In Memoriam Frans van Voorst

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
Plaats reactie
SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

In Memoriam Frans van Voorst

Bericht door SandraGill » 02 jul 2014, 10:11

http://njbb.nl/OverNJBB/Nieuws/tabid/39 ... fault.aspx

In memoriam Frans van Voorst
Published: dinsdag, juli 01, 2014

Op 27 juni 2014 is op 76 jarige leeftijd de oud-voorzitter van de NJBB, mr. ing. Frans Thomas van Voorst, overleden.

Frans was van 1983 tot 1985 voorzitter van de NJBB. Daarna verwisselde hij van functie en werd hij voorzitter van de Reglementencommissie. Die functie heeft Frans bekleed tot het jaar 2000.

Een hoogtepunt tijdens zijn voorzitterschap was de organisatie van het WK in 1984 te Rotterdam. Tijdens zijn leiderschap is een sportinformatie-circuit opgezet, de vorming van het bondsbureau in Poeldijk en een verdubbeling van het ledental naar circa 5.600 leden gerealiseerd. Frans was een groot voorstander van het ombouwen van de afdelingen tot sociaal-geografische eenheden. Een onderwerp dat momenteel weer actueel aan het worden is.

Frans heeft met zijn Reglementencommissie de basis gelegd voor de huidige regelgeving binnen de NJBB.

Frans heeft met zijn inzet en inbreng een historische plaats veroverd binnen de NJBB en de onderscheiding met een gouden bondsspeld is daar getuigenis van.

De afscheidsdienst vindt plaats op 2 juli, 14:45 in crematrorium Rhijnhof te Leiden. U kunt de rouwkaart via http://njbb.nl/Portals/5/NJBB/Nieuws/20 ... Voorst.pdf () raadplegen.

Wij wensen de nabestaanden van Frans veel sterkte toe met het verwerken van dit verlies.

Bestuur Nederlandse Jeu de Boules Bond.
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Re: In Memoriam Frans van Voorst

Bericht door jacpetanque » 02 jul 2014, 13:48

Ter nagedachtenis aan Frans, en als hommage, hierbij een foto van hem uit 1985 toen hij voorzitter was van de NJBB. Dat jaar won Nederland in Göteborg in Zweden voor het eerst de Noordzeebokaal en vol trots houdt Frans de beker van de overwinning omhoog. Achter hem de spelers van de Nederlandse ploeg met veel bekende gezichten.
Goteborg-85001-1.jpg
Foto JV.

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 03 jul 2014, 10:41

Prachtige foto en hommage denk ik Jac. Nederlandse team netjes in sport kleding! Think about it!
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 03 jul 2014, 11:26

Dank je, Fabian. Die kleding, hoe fraai dan ook, zat overigens voor geen meter. De broek zakte steeds af. Ik spreek uit enige ervaring, want ik was teamchef (ik maakte toentertijd deel uit van de wedstrijdcommissie van de NJBB) in Göteborg. Aldaar, maar ook onderweg, onder meer aan boord van de Stena Line, heel wat afgebabbeld met Frans en van gedachten gewisseld. De foto (met nog enkele andere) was bedoeld voor het toenmalige bondsblad. Op de terugreis heb ik ook nog een verslag geschreven.
Febiunz schreef:Prachtige foto en hommage denk ik Jac. Nederlandse team netjes in sport kleding! Think about it!

Patrice67
1 Stars
1 Stars

Bericht door Patrice67 » 03 jul 2014, 12:21

Tijdens de foto was Ik net een jaar lid en heb de man niet mogen ontmoeten maar toch sterkte voor de nabestaanden
Het petanque heeft mij altijd goed gedaan in zware tijden

Plaats reactie