intake jeugd en beloften

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Re: intake jeugd en beloften

Bericht door Henk de Kw » 14 okt 2010, 22:51

kalebouler schreef:Uiteraard geldt ook voor mij dat school voor boule gaat, maar dit gaat zeker samen.

Dat is voor mij gewoon een kwestie van plannen en verplichtingen stellen. Meteen uit school je werk doen, en is er tijd over? Dan hop de baan op! Hierdoor stimmuleer je jezelf om zo snel maar let op wel nauwkeurig je werk te doen, zodat je toch nog kan gaan trainen. Op vrijdag en donderdag ook alvast je werk voor maandag doen, dan heb je het weekend vrij. Hey...een vrij weekend? Kan ik mooi boulen!

Ik denk dat het een stukje zelfdiscipline is. :wink:

Groetjes,
Tom
TOP!
mijn geluksgetal is 13

buneljos
4 Stars
4 Stars
Boules: soleil 75 720 glad
Contacteer:

Bericht door buneljos » 14 okt 2010, 23:12

Tis dat je eerder thuis bent
maar dat dacht ik ook Henk
TOP :D
J :D S
let the goodtimes roll

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 15 okt 2010, 07:47

buneljos schreef:Tis dat je eerder thuis bent
maar dat dacht ik ook Henk
TOP :D
J :D S
Lekker hoor als je maar 2,5 minuut fietsen van het mooiste boulodrome van Nederland woont.
Kun je nagaan, heb ik Fred (was op zijn opgevoerde fiets) ook nog even naar huis gebracht (woont op 1,5 minuut....) ;)
mijn geluksgetal is 13

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 15 okt 2010, 13:02

Gezien de reactie van Jan van der Schief: 14 weekenden en 5 verplichte zonale trainingen, is dat 19 weekenden weg tot eind maart. Dan nog toernooien willen spelen en ook bijvoorbeeld je voetbalclub willen doen lijkt me wat veel. In ieder geval veel verantwoordelijkheidsgevoel en zelfdiscipline om nee te zeggen tegen de selectie. En dat voor een Nederlands kampioen bij de aspiranten.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

marco_petanque
3 Stars
3 Stars

Bericht door marco_petanque » 15 okt 2010, 13:47

Ik vind het treurig om te zien welke eisen de selectie stelt aan deze kinderen :!:

Hier staat "plezier hebben in het spel" niet hoog in het vaandel. Door zulke eisen te stellen worden kinderen (en hun ouders) weerhouden om deel te nemen aan selecties.

Respect voor degenen die het kunnen opbrengen om hieraan niet deel te nemen :!:

gr,
Marco

PS
(was op zijn opgevoerde fiets)
zie http://www.engadget.com/2010/08/04/blac ... ur-dreams/ Deze gaat 100km per uur !!

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 15 okt 2010, 14:23

marco_petanque schreef:Ik vind het treurig om te zien welke eisen de selectie stelt aan deze kinderen :!:

Hier staat "plezier hebben in het spel" niet hoog in het vaandel. Door zulke eisen te stellen worden kinderen (en hun ouders) weerhouden om deel te nemen aan selecties.

Respect voor degenen die het kunnen opbrengen om hieraan niet deel te nemen :!:

gr,
Marco

PS
(was op zijn opgevoerde fiets)
zie http://www.engadget.com/2010/08/04/blac ... ur-dreams/ Deze gaat 100km per uur !!
Inderdaad! Fred is een van de gelukkigen
mijn geluksgetal is 13

wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Bericht door wilhelmina » 18 okt 2010, 17:44

ik vind het stuk van tom heel erg goed.

het komt er duidenlijk op neer wil je wat bereiken en wil je er voor de volle 100% voor gaan moet je er wat voor over hebben.
dat wil dus zeggen plannen en goed inschatten hoe en wat je wel en niet wil.
en jongens en meiden kijk waar het TOM heeft gebracht.

dus tja trainen wedstrijden en ook gewoon leuke dingen met je maatjes doen want het boulen alleen is niet het enige je moet elkaar ook echt leren kennen en dat gebeurt niet alleen oop de boule baan.

gr katy

Anonymous

Bericht door Anonymous » 19 okt 2010, 08:12

Kees Besseling schreef:Wat betreft de selectie:

Mijn mond valt open van verbazing. :o

Kees
Dat kan ik begrijpen Kees,

Maar nog erger vind ik dat als iemand die bij de spelers horen die door dit beleid niet meer in de selectie zitten, een mail stuurd naar de desbetreffende beleidsmaker(uitvoerder) met wat open vragen en een mening, nog niet eens een fatsoenlijke uitleg of antwoord krijgt over het hoe en waarom.

En alleen maar een naar mijn mening te summier antwoord krijgt met de inhoud : "Onderwerp gesloten"

En zo gaan ze dan met de jeugd om die deel moet uit maken van de toekomst van het Petanque.
Ik kan niet meer zeggen dan schande en een héél zwak en waardeloos beleid tegen over de jeugd en alle gedupeerden.

Ik wens alle jongens, meisjes, dames en heren die niet meer bij de keuze van de geselecteerde spelers zitten heel veel sterkte toe en hoop dat deze spelers ooit weer het mooie van het petanque spelen kunnen ondervinden en hierdoor niet gaan afhaken in onze sport.

Ik zou hier dan ook alle bestuurders van de verenigingen willen vragen om hier bij het Hoofdbestuur van de N.J.B.B. enige opheldering over te vragen.

Met vriendelijke sportgroeten,

Math

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 19 okt 2010, 08:30

Hey Math. We moeten gewoon van die mailcultuur af! Gewoon face to face en PRATEN.......ik maak het ook op mijn werk mee, een collega die tegenover me zit gaat me mailen.......waarop ik vroeg of hij zijn stem kwijt was.......keek hij me nog verbaasd aan ook.. Ik bedoel maar.

Ed
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 19 okt 2010, 08:43

Bosche schreef:Hey Math. We moeten gewoon van die mailcultuur af! Gewoon face to face en PRATEN.......ik maak het ook op mijn werk mee, een collega die tegenover me zit gaat me mailen.......waarop ik vroeg of hij zijn stem kwijt was.......keek hij me nog verbaasd aan ook.. Ik bedoel maar.

Ed
Ed het is toch te begrijpen als een speler in eens door het beleid buiten de boot gaat vallen, dat die gene dan even om een uitleg gaat vragen via een mail aan de betreffende persoon.
Als dat betreffende lid de persoon in kwestie zou aanspreken, zou deze nog niet eens volwaardig aangekeken worden gezien zijn antwoord per mail :!: :!: :!: :!:

dit is gewoon geen goeie zaak Ed en hier moet gewoon op een hele korte termijn iets aan gaan veranderen en dat weet jij ook wel :wink:

groet,
Math

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 19 okt 2010, 08:54

Een beller is sneller...

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 19 okt 2010, 09:02

Theo, Math ..tuurlijk, maar wat ik bedoel te zeggen ( en dat heb ik al veel vaker gedaan) is dat als een speler of speelster niet goed genoeg bevonden is voor de selectie je dat dan gewoon tegen de betreffende persoon (in een open gesprek) moet (durven) zeggen. Mail heb je dan helemaal niet nodig.
Waar het om gaat dat in een mail helemaal geen emotie zit. Vooral makkelijk voor mensen die het niet rechtstreeks durven zeggen. In bellen ligt wat emotie, maar dan nog , men ziet elkaar niet.
Waar het om gaat is dat als je tegenover elkaar zit mededelingen heel anders overkomen en men meer op elkaars gevoel kan anticiperen.

In een wereld van mail, msn, hyves, facebook en pingen etc........schakel je veel uit.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 19 okt 2010, 09:17

Da's helemaal waar Ed.

Mijn bedoeling met mijn opmerking een beller is sneller was dat vanwege de grote afstanden het misschien gemakkelijker zou zijn de telefoon te pakken en op die manier uitleg te geven.

Maar het beste zou naar mijn idee zijn inderdaad face to face. En dan aangeven waarom iemand niet geselecteerd is, maar vooral wat die persoon eraan kan doen om eventueel het jaar erop wel geselecteerd te worden. Heeft hij of zij iets om naar toe te werken.

Geef iemand een schema mee, en zorg dat de selectiebegeleiders weten wat iemand presteert, en naar welke toernooien hij/zij heen gaat, en met wie etc.etc.

Ik dacht dat dit ook gebeurde, maar weet wel dat niet iedereen hier even consequent in is.

En zorg dat je zelf op de hoogte bent wat iedereen doet, door aanwezig te zijn op toernooien waar men dat misschien helemaal niet verwacht.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 19 okt 2010, 10:45

ja zo ben ik ook ik spreek er wel iemand zelf op aan. maar de betreffende spelers die verplicht hebben moeten afhaken i.v.m. het nieuwe beleid krijgen daar niet eens de kans voor om met de betreffende te praten deze gaat nl. deze gesprekken snel uit de weg.

groet,
Math

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 19 okt 2010, 12:38

Bosche schreef:
In een wereld van mail, msn, hyves, facebook en pingen etc........schakel je veel uit.
Ed, jemig. Zitten we eindelijk eens op één lijn :lol:
Het zijn dezelfde uitspraken die ik altijd tegen mijn dochters gebruik.
Ik hou van 'warme communicatie'.Klinkt ouderwets maar het werkt wel.
Automatisering is niet altijd een vooruitgang. :(
mijn geluksgetal is 13

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 19 jan 2011, 05:08

En opnieuw is er bij de damesselectie 1 minder.
Ook al gewist op de njbb site!!
En toen waren er nog maar 7.
De 1e reserve kan benaderd worden

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Anonymous

Bericht door Anonymous » 19 jan 2011, 07:23

Wie is er weg dan Michel ?

die reserve hebben ze allang benaderd en er lopen gesprekken met haar ouders......als dat maar goed gaat :wink:
Sonia, als ze jou eerst niet goed genoeg vonden en nu in een keer wel, omdat ze daar bij de selectie ineen keer in de problemen zitten qua bezetting.(in hun ogen ben je dan tweede keus) in mijn ogen speel je te goed om het vijfde wiel aan de wagen te zijn.

veel succes allemaal daaro

met vriendelijke sportgroeten,
Math

Andre.Z
2 Stars
2 Stars
Boules: Obut Bipolé 76 680

Bericht door Andre.Z » 22 jan 2011, 21:39

Math, er zijn geen gesprekken geweest tussen ouders en Topsport Commissie betreffende eventuele terugkeer in de selectie !!

Er is inderdaad wel aan Sonia gevraagd, om terug te keren in de selectie.
Sonia heeft "zelf" besloten (voorlopig) niet meer voor de selectie te spelen !!
Een Nederlands Kampioen Mix waardige beslissing ( zoiets, als "aangetaste eer" ) die tijdens de Intake in september
afgerekend werd op de vorm van de dag ( 2 punten te weinig :( )

Een uitermate teleurstellende beslissing welke de Topsport Commissie in deze heeft genomen !
( tenminste, zo denk ik erover !! )
Boule Emotión

Anonymous

Bericht door Anonymous » 22 jan 2011, 22:14

@ Andre
Ik kan Sonia niet meer dan gelijk geven en respect tonen voor haar beslissing.
Inderdaad was het een uitermate teleurstellende beslissing om zo'n groot talent door de vingers vand de selectie te laten glippen en haar niet toe te laten tot de selectie.
en afgerekend worden op de vorm van de dag is helemaal zuur, bovendien vind ik dit eigenlijk wel een aandachtspunt "de vorm van de dag" uit welke hoed hebben ze dat nu weer getoverd ?
En Andre er is helemaal geen Topsportcommissie zie de NJBB site "Op dit moment beschikt de NJBB niet over een topsport commissie"
Ik denk persoonlijk dat ze eerst maar eens op de knieën moeten gaan voor Sonia en haar duidelijk te kennen moeten geven, dat ze destijds niet de juiste beslissing hebben genomen om haar niet tot de selectie toe te laten, misschien als ze het verkeerde inzicht en/of de fouten worden toegegeven door de begeleiders/beslissers van de benoemingen van de leden die wel tot de selectie zijn toegelaten dat Sonia misschien dan toch bereid is om Nederland te vertegenwoordigen op internationale toernooien.

want ik denk wel dat Sonia selectie-waardig is.

met vriendelijke sportgroeten,
Math

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 23 jan 2011, 08:23

Sonia, respect jonge dame.

mvg Bart

Plaats reactie