Alternatief voor de NC?

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
Wimpie
2 Stars
2 Stars
Boules: Super Cou 680 75

Re: NC Loting en indeling

Bericht door Wimpie » 18 feb 2013, 14:47

jacpetanque schreef:Misschien moet Zuid-Limburg maar een eigen bond oprichten. Je kunt het de NJBB moeilijk kwalijk nemen dat ons land zo'n raar wormvormig uitsteeksel heeft! Die afstanden spelen toch ook een rol bij alle andere competities, kampioenschappen en toernooien. Kom eens met echte argumenten, zou ik zeggen.
Anonymous schreef:afd.6
tja.... ook in de afdeling 6 zal het grootste aantal spelers passen als zij voor een competitie-dag tegen 1 á 2 andere verenigingen 200km enkele reis moeten rijden.
Ik zou zeggen hou eens een enquete dan weet je gelijk over welk aantal je nog kan spreken
Waar slaat dit op heb je iets tegen Limburg wij zeggen toch ook niks als jij het alleen maar over Frankrijk hebt.

Gr Wiel

Anonymous

Bericht door Anonymous » 18 feb 2013, 15:26

schijnbaar kon voorheen de NJBB met Limburgers in het NJBB-bestuur alleen maar groeien en bloeien, toen deze het schip verlieten begon een hele lange afdaling, maarja het ski-seizoen in het Bestuur van de NJBB is nog lang niet voorbij en beleefd nog steeds de reuze-afdaling jammer genoeg !!

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 18 feb 2013, 15:44

Als je goed gelezen hebt (wat ook een hele kunst is), had je kunnen zien dat ik niets tegen Zuid-Limburg heb. Integendeel. Wel tegen de wijze van argumenteren van Math. Mijn opmerking een sneer in zijn richting.
Wimpie schreef:
jacpetanque schreef:Misschien moet Zuid-Limburg maar een eigen bond oprichten. Je kunt het de NJBB moeilijk kwalijk nemen dat ons land zo'n raar wormvormig uitsteeksel heeft! Die afstanden spelen toch ook een rol bij alle andere competities, kampioenschappen en toernooien. Kom eens met echte argumenten, zou ik zeggen.
Anonymous schreef:afd.6
tja.... ook in de afdeling 6 zal het grootste aantal spelers passen als zij voor een competitie-dag tegen 1 á 2 andere verenigingen 200km enkele reis moeten rijden.
Ik zou zeggen hou eens een enquete dan weet je gelijk over welk aantal je nog kan spreken
Waar slaat dit op heb je iets tegen Limburg wij zeggen toch ook niks als jij het alleen maar over Frankrijk hebt.

Gr Wiel

Anonymous

Bericht door Anonymous » 18 feb 2013, 16:16

Als je dan toch echte argumenten wilt Jac, dan is zeker 1 argument dat het meeste bij jou past, dat jij met je ge-auwehoer over Frankrijk en hierover ieder keer adviezen naar de NJBB projecteerde en nog steeds doet en daarmee de groei van onze sport behoorlijk beperkt hebt in Nederland en dat is niet alleen een argument maar ook een FEIT !!
we wonen nl. in Nederland en niet in Frankrijk. Ik vind het ook niet eerlijk dat daar meer de zon schijnt dan hier dus....hou er in godsnaam over op en probeer eens op een Nederlandse wijze te denken en evalueer dan eens wat je hier zou kunnen verbeteren en niet door iets na-te-apen vanuit een andere cultuur want dat is nl. onmogelijk !!

johan
2 Stars
2 Stars
Boules: integrale itr3

Bericht door johan » 18 feb 2013, 17:52

ik bemoei me eigenlijk nooit met de discussie hier, maar nu moet ik toch ff iets kwijt.

Jac, ga in je geliefde Frankrijk wonen en kom nooit meer terug.

ik ben je gezeur over dat het daar beter is en dat ze daar het spelletje snappen echt zat.
het geeft niets als je twijfelt, dan denk je in ieder geval nog!!

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 18 feb 2013, 18:05

ik lees hier nergens dat Jac het over Frankrijk heeft dus beoordeel hem over dit onderwerp
en zeg iets over Frankrijk in een onderwerp waar hij het er wel over heeft.
Ik vind dit onderwerp erg belangrijk met oog op de toekomst van onze geliefde sport.
en daar hoort het trieste beledigen zeker niet bij.

mvg Bart

johan
2 Stars
2 Stars
Boules: integrale itr3

Bericht door johan » 18 feb 2013, 18:08

maar hij heeft het wel over dat limburg maar een eigen bond moet oprichten, maar we wonen niet allemaal in het centrum van het land en daar is de bond wel degelijk ook verantwoordelijk voor.
het geeft niets als je twijfelt, dan denk je in ieder geval nog!!

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 18 feb 2013, 18:13

Diepe zucht! Kom nu eens met argumenten. En om je verder uit de droom te helpen: mijn ideeën over een landelijke clubcompetitie dateren al van het begin van de jaren '80, 25 jaar voordat de Franse bond met een clubcompetitie van start ging!

P.S. Ge-auwehoer schrijf je als geouwehoer. Inderdaad... een oewe ...
Anonymous schreef:Als je dan toch echte argumenten wilt Jac, dan is zeker 1 argument dat het meeste bij jou past, dat jij met je ge-auwehoer over Frankrijk en hierover ieder keer adviezen naar de NJBB projecteerde en nog steeds doet en daarmee de groei van onze sport behoorlijk beperkt hebt in Nederland en dat is niet alleen een argument maar ook een FEIT !!
we wonen nl. in Nederland en niet in Frankrijk. Ik vind het ook niet eerlijk dat daar meer de zon schijnt dan hier dus....hou er in godsnaam over op en probeer eens op een Nederlandse wijze te denken en evalueer dan eens wat je hier zou kunnen verbeteren en niet door iets na-te-apen vanuit een andere cultuur want dat is nl. onmogelijk !!

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 18 feb 2013, 18:14

Ook voor jou geldt, eerst goed lezen, dan pas reageren...
johan schreef:maar hij heeft het wel over dat limburg maar een eigen bond moet oprichten, maar we wonen niet allemaal in het centrum van het land en daar is de bond wel degelijk ook verantwoordelijk voor.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 18 feb 2013, 18:17

Johan volg dan de gehele discussie en dan zul je begrijpen dat Jac niks tegen Limburg heeft maar wel tegen de ookin mijn ogen slechte argumentatie van Matje.
Mjsschien wat ongelukkig uitgedrukt van Jac.dat kan ik me voorstellen maar zeker niet beledigend bedoeld.
ook ik vind en schrijf wel is dat je Nederland niet altijd met Frankrijk kunt vergelijken
maar Jac heeft wel eenboulehart en hij probeert er wel wat van te maken en dat kan ik van de njbb zeker niet zeggen.

Dus komop en vertel ons hoe de toekomst er wel uit zou moeten zien ipv elkaar af te schieten!!!

mvg Bart

Wimpie
2 Stars
2 Stars
Boules: Super Cou 680 75

Bericht door Wimpie » 18 feb 2013, 19:43

Daar begint hij weer mensen te corrigeren op schrijf fouten de volgende keer sturen we wel een mail naar jouw Jac dan kan je de tekst even voor ons Limburgers corrigeren.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 18 feb 2013, 21:34

heey Bart.. wat lees ik boulhart ??? heeft dat niet iedereen die op dit forum schrijft of het forum leest ? of de boule-sport be-oefend ?
ik kan me nog herinneren dat je blij was als jac een keer afwezig was bij de panelbesprekingen met het bestuur van de NJBB omdat je het moe was dat gezeik over Frankrijk... wat is er ineens veranderd... ik kan begrijpen dat je roept mensen kom op we moeten er iets van maken ... maar ik zal dat echt niet doen met iemand zoals jou die denkt dat er maar een aantal van zo'n 50 ambitieuze boulers zijn in Nederland.. want ik vind dat je er voor ieder lid iets beters van moet maken en niet alleen voor een miniem aantal van 50 i.p.v 15.000
Laatst gewijzigd door Anonymous op 19 feb 2013, 08:44, 2 keer totaal gewijzigd.

hansar
3 Stars
3 Stars
Boules: KTK 700 74mm
Contacteer:

Bericht door hansar » 18 feb 2013, 21:46

Toen ik een aantal jaren geleden lid werd van PF, had ik het idee dat dit een forum was waar op een nette manier van gedachten werd gewisseld en leuke discussies gehouden zouden worden. Het viel mij al snel op dat er inderdaad nogal eens naar het heilige Frankrijk werd verwezen. Ook viel het mij op dat er diverse mensen, met m.i.zeer veel oud zeer, naar het buitenland gaan en dan maar blijven schoppen dat alles in het oude Nederland fout is. Dat het niet goed gaat met de NJBB en onze mooie sport in Nederland mag duidelijk zijn. Deze teloorgang is al heel lang bezig en is niet van de laatste jaren. Het is goed om daar over te praten en onze zorgen te uiten. Zoeken naar oplossingen is geboden. Elkaar afbranden is naar mijn bescheiden mening een teken van machteloosheid omdat we elkaar wel horen praten . maar niet naar elkaar luisteren. Math, Jaq en anderen probeer nou eens te luisteren wat de ander wil of probeert te zeggen. Niet iedereen is hetzelfde gebekt. Niet iedereen kan makkelijk formuleren en veel mensen spreken uit hun hart omdat het verstand het door het onbegrip op heeft gegeven. Ik heb geleerd dat bij alles wat je doet je nooit moet wijzen. Er wijzen n.l. meer vingers naar jezelf dan naar de gene die je aanwijst.
Een zeer verontrust forum lid
tegen het petanquevirus is nog geen vaccin gevonden!

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 18 feb 2013, 22:48

Anonymous schreef:heey Bart.. wat lees ik boulhart ??? heeft dat niet iedereen die op dit forum schrijft of het forum leest ?
ik kan me nog herinneren dat je blij was als jac een keer afwezig was bij de panelbesprekingen met het bestuur van de NJBB omdat je het moe was dat gezeik over Frankrijk... wat is er ineens veranderd... ik kan begrijpen dat je roept mensen kom op we moeten er iets van maken ... maar ik zal dat echt niet doen met iemand zoals jou die denkt dat er maar een aantal van zo'n 50 ambitieuze boulers zijn in Nederland.. want ik vind dat je er voor ieder lid iets beters van moet maken en niet alleen voor een miniem aantal van 50 i.p.v 15.000
Math,

ik ben het volledig met je eens.

sake

Bram Wondergem
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut match 115

Bericht door Bram Wondergem » 18 feb 2013, 23:46

Een beetje vuurwerk op Petanque Forum kan geen kwaad volgens mij.
Maar laat iedereen elkaar wel in z'n waarde laten.
Taalvoutjes maken we allemaal wel eens.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 19 feb 2013, 00:41

Ik ben, zoals bekend misschien, niet vies van een beetje provoceren...
Wimpie schreef:Daar begint hij weer mensen te corrigeren op schrijf fouten de volgende keer sturen we wel een mail naar jouw Jac dan kan je de tekst even voor ons Limburgers corrigeren.

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 19 feb 2013, 00:52

Afbeelding

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 19 feb 2013, 06:34

Als ik praat over 50 spelers en over 10 jaar 5000 spelers .wil ik hiermee aangeven dat we met zn allen wat
proberen moeten op te bouwen. Ik denk dat (bijna) iedereen wel begrepen heeft dat deze getallen fictief zijn.
en volgens mij praat ik heel duidelijk over breedtesport in voorgaande betogen.
En als ik vind dat Jac teveel doorzaagt over bv Frankrijk dan zeg ik hem dat echt wel persoonlijk en dat is ook meerdere malen gebeurd.
Maar je kunt ook proberen te luisteren en de goede punten er proberen uit te vissen.
Iedereen op dit forum zal goede en minder goede voorstellen hebben . Lijkt me logisch, maar laten we er is wat mee doen.
Ben benieuwd wat bijvoorbeeld Barbara voor ideeen heeft want we lezen nog te weinig vrouwelijk nieuws en ook zij zijn toch een belangrijke groep.

mvg Bart

Anonymous

Bericht door Anonymous » 19 feb 2013, 08:23

buutjuh schreef:Afbeelding

Super :lol: :lol:

@Bart het land heeft meer dan 4 of 5 verenigingen waar jij je sterk voor maakt !!
@ Hansar ik zeg mijn mening en het is echt geen oud zeer hoor, ik probeer iedereen te behoeden voor een hoop ge-Auwehoer zonder daden, want daar zijn we de laatste jaren al genoeg mee geconfronteerd.
Wat betreft het vertrekken naar een buurland van een aantal leden, om met een buitenlandse licentie te spelen heeft inderdaad meestal de reden dat die gene het niet eens zijn met het gevoerde achterkamertjes beleid. En het in stand houden van een vriendje in functie door enkele bestuurleden... en ja ik pas daar ook voor.. maar dat wil niet zeggen dat ik geen verandering wil zien in positieve zin voor de Nederlandse boulers maar dan wél voor ieder lid, en niet alleen om verbetering voor de "Topspeler" te verwezenlijken, maar dit is een discusie-Forum dat ook nog eens een link(verwijzing) bezit op de NJBB site dus vind ik dat hier wel degelijk eens goed en open gesproken mag worden zo dat het duidelijk is voor Jan en alleman !!!
en als er een keer iemand wat vuurpijlen krijgt afgevuurd dan gaat dat tenslotte alleen maar om de discussie.

Ik ben nu eenmaal iemand die gewoon zegt waar het op slaat . Op dit Forum worden heel veel mensen overgeslagen en die toch wel het belangrijkste zijn om een sportbond in stand te houden... en dat zijn echt niet alleen de wedstrijdboulers hoor en waarschijnlijk heb ik dan iets meer hart voor de recreatieve speler..maar dat zal dan wel aan mijn leeftijd liggen zullen we maar zeggen :wink: dat laat niet weg dat ik wat het wedstrijd gebeuren betreft niet helemaal een leek ben... ik bezoek nog steeds ca. 100 toernooien per jaar.. en daar kan je genoeg kennis van zaken op doen en dat is nl. wat er in Nederland bij de NJBB scheef zit er zitten alleen mensen in het bestuur die veel te weinig met de praktijk te maken hebben of hebben gehad in onze sport en die Louter een theoretische leergang te weeg brengt.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 19 feb 2013, 09:38

Mat Prima dat je je mening geeft dat zouden veel meer mensen moeten doen.
Ik vind het wel jammer dat ik de indruk wek blijkbaar bij jou dat ik me enkel sterk maak voor maar 5 clubs.
want dat is absoluut niet zo. ik denk nl dat als je de kalender indeeld zoals ik voorgesteld heb eerder in dit item
dat alle clubs er plezier van zullen hebben.

mvg Bart

Plaats reactie