Informatiebijeenkomst meerjarenplan NJBB 5 oktober 2013

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Re: Informatiebijeenkomst meerjarenplan NJBB 5 oktober 2013

Bericht door paul2424 » 24 okt 2013, 18:03

midi ook wel denk ik ,maar dat is mijn persoonlijke mening
dat zal eerst binnen midi besproken moeten worden,ik zal eerst even vragen hoe de meeste spelers hier over denken.
ik weet niet of dat bij andere clubs ook zo gaat of al is gebeurd

gr paul k

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 25 okt 2013, 08:01

Petangeske

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 25 okt 2013, 09:11

hoi Paul

ik hoop maar dat het bij andere clubs ook zo gaat.dat ze er over praten.
bij ons zijn de meeste het er over eens.
dat een heel jaar voorbereiden.kleding aanschaffen enz enz. voor 1 weekendje niet in verhouding staat.
aan de andere kant is elke zaterdag weg natuurlijk ook niet reeel.
maar met een iets groter team bv kun je mooi rouleren.
het lijkt me in ieder geval dat je als wedstrijdspeler zo veel mogelijk uitdaging zoekt.

mvg Bart

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 25 okt 2013, 11:56

eddie71 schreef:Petangeske
Willen die ook mee doen, of denk je dat dit team in het rijtje thuis hoort? (Ik denk het wel hoor) Maar het gaat mij er voornamelijk om welke clubs hier idd al over gepraat hebben, en hier iets in zien voor 2014 al!
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 17 nov 2013, 23:03

Iemand nieuws van de vergadering van gisteren?

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 19 nov 2013, 09:29

Marcel schreef:Iemand nieuws van de vergadering van gisteren?
Niets schokkends gezien de reacties!

Op de site van de NJBB alleen info dat Sjoerd Pieterse tot voorzitter van de NJBB is benoemd.
Ik wens hem veel sterkte.
mijn geluksgetal is 13

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 20 nov 2013, 09:16

Dat was mijn conclusie ook Henk. Had het idee dat er wat wezenlijks besloten moest worden dit weekend, maar dat was blijkbaar niet het geval.

melssen
3 Stars
3 Stars

Bericht door melssen » 20 nov 2013, 10:27

Ik dacht dat de toekomst van de NJBB op de agenda stond. Meerjarenbeleidsplan zou toch opgeleverd worden en tevens het implementatieplan.

ducasque
4 Stars
4 Stars
Boules: Obt M 115 Dia 75 700
Contacteer:

Bericht door ducasque » 20 nov 2013, 12:39

Plannen zijn aangenomen.
Zolang het geen 13 is, heb je nog niet verloren

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 20 nov 2013, 13:10

En is het implementatieplan al ergens in te zien? Of heb ik dat al ergens gemist? Of moet die nog gemaakt worden? ;)
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

ducasque
4 Stars
4 Stars
Boules: Obt M 115 Dia 75 700
Contacteer:

Bericht door ducasque » 20 nov 2013, 17:20

Zolang het geen 13 is, heb je nog niet verloren

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 20 nov 2013, 22:42

Persoonlijk - dus niet officieel !- ultra-kort verslag van de voornaamste onderwerpen van de Bondsraad van 16 november.

Mededelingen
• Proces Consolideren afdelingsfinanciën: ter kennisgeving aangenomen.
Vacatures bondsbestuur
• Aftreden en afscheid bondsbestuurslid Dody Henze en voorzitter a.i. Arno Frankfort
• Verkiezing Sjoerd Pieterse als bondsvoorzitter bij acclamatie.
• Wens bondsbestuur is te komen tot DB (voorzitter, secretaris, penningmeester) en AB met 4 bestuursleden met elk een pijler in portefeuille. Met het oog op werving nieuwe aanvullende bestuursleden zullen profielen worden gemaakt.
Benoeming financiële commissie
• Arnold van der Pol, Rob van der Zwet en Arthur Meertens benoemd.
Vaststellen reglementen
1. Tuchtreglement: voorstel met door bondsbestuur geaccordeerde wijzigingen vastgesteld.
2. Statutenwijziging: conform voorstel vastgesteld.
Voorstel meerjarenbeleidsplan 2014-2016
• BR complimenteert bondsbestuur en bondsbureau (met name projectleiders Twan en Carlijn) voor de aanpak, de organisatie en de vormgeving van het MJP 2014-2016 inclusief het implementatieplan en dankt Tien Organisatie voor de geleverde support.
• De gekozen koers luidde: Petanque als competitiesport profileren. Petanque is de enige variant van jeu de boules waarop de NJBB zich heeft gericht en zich zal richten. De keuze om onze sport ‘petanque’ te gaan noemen in plaats van (ook) ‘jeu de boules’ is onderwerp van de MJP-werkgroep Promotie. Beslissing daarover voorzien in najaar 2014.
• Aanpassing van de licentiestructuur is uiteraard zaak waartoe door de Bondsraad besloten zal worden.
• De werkgroep Competitie behandelen wel degelijk alle in het MJP genoemde onderwerpen:, te weten Opbouw reglementen, Structuur en samenhang tussen competitie en toernooien en Herstructurering en positionering topsport.
• Vanuit vergadering wordt benadrukt dat er eerder is aangedrongen op een forsere investering in de pijler promotie dan thans is opgenomen. Promotie moet de motor van de groei worden.
Financiën
• Retributie 2014 is in principe eenmalig. Wijze waarop de NJBB in de toekomst zal omgaan met reserves van afdelingen is onderwerp waarover in de BR van mei 2014 een bestuursvoorstel zal worden besproken.
• Huidige financiële positie van de NJBB mag betiteld worden benard. De suggestie dat de NJBB in voorjaar 2013 ruim 2 ton van de Lotto ontvangen zou hebben, berust op misverstand. Zit verweven in de normale subsidiestroom.
• de door het bondsbestuur vastgestelde en gecommuniceerde Onkostenregeling NJBB bedreigt volgens Zone B de inzet van sporttechnische functionarissen. Een terugloop van de capaciteit vrijwillige functionarissen zou niet op te vangen zijn omdat ook de opleidingen voorlopig geen nieuwe gediplomeerden zullen afleveren. Een voorstel van Zone B om de onkostenregeling door het bondsbestuur terug te laten nemen, vond geen gehoor bij het bondsbestuur. De vergadering legde zich noodgedwongen hierbij neer.
• Het drastisch gesnoeide budget Topsport (38k in 2014) is qua activiteiten nu gespecificeerd. Het is duidelijk dat op alle fronten de buikriem moet worden aangehaald. Het bestuur hoopt dat het Topsport-budget in 2015 en 2016 ruimer zal kunnen zijn dan thans voorzien zijn. Bondsbestuur zou het wel goed vinden als verengingen met belangstelling en betrokkenheid bij de wedstrijdsport zich samen zouden inzetten voor sponsorwerving.
• De meerjarenbegroting 2014-2016 werd uiteindelijk aangenomen.

Paul van Eijkelenborg
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

RC
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT-Match73/720
Contacteer:

Bericht door RC » 20 nov 2013, 22:59

Hoi Paul,
bedankt voor de samenvatting.
Ik zal de stukken wel lezen op de NJBB-site.
Toch nog een paar vragen:
- Arno is afgetreden als Voorzitter a.i. , gaat hij daarnaast een andere bestuursfunctie binnen de bond vervullen of treedt hij helemaal terug?
- Is er nog gesproken over de directeur van het bondsbureau, in de zin van opvolging? (overigens niks ten nadele van Twan, maar lijkt me handig om hierin ook duidelijkheid te hebben.)

gr
Roel
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 21 nov 2013, 16:23

RC schreef:Hoi Paul,
- Arno is afgetreden als Voorzitter a.i. , gaat hij daarnaast een andere bestuursfunctie binnen de bond vervullen of treedt hij helemaal terug?
- Is er nog gesproken over de directeur van het bondsbureau, in de zin van opvolging? (overigens niks ten nadele van Twan, maar lijkt me handig om hierin ook duidelijkheid te hebben.)

gr
Roel
- Arno treedt helemaal terug.
- vanzelfsprekend is geen info verstrekt over de motieven die tot het vertrek van de directeur van het bondsbureau Herben geleid. In de vacature directeur bondsbureau wordt voorlopig niet voorzien. Wel wordt in de pijler bondsorganisatie inhuur van een projectmanager voorzien. De kosten van de pijler bondsorganisatie worden naar verwachting (grotendeels) gedekt door subsidie NOC.NSF.
Gr. Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Jeffreydelange
0 Stars
0 Stars
Boules: bi-pole

Bericht door Jeffreydelange » 22 nov 2013, 11:01

Paul,

Ik was zelf ook bij de vergadering. Ik heb begrepen dat de statuten wijzigingen juist weer zijn doorgeschoven naar de volgende vergadering omdat met er met het ISR nog niet uit is. of heb ik het verkeerd begrepen?

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 22 nov 2013, 12:07

Jeffrey, graag wat meer informatie. Hoezo is men er wat betreft het ISR (internationaal spelreglement?) nog niet uit is? Gaat het misschien over het feit dat er in de NJBB-statuten staat dat de Nederlandse vertaling van het spelreglement bindend zou zijn, dit terwijl er in de FIPJP-statuten staat - zij het niet letterlijk op deze manier - dat de Franse en Engelse versies bindend zijn?
Jeffreydelange schreef:Paul,

Ik was zelf ook bij de vergadering. Ik heb begrepen dat de statuten wijzigingen juist weer zijn doorgeschoven naar de volgende vergadering omdat met er met het ISR nog niet uit is. of heb ik het verkeerd begrepen?

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 22 nov 2013, 12:10

Paul van E schreef:
RC schreef:Hoi Paul,

gr
Roel
- Arno treedt helemaal terug.
- vanzelfsprekend is geen info verstrekt over de motieven die tot het vertrek van de directeur van het bondsbureau Herben geleid. In de vacature directeur bondsbureau wordt voorlopig niet voorzien. Wel wordt in de pijler bondsorganisatie inhuur van een projectmanager voorzien. De kosten van de pijler bondsorganisatie worden naar verwachting (grotendeels) gedekt door subsidie NOC.NSF.
Gr. Paul
Ik was tijdens mijn werkzame leven de laatste jaren senior projectmanager en solliciteer bij deze voor de functie van projectmanager. Indien gewenst stuur ik mijn CV.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Jeffreydelange
0 Stars
0 Stars
Boules: bi-pole

Bericht door Jeffreydelange » 22 nov 2013, 16:56

Jac,
ISR = Instituut Sport Rechtspraak.
Om de NOCNSF subsidie te blijven behouden moet de NJBB zich daarbij aansluiten en daar zijn wijzigingen van de statuten voor nodig.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 22 nov 2013, 19:44

Bedankt voor je reactie, Jeffrey. Zo zie je maar werken met afkortingen kan behoorlijk verwarrende werken al hebben rechtspraak en (spel)regelgeving natuurlijk wel het een en ander met elkaar te maken. :wink:
Jeffreydelange schreef:Jac,
ISR = Instituut Sport Rechtspraak.
Om de NOCNSF subsidie te blijven behouden moet de NJBB zich daarbij aansluiten en daar zijn wijzigingen van de statuten voor nodig.

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 23 nov 2013, 03:17

Paul Wagenaar schreef: Ik was tijdens mijn werkzame leven de laatste jaren senior projectmanager en solliciteer bij deze voor de functie van projectmanager. Indien gewenst stuur ik mijn CV.
Jij kent de juiste weg, Paul!

Plaats reactie