intake jeugd en beloften

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

intake jeugd en beloften

Bericht door michel » 27 sep 2010, 11:43

Afgelopen zaterdag was weer de intake voor de jeugd en beloften.
Opmerkelijk was de mededeling dat de totale vrouwenselectie uit 8 dames zal bestaan, dus vrouwen en beloften.
Er werd bijgezegd dat er minimaal 4 beloften in de selectie komen.
Aangezien er inclusief de intake nu totaal 14 dames op papier zijn, moeten er dus 6 afvallen.
Opvallend was dat Sonia weer terug was na een jaartje afwezig en ook Ilse weer de intake bezocht.

Voor 16 oktober wordt dit bekendgemaakt, omdat op deze dag de eerste training in Nieuwegein Is.
Ik doe geen voorspellingen, maar er zullen straks zeker een aantal zwaar teleurgesteld zijn.
Tevens zal Jac vanaf heden weer de dames gaan trainen.

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

buneljos
4 Stars
4 Stars
Boules: soleil 75 720 glad
Contacteer:

Re: intake jeugd en beloften

Bericht door buneljos » 27 sep 2010, 13:31

Waar is Ryan gebleven :)

Jos
let the goodtimes roll

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 sep 2010, 14:06

Wanneer het goed is zullen er minimaal 6 vrouwen teleurgesteld zijn.

Paul W.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 27 sep 2010, 14:36

michel schreef:Opmerkelijk was de mededeling dat de totale vrouwenselectie uit 8 dames zal bestaan, dus vrouwen en beloften.
Er werd bijgezegd dat er minimaal 4 beloften in de selectie komen.
Aangezien er inclusief de intake nu totaal 14 dames op papier zijn, moeten er dus 6 afvallen.
en
michel schreef:Voor 16 oktober wordt dit bekendgemaakt, omdat op deze dag de eerste training in Nieuwegein Is.
Wat ik me afvraag waarom er al meteen binnen 1 maand zoveel speelsters moeten afvallen? Is dat in de andere selecties ook zo? Waarom niet een paar trainingen met iedereen tot zeg december/januari/februari ofzo??

Anonymous

Bericht door Anonymous » 27 sep 2010, 16:00

Uit betrouwbare bron heb ik inderdaad vernomen dat de Dames selectie naar 8 personen terug wordt gebracht. Waarvan maximaal 4 dames-beloften.
En er is zaterdag aan de ouders verteld dat als iemand in de selectie komt dit voor minimaal 1 jaar is, waarvan ik mij afvraag waar het zeggenschap dan blijft voor de begleiders/trainers die met deze mensen moeten werken als hun prestaties binnen dát jaar (bijv. 1 maand na selectie) in een neerwaardse spiraal terecht gaat komen.
Voor de Heren selectie is een aantal van 10 personen opgenomen waarvan maximaal 4 beloftes in het op handen zijnde nieuw Beleidsplan(dat nog aangeleverd en goedgekeurd moet worden)

Ik ga mij toch weer afvragen of dit alles een verbetering zal gaan zijn.
Resumerend: zo als het mij is uitgelegd.

4 Dames
4 Dames- beloften
6 Heren
4 Heren- beloften
16 jeugdleden

Zoals iedereen wel weet denk ik, is dat de leeftijd van de beloftes, een leeftijd is waar bijna iedere belofte nog aan zijn studie bezig is, dus valt hier vaker iemand uit i.v.m. de keuze.
aangezien ook de senioren zowel de heren als de dames met een heel druk petanque-programma zitten lijkt het me dan bijna een onhaalbare kaart om een heel equipe samen te stellen voor een toernooi zowel Nationaal als Internationaal.

Ik zelf zou zelfs gaan proberen om meer goede speelsters en spelers in de selectie te krijgen, zodat de keuze daaruit dan iets ruimer is.
Als het om de kosten te drukken gaat zou ik daar in kunnen komen. Mijn twijfels heb ik hier wel over, want de selectie-leden krijgen geen reiskosten vergoeding. En de huur van de accomodatie scheelt volgens mij bijna niets of je nu met 20 mensen aan het trainen bent of met 200, de kosten wijken niet af bij het aantal beoefenaars.
De meeste kosten hebben te maken met reiskosten van overigen.

Ook weet ik dat het beleidsplan in deze zaak nog enige onenigheden heeft binnen de afdeling topsport en het plan nog niet helemaal klaar is, maar als ik al hoor dat zij het aantal spelers willen verminderen binnen de selectie geeft mij dit een zeer ontevreden gevoel en zouden zij het aantal selectie-leden nét moeten vermeerderen om kwaliteiten samen te brengen.

ik wens de mensen die met het beleidsplan gemoeid zijn veel succes en hoop op een goed onderbouwd beleidsplan.

Met vriendelijke sportgroeten,
Math rose

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 27 sep 2010, 19:44

Even 1 corrrectie op het bericht van Math:

Er is duidelijk gezegd dat er:

Minimaal 4 beloften in de selectie komen, en dat dit aangevuld wordt met dames van boven de 23 jaar

Dus niet max 4 beloften

Als er dus 6 beloften worden gekozen, is er nog plaats voor 2 vrouwen
Nou doe ik toch een voorspelling, ach so what

Dus is mijn conclusie dat juist bij de huidige dames slachtoffers zullen vallen.

Michel

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 27 sep 2010, 23:57

michel schreef:
......

Opvallend was dat Sonia weer terug was na een jaartje afwezig en ook Ilse weer de intake bezocht.

Voor 16 oktober wordt dit bekendgemaakt, omdat op deze dag de eerste training in Nieuwegein Is.
Ik doe geen voorspellingen, maar er zullen straks zeker een aantal zwaar teleurgesteld zijn.
Tevens zal Jac vanaf heden weer de dames gaan trainen.

Michel
Ik hoop dat de keurmeesters er rekening mee houden, dat een aantal potentiële kandidates en kandidaten op 16 oktober a.s. afwezig zullen zijn wegens de Europacupwedstrijd van Les Cailloux. Drie van de op die dag te spelen partijen zullen overigens 's-middags gespeeld worden. Volop gelegenheid dus om in Wijk bij Duurstede (Mazijk de Pétanque) te komen kijken. Het programma volgt overigens in een apart onderwerp.

Groet,
Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 06 okt 2010, 08:48

16 jeugdleden (selectiewaardig) lijkt mij een moeilijke zo niet onmogelijke opgave. Ook daar is de spoeling dun geworden.
Gezien de doorstroom (Tom, Joey en nog anderen) zou het aantal beloften best hoger kunnen bij de heren, daar zit de toekomst in.
Bij de dames is de spoeling ook dun en daar zullen vast wel afvallers bij zitten, immers stilstand is achteruitgang. Zoals ik al lang geleden stelde er is te weinig zelfkritiek bij een aantal speelsters, dat daar dus afvallers gaan komen lijkt mij logisch. Sonia weer terug is een goeie zaak, immers ze heeft een jaar niet mee gedaan ivm school.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 06 okt 2010, 09:05

Wat ik weer erg jammer vind is dat er speelsters de eerste dag van onze puk cyclus moeten laten lopen.
omdat er dan een selectie dag is. Waar denken jullie dat er meer geleerd gaat worden.
Ik had graag nog een goed dames team gezien bij ons maar dat wordt zo erg lastig.
ik begin er een beetje schijtziek van te worden eigenlijk dat alles moet wijken voor de selectie
en dat er gewoon nul overleg is met clubs. Zo verspeel je gewoon mogelijkheden om goed te kunnen trainen
tegen sterke tegenstanders. wanneer komt dat clubje trainers en begeleiders is van hun eiland af.
LEER IS SAMENWERKEN. We bijten niet hoor

mbg bart

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 06 okt 2010, 10:34

bartboules schreef:Wat ik weer erg jammer vind is dat er speelsters de eerste dag van onze puk cyclus moeten laten lopen.
omdat er dan een selectie dag is. Waar denken jullie dat er meer geleerd gaat worden.
Ik had graag nog een goed dames team gezien bij ons maar dat wordt zo erg lastig.
ik begin er een beetje schijtziek van te worden eigenlijk dat alles moet wijken voor de selectie
en dat er gewoon nul overleg is met clubs. Zo verspeel je gewoon mogelijkheden om goed te kunnen trainen
tegen sterke tegenstanders. wanneer komt dat clubje trainers en begeleiders is van hun eiland af.
LEER IS SAMENWERKEN. We bijten niet hoor

mbg bart

Bart je hebt helemaal gelijk. Ik zou zeggen spelen die cyclus (learning on the job). Jouw laatste drie regels zijn duidelijk. :shock:

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 06 okt 2010, 10:48

Mij is verteld dat als ze bij ons gaan spelen,ze niet langer deel uitmaken van de selectie.
Ik had overigens graag keetje en marina op ons toernooi gezien. maar ja

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 06 okt 2010, 13:52

hoog tijd voor overleg lijkt mij

noel
2 Stars
2 Stars

Bericht door noel » 06 okt 2010, 18:08

bartboules schreef:Mij is verteld dat als ze bij ons gaan spelen,ze niet langer deel uitmaken van de selectie.
Ik had overigens graag keetje en marina op ons toernooi gezien. maar ja
Jongens ,waar gaan we naartoe??? Ik zou zeggen lekker gaan tornooien spelen(waar men het meeste leert!!!) en ciao selectie dan maar. :wink:

j.berghmans
1 Stars
1 Stars

Bericht door j.berghmans » 07 okt 2010, 10:06

He Noel

Gelijk heb je en het gaat inderdaad beter zo.
je krijgt toch geen goede begeleiding en als je vraagt voor verandering reageren ze er niet op.
Volgens mij is het gewoon opvulling.

Groetjes eric

wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Bericht door wilhelmina » 09 okt 2010, 09:48

hallo allen

Ik zelf heb er heel bewust voor gekozen om geen cyclussen te spelen dit jaar.

En heb ook gevraagd aan de begeleiding of er zou worden ingeschreven via de selctie voor bepaalde cyclussen, dat was niet het geval ivm buitenlandse toernooien die vaak samen vallen met data van 1 of meerdere cyclussen vandaar.

Had nog met Enrico gesproken in amstelveen en heb aangegeven dat als ik een cylus dan al wel zou willen spelen het de cyclus van Breda zal zijn. dit omdat de data zo goed verspreidt zijn.

Over niet komen opdagen op een training en dan een cylus dag spelen en dan niet meer in de selectie thuis horen is mij niks over bekend, volgens mij valt of staat dit met communicatie.

gr katy

melssen
3 Stars
3 Stars

Bericht door melssen » 09 okt 2010, 10:07

16 jeugdleden, zoals Math aangeeft klopt niet helemaal
Het gaat om 12 junioren en 8 aspiranten.
Dat wijkt dus nauwelijks af van vorig jaar

Verder lijkt het mij sterk dat er gezegd zou zijn dat je minimaal voor een jaar in de selectie zit. Dat zou impliceren dat je hoe dan ook erin blijft, ongeacht prestatie, inzet, gedrag, aanwezigheid, etc.

Gr. René

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 09 okt 2010, 11:47

Hoi Katy ,Natuurlijk is die keuze geheel aan jou hoor,
Maar jullie gaan niet met 3 teams naar buitenlandse toernooien elke keer
tenzij iedereen dat zelf betaalt .
Dus als je met zn allen ervaring op wil doen en goed wil trainen kun je best wat cyclussen spelen.
met de selectie .En of dat nu in Breda of Zeist of Waar dan ook is doet er niet toe.
Er mag gewoon best wat meer overleg zijn, ook onderling bij jullie want sommigen vinden het wel leuk om
cyclussen te spelen. En ik weet dat de keuze er niet is.
Doel is het petanque op een hoger niveau te brengen en dat kan alleen als iedereen samenwerkt.

mvg Bart

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 10 okt 2010, 11:55

Gisteren is via de mail duidelijk geworden wie er in de dames cq beloften selectie zullen plaatsnemen;

Denise van Arnhem
Marina Blom
Irma Smits
Ilse Smits
Katy Bosch
Esther Roffel
Diana Souman
Janneke Gravesteijn

Afgevallen zijn dus:
Judith van der Eijnden
Sonia Zwaal
Melissa van Sichem
Josefine Koogje
Noelle??

Ik onthoudt me even van commentaar

Michel

wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Bericht door wilhelmina » 11 okt 2010, 14:09

even terug komend op mijn stuk het moet niet de cyclus van breda zijn maar die van haarlem ook omdat deze zo sterk bezet is altijd.
en het goed geregeld is altijd haha sorry bart.

hoop volgend jaar weer.

gr katy

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 11 okt 2010, 14:17

zo ken ik je weer katy haha :lol: :lol:

Plaats reactie