Heren Selectie 2011

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Mellow
2 Stars
2 Stars

Heren Selectie 2011

Bericht door Mellow » 26 nov 2010, 23:02

Zo de eerste mail over dit nieuw onderwerp!

Wat gaat er gebeuren het komende jaar? Is inmiddels al iets bekend? Wie zijn de spelers, wat wordt er gespeeld, hoe wordt er getraind, welke eventuele verbeteringen c.q. veranderingen gaat men doorvoeren?

Blijft de coach, Coordinator Topsport en Topsporcoordinator, wat hebben wij nog meer te melden??

De DPV (Deutsche Petanque Verband) geeft het goede voorbeeld; na jaren van "relatief succes" tijd voor verandering! Daniel Voisin stopt per 01-01-2011 als BondCoach DPV!! Uit persoonlijke gronden stopt deze Internationale Coach in het Duitse Selectiegebeuren?!

Ik ben benieuwd wat er in Nederland gaat gebeuren het komende seizoen,

Succes met de trainingen voor een ieder die deel gaat nemen in de diverse Selecties in het komende seizoen,

Frank Schepers

noel
2 Stars
2 Stars

Re: Heren Selectie 2011

Bericht door noel » 26 nov 2010, 23:11

He Frank,kijk maar eens op de site van de NJBB, daar kan je alle spelers zien en wedstryden die ze gaan spelen.Volgens mij is er niet veel veranderd en zal dat ook niet meteen gebeuren.Ik was volgens de bondscoach te oud om nog mee te dingen voor een plaatsje maar heb gezien dat er volgens mij nog oudere in zitten,maar ja en als ik las in petanquemagazine las dat een team samengesteld wordt door de punten van die lekkere oefeningen die je krygt op training en op resultaten dan kryg ik buikpijn!!! Ik ben akkoord dat je met jeugd moet werken en zoals je weet ben ik de eerste die met die jongens op pad zou gaan(je weet wat er in Geneve gebeurt is) een gebouw moet je niet afbreken voor het gebouwd is......
Groetjes en zie je Zondag.

Mellow
2 Stars
2 Stars

Bericht door Mellow » 26 nov 2010, 23:16

Noel,

Wanneer gaan wij weer eens samen in de strijd?! Es kijken of we het nog kunnen....................Als "ouwe" mannen!?

Zie je weer,

Frank Schepers

Mellow
2 Stars
2 Stars

Bericht door Mellow » 26 nov 2010, 23:22

Net effe gekeken op de NJBB-site na de tip van Noel, ik zie geen planning staan voor het Europees Kampioenschap in Stockholm, Zweden (volgens mij medio augustus)?? Dat toernooitje zal toch wel gespeeld worden, hoop ik!

Neem aan dat de planning nog niet compleet is,

Frank Schepers

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 nov 2010, 13:55

Hallo Noël. Alhoewel het niet hier thuis hoort toch maar even de vraag hoe het staat met de Belgische selectie voor The Challenge op 18 december. Mijn mailtje heb je nog niet beantwoord, maar blijkbaar lees je dit wel. Je bent het enige land waarvan ik nog geen deelnemers heb. Valt het bondcoachschap je moeilijk ;-).

Paul W.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

noel
2 Stars
2 Stars

Bericht door noel » 27 nov 2010, 21:40

Hallo Paul,ben er nog druk mee bezig.Het probleem is dat er volop nog competitie aan de gang is op dat moment.Ik hou je op de hoogte.
Groetjes Noel

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 29 nov 2010, 11:00

Mellow schreef:Net effe gekeken op de NJBB-site na de tip van Noel, ik zie geen planning staan voor het Europees Kampioenschap in Stockholm, Zweden (volgens mij medio augustus)?? Dat toernooitje zal toch wel gespeeld worden, hoop ik!

Neem aan dat de planning nog niet compleet is,

Frank Schepers
Weet nog een mooi toernooi voor de mannen om te gaan trainen; SWIO in februari... ben benieuwd.

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 04 dec 2010, 13:30

Tip aan Toon

vorm 2 triplettes waar je het hele jaar mee gaat trainen en dan bedoel ik vooral goede toernooien spelen.
Neem het best presterende triplette mee naar de EK enzo aangevuld met de beste speler van het andere team.

triplette 1 Noel Kempeniers Kees Koogje en Tom vd Voort
triplette 2 Edward Vinke Wietse van Keulen. en Patrick Bosch

roep af en toe 2 reserve spelers die op dat moment goed bezig zijn op en laat ze meedraaien
als er is iemand niet kan
of laat ze doublette spelen.
Neem daarvoor in IEDERE zone iemand op in je staf die talenten scout ook voor de jeugd en de dames.

Ga vooral niet coachen tijdens de wedstrijden maar observeer en bespreek het nadien.

mvg Bart

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 04 dec 2010, 15:51

hallo bart,
ideeën zijn goed,maar eerst moeten organisatie ,communicatie en selectiecriteria goed zijn om te komen tot een goede planning.
een planning moet afgestemd worden op ek's en wk's .( bv minimaal 30 toernooidagen per jaar spelen,verjaardagen jammer,maar moeten geen reden zijn om ergens voor af te zeggen,net zoals werk,zorg maar dat je vrij krijgt)
als je die wil spelen, zal je als speler toch aan een aantal eisen moeten voldoen. zoals alcohol gebruik tijdens de wedstrijden, een biertje moet je verdienen na het toernooi als je goed hebt gespeeld)
selectietrainingen( een stuk of 3/4 per jaar,voor jeugd natuurlijk meer) moeten meetmomenten(daar presteren anders val je af) worden van de trainingen die je als speler zelf moet doen
verder zou ik 2 trainingsweekenden met selectieteams op papendal plannen waar dat weekend wordt getraind,begeleiding is van een sport psycholoog,een sportarts en er veel lol als team gemaakt kan worden(binnen de van tevoren aangegeven grenzen)
zodat er een band ontstaat en men elkaar beter leert kennen.
een trainingskamp van een week in frankrijk moet voor een kampioenschap worden gehouden,dan een dag of 3/4 vrij en dan er vol voor gaan.
de bondscoach moet het begeleiden van de teams op toernooien over laten aan anderen,bv door teams zelf hun begeleider te laten zoeken cq kiezen.
verder moet een trainer geen training bij een club geven en tevens trainer van de dames selectie zijn(ik bedoel in dit geval jac michielsen,ik heb trouwens erg veel respect voor jac,wat die man niet allemaal doet voor de petanque sport)
de bondscoach moet observeren en met de begeleiders overleggen en sterkte zwakte analyses maken,die met de spelers bespreken
op ek's en wk's moet je de 4e speler een belangrijke rol toebedelen nl die van assistent coach,
verder moeten nk's belangrijk gemaakt worden.
in sept moet je bij een eerste meetmoment per selectie 16 spelers uitnodigen
in dec moet je selecteren tot er 8 per selectie over zijn.
hier mee verder werken tot mei en dan selecteren tot 4 per selectie
dit zijn zomaar wat van mijn ideeën,ik ben al een tijd bezig dit goed op papier te krijgen en ga daar mee verder.
wat ik verder nog wel van een aantal bevriende buitenlandse coaches heb begrepen, is dat het niet makkelijk is om met Nederlandse sporters te werken. ze zijn vaak eigenwijs,eigengereid en hebben het gevoel nodig dat er ook naar ze wordt geluisterd en het idee krijgen dat er wat mee wordt gedaan.

mijn tripletten heren
1. frank schepers,tom vd voort,kees koogje
2. jac schillemans,wietse v keulen, maarten jaegers
mijn tripletten dames
1 marina blom,katy bosch,sonia zwaal
2 judith vd eijnden,ilse smits,melissa v sichem

eigenlijk zouden we een lijst moeten maken welke 16 spelers(of acht) die goed genoeg zijn om Nederland op een kampioenschap te vertegenwoordigen
zomaar wat van mijn ideeën
gr paul k

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 04 dec 2010, 16:56

Paul ziet er allemaal mooi uit
maar ik denk dat ik realistischer ben.
hoewel de verschillen niet groot zijn
tuurlijk telt een verjaardag niet en is drank foute boel
en ik zou veel doen aan teambuilding,
Ik denk alleen dat ik het overzicht beter houdt
met mijn manier
mvg bart

markoow
2 Stars
2 Stars
Boules: OKARO GTI 76 800

Bericht door markoow » 04 dec 2010, 18:43

De ideeën zijn goed, nu eens zien of de 'wijze mensen' hier iets mee gaan doen.
Heb met plezier de ideeën gelezen.
Veel mensen denken ongeveer in deze ideeën maar helaas hebben al deze mensen weinig te vertellen :(

Hoop echt dat er in ieder geval iets met de ideeën gedaan gaat worden

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 04 dec 2010, 18:55

Is het Petanqueforum de brievenbus van/voor die 'wijze mensen' dan ? Wees toch wijzer.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 05 dec 2010, 12:49

Ik kan me vinden in het merendeel van de punten die Paul opsomt, maar ik mis nog één niet onbelangrijk detail: een andere wedstrijdcultuur in eigen land. Met andere woorden: meer categorie-2-toernooien, dus meer en hardere (maar uiteraard sportieve!) competitie. Zie ook mijn opmerkingen op dit punt in andere topics.

Arjen
4 Stars
4 Stars

Bericht door Arjen » 05 dec 2010, 13:15

Daar heb je gelijk in Jac, dat zal het totale niveau m.i. wel verbeteren.
Dat zal de bond dan moeten regelen ongeacht wie de coach is en hoe er geselecteerd wordt.
De selectie zal veel van dat soort toernooien moeten spelen.

Hoe een bondscoach selecteert zal denk ik ook afhangen van de coach zelf.
Of hij er nu 6 of 9 selecteert of misschien wel 16, weet niet of dat veel uitmaakt.
Als de coach maar tot het beste team kan komen.
De reeds genoemde punten zijn zeker zinvol om mee te nemen voor een coach als overweging.
Een punt dat ik zelf belangrijk vind, Bart noemde ook al zoiets. Kijk ook naar de mensen in vorm.
Durf iemand die in vorm is er bij te nemen in een selectie (en misschien wel mensen uit vorm er (tijdelijk) buiten te houden).

Uiteindelijk willen we allemaal resultaten zien en als ze uitblijven is er verandering nodig.

Zijn er eigenlijk nog doelstellingen of iets dergelijks? Of is daar ondertussen van afgestapt?

gr. Arjen

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 05 dec 2010, 13:46

doelstelling volgens mij uit het meerjaren plan vd njbb
bij de beste 8 van de wereld in 2012,zou ik even na moeten zoeken.
gr paul k

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 05 dec 2010, 13:51

Het stellen van een doel is tamelijk simpel en vrijblijvend. Het gaat erom hoe je tot een beleid komt, daar uitvoering aan geeft en uiteindelijk tot dat doel komt! Beleid en uitvoering, daar schort het aan!
paul2424 schreef:doelstelling volgens mij uit het meerjaren plan vd njbb
gr paul k

Arjen
4 Stars
4 Stars

Bericht door Arjen » 05 dec 2010, 14:03

jacpetanque schreef:Het stellen van een doel is tamelijk simpel en vrijblijvend. Het gaat erom hoe je tot een beleid komt, daar uitvoering aan geeft en uiteindelijk tot dat doel komt! Beleid en uitvoering, daar schort het aan!
paul2424 schreef:doelstelling volgens mij uit het meerjaren plan vd njbb
gr paul k
Helemaal mee eens, maar als er totaal geen doel is valt er ook werkelijk niets te toetsen.
Dus mocht er een doelstelling zijn, dan is het interessant om te weten hoe er tot die doelstelling is gekomen, is het een reëel doel. Vervolgens kunnen wij zien wat er aan gedaan wordt om het doel te bereiken en of dat dan wordt behaald of niet. Zo niet, waarom wordt dat niet gehaald en wat kan er aan gedaan worden.
Volgens mij zijn er eerder wel doelen gesteld, maar ik vraag me af of er werkelijk iets mee is gedaan.
Misschien alleen intern, maar hoeveel waarde kan je daar aan hechten..

gr. Arjen

Anonymous

Bericht door Anonymous » 05 dec 2010, 16:56

Oplossing : selecteer gewoon het triplette dat het beste gepresteerd heeft en geen personen apart om ze later aan elkaar te laten wennen ...... dit is verspilde energie, geld en tijd.

groet,
Math

Arjen
4 Stars
4 Stars

Bericht door Arjen » 05 dec 2010, 19:05

Dat zie ik niet als beste oplossing.
Een selectie is op zich niks mis mee. Het kan ook heel erg goed werken met de juiste personen en een goede visie.

gr. Arjen

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 05 dec 2010, 19:26

Anonymous schreef:Oplossing : selecteer gewoon het triplette dat het beste gepresteerd heeft en geen personen apart om ze later aan elkaar te laten wennen ...... dit is verspilde energie, geld en tijd.

groet,
Math
En welk triplette is dat dan?

Paul W.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Plaats reactie