wensen dat de deelnemers aan hun evenementen (overmatig) alcohol gebruiken. Ze willen eventueel wangedrag voor zijn en het gaat ook om het aanzien van hun sport."

Alcohol staat gelijk aan wangedrag? Gelukkig heb ik nog nooit wangedrag gezien, zonder alcohol!!

Het nederlandse team moest in Senegal op het WK ook voor alchoholcontrole. Was lachen man! Eerst moesten de spelers een nummertje trekken, toen de coach. Degene die het overeenkomende nummer had met die van de coach moest blazen. Patrick Tuauax was dat bij ons. Hij blazen, slaat die meter volledig uit. Wat bleek, ze hadden niet genoeg mondstekken en reinigde die elke keer met pure alcohol. Tja..... dan is iedereen dronken hehe....

Gr. Mark

(denk wel wdat we van de eigenlijke discussie afstappen)

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 24 feb 2011, 10:18

Ik zei eventueel wangedrag. Oftewel, alcolhol kan leiden tot wangedrag. Mooie anecdote overigens uit Senegal!
Mark schreef:Quote "Het lijkt me niet vreemd dat sportbonden niet wensen dat de deelnemers aan hun evenementen (overmatig) alcohol gebruiken. Ze willen eventueel wangedrag voor zijn en het gaat ook om het aanzien van hun sport."

Alcohol staat gelijk aan wangedrag? Gelukkig heb ik nog nooit wangedrag gezien, zonder alcohol!!

Het nederlandse team moest in Senegal op het WK ook voor alchoholcontrole. Was lachen man! Eerst moesten de spelers een nummertje trekken, toen de coach. Degene die het overeenkomende nummer had met die van de coach moest blazen. Patrick Tuauax was dat bij ons. Hij blazen, slaat die meter volledig uit. Wat bleek, ze hadden niet genoeg mondstekken en reinigde die elke keer met pure alcohol. Tja..... dan is iedereen dronken hehe....

Gr. Mark

(denk wel wdat we van de eigenlijke discussie afstappen)

wimsteen
2 Stars
2 Stars
Boules: MS 75/695

Bericht door wimsteen » 24 feb 2011, 13:35

EN DAN HEBBEN WE HET NOG NIET EENS OVER DRUGSGEBRUIK VAN NEDERLANDSE EN BUITENLANDSE SPELERS!!!

Anonymous

Bericht door Anonymous » 24 feb 2011, 18:54

Ja dat klopt Wim, maar dat onderwerp heb ik ook al in een vorige discussie gevoerd...het blijft varen zonder de juiste bemannining :!:

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 25 feb 2011, 14:59

Het is al lang geregeld. Je mag niet dronken zijn in een horeca-gelegenheid. Een sportkantine hoort daarbij. Daarbij is het ook nog eens verboden om mensen die aangeschoten zijn nog meer alcohol te schenken.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Plaats reactie