intake jeugd en beloften

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
Anonymous

Re: intake jeugd en beloften

Bericht door Anonymous » 13 okt 2010, 10:15

Toch nog even een reactie over de Bondscoach. Ook deze man is een vervente liefhebber van Petanque hij steekt daar zelfs vaker meer tijd in dan hij kan hendelen. Ik heb boven alles respect voor iemand die zoveel kritiek over zich heen krijgt, ook al wordt het door de persoon in kwestie vaker zelf aangewakkerd, maar laten we er wel even over nadenken, dat wij allen toch maar mensen zijn en dat iedereen op zijn tijd (ik zelf iets vaker :wink: ) een steekje laat vallen. Héél veel tijd gaat hierin zitten en vergeet niet de enorme druk die op deze persoon wordt geprojecteerd. Ook daarvan is de persoon in kwestie zich zeer bewust. Maar ondanks dat zou ik zeggen, ga er maar aanstaan, ik zou het in ieder geval niet aankunnen. Per slot van rekening stopt deze man ook een deel van zijn leven in energie, om de petanque sport op een zo kwalitatief mogelijke manier over te brengen.

met vriendelijke sportgroeten,
Math
Laatst gewijzigd door Anonymous op 13 okt 2010, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 13 okt 2010, 10:32

juist omdat de werkdruk zo hoog is enz. zou het slim zijn iets meer te overleggen en hier en daar wat hulp te accepteren.
verder ben ik wel met je eens math.
Ik schrijf zo wie zo niet iets om mensen de grond in te boren. Het enige wat ik steeds probeer is te lezen, te luisteren,
en mensen aan het denken te zetten.
Als mensen leren lezen zonder achterdocht en dingen van elkaar aannemen dan kun je mooie dingen bereiken en
anders blijf je tot in de eeuwigheid met elkaar aanmodderen.
COMMUNICATIE= het toverwoord.

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 13 okt 2010, 10:44

Spijker op zijn kop! Overigens schreef Mark in het verleden een stukje over communicatie.......gaat nog steeds op!
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 13 okt 2010, 10:46

Mellow schreef:Was ik de eerste op het Forum die zei dat de Bondscoach zijn functie moest neerleggen?!

Nu moet ik zeggen, voor het eerst in al die jaren zie ik een stukje structureel beleid ontstaan bij de Selectie........Jonge, talentvolle spelers en een aantal ervaren spelers! HEEL GOED! Ik hoop dat dit ook een begin gaat vormen voor verbetering bij de Boncscoach op het vlak van communicatie, training en werkwijze..................

Ik zeg, de Bondscoach is `goed` bezig en ik hoop dat er ook gewerkt gaat worden aan zijn zwakke punten! Want die behoeven natuurlijk ook nog verbetering...........................

Gr.
Frank Schepers
Helemaal mee eens Frank
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

buneljos
4 Stars
4 Stars
Boules: soleil 75 720 glad
Contacteer:

Bericht door buneljos » 13 okt 2010, 11:50

Het lijkt wel ineens allemaal hosanna :roll:

30 okt kan wel gacanceld.

Niet meer nodig :?: :shock:

J :wink: S Bunel
let the goodtimes roll

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 13 okt 2010, 12:16

truste jos

buneljos
4 Stars
4 Stars
Boules: soleil 75 720 glad
Contacteer:

Bericht door buneljos » 13 okt 2010, 12:21

bartboules schreef:truste jos
Wordt wakker Bart :P

J :wink: S
let the goodtimes roll

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 14 okt 2010, 10:29

Toch nog een reactie van Leon over de intake.
De trainingen in het 2e halfjaar onder leiding van Chris van H en de intake waren leidend voor het vaststellen voor de selectie.
Dus de eerste periode van Kees B was niet interressant genoeg?

Zulke zaken lijken mij van belang om VOORAF te vermelden, evenals een stand van die trainingen bekend te maken.
Nu is er vooraf een mail gestuurd dat de intake werd gebruikt als voorbereiding voor de EK beloften 2011.
En voor de dames goldt de intake niet, want die waren er niet?

Hoezo communicatie.

Desalniettemin wens ik alle geselecteerde dames veel succes.

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 14 okt 2010, 10:56

Mij is verteld dat bij de jeugd er 19 (weekend)trainingen verplicht gevolgd moeten worden in 22 weken. Kan iemand duidelijkheid geven over de eisen die gesteld worden, wanneer je tot de selectie wilt worden toegelaten?
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

marco_petanque
3 Stars
3 Stars

Bericht door marco_petanque » 14 okt 2010, 11:00

Mij is verteld dat bij de jeugd er 19 (weekend)trainingen verplicht gevolgd moeten worden in 22 weken.
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

ONVERANTWOORD

Als dat echt waar is zouden de ouders van deze kinderen zo verstandig moeten zijn om hun kroost hiertegen te beschermen (lees: EXIT selectie) :!:

Wat is nou belangrijker :?: Schoolprestaties, studie prestaties of goed een balletje bij het but kunnen gooien :!: CRAZY.

Marco

wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Bericht door wilhelmina » 14 okt 2010, 12:00

het lijkt wel een tv show van peter r te worden met alle afkortingen.

kees b heeft niet zo heel veel training gegeven daar gelaten dat de man in kwestie zijn best heeft gedaan ,ging het weer lopen toen chris v h het stokje overnam.

maar het lijkt wel een soort van muggen zifterij te worden met wijzen naar die en die en die dacht dat vrouwen daarom bekend stonden.

over de trainingen het is 1 keer in de 2 weken voor de gene die kan rekenen is dat dus 2 keer in de maand voor de genen die dat nog beter kunnen (rekenen) is dat dus12 keer in een half jaar. dus jullie hebben het allemaal over inzetting enz toernooien spelen .je moet er wat voor over hebben dus dat geldt voor alle categorien.

een voetballer bij de fjes of handbal of wat voor sport level in die tak van sport dan ook die trainen 2 keer in de week en hebben ook in het weekend hun wedstrijden.

ik ben blij dat er meer kracht achter zit want als we willen groeien moet er wat gebeuren.
en dat gaat er ook nu er meer structuur in komt ben er klaar voor om te gaan knallen met de rest van de meiden en de jeugd en heren ook en dan zullen we zien wat het ons brengt.

sportieve groet

wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Bericht door wilhelmina » 14 okt 2010, 12:01

enne marco exit selectie begint wel een erg gemakkenlijk stop zinnetje te worden he

marco_petanque
3 Stars
3 Stars

Bericht door marco_petanque » 14 okt 2010, 13:15

jaaaaa, maar ik bedoelde niet eens Exit selectie in het algemeen. Maar exit selectie voor sommige individuen die het grotere geheel belangrijker vinden dan een balletje goed kunnen wegschieten. Want eigenlijk is het net zo'n stom spelletje als voetbal :lol: .

Alleen wij gooien met een stalen bal naar een andere stalen bal en voetballers rennen met zijn allen achter een leren bal aan. Zo, lekker relativerend he :wink: . Alleen zijn voetballers imo dan nog slimmer vanwege de grote financiele belangen daarachter. En dat kunnen we van boulen niet zeggen.

:wink:
Marco

johan
2 Stars
2 Stars
Boules: integrale itr3

Bericht door johan » 14 okt 2010, 17:39

als vader van 2 kinderen, denk ik dat studie veeeeel belangrijker is dan het gooien met een balletje.
met die studie kunnen ze later waarschijnlijk een inkomen genereren, en dat is met onze mooie sport maar de vraag.

met beide kids in de aspiranten leeftijd vinden wij dus het boulen een ietsje minder belangrijk, als dat we school vinden.

( met wij bedoel ik de ouders en de kids)

groeten johan
het geeft niets als je twijfelt, dan denk je in ieder geval nog!!

schiefjes
1 Stars
1 Stars

Bericht door schiefjes » 14 okt 2010, 18:15

Mijn zoon was geselecteerd voor de junioren.
Het overzicht van trainingen tot en met eind maart was 14 dagen. Daarbij ook nog een vijtal (van de zeven) verplichte zonale trainingen. Van de eerste drie trainingsdagen kon mijn zoon patrick 2 keer niet vanwege andere afspraken. Hij heeft dit netjes gemeld nadat het schema op 10 oktober verzonden was door de Njbb. Antwoord daarop was dat dit een zeer slechte start zou zijn.
Mijn zoon heeft daarna alles op een rijtje gezet en is mede omdat hij voor oa de wintercyclus van afdeling 4 heeft ingeschreven bleek dat hij daardoor nog een aantal trainingen zou moeten missen. Ook kon hij door het zeer volle programma verder weinig tot geen toernooien spelen. Voor hem betekent Jeu de Boule (of petanque) niet alleen maar trainen maar het spel ook spelen.
Zijn conclusie is dan ook dat hij niet meer deelneemt aan de selectie (hoe jammer dan ook).
Verder klopt het dat de senioren 2 keer per maand trainen (Deze hoeven niet naar de zonale trainingen).
Verder ben ik het met Johan eens dat studie belangrijker is dan een topcarriere in het boulen.
Verder voor alle duidelijkheid Patrick heeft deze keuze zelf gemaakt zonder druk van mij of mijn echtgenoot.

ronbirel
2 Stars
2 Stars

Bericht door ronbirel » 14 okt 2010, 19:51

normaal zou ik niet reageren, maar nu dus wel
waarom zo,n ophef over de trainingen ,als een jeugd speler (voetbalt moet hij iedere zaterdag voetballen)en door de weeks trainen
en als ouder vind ik het geen probleem om 1 keer in de twee weken naar een trainning te gaan hier zal school niet onder leiden

Anonymous

Bericht door Anonymous » 14 okt 2010, 19:54

Maar als jouw kind zou moeten gaan trainen voor het voetbal, hoeft hij geen 200 km of nog verder te fietsen :D

ronbirel
2 Stars
2 Stars

Bericht door ronbirel » 14 okt 2010, 20:07

waar ging het nou over (school en training toch)ik rij ook 326km (visa versa)als een kind topsport uitoefend weet je dat je km moet maken ,en als ouder is je dat verteld dus de keuze was aan jou zelf
verder veel succes met de discussie (trainningen)

Harry van Lier
2 Stars
2 Stars
Boules: OBUT RCC 700 75
Contacteer:

Bericht door Harry van Lier » 14 okt 2010, 20:25

Zoals uit de reakties blijkt heeft iedereen zo zijn redenen om wel of niet aan de selektie mee te doen en dat valt te respekteren, maar om nou het aspekt geld verdienen erbij te halen gaat mij toch echt te ver. Iedereen weet dat je er geen boterham mee kunt verdienen (op een enkeling na). Het gaat er in eerste instantie om dat je plezier hebt in het spelletje en uiteraard de passie.
Daarnaast is het geweldig dat kinderen in teamverband met elkaar leren omgaan, daar hebben ze voor de rest van hun leven ook veel aan. En dat is prima te combineren met een opleiding.

kalebouler
4 Stars
4 Stars
Boules: CX Cou, 690, 73
Contacteer:

Bericht door kalebouler » 14 okt 2010, 21:53

Uiteraard geldt ook voor mij dat school voor boule gaat, maar dit gaat zeker samen.

Dat is voor mij gewoon een kwestie van plannen en verplichtingen stellen. Meteen uit school je werk doen, en is er tijd over? Dan hop de baan op! Hierdoor stimmuleer je jezelf om zo snel maar let op wel nauwkeurig je werk te doen, zodat je toch nog kan gaan trainen. Op vrijdag en donderdag ook alvast je werk voor maandag doen, dan heb je het weekend vrij. Hey...een vrij weekend? Kan ik mooi boulen!

Ik denk dat het een stukje zelfdiscipline is. :wink:

Groetjes,
Tom
If you're confused about what to do,
it's a sign that your enemy is winning. :idea:

Plaats reactie