intake jeugd en beloften

Alles over de verschillende selecties in Nederland (of buitenland) zoals, de jeugd, beloften, dames en senioren selectie.
michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Re: intake jeugd en beloften

Bericht door michel » 23 jan 2011, 10:39

Ik weet niet welke hersenloze de beslissing omtrent Sonia heeft genomen, maar dit is niet gelijk na de intake gebeurt.
Daar is niet over de beloften gesproken en besloten ( wat normaal wel het geval is), omdat dat niet mocht!!
Dit is mij bevestigd door een trainer die er de hele dag bij was.
Op 23 september ( 2 dagen voor de intake)is er naar alle dames een brief gestuurd dat er minimaal 4 beloften in de selectie zouden komen.
En vervolgens is er helemaal geen intake bij de dames, want die worden gelijk uitgenodigd voor de 1e training op 10 oktober.
Echter realiseert men zich niet dat men nu een aantal meiden voorlopig kwijt is die er 1/veel voor over hadden 2/ veel plezier er in hadden/ 3/ ook resultaten hebben geboekt
En het is dus de NJBB gelukt het plezier in het spelletje van deze dames te minimaliseren en een onnodige deuk te geven.
Want wat is nou het probleem van 8 beloften en 4 dames, kijkende naar de toekomst. Je hebt nu totaal geen backup meer als er 1 afvalt, omdat je zo minimaal selecteerd dat je bij een afvaller gelijk in de problemen zit.
En doordat Esther Roffel nu zelf heeft besloten te stoppen, gaat men gelijk de afvaller benaderen, hoe gek ben je??
In mijn ogen is er sinds kort iemand bij die Sectie Topsport bijgekomen die het hele spul kapotmaakt.
Maar.........als er 1 intake dames en beloften was gehouden en er werd alleen op die dag naar de resultaten gekeken zouden er zeker dames afgevallen zijn, maar dit wilde men dus niet.
Ja, men wilde van 1 dame af en die is bekend. (speelster 2011 petanque forum)
En als de resultaten van de intake zo belangrijk waren, waarom worden de resultaten van die dag dan door de spelers zelf bijgehouden i.p.v derden.
Bij Sonia kon alleen maar gekeken worden naar de intakeresultaten, bij anderen een combinatie van trainingen en intake en bij anderen was de keus al bekend.
Hieruit blijkt dus maar weer dat de NJBB GEEN selectiecriteria heeft en het nog steeds onduidelijk blijft hoe je in de selectie komt en aan welke eisen je moet voldoen.
En wij als spelend nederland (wedstrijd en recreant) geven daar heel veel geld aan uit en accepteren het maar.

Nou dames en heren, veel succes ermee.

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 23 jan 2011, 12:14

Ik weet zeker dat ze in Frankrijk in een deuk zouden liggen als ze daar hoorden dat bij ons de nationale selecties worden samengesteld op basis van de resultaten van een intake op één dag in plaats van over het gehele jaar geleverde prestaties. Ik zou zeggen, NJBB, ga vooral zo door... :(

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 23 jan 2011, 12:38

Ik lig al een jaar in een deuk, maar dan wel van ergernis.
Nadat Sonia voor de eer heeft bedankt, is de volgende op de lijst van de intakedag Melissa :D
Ben benieuwd wanneer de uitnodiging komt.

Michel

wilhelmina
2 Stars
2 Stars

Bericht door wilhelmina » 26 jan 2011, 21:59

zeer zeker jammer dat sonia heeft bedankt en ook zeker te begrijpen ja.
en ja er is weinig back up en volging maar dit komt ook zeker aan het gebrek aan en wil van speelsters.
zeker als ik bekijk dat ik nu de oudste ben mmm.
maar het is en zal lastig blijven.
dames blijft een apart volk dus lastig blijven zal het altijd.

een ding is in iedergeval wel duidenlijk jac is een topper en doet het zeer goed bij ons als dames trainer samen met huub topppers.

gr katy

markoow
2 Stars
2 Stars
Boules: OKARO GTI 76 800

Bericht door markoow » 27 jan 2011, 02:34

Het is weer om je te bescheuren, wat een beleid, of beter gezegd het ontbreken ervan!!!
Zoals hierboven ook al aangegeven ga zo door dan komen de dames ooit wel eens ergens.....

michel
3 Stars
3 Stars

Bericht door michel » 27 jan 2011, 10:25

Wilhelmina wrote
zeer zeker jammer dat sonia heeft bedankt en ook zeker te begrijpen ja.
en ja er is weinig back up en volging maar dit komt ook zeker aan het gebrek aan en wil van speelsters.
Sonia is in een positie geplaatst en dat is op zich al erg, om in eerste instantie haar niet op te nemen in de selectie, want selectiewaardig was ze zeker.
En je tweede zin vind ik een erg voorbarige conclusies, je kunt speelsters ook demotiveren of negeren.
Ook Esther Roffel heeft dat ondervonden, of je kunt dan niet met talenten omgaan om er echt toppers van te maken.
Maar ja er zijn maar 2 toppers bij de dames zoals jij beschreef.

Ik heb nu begrepen dat de openstaande plek vrijwel zeker door een jeugdlid opgevuld wordt, die komend jaar belofte wordt.
Daarmee schuif je weer een aantal spelers af en dat vind ik een kwalijke zaak.

Michel

Plaats reactie