Heren Selectie 2011

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
bartboules
5 Stars
5 Stars

Re: Heren Selectie 2011

Bericht door bartboules » 06 dec 2010, 17:07

ja nik heb het nu gezien Jac. Had dat stukje blijkbaar overgeslagen.
Toch was het niet echt slim te gokken op de zwakke poule 00111
want bij de laatste 32 is dit slechts 1 team en de rest ligt eruit.
Maar kom maar op met het oude circuit en laat de winnaar wk spelen.
De sterke zoeken elkaar toch op met het voordeel dat ze al een team willen vormen met elkaar.
dus is de klik er.

mvg Bart

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 06 dec 2010, 17:21

Blijf van mening dat het petanqueforum niet de brievenbus is naar de NJBB toe. De weg is m.i. een afspraak maken om spreektijd te verkrijgen op een Bondsbestuursvergadering (met bijzijn van de bondscoach ?) zodat een delegatie verontruste wedstrijdspelers en belanghebbenden hun bezorgdheid over de huidige gang van zaken kunnen uiten en daarbij een toelichting geven hoe het volgens hen anders moet.
Dan wordt men wellicht serieus genomen, zaken gedaan en afspraken gemaakt. Dat zal nooit lukken op de manier zoals het nu gaat.

Data Bestuursvergaderingen 2011
20 januari, 3 en 31 maart, 28 april, 19 mei, 7 juli, 18 augustus, 22 september, 27 oktober,
17 november en 1 december.

jacpetanque schreef:Dat ik het 'gehad heb' kan ik gelukkig (nog) niet zeggen, ook al zijn er genoeg zaken waar ik niet vrolijk van wordt. Een feit is wel dat er in de jaren '80 een groot enthousiasme alom was. Maar ja, de spoeling was toen vele male dunner dan nu en het aantal oprechte wedstrijdspelers was in die periode in verhouding aanzienlijk groter dan nu. Ik denk dat hem daar de 'kneep' zit, de wedstrijdsport is ondergesneeuwd geraakt onder de recreatiesport. De vraag is nu, hoe kunnen we in die dikke sneeuwlaag plaats maken voor de wedstrijdsport!?
Mink schreef:Ga het steeds beter begrijpen. In die jaren ( 80-90) was het petanque in Nederland in een groei – bloeitijd.
Snap nu ook wat die mensen die ik wel eens ontmoet en die met een paar lodderogen achter hun biertje in de
verte naar het verleden zitten te staren en dan op vragen hieromtrent reageren met: “Ik heb het allemaal wel
gezien en zo`n beetje gehad” bedoelen.
Zeer droevig natuurlijk!

Anonymous

Bericht door Anonymous » 06 dec 2010, 17:37

n

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 06 dec 2010, 18:24

Dat kan wel zijn, maar zo hoort een goed en spiortief systeem niet in elkaar te zijn. Via de voordeur naar de finale, niet via een achterdeurtje.

Een Boule'd Or als WK-selectie is 100 maal beter dan via een NC!
bartboules schreef:ja nik heb het nu gezien Jac. Had dat stukje blijkbaar overgeslagen.
Toch was het niet echt slim te gokken op de zwakke poule 00111
want bij de laatste 32 is dit slechts 1 team en de rest ligt eruit.
Maar kom maar op met het oude circuit en laat de winnaar wk spelen.
De sterke zoeken elkaar toch op met het voordeel dat ze al een team willen vormen met elkaar.
dus is de klik er.

mvg Bart

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 06 dec 2010, 20:58

Afdeling 6 heeft hiertoe een formele aanzet gedaan Zoals ik al reageerde op de vraag wat er over de Bondsvergadering van 20 november j.l. te vertellen was (zie ander onderwerp).
"Bij de behandeling van het jaarplan 2011 heeft Afdeling 6 voorgesteld om het jaar 2012 (40 jaar jubileum NJBB!) al vast uit te roepen tot Jaar van sport petanque en in 2011 intensief landelijk te overleggen hoe de relatie tussen breedtesport en topsport binnen onze bond moet worden vormgegeven. Bondsbestuur zou er enthousiast op gereageerd hebben en het voorstel overgenomen hebben."

Dat is gedaan omdat het bondsbestuur tot op heden de signalen direct vanuit verenigingen of individuele verenigingsleden niet oppakte. Misschien wordt 1 + 1 =2.

Paul van E
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 07 dec 2010, 10:22

Alle discussie kort samengevat;

De roep naar EK/WK-kwalificatie via het behalen van een titel (ongeacht hoe die heet) lijkt erg groot.

Mijn mening daarin is wat anders. Selectie = prima. Alle mondiale toplanden doen dit. Echter er moet iets drastisch wijzigen in het selectiebeleid, de criteria en de manier van voorbereiden lijkt mij.

Misschien weten we het allemaal wel beter hoor, daar niet van. En ga maar op de stoel van bondscoach zitten, goed doe je het vrijwel nooit. Ik heb echter het idee dat de beste spelers, met ervaring, kwaliteit en mogelijkheid tot kennisoverdracht, NIET allemaal in de selectie zitten. Dit houdt in dat alle spelers die nu in de selectie zitten (en nogmaals, daar terecht in zitten) niet kunnen leren en kunnen delen in de schat aan ervaring en vakmanschap die we best wel bezitten in mijn optiek.

Alle spelers die in de selectie zitten kunnen boulen. Echter, persoonlijke ontwikkeling en de effcienty van "het beter worden" kan mijn inziens omhoog. Dus..... cluster de mensen die willen en er voor gaan en eerlijk tegenover zichzelf zijn. Maak je eisen bekend, je selectiecriteria en je visie. Laat deze spelers delen in de visie met coach en met elkaar. Daar leert iedereen van. Speel open kaart met de selectiespelers, de plannen die je er mee hebt, de groeipotentie, persoonlijke gesprekken, zoek persoonlijkheden die elkaar passen en selecteer voor een EK of WK gewoon de beste spelers, al dan niet in vaste samenstelling. Met op de achtergrond de jeugdigen die met ze meedraaien om zich te ontwikkelen en te groeien.

Openheid is eerlijkheid. Communiceren is daarin het sleutelwoord. Deel de betrokkenen in het geheel en pas hen in binnen het beleid. Geen gesloten deuren meer als het gaat om en over mensen, maar zet ze bij gesprekken en evaluaties. Laat ze meebeslissen in de keuzes. Dat houdt in dat ze erachter staan, bereid zijn om er wat voor te doen en altijd de hand in eigen boezem kunnen steken.

Maar ja.... beste stuurlui.....

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 07 dec 2010, 10:24

En nog iets vergeten; communiceer naar de achterban (lees; leden). Die moeten het draagvlak zijn.....

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 07 dec 2010, 10:46

Ik heb niet gezegd dat ik een voorstander ben van een WK/EK-kwalificatie als resultaat van een reeks toernooien en/of NC. Integendeel zelfs. Ik heb wel gezegd dat als er op die manier geselecteerd zou gaan worden, dat een selectie via een Boule d'Or o.i.d. 100 keer beter is dan via een NC. De voor een WK en EK benodigde hardheid doe je op tijdens sterkbezette toernooien - te beginnen in eigen land, helaas zijn we nog lang zo ver niet! - en niet via de NC. Verder is alles Wat Mark opmerkt zeer op zijn plaats.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 07 dec 2010, 11:06

Ik kan me ook best grotendeels vinden in de ideeen van Mark
En we zullen toch onderling door goed naar elkaar te luisteren
op 1 lijn moeten komen te zitten alvorens we ooit spreektijd gaan vragen
volgens de ideeen van Mink.
En dat lukt alleen als er vanuit het forum een commissie ontstaat die alle punten verzameld en democratisch verwerkt
(Ik zelf niet omdat ik eerst voor me zelf ga zorgen)
om vervolgens vanuit die commissie de ideeen bij het njbb bestuur te leggen.
We hebben ooit een spelersraad gehad.
dat werkte toen niet. Dus ik zou eerst is vragen aan Ferdinand Wiese en Mark Helffer
wat er niet liep zodat je daar dan je voordeel mee kan doen.

mvg Bart

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 07 dec 2010, 12:32

Wat mij opvalt is dat geen van de selectiespelers hierop reageert...

Ben het eens met Bart ja, als je iets wilt forceren, moet je eerst op 1 lijn komen te staan.
En hierin ook de huidige selectiespelers betrekken.
Misschien is het een idee een vragenlijst op te stellen (lees een enquete) voor alle W-spelers met hierin de voorgaande punten benoemd in dit forumdeel. Een commissie, al dan niet van het forum, beoordeelt deze lijsten en komt met een beknopte samenvatting. Terugleggen richting de W-spelers of het voorstel gedragen wordt en daarmee richting de bond.

Gr. Eddie

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 07 dec 2010, 13:17

Hierbij mijn stuk in petanQue 51 (augustus 2006) over het stoppen van de Spelersraad, opgericht in 2000.

SPELERSRAAD STOPT ER MEE
Zes jaar na de oprichting ervan is er een eind gekomen aan de Spelersraad. Het bestuur van de raad heeft door middel van een brandbrief nog een laatste oproep gedaan, maar dat mocht niet meer baten. De overgebleven gelden zullen aan een goed doel besteed worden.

Slechts drie leden, de drie aanwezige bestuursleden niet meegerekend, waren op woensdagavond 28 juni in Nieuwegein bijeen op wat de laatste jaarvergadering van de Spelersraad zou worden. Het belangrijkste onderwerp op de agenda werd gevormd door de vraag 'Hoe verder met de spelersraad?' Bij de discussie over dit onderwerp passeerde het verleden van de raad de revue. Naar de mening van het driehoofdige bestuur, voorzitter Marc Helffer, secretaris/penningmeester Ferdinand Wiese en webmaster Peter Brouwer (Bert van Dijk van jeugdzaken ontbrak), heeft de raad in het verleden te vaak bakzeil gehaald bij het bondsbestuur. Regelmatig werden adviezen in de wind geslagen of werd er zelfs in het geheel niet om advies gevraagd. Bij enkele belangrijke zaken heeft de spelersraad wel een nuttige rol kunnen spelen, zoals bij de nieuwe toernooistructuur, het opstellen van selectiecriteria en het ontwikkelen van ranglijsttoernooien.
Daarnaast, zo verklaarde het bestuur, was de respons van de leden, indien die om hun mening werd gevraagd in bepaalde zaken, ver beneden peil. Steeds bleef het angstvallig stil. Ook de animo om actief een bijdrage te leveren in het bestuur van de spelersraad was ver te zoeken. Slechts twee spelers hebben in het verleden gehoor gegeven aan een dergelijke oproep.
De conclusie van het bestuur was dat het zijn oorspronkelijke doel niet heeft gehaald en dat het ook geen mogelijkheden meer zag om dat doel alsnog te halen. De minivergadering van drie leden zag ook geen uitweg. Daarentegen was iedereen ervan doordrongen dat de stem van de wedstrijdspelers (en niet te vergeten de topspelers) op de een of andere manier hoorbaar gemaakt diende te worden. Binnen de huidige bondsstructuur blijkt dat een zeer moeilijke opgave, te meer daar sommige commissies als eilandjes binnen de bond lijken te opereren. Wel werd de suggestie aan de hand gedaan om een- of tweemaal per jaar een overleg tussen een afvaardiging van de spelers en het bondsbestuur te houden. In welke vorm dat zou moeten, daar kwam de vergadering in Nieuwegein niet uit. Ook het aanwezige bondsbestuurslid Frank Wevers, bovendien voormalig spelersraadbestuurder, wist zo gauw ook geen uitweg. Hij was wel overtuigd van het belang van zo'n platform.
Het geld van de Spelersraad, ongeveer 1000 euro, zal geschonken worden aan het Nationaal Fonds Sport Gehandicapten.
Jac Verheul
bartboules schreef: (knip)
We hebben ooit een spelersraad gehad.
dat werkte toen niet. Dus ik zou eerst is vragen aan Ferdinand Wiese en Mark Helffer
wat er niet liep zodat je daar dan je voordeel mee kan doen.

mvg Bart

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 10 dec 2010, 15:22

Komt Joey (van Doorn) tegenwoordig trouwens weer uit voor Wij Liggen? en Dennis (Mul) voor PLOP?

Dat staat althans te lezen op: http://www.njbb.nl/Topsport/Nationaleherenselectie.aspx

Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 10 dec 2010, 18:53

Paul van E schreef:Komt Joey (van Doorn) tegenwoordig trouwens weer uit voor Wij Liggen? en Dennis (Mul) voor PLOP?

Dat staat althans te lezen op: http://www.njbb.nl/Topsport/Nationaleherenselectie.aspx

Paul
nee paul,dat is lijkt mij een slordigheid,dat was een aantal jaren terug.
ze hebben denk ik een oud document opgevist
gr paul k

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 16 dec 2010, 11:38

bartboules schreef:Tip aan Toon

vorm 2 triplettes waar je het hele jaar mee gaat trainen en dan bedoel ik vooral goede toernooien spelen.
Neem het best presterende triplette mee naar de EK enzo aangevuld met de beste speler van het andere team.

triplette 1 Noel Kempeniers Kees Koogje en Tom vd Voort
triplette 2 Edward Vinke Wietse van Keulen. en Patrick Bosch

roep af en toe 2 reserve spelers die op dat moment goed bezig zijn op en laat ze meedraaien
als er is iemand niet kan
of laat ze doublette spelen.
Neem daarvoor in IEDERE zone iemand op in je staf die talenten scout ook voor de jeugd en de dames.

Ga vooral niet coachen tijdens de wedstrijden maar observeer en bespreek het nadien.

mvg Bart

Goed gezien Bart en wellicht nog een idee, gewoon de Boule D'or terug en beslissend laten zijn?
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 25 dec 2010, 08:40

Tatjana was volgens mij een goede bondscoach :D
met name haar stelling in de Telegraaf : :wink:

http://www.telegraaf.nl/prive/8590178/_ ... html?p=6,2

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 25 dec 2010, 10:48

ik ga meteen naar de intake dag met zo'n coach.
Ik zal wel niet de enige zijn dan :lol: :lol:

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 27 dec 2010, 18:14

betalen met Polaroid!
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Plaats reactie