Concept eindrapport Toekomst van de NJBB

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
bartboules
5 Stars
5 Stars

Re: Concept eindrapport Toekomst van de NJBB

Bericht door bartboules » 08 feb 2013, 07:29

er zal voor een bepaalde richting moeten worden gekozen.
waarbij dan de juiste personen moeten worden gezocht om het uit te voeren
anders heeft het geen enkele zin.

mvg Bart

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 08 feb 2013, 09:41

Precies, en welke richting willen wij dat er gekozen wordt? Misschien een goed moment om onze voorkeur uit te spreken, en waarom...Of is alleen de keuze voor scenario meest rechts (ik heb het even niet helemaal scherp) voldoende? :)
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

melssen
3 Stars
3 Stars

Bericht door melssen » 08 feb 2013, 12:36

Wat ik vreemd vind, is dat er voor één scenario gekozen moet worden. Voordeel is dat je je duidelijk profileert, maar nadeel is dat er bij de keuze van één scenario in alle gevallen veel leden zullen afhaken, naar mijn idee.
Volgens mij kun je je als bond ook duidelijk profileren met bijvoorbeeld twee scenario's, als je maar duidelijk bent met de juiste keuzes maken voor de juiste doelgroep

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 08 feb 2013, 13:53

je kunt ook die richting kiezen die Rene aangeeft.

mvg Bart

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 08 feb 2013, 17:17

mijn voorkeur gaat uit naar scenario 3. breedtesport.

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 09 feb 2013, 09:04

Febiunz schreef:Precies, en welke richting willen wij dat er gekozen wordt? Misschien een goed moment om onze voorkeur uit te spreken, en waarom...Of is alleen de keuze voor scenario meest rechts (ik heb het even niet helemaal scherp) voldoende? :)
Wie zijn 'wij'?
Volgens mij zijn 'wij' de bondsverenigingen. Elke bondsvereniging moet bepalen welke koers van de NJBB juist voor de eigen vereniging, voor de eigen leden het gunstigst is. Wat moet de NJBB aanbieden en welke ondersteuning - direct of indirect- moet de NJBB de eigen vereniging bieden om de eigen vereniging in de gelegenheid te stellen om haar doelen te kunnen bereiken.
Er zijn petanqueverenigingen die zichzelf primair beschouwen als sportvereniging met petanque als sport. Die zouden kunnen menen dat scenario 3 als koers van de NJBB voor hun leden het gunstigst zal zijn. Er zijn ook jeu de boulesverenigingen die petanque meer als sociaal middel beschouwen, die zien misschien meer in scenario 2. Ik verwacht dat er het aantal verenigingen dat scenario 4 zal kiezen als de beste koers voor hun leden gering zal zijn.

Waar het m.i. om gaat, is dat verenigingen goed nadenken over waarin de meerwaarde van de NJBB voor hùn vereniging zou kunnen en moeten liggen. Als dat beeld scherp en helder is en een duidelijke keuze gemaakt wordt èn naar voren worden gebracht tijdens de ledenraadpleging, dan voorkomen we met z'n allen dat de NJBB verzandt in scenario 1. Want de gevolgen van dat scenario kennen we allemaal. Dat is kiezen voor pappen en nathouden en heel langzaam maar zeker in een anoniem moeras wegzakken.

Wat willen we als vereniging en als NJBB zijn? Daarom denk ik dat er best een meersporenbeleid uit de bus zou kunnen komen. Maar dan wel een meersporenbeleid waarin de doelen, organisatie, en middelen van elk van de sporen helder gekozen en geformuleerd worden.

De bondsverenigingen moeten dus NU hun verantwoordelijkheid nemen en naar die ledenraadpleging op 9 maart in Nieuwegein gaan. Er niet over nadenken, je wensen en behoefte als club niet laten horen, betekent dat je andere laat beslissen over de toekomst van de NJBB, dus over de toekomst van de eigen vereniging!
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Plaats reactie