Invoering pijler competitie - werkgroep C1

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Re: Invoering pijler competitie - werkgroep C1

Bericht door eddie71 » 26 okt 2014, 13:40

Klopt het dat de NC 2015 landelijk definitief niet meer gespeeld gaat worden?

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 26 okt 2014, 15:03

Dat van de nc en ook de NCC weten we pas na de bondsvergadering denk ik

Andries

Sent from my iPhone using Tapatalk

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 26 okt 2014, 21:04

Is wel iets dat samenhangt met de invoering van de pilot-NCc in 2015. Immers de NCc neem t.z.t.de plaats van de NC in. Zal idd na de Bondsraad aan de orde komen.
Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 27 okt 2014, 10:01

eddie71 schreef:Klopt het dat de NC 2015 landelijk definitief niet meer gespeeld gaat worden?
In principe is het statement: De NC gaat in 2015 gewoon door! De verwachting is echter dat er niet veel team zullen inschrijven.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 27 okt 2014, 10:26

Ok, het is mij duidelijk dat na de bondsvergadering pas duidelijkheid hierover komt.

Wat Fabian nu zegt, het statement is: NC 2015 gaat gewoon door. Dit staat niet in die presentatie.
Daar staat: in 2015 alleen NC zonaal, in 2016 helemaal geen NC meer.

Als ik dit zo lees, dan wordt bedoeld: NC landelijk gaat vervallen in 2015.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 28 okt 2014, 12:43

Wat in de presentatie staat klopt in deze niet! Een advies vanuit de werkgroep was het. Het bestuur heeft deze vooralsnog niet overgenomen, dus vind de competitie gewoon plaats zoals gepland.

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 29 okt 2014, 14:18

Het bestuur heeft dit niet overgenomen?????

Ik dacht dat het plan in de bondsraad aan de orde zou komen??
Dan ga ik er vanuit dat het het plan van de werkgroep is.
Dus zonder de inbreng van het bestuur.
Het bestuur kan aangeven wat zij van de verschillende punten vinden en een soort stemadvies geven.
Waar zijn we nu weer mee bezig?

Een vraag aan de werkgroepleden: zijn er nog meer voorstellen door het bestuur niet overgenomen?

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 29 okt 2014, 15:49

Plan/voorstel komt inderdaad bij de bondsraad aan de orde voor officiële goedkeuring, door alle afdelingen en verenigingen.
Plan is inderdaad van de werkgroep, d.w.z. door de werkgroep geformuleerd. Het is nog altijd de verantwoording van het bestuur om deze daadwerkelijk in de bondsraad laten goedkeuren of niet. Het bestuur heeft wel degelijk nagedacht over de voorstellen en hierbij hun bedenkingen bij ons aangegeven. Dit was overigens bij mijn weten de enige echte andere gedachte die het bestuur had. Ze wilde de NC 2015 niet meteen afschaffen. Het bestuur heeft het mandaat om dit te doen en roepen, en staat los van de werkgroep. Dus waar we mee bezig zijn is volgens mij gewoon de procedures volgen zoals ze horen. Gelukkig is het bestuur het met de rest van ons voorstel op hoofdlijnen wel eens!

Maar als ik het niet goed verwoord kan 1 van de andere werkgroep leden dit verbeteren/aanvullen. In ieder geval geen paniek lijkt me. Blik vooruit! Positief! :)

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 29 okt 2014, 18:10

Febiunz schreef:Plan/voorstel komt inderdaad bij de bondsraad aan de orde voor officiële goedkeuring, door alle afdelingen en verenigingen.
Plan is inderdaad van de werkgroep, d.w.z. door de werkgroep geformuleerd. Het is nog altijd de verantwoording van het bestuur om deze daadwerkelijk in de bondsraad laten goedkeuren of niet. Het bestuur heeft wel degelijk nagedacht over de voorstellen en hierbij hun bedenkingen bij ons aangegeven. Dit was overigens bij mijn weten de enige echte andere gedachte die het bestuur had. Ze wilde de NC 2015 niet meteen afschaffen. Het bestuur heeft het mandaat om dit te doen en roepen, en staat los van de werkgroep. Dus waar we mee bezig zijn is volgens mij gewoon de procedures volgen zoals ze horen. Gelukkig is het bestuur het met de rest van ons voorstel op hoofdlijnen wel eens!

Maar als ik het niet goed verwoord kan 1 van de andere werkgroep leden dit verbeteren/aanvullen. In ieder geval geen paniek lijkt me. Blik vooruit! Positief! :)
Sluit me hier, als lid van de werkgroep, volledig bij aan.

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 14 nov 2014, 16:02

Opmerkingen van mijn kant over de pilot competitie .
Gebaseerd op mijn mening, meningen en vooronderstellingen van zowel wedstrijd spelers en recreatieve spelers, die ik heb gehoord. Helaas zijn spelers vaak geen bestuurders en communiceren besturen vaak niet of onvolledig naar spelers.
Allereerst wil ik melden dat MIDI Delft tegen de Pilot competitie heeft gestemd op de afdelingsvergadering van afdeling 10. MIDI was de enige club die tegenstemde. Waarom heeft MIDI tegen gestemd. Het is of invoeren in alle lagen of nog niet invoeren. De pilot levert geen meer waarde op, omdat het alleen de hoogste klassen betreft en er onnodig veel kilometers gemaakt moeten worden terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.
Je nog steeds geen uniformiteit qua competitie hebt.
In de Pilot geen resultaten van het landelijke systeem van het jaar ervoor, recht geven op een zekere plaats in een nieuwe landelijke competitie. Laat alle clubs maar van onderaf weer beginnen. Levert volgens mij meer strijd op en de betere teams komen toch wel boven drijven.
Het doel is om een uniforme competitie op te starten. Dan moet je volgens mij niet in de hoogste klassen beginnen, maar juist op afdelings niveau. Vanuit de afdeling je plaatsen voor een zonale competitie en vanuit de zones ( evt nieuw ingedeelde regio’s ) je plaatsen voor het landelijk gedeelte ,dat net zoals nu een weekend is. De winnaar hiervan is NK verenigingen en plaatst zich voor de eurocup.
Het probleem van te weinig scheidsrechters en wedstrijdleiders is meteen opgelost.
In de lagere klassen zou je in principe het zelfde kunnen doen met als titel nk kampioen 1e klasse, 2e klasse en 3e klasse. ( bv met 8 teams , 2 uit iedere zone vanwege te weinig boule accommodaties met voldoende ruimte ).
Dan krijg je volgens mij een uniforme structuur. Iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Natuurlijk moet dit nog wel gedetailleerd worden uitgewerkt, waardoor je voor andere onvoorziene zaken kan komen te staan.
De speeldagen zou ik standaard op zaterdagochtend cq zaterdagmiddag doen, zodat er meerdere club teams op dezelfde locatie kunnen spelen.

De werkgroep competitie heeft ook de Masters en NK’s in de portefeuille .
De njbb masters kunnen door deze competitie, niet meer worden ingevuld door 4 nc teams. Dat is geen probleem volgens mij. Je kan de masters vullen door een individuele ranglijst met keuze van spelers zelf. Je kan ook besluiten om teams van 4 spelers te laten meedoen door triplette en doublette kwalificatie toernooien aan te wijzen, waar het team van 4 deelneemt in triplette(evt met mogelijkheid van wisselen tijdens een partij) en 2 doubletten tijdens de doublette kwalificatie toernooien. Is tevens het probleem van te weinig goed bezette kwalificatie toernooien opgelost. ( bijv 6 kwalificatietoernooien tripl en 6 toernooien doubl).
Verder zou ik de dames selectie opheffen en het zelfde systeem hanteren als bij de heren.
Dus bij de masters kwalificatie toernooien tevens dames toernooien organiseren . bespaart de NJBB ook nog eens veel geld, terwijl je volgens mij betere teams krijgt dan nu het geval is.(mijn persoonlijke mening)
Levert ook meteen weer herkenbaarheid en uniformiteit op ,waar het allemaal omdraait .
Datzelfde natuurlijk voor de NK’s hanteren, met dien verstande dat het niet is toegestaan op het nk jeugd uit te komen als NJBB selectieteam.( scheelt weer in de kosten, trainers en coaches kunnen dan lekker gaan scouten) .
Met selectieteams moet je gewoon andere sterke toernooien spelen.( weer mijn mening)
Verder de jeugdselectie en rpc ‘s gewoon laten bestaan, meer aandacht voor jeugdleden werving vanuit afdelingen,zones en NJBB, daar alle energie in stoppen. Begin bij de basis dan komt de opbouw vanzelf.

Een must voor de NK’s is dat je een a,b,c en evt d,e,f toernooi hebt,zodat spelers minstens een dag lekker aan het boulen zijn. Nederland is te klein en nog niet toe aan het systeem van directe eliminatie met alleen een troosttoernooi. ( zeker niet met een inschrijfgeld van € 10,- pp) . Ook zou je op de NK’s , NJBB masters heren,dames het wedstrijd systeem van EK en WK kunnen hanteren, zodat men leert in dat format te spelen.
Ik heb nog wel meer ideeën. Mijn moto blijft ga van de basis uit, begin onderaan ,bouw het langzaam uit naar boven en het wordt voor iedereen een win-win situatie.

Gr paul k

;

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 17 nov 2014, 13:40

De werkgroep is al maanden bezig met een plan.
Afgelopen zaterdag 15 november is het plan in zijn geheel aanvaard in de bondsvergadering.
En dan kom jij (Paul dus) op 14 november met allerlei voorstellen hoe het zou moeten.
Of het nu goede of slechte voorstellen zijn, maar je bent te laat Paul.
Heb je je destijds niet aangemeld voor de werkgroep?

gr

Kees
Niks spel...knikkers!

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 17 nov 2014, 15:31

Kees, in zijn geheel aanvaard zeg je.
Dus dit betekent NC vervalt, NK's 1 per maand en invoering van de nieuwe competitie per september?

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 17 nov 2014, 17:52

Kees Besseling schreef:De werkgroep is al maanden bezig met een plan.
Afgelopen zaterdag 15 november is het plan in zijn geheel aanvaard in de bondsvergadering.
En dan kom jij (Paul dus) op 14 november met allerlei voorstellen hoe het zou moeten.
Of het nu goede of slechte voorstellen zijn, maar je bent te laat Paul.
Heb je je destijds niet aangemeld voor de werkgroep?
gr
Kees
hallo kees,
op de afdelingsvergadering afd 10 is een aantal ideeën al naar voren gebracht.
de werkgroep competitie is voor hun vergadering van donderdag 13 november op de hoogte gebracht.
zelf heb ik gevraagd hoeveel tijd de deelname aan de werkgroep zou zijn. de hoeveelheid aan tijd die ik vrij kon maken , vond ik niet genoeg om volwaardig lid van de werkgroep te worden.
je bedoelt dat de bondsraad vergadering met de pilot in zee is gegaan. volgens mij dus later kunnen worden gewijzigd,indien het een en ander niet helemaal voldoet,of er andere ideeën beter te verwezenlijken zijn.
gr paul k

martin
0 Stars
0 Stars

Bericht door martin » 20 jan 2015, 23:54

De wintercompetitie in 07 zit er op. Ongeveer 360 boulers hebben zich (dit jaar nog) op drie zondagen vermaakt en voor veel boulers is dat net leuk wat betreft de tijdsinvestering. Er bestaat in deze afdeling weinig enthousiasme (zeg maar geen) voor de nieuwe competitiestructuur. Natuurlijk zijn we hier oubollig en houden we de vooruitgang tegen,maar het is wel een realiteit. Mijn club heeft geen hal en mag bij wedstrijden uitwijken naar de hal van een andere club. Gaan we hem huren? En wie gaat zich voor 14 speeldagen vastleggen (eigenlijk meer,want je mag ook op andere dagen spelen; dat wordt fijn plannen). En hoe gemotiveerd blijven de spelers, als ze na 7 speeldagen stijf onderaan staan? Heel veel haken en ogen, maar er is nog een bijverschijnsel. Als je niet meedoet aan de nieuwe competitie en andere competitievormen in de afdeling worden verboden, dan heb je de bond niet nodig. Een toernooi kun je zelf wel organiseren en met al die beëindigde dure W-licenties heb je ook nog een leuke prijzenpot.

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 25 jan 2015, 16:09

Beste martin,

Ga eens te raden bij je bestuur. Als er iemand aanwezig is geweest bij de laatste afdelingsvergadering en de presentatie heeft gevolgd, dan kan hij of zij je haarfijn uitleggen wat de bedoeling is van de nieuwe competitiestructuur.
Je vertegenwoordigt hier de mening van 360 spelers in de afdeling???? Ik hoor hele andere geluiden.
Als je aan de huidige verenigingscompetitie en de wintercompetitie hebt meegedaan heb je in totaal 10 keer avonden en dagen gespeeld.
Dat was overigens tien keer in een hal bij een andere vereniging.
In de nieuwe vorm speelt je verenigingsteam(s) 14 keer. Maar wie zegt dat jij 14 keer mee moet doen?
Het zou kunnen dat in afdeling 7 volgende winter een pilot gaat draaien in de nieuwe competitievorm.
Wordt in de eerstvolgende afdelingsvergadering besproken.

gr

Kees
Niks spel...knikkers!

Plaats reactie