Concept eindrapport Toekomst van de NJBB

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Concept eindrapport Toekomst van de NJBB

Bericht door SandraGill » 23 jan 2013, 22:15

Op de website van de NJBB valt het concept eindrapport van Tien Organisatieadvies over "De Toekomst van de NJBB" te downloaden. Tevens een uitnodiging voor de Ledenraadpleging op zaterdag 9 maart 2013 als voorbereiding op de extra Bondsraad van 23 maart 2013, waar besluiten genomen zullen worden over en in het verlengde van dat plan.

http://www.njbb.nl/Portals/5/NJBB/Login ... 20NJBB.pdf

http://www.njbb.nl/Portals/5/NJBB/Login ... beraad.pdf

Afdeling 6 vindt het belang van een goede voorbereiding groot en organiseert daarom een extra afdelingsraad op 20 februari a.s. met als enige onderwerp dit rapport. Een verantwoordelijke aanpak van de afdeling! Ik hoop dat andere afdelingen ook extra hun best doen om de bondsledenraadpleging en bondsraad zo goed mogelijk met hun achterban voor te bereiden.

Groet,
Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Marcel
1 Stars
1 Stars

Re: Concept eindrapport Toekomst van de NJBB

Bericht door Marcel » 25 jan 2013, 12:33

Mooi overzicht van de huidige situatie en de mogelijkheden.
Het is te hopen dat er gekozen wordt voor scenario 3 of 4. Zelf komend vanuit het voetbal, denk ik dat de potentie zoals genoemd in scenario 3 zeker reeël is.

Hoe groot zijn de kansen dat het een van die scenarios wordt?

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 25 jan 2013, 13:20

Het concept is erg oppervlakkig en in mijn ogen makkelijk verdiend geld door het adviesbureau.
Er staan die dingen in waarvan we al jaren de problematiek weten maar geen oplossing voor wordt gevonden
omdat er niet de juiste personen op de juiste posten zitten.

mvg Bart

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 25 jan 2013, 17:31

Uiteindelijk heb je altijd kundige mensen nodig die het beleid maken en uitvoeren. Zo'n adviesbureau kan wel zeggen dat ze voor optie X moeten gaan, maar als de mensen zelf daar niet in geloven houdt het alsnog op.

De keuzes waren misschien al wel duidelijk en dat er niet goed bestuurd werd ook, maar nu ligt er een document op basis waarvan richting gekozen moet worden.

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 27 jan 2013, 07:42

Marcel schreef:Uiteindelijk heb je altijd kundige mensen nodig die het beleid maken en uitvoeren. Zo'n adviesbureau kan wel zeggen dat ze voor optie X moeten gaan, maar als de mensen zelf daar niet in geloven houdt het alsnog op.

De keuzes waren misschien al wel duidelijk en dat er niet goed bestuurd werd ook, maar nu ligt er een document op basis waarvan richting gekozen moet worden.
Marcel, ik ben het helemaal met je eens! Zoals in het rapport - dat ìk allerminst oppervlakkig noem - staat heel nadrukkelijk, dat de bond zich gesteld ziet voor een serieuze keuze wat betreft de koers. Ik vind dat de overwegingen, de doelen, doelgroepen en kansen en bedreigingen er heel helder in zijn neergezet. Het is nu aan de NOBB om die koers te bepalen: weg van een uitzichtloos pappen en nathouden, maar gaan voor een heldere en scherpe richting. Wellicht dat Bart daar een steen aan kan en wil bijdragen.

Groet,
Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 28 jan 2013, 12:13

kunnen doe ik dat zeker Paul
en willen ook nog wel.
Blijft het feit dat er niks in het rapport staat wat geinterreseerden nog niet wisten.
De rest van boulend Nederland en en de gemiddelde besturen van de clubs weten er echter nog
niet veel van en voor hen zal het goed zijn het rapport is goed door te lezen!

mvg Bart

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 30 jan 2013, 22:17

De definitieve versie van de Eindrapportage organisatiescan "De toekomst van de NJBB" ( 29 januari 2013) staat nu ook op de website van de NJBB:

http://www.njbb.nl/Portals/5/NJBB/Login ... 20NJBB.pdf

Groet,
Paul

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 31 jan 2013, 13:48

Oeps. Ik denk dat dit rapport nog niet helemaal definitief is. Vormfoutje...

Afbeelding

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 31 jan 2013, 16:38

En wat vind je van deze:
advies.jpg
advies.jpg (7.84 KiB) 3583 keer bekeken
Jeroen en Peter zijn beide van 't Dupke en Paul is volgens mij nog steeds coach bij Les Cailloux (die iets eerder Les Ciilloux werd genoemd) :lol:
mijn geluksgetal is 13

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 31 jan 2013, 17:18

En Paul is bovendien lid van de struurgroep Batavia Petanque bij Les Cailloux. Ach, laten we ervan uitgaan dat de verdere inhoud van doorslaggevend belang is!
Henk de Kw schreef:En wat vind je van deze:
advies.jpg
Jeroen en Peter zijn beide van 't Dupke en Paul is volgens mij nog steeds coach bij Les Cailloux (die iets eerder Les Ciilloux werd genoemd) :lol:

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 31 jan 2013, 17:42

jacpetanque schreef: struurgroep
Huh :?:
mijn geluksgetal is 13

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 31 jan 2013, 18:16

Dat krijg je van te veel haast...
Henk de Kw schreef:
jacpetanque schreef: struurgroep
Huh :?:

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 31 jan 2013, 20:00

Henk de Kw schreef:En wat vind je van deze:
advies.jpg
Daar klopt natuurlijk niets van. Jeroen is secretaris van jbc 't Dupke, Peter Verleije is betrokken bij topsportsectie van die vereniging. Ik ben van het aan alle drie toegedichte een manusje van dat alles.

Zulke foutjes zullen er vast nog wel meer in staan, maar ik hoop dat die het begrip voor de grote lijn niet vertroebelen. Want daar gaat het om, de grote lijn!

Groet,
Paul

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 31 jan 2013, 20:01

Theo vd M. schreef:Oeps. Ik denk dat dit rapport nog niet helemaal definitief is. Vormfoutje...

Afbeelding
Dat NJJB kom ik wel vaker tegen in dit rapport, maar ook niet op websites van diverse clubs.
Paul

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 31 jan 2013, 20:19

Foutjes of niet, je mag toch verwachten dat men zorgvuldig zo'n rapport opstelt. De NJBB (wij dus) betalen hier een hoop geld voor neem ik aan.

Daarnaast is de NJBB de klant, je zorgt er in ieder geval voor dat die naam goed gespeld is.

De grote lijn is overigens wel goed, net als Bart al zegt, voor mensen die veel interesse in petanque hebben geen verrassingen. Vraag is nu welke kant gaan we op. Nettie en ik gaan alvast naar het klooster in Nieuwegein. Wie nog meer??

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 31 jan 2013, 22:56

Theo vd M. schreef:Foutjes of niet, je mag toch verwachten dat men zorgvuldig zo'n rapport opstelt. De NJBB (wij dus) betalen hier een hoop geld voor neem ik aan.

Daarnaast is de NJBB de klant, je zorgt er in ieder geval voor dat die naam goed gespeld is.

De grote lijn is overigens wel goed, net als Bart al zegt, voor mensen die veel interesse in petanque hebben geen verrassingen. Vraag is nu welke kant gaan we op. Nettie en ik gaan alvast naar het klooster in Nieuwegein. Wie nog meer??
Aan de ene kant hoop ik dat er een heleboel leden naar het overleg gaan op 9 maart.
Aan de andere kant hoop ik dat ook niet: het is onze laatste dag van de cyclus! :?
mijn geluksgetal is 13

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 01 feb 2013, 00:22

Theo vd M. schreef:Foutjes of niet, je mag toch verwachten dat men zorgvuldig zo'n rapport opstelt. De NJBB (wij dus) betalen hier een hoop geld voor neem ik aan.

Ik ook.

GVL
1 Stars
1 Stars

Bericht door GVL » 01 feb 2013, 12:29

Ik zal ook aanwezig zijn in het klooster, ben benieuwd......

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 07 feb 2013, 17:48

Wat voor mij nog onduidelijk is, is het traject van de besluitvorming.
9 maart wordt het rapport besproken.
Misschien ook wel een scenario "gekozen".
Dan wordt in de bondsraad een besluit genomen.
Dat zijn echter niet per definitie de zelfde mensen.
Theoretisch zou het kunnen dat op 9 maart naar voren komt dat scenario 2 de voorkeur heeft en dat in de bondsvergadering voor 3 wordt gekozen.
Of heb ik het mis?

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 07 feb 2013, 18:01

Kees Besseling schreef:Wat voor mij nog onduidelijk is, is het traject van de besluitvorming.
9 maart wordt het rapport besproken.
Misschien ook wel een scenario "gekozen".
Dan wordt in de bondsraad een besluit genomen.
Dat zijn echter niet per definitie de zelfde mensen.
Theoretisch zou het kunnen dat op 9 maart naar voren komt dat scenario 2 de voorkeur heeft en dat in de bondsvergadering voor 3 wordt gekozen.
Of heb ik het mis?

gr

Kees
ja, dat kan maar lijkt me niet wenselijk. dan is het weggegooid geld.

Plaats reactie