Nieuwe formule NK's

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
mjbakker
2 Stars
2 Stars

Re: Nieuwe formule NK's

Bericht door mjbakker » 24 aug 2016, 22:35

hallo een ieder,
Kijk,dat is wat ik bedoel: gezond verstand gebruiken ;je weet van te voren dat de NK veteranen (volgens mij) nog nooit een deelname van pak m beet boven de 30 equipes is geweest;de kans is nu juist groot dat nog MINDER teams gaan deelnemen...
martin

math55
1 Stars
1 Stars

Bericht door math55 » 12 sep 2016, 06:17

Goedemorgen allen,

Even bijkomen komen van een zwaar weekend ..... Nee ik ben niet opstap geweest.
Ik heb deelgenomen aan het Nederlands veteranen kampioenschap 2016.

Zaterdag 10 september:
Aantal deelnemende teams : 21 verspreid uit alle delen van het land en wel Noord-zuid-oost-west-Nederland
Aantal officials :
2 arbiters,
2 of 3 driekwart wedstrijdleiders. dat was voor enkelen onduidelijk (met respect voor de 2 echte wedstrijdleiders)
Systeem :Zwitsers (incl. systeem fouten) moest handmatig hersteld worden.....door Notabene een deelnemer(speler) van het NK veteranen
aantal toeschouwers: 11
Zondag 11 september:

Normaal gezien zouden er 8 teams aanwezig moeten zijn om aan de kwartfinale deel te nemen. Dit was niet het geval er had zich 1 team afgemeld.

Aantal aanwezige teams: 7
Aantal officials :
1 Arbiter,
3 of 4 wedstrijdleiders geheel onduidelijk voor enkelen(voor mij was het wél duidelijk daar Wim Flecken weer op zijn vertrouwde plaats zat)
systeem; Directe eliminatie
Aantal toeschouwers: bij aanvang van de wedstrijden een stuk of 8 daarna misschien nog opgelopen tot een honderd of twee dat weet ik niet ik lag er snel uit zondag. :-(

Calamiteiten:
bijna geen.
Wat mij wel stoorde waren enkele zaken wat betreft de opmerking van de Arbiter op zondag(de 2e dag) voor aanvang van de wedstrijden.
Dhr M. Bakker kreeg in tweede instantie te horen dat er klachten waren gekomen over zijn boules, hoezo in tweede instantie .... in eerste instantie werden zijn mede teamgenoten en s'morgens vroeg op aangesproken terwijl de speler zelf gewoon ergens op het terrein was aan het ingooien.
Zowel des betreffende speler en deze Arbiter waren zaterdag (de 1e dag) ook aanwezig. de Arbiter heeft zelfs moeten meten bij het betreffende team.
Zelf heb ik gezien dat op zaterdag M.Bakker bij de stand van La-Boule met boules, lang gezocht heeft of Meep boules op voorraad had van gelijkwaardige diameter/gewicht van boules. Deze waren niet aanwezig en moesten besteld worden waarna M. Bakker zei daar heb ik nu niks aan enz.
Ik vraag mij sowieso af wie daarover geklaagd heeft bij die Arbiter of dat het zomaar iets is geweest om de betreffende speler te irriteren of om hem al voor aanvang een steek onder de riem wilde geven zodat deze al lichtelijk geïrriteerd aan deze dag zou beginnen.
Zelf vond ik dit zeer ongepast en als de Arbiter M. Bakker hierop had willen aanspreken had dit dan op de eerste speeldag gedaan want toen had hij dit al gezien !!

Vanuit het orgaan is er gezegd en geschreven dat de nieuwe indeling van de NK's wordt geëvalueerd.
Nou ik denk dat we allen dit niet hoeven te evalueren, of misschien wel en dan zeker met een hele korte conclusie ... zo is en wordt het ook niks.

Mocht de NJBB nu wél NK's op maat willen organiseren in de toekomst ... Laat het mij dan 1 jaar doen dan weten jullie zeker dat er wél meer
deelnemers zullen zijn !!

Met vriendelijke sportgroeten,
Math

Henry
3 Stars
3 Stars

Bericht door Henry » 12 sep 2016, 07:35

Goedemorgen,

Ik heb al mijn mening gegeven over 2 dagen spelen voor 21 teams...
Ik wil het nu hebben over het arbitrale gedrag van gisteren. Ik heb nooit een finale in zo een gespannen sfeer gespeeld!
Te eng voor woorden, hoe de arbiter het aangepakt hebt, behalve het incident over de gemarkeerde bal van Martin Bakker.
Zonnebril op, blik op onweer, steeds op alle bewegingen van de spelers letten, maakte de wedstrijd meer kapot dan aantrekkelijk!
Ik weet wel dat als je niet de voeten goed in de cirkel weet te plaatsen dat het fout is, en als je voor aanvang van de wedstrijd aan de zes spelers nog eens op een vriendelijke manier dit meldt, dat het anders zou zijn gegaan. daarna kwam iets heel bizar voor woorden!
De pointeur van de tegenpartij wilde zijn bal plaatsen, hij was netjes in de cirkel, bal in zijn linker hand, nog kijkend naar de situatie hoe hij de bal het beste kon spelen, voor de goede orde die man is rechtshandig.
In vervolg poseert hij de bal met zijn linker hand op de grond, op ongeveer 10cm van de cirkel en wilde nog een keer de situatie bestuderen, en de scheids keurde de bal af, en zei dat die bal gespeeld was!
Ik hoop dat ieder begrijpt wat ik probeer uit te leggen, want ik schrijf zonder vertaalhulp van Google, en ik zal waarschijnlijk fouten maken, maar jullie weten allemaal dat ik een Fransman ben, toch?
Ik wil alleen maar aangeven dat als de arbiter een waarschuwing had gegeven en op een sportieve manier dit had gemeld, dan had hij meer respect van de spelers gehad, want ik denk dat alle zes spelers hadden op dit moment geen begrip voor zo een belachelijke beslissing, om de bal af te keuren.
Ik ben niet rancuneus, en ik zal deze arbiter altijd begroeten, zoals het hoort, maar hij had het totaal anders moeten aanpakken.
Deze sport moet aantrekkelijk blijven...
Groet,
Henry.
Laatst gewijzigd door Henry op 12 sep 2016, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Een heer in het spel, en heer in het leven.

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 12 sep 2016, 08:14

Henry schreef:Goedemorgen,

Ik heb al mijn mening gegeven over 2 dagen spelen voor 21 teams...
Ik wil het nu hebben over het arbitrale gedrag van gisteren. Ik heb nooit een finale in zo een gespannen sfeer gespeeld!
Te eng voor woorden, hoe de arbiter het aangepakt hebt, behalve het incident over de gemarkeerde bal van Martin Bakker.
Zonnebril op, blijk op onweer, steeds op alle bewegingen van de spelers letten, maakte de wedstrijd meer kapot dan aantrekkelijk!
Ik weet wel dat als je niet de voeten goed in de cirkel weet te plaatsen dat het fout is, en als je voor aanvang van de wedstrijd aan de zes spelers nog eens op een vriendelijke manier dit meldt, dat het anders zou zijn gegaan. daarna kwam iets heel bizar voor woorden!
De pointeur van de tegenpartij wilde zijn bal plaatsen, hij was netjes in de cirkel, bal in zijn linker hand, nog kijkend naar de situatie hoe hij de bal het beste kon spelen, voor de goede orde die man is rechtshandig.
In vervolg poseert hij de bal met zijn linker hand op de grond, op ongeveer 10cm van de cirkel en wilde nog een keer de situatie bestuderen, en de scheids keurde de bal af, en zei dat die bal gespeeld was!
Ik hoop dat ieder begrijpt wat ik probeer uit te leggen, want ik schrijf zonder vertaalhulp van Google, en ik zal waarschijnlijk fouten maken, maar jullie weten allemaal dat ik een Fransman ben, toch?
Ik wil alleen maar aangeven dat als de arbiter een waarschuwing had gegeven en op een sportieve manier dit had gemeld, dan had hij meer respect van de spelers gehad, want ik denk dat alle zes spelers hadden op dit moment geen begrip voor zo een belachelijke beslissing, om de bal af te keuren.
Ik ben niet rancuneus, en ik zal deze arbiter altijd begroeten, zoals het hoort, maar hij had het totaal anders moeten aanpakken.
Deze sport moet aantrekkelijk blijven...
Groet,
Henry.
Waar zit de "Vind-ik-leuk"-button? :!:
mijn geluksgetal is 13

math55
1 Stars
1 Stars

na 44 jaar zoekt de NJBB nog steeds...pff

Bericht door math55 » 13 sep 2016, 09:30

De NJBB is opgericht in 1972 we leven nu 44 jaar later en het orgaan is nog steeds zoekende, maar naar wat eigenlijk....?
Is het een prestige zaak om te zorgen om op termijn zo min mogelijk leden en spelers over te houden ?

Er werd enige jaren geleden beslist dat een NK centraal gehouden moest worden i.v.m de reis-afstanden.
Nou daar zou ik nog in kunnen komen om zo centraal mogelijk het NK te houden...
Maar hoe leef je als orgaan naar zo'n te organiseren evenement toe ? Zo van we houden het simpel en proberen er toch zoveel mogelijk spelers voor te motiveren om deel te nemen.
Ik kreeg onlangs te horen op het NK veteranen van een Bonds gedelegeerde dat wij in Nederland met het probleem zitten dat er te veel goede spelers in 1 of 2 regio's vertoeven en dat daardoor het houden van regionale voorrondes, niet tot een echt kampioenschap bleek te kunnen worden daar er weer in andere regio's spelers die kwalitatief minder zijn zo zouden kunnen doorstromen naar een finale dag enz..

Ik vond dat zelf een héél zwak argument want als je het alleen maar centraal blijft houden beperk je je als sportbond ook om andere mensen zowel speler als ook toeschouwers bij voorbaat uit te sluiten of in enkele gevallen uit te sluiten om kennis te maken met onze sport.
Hierdoor zal er een stagnatie komen in aanwas van nieuwe leden/sporters. (evalueer maar het ledenaantal)
Om een NK wél regionaal met voorrondes voor te bereiden heeft toch meer voordelen dan nadelen op termijn, en dat is echt waar we aan moeten gaan denken. Er wordt nu alleen maar gedacht aan die 30 tot 50 betere "boulers" (aantal is misschien iets overschat of onderschat)

Beste dames en heren zo werkt het echt niet. Ik zal jullie proberen een beetje te inspireren om het een keer anders aan te pakken.

Voorrondes: per regio of district
Laat op de site van de NJBB bij de inschrijflijst alleen maar het aantal inschrijvingen per district zichtbaar zijn voor inschrijfsluiting datum. Na deze datum kun je hier ook de deelnemende equipes vermelden op deze lijst.
Laat de spelers zelf kiezen in welk district of regio zij deze voorrondes willen spelen (gebeurd in veel landen)

Zorg ervoor dat de deelnemers op de finale dag van het Nederlands kampioenschap in verschillende categoriën kampioen kunnen worden
(naar sterkte bijv cat 1,cat, 2 cat 3 en cat 4)
Per regio is er maar 1 categorie alleen landelijk wordt er door het verliezen van een partij geschoven naar een lagere categorie

Zodat er voor ieder te houden NK er genoeg deelnemers over blijven d.m.v categorie op sterkte.Je zou het kunnen vergelijken met hoofd/troost/comp.A/comp.B
Systeem voorrondes : het huidige Zwitsers systeem
Systeem finale dag : Franse poules of directe eliminatie met verval naar een lagere categorie
in ieder geval zal er op tijd gespeeld moeten worden bij de voorrondes.
Prijzen : Landelijke finale dag sportprijzen voor iedere categorie 3/4
Prijzen: regionale voorrondes 1 wisseltrofee en dagprijzen na gelang het aantal deelnemers.

Per regio/district kan een voor de finale gekwalificeerd equipes aangeven aan het einde van een voorronde speeldag dat dit equipes niet wil deelnemen aan de finale dag, zodat er dan een op uitslag volgend equipes kan opgewaardeerd worden.

Dit alles kan bijdrage aan meer deelnemers van een NK en meer toeschouwers hiervan.
Zodat er toch meer mensen in aanraking kunnen komen met onze sport(nu wordt het steeds centraal gehouden en beperk je toch op enige manier het oogpunt van de doelstelling)

Dit alles zou kunnen bijdragen aan een boost voor de in de toekomst te houden NK's
Bovendien kan het bedrijfsleven en de regionale media er regionaal ook nog bij betrokken worden.

Nou ik hoop in ieder geval dat dit het orgaan of spelers cq. leden inspireert om mee te denken en in ieder geval de moed niet op te geven om voor ons een volwaardig NK te houden, dat niet vooraf gebaseerd is op een 6 tal spelers !

Met vriendelijke sportgroeten,

Math
Laatst gewijzigd door math55 op 14 sep 2016, 07:23, 3 keer totaal gewijzigd.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Re: na 44 jaar zoekt de NJBB nog steeds...pff

Bericht door Paul Wagenaar » 13 sep 2016, 18:58

Aardige gedachten.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 14 sep 2016, 10:20

Even twee onderwerpen samengevoegd, omdat ze over hetzelfde onderwerp gaan.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 14 sep 2016, 16:34

Ik zoek naar de "vind-ik-NIET-leuk knop. 't is toch allemaal niet te filmen wat er gebeurt!

math55
1 Stars
1 Stars

Bericht door math55 » 15 sep 2016, 07:51

Hallo Webmasters ik weet niet of alle stukken onder dit topic ondergebracht hadden moeten worden, daar ik in mijn bericht spreek over het aantal jaren dat de NJBB bestaat en dat ik mede praat over de vermindering van het aantal leden en hierin probeer 1 onderdeel bijv. de beslissingen van de te houden Nk's en een eventueel plan om meer mensen bij onze sport te betrekken d.m.v. een idee om bijv de NK's op een andere manier te houden. In het bericht pleit ik er ook voor om lokale media en eventueel bedrijven bij een organiserende activiteit te betrekken enz.
dus denk ik dat het stukje los had moeten staan.
Bijv. onder een nieuw topic ...Algemeen... wat zou er beter kunnen in onze sport..of in het organiseren van een evenement

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 15 sep 2016, 12:21

buutjuh schreef:
Ik zoek naar de "vind-ik-NIET-leuk knop. 't is toch allemaal niet te filmen wat er gebeurt!
Mijn reactie kwam voort uit het verhaal van Henry en niet over de beslissingen want die zijn inderaad 'niet te filmen'. :!:
mijn geluksgetal is 13

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 15 sep 2016, 16:59

Henk de Kw schreef:
buutjuh schreef:
Mijn reactie kwam voort uit het verhaal van Henry en niet over de beslissingen want die zijn inderaad 'niet te filmen'. :!:
het is tenenkrommend!!!

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 16 sep 2016, 09:07

math55 schreef:Hallo Webmasters ik weet niet of alle stukken onder dit topic ondergebracht hadden moeten worden, daar ik in mijn bericht spreek over het aantal jaren dat de NJBB bestaat en dat ik mede praat over de vermindering van het aantal leden en hierin probeer 1 onderdeel bijv. de beslissingen van de te houden Nk's en een eventueel plan om meer mensen bij onze sport te betrekken d.m.v. een idee om bijv de NK's op een andere manier te houden. In het bericht pleit ik er ook voor om lokale media en eventueel bedrijven bij een organiserende activiteit te betrekken enz.
dus denk ik dat het stukje los had moeten staan.
Bijv. onder een nieuw topic ...Algemeen... wat zou er beter kunnen in onze sport..of in het organiseren van een evenement
Het blijft lastig soms om het goede topic te vinden om een nieuw bericht te plaatsen. Het zou misschien ook onder "Bonden" kunnen staan. Het stond in ieder geval niet echt op de goede plek naar mijn mening, maar het staat je natuurlijk vrij om een genoemd nieuw onderwerp te starten. Excuses voor de eventuele verwarring. Bij vragen of hulp weten jullie mij wel te vinden.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Plaats reactie