NJBB Ledenberaad 9 maart

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
RC
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT-Match73/720
Contacteer:

Re: NJBB Ledenberaad 9 maart

Bericht door RC » 15 mar 2013, 18:37

Paul, die vernieuwende gedachten staan mij zeker aan. Niet per sé in die expliciete vorm zoals jij ze stelt, maar ze zetten wel de goede gedachtenrichting in.
Ik heb verleden jaar al eens iemand benaderd uit het lab bij TATA Steel, maar het is op hun productieniveau bijna onmogelijk om kleur aan te brengen in het staal.
Dat 'bijna' ben ik daarna niet meer op in gegaan, maar wil daar nog wel een keer moeite in steken en een bezoekje brengen aan de staalmannen om de bedoelingen te bespreken.
Misschien dat we zelf moeten beginnen met onze ballen rood en blauw te spuiten/stiften en dan gewoon gaan spelen.
In principe is één equipe met gekleurde boules al voldoende voor het onderscheid.

ter informatie: ook badminton heeft enkele jaren geleden het puntenscoringssysteem aangepast, zodat je niet alleen punten kon maken als je de service had, het is nu het rallye-point-systeem geworden. Dit komt ten goede aan de snelheid van het spel en daarmee de aandacht van de toeschouwer.

gr
Roel
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 15 mar 2013, 20:42

Het zou mooi zijn als PUK, in navolging van Les Cailloux en 't Zwijntje, belangrijke finales met gekleurde boules laat spelen. Met viltstiften of met spuitbussen, als er maar kleur is. Maar wel voor beide teams, dit om het theoretische ongemak gelijkelijk te verdelen!

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 16 mar 2013, 10:43

jacpetanque schreef:Het zou mooi zijn als PUK, in navolging van Les Cailloux en 't Zwijntje, belangrijke finales met gekleurde boules laat spelen. Met viltstiften of met spuitbussen, als er maar kleur is. Maar wel voor beide teams, dit om het theoretische ongemak gelijkelijk te verdelen!
Jac,

Jij als speaker/caller van het het Haarlems Petanque Weekend (bij PUK!) moet beter weten!
In beide edities zijn alle finale-partijen gespeeld met rode en blauwe boules!
De spelers kregen ook shirts in de kleur van hun boules zodat het duidelijker was voor het aanwezige publiek.

En nu niet meer zeuren ;)
mijn geluksgetal is 13

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 16 mar 2013, 12:05

Soms laat m'n geheugen me wel eens in de steek, Henk! ;-) IK stel dan ook voor om in de plaats van 'PUK' te lezen 'alle zichzelf respecterende clubs'. Oké, zo?
Henk de Kw schreef:
jacpetanque schreef:Het zou mooi zijn als PUK, in navolging van Les Cailloux en 't Zwijntje, belangrijke finales met gekleurde boules laat spelen. Met viltstiften of met spuitbussen, als er maar kleur is. Maar wel voor beide teams, dit om het theoretische ongemak gelijkelijk te verdelen!
Jac,

Jij als speaker/caller van het het Haarlems Petanque Weekend (bij PUK!) moet beter weten!
De spelers kregen ook shirts in de kleur van hun boules zodat het duidelijker was voor het aanwezige publiek.

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 16 mar 2013, 16:35

jacpetanque schreef:Soms laat m'n geheugen me wel eens in de steek, Henk! ;-) IK stel dan ook voor om in de plaats van 'PUK' te lezen 'alle zichzelf respecterende clubs'. Oké, zo?
Henk de Kw schreef:
Jac,

Dus eigenlijk probeerde je te zeggen:

Het zou mooi zijn als 'alle zichzelf respecterende clubs', in navolging van PUK, Les Cailloux en 't Zwijntje, belangrijke finales met gekleurde boules laat spelen. Met viltstiften of met spuitbussen, als er maar kleur is. Maar wel voor beide teams, dit om het theoretische ongemak gelijkelijk te verdelen!

Groetjes :lol:
mijn geluksgetal is 13

Plaats reactie