2022 petanque prestatiesport

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
Plaats reactie
SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

2022 petanque prestatiesport

Bericht door SandraGill » 03 nov 2012, 14:36

Beste petanquespelers,

Naar aanleiding van de vragen die het bondsbestuur van de NJBB met betrekking tot de koers van de NJBB in de komende jaren aan de verenigingen heeft gesteld, hebben initiatiefnemers van een aantal verenigingen de koppen bij elkaar gestoken en een notitie “2022 petanque prestatiesport” geschreven.

In de bijlage “2012-11 Petanque topsport! Een oproep!” motiveren wij het hoe en waarom van deze notitie die eveneens is bijgevoegd.

Wij roepen spelers op om er bij hun verenigingsbesturen op aan te dringen om naar die komende Zonale bijeenkomst te gaan om aldaar ideeën en wensen aan het bondsbestuur kenbaar te maken.

Namens de initiatiefnemers van J.B.V. ’t Zwijntje (afd.4), J.B.C. ’t Dupke (afd. 5), C.d.P. Les Cailloux (afd. 6), Midi-petanque (afd.10), PUK Haarlem (afd.9), C.d.P. Heerlen (afd.16).

Met vriendelijke groet,
Paul van Eijkelenborg
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

melssen
3 Stars
3 Stars

Re: 2022 petanque prestatiesport

Bericht door melssen » 03 nov 2012, 19:39

Hoi Paul,

Ik hoop van harte dat deze belangrijke oproep nog tijdig bij de juiste mensen terecht komt tussen al de berichten over het EK dit weekend.

Groeten, René Melssen

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 04 nov 2012, 12:51

Spelers kunnen ook hun besturen vragen of zij namens de vereniging de Zonale bijeenkomst mogen bijwonen. Daarmee worden besturen ontlast van drukke werkzaamheden en zal mogelijk het niveau omhoog gaan, omdat deze spelers vaak beter weten waarover gesproken wordt.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 06 nov 2012, 07:32

Paul van E schreef:Beste petanquespelers,

Naar aanleiding van de vragen die het bondsbestuur van de NJBB met betrekking tot de koers van de NJBB in de komende jaren aan de verenigingen heeft gesteld, hebben initiatiefnemers van een aantal verenigingen de koppen bij elkaar gestoken en een notitie “2022 petanque prestatiesport” geschreven.

In de bijlage “2012-11 Petanque topsport! Een oproep!” motiveren wij het hoe en waarom van deze notitie die eveneens is bijgevoegd.

Wij roepen spelers op om er bij hun verenigingsbesturen op aan te dringen om naar die komende Zonale bijeenkomst te gaan om aldaar ideeën en wensen aan het bondsbestuur kenbaar te maken.

Namens de initiatiefnemers van J.B.V. ’t Zwijntje (afd.4), J.B.C. ’t Dupke (afd. 5), C.d.P. Les Cailloux (afd. 6), Midi-petanque (afd.10), PUK Haarlem (afd.9), C.d.P. Heerlen (afd.16).

Met vriendelijke groet,
Paul van Eijkelenborg
2022 tjonge,tjonge....ALWEER EEN 10 JAREN PLAN..pffffffffffffff. ...er wordt als sinds heugenis in onze sport op een veel te lange termijn gedacht...en vooruit geschoven.. het blijkt dat er niemand het initiatief neemt om op korte termijn adequaat aan de slag te gaan... om de hele handel te reoganiseren..

mijn vraag aan iedereen is: Petanque in Nederland, is dat er voor de bestuurders of voor de sporters ??
en als repliek op jullie antwoord zou ik zeggen, doe a.u.b. op korte termijn iets aan dat wanbeleid en maak er geen 10 jaren plan van :!:

mvg,
Math

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 06 nov 2012, 09:24

Math, dit is alleen maar een visie op hoe petanque er in 2022 uit ziet. Er moeten meerdere plannen gemaakt worden ook voor de korte termijn, dat is duidelijk. Nog even voor jou gemoedsrust, het laatste actiepunt uit de notitie:

en niet in de laatste plaats: een concreet uitgewerkt actieplan/planning met zichtbare resultaten
op korte termijn, te beginnen in 2012, en de jaren daarop.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 06 nov 2012, 14:35

Lijkt mij een prima initiatief. Ben nog maar net actief binnen de bond, maar verbaas me wel over een aantal zaken (selectiebeleid, opzet Masters). Een verandering lijkt noodzakelijk.

In de petitie wordt er met name gesproken over wat er bereikt moet worden, maar het "hoe" is nog redelijk abstract. Is daar al over gesproken, of laat men dat aan de NJBB over?

Anonymous

Bericht door Anonymous » 06 nov 2012, 20:00

Febiunz schreef:Math, dit is alleen maar een visie op hoe petanque er in 2022 uit ziet. Er moeten meerdere plannen gemaakt worden ook voor de korte termijn, dat is duidelijk. Nog even voor jou gemoedsrust, het laatste actiepunt uit de notitie:

en niet in de laatste plaats: een concreet uitgewerkt actieplan/planning met zichtbare resultaten
op korte termijn, te beginnen in 2012, en de jaren daarop.
Het blijft voor mij niet anders dan het huidige Feeb, gewoon een 10 jarenplan en voor de rest niks... en een visie hoe petanque in Nederland er over 10 jaar uitziet kan ik je ook wel geven hoor> Een NJBB die gewoonweg geld van de clubs/leden blijft opstrijken en een waardeloos beleid hanteert.

ps. wat gaat er bijv. met de vrouwenselectie gebeuren na het EK in Gent, worden er nu wel een keer maatregelen getroffen of sancties opgelegd ??????? of blijven ze gewoon aanmodderen en alles maar accepteren ??

ducasque
4 Stars
4 Stars
Boules: Obt M 115 Dia 75 700
Contacteer:

Bericht door ducasque » 06 nov 2012, 20:18

Hallo Math,

Neem nu eens zitting in het bestuur van de afdeling bij jou in de buurt.
Vervolgens kun je als afgevaardigde van de afdeling naar de bondsvergaderingen en daar je zegje doen.

Piet
Zolang het geen 13 is, heb je nog niet verloren

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 06 nov 2012, 21:53

ducasque schreef:Hallo Math,

Vervolgens kun je als afgevaardigde van de afdeling naar de bondsvergaderingen en daar je zegje doen.

Piet
Dat hoeft nog niet 1,2,3. Math kan al eerder en directer zijn zegje doen:

Uitnodiging zonaal overleg zone D op 22 november a.s.
Datum: 22 november
Ontvangst: 19:00 - 19:30

Niet helemaal bij jou om de hoek, Math, maar toch.

Jouw "oude" club Heerlen staat achter ons gezamenlijk plan! Versta je met het bestuur van Heerlen! En zorg dat je stem gehoord wordt!

Gojenaovend
Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Anonymous

Bericht door Anonymous » 07 nov 2012, 07:52

Piet
Paul van E schreef:

Piet
Dat hoeft nog niet 1,2,3. Math kan al eerder en directer zijn zegje doen:

Uitnodiging zonaal overleg zone D op 22 november a.s.
Datum: 22 november
Ontvangst: 19:00 - 19:30

Niet helemaal bij jou om de hoek, Math, maar toch.

Jouw "oude" club Heerlen staat achter ons gezamenlijk plan! Versta je met het bestuur van Heerlen! En zorg dat je stem gehoord wordt!

Gojenaovend
Paul
@Pierre, ik heb mijn diensten aangeboden aan het afdelingsbestuur van de afd. 16 in het jaar 2010 toen de voorzitter te kennen gaf ermee te stoppen.... door het huidige afdelingsbestuur werd destijds niet gekozen voor ervaring en kennis van zaken...... met als gevolg geen enkele positieve veranderingen alleen dat er steeds meer een grotere afstand is gekomen tussen het afdelingsbestuur en de betreffende verenigingen..en het aantal leden hiervan.
Ook heb ik het bestuur NJBB verschillende malen mijn diensten aangeboden in veel opzichten. Waarom zouden ze mij hebben uitgenodigd om aan dat gespreksspanel deel te nemen Pierre ?

@ Paul, zo als jij schrijft (jouw "oude" club Heerlen) en dat ik me met het bestuur zou moeten verstaan..???? Beste Paul, je kent mij al meer dan 20 jaar en denk je nu werkelijk dat als er bestuurlijk tegen over de leden, niks aan de hand was dat ik bij een vereniging weg zou gaan ??
er is daar een hiërarchie onstaan die gewoon een beetje uit de kluiten is gewassen.. en zoals je schreef "jouw" oude club... ik werd nl. met alles wat daar beslist werd geassocieerd en daar past deze jonge voor !
Ik blijf respect hebben voor al die vrijwilligers die daar iedere dag weer hun inzet tonen met hun arbeid.
mvg,
Math

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 07 nov 2012, 11:05

@Pierre, ik heb mijn diensten aangeboden aan het afdelingsbestuur van de afd. 16 in het jaar 2010 toen de voorzitter te kennen gaf ermee te stoppen.... door het huidige afdelingsbestuur werd destijds niet gekozen voor ervaring en kennis van zaken...... met als gevolg geen enkele positieve veranderingen alleen dat er steeds meer een grotere afstand is gekomen tussen het afdelingsbestuur en de betreffende verenigingen..en het aantal leden hiervan.
Ook heb ik het bestuur NJBB verschillende malen mijn diensten aangeboden in veel opzichten. Waarom zouden ze mij hebben uitgenodigd om aan dat gespreksspanel deel te nemen Pierre ?

@ Paul, zo als jij schrijft (jouw "oude" club Heerlen) en dat ik me met het bestuur zou moeten verstaan..???? Beste Paul, je kent mij al meer dan 20 jaar en denk je nu werkelijk dat als er bestuurlijk tegen over de leden, niks aan de hand was dat ik bij een vereniging weg zou gaan ??
er is daar een hiërarchie onstaan die gewoon een beetje uit de kluiten is gewassen.. en zoals je schreef "jouw" oude club... ik werd nl. met alles wat daar beslist werd geassocieerd en daar past deze jonge voor !
Ik blijf respect hebben voor al die vrijwilligers die daar iedere dag weer hun inzet tonen met hun arbeid.
mvg,
Math
Dat je nog zo je verantwoording aflegt.
Als er aapjes wat roepen die alleen maar met hun eigen club bezig, zou ik niet reageren, maar dat er niemand reageert op de werkelijke feiten over Gent, wat daar weer gebeurt is, iets waarover de leidinggevenden zich moeten verantwoorden.
Maar dan zal het wel stil blijven.
En zo rotzooien we maar wat aan, ook letterlijk.
En nou niet gaan reageren van ``wat is er dan gebeurt?``. Ik ben er niet bij geweest maar heb het nu al van 2 mensen die er wel waren gehoord.
Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 07 nov 2012, 18:55

michel schreef:

mvg,
Math
Dat je nog zo je verantwoording aflegt.
Als er aapjes wat roepen die alleen maar met hun eigen club bezig, zou ik niet reageren, maar dat er niemand reageert op de werkelijke feiten over Gent, wat daar weer gebeurt is, iets waarover de leidinggevenden zich moeten verantwoorden.
Maar dan zal het wel stil blijven.
En zo rotzooien we maar wat aan, ook letterlijk.
En nou niet gaan reageren van ``wat is er dan gebeurt?``. Ik ben er niet bij geweest maar heb het nu al van 2 mensen die er wel waren gehoord.
Michel
waarom altijd zo geheimzinnig?

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 07 nov 2012, 19:30

wie bedoel je met aapjes Michel?

Bart

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 07 nov 2012, 19:54

Laat ik het antwoord van michel niet afwachten en even uitleggen waarom er een groep aapjes is die de wedstrijdsport wil promoten.

Dat we een bondcoach weg willen ,dat we geen onenigheden op EK's en WK's meer willen, Dat we met een groep het boulen op een hoger niveau willen tillen
kan alleen als we het adviesbureau daarvan kunnen overtuigen ,zodat daardoor er een bestuur komt dat daarin ook meegaat. (zonder de recreatiespelers te verwaarlozen)
en in samenwerking met de wedstrijdclubs alles naar een hoger niveau tillen.En de naam wedstrijdclub geldt voor elke club in Nederland waar spelers lid zijn die een w-licentie hebben.

Het gaat in ieder geval niet lukken door een beetje vaag op het forum beledigend proberen over te komen.

De groep mensen die ik ken steekt geld en vrije tijd in hun hobby in het belang van wedstrijdspelend Nederland
omdat het stuk voor stuk petanqueliefhebbers zijn waarbij clubbelang totaal niet aan de orde komt!
Als jullie lezers van dit forum ook van de sport petanque houden laat je dan horen op 1 van de zonale bijeenkomsten.!!!

mvg Bart

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 08 nov 2012, 10:09

Bart,

Helemaal mee eens.
Gewoon niet op reageren. Van "horen zeggen"........daar kopen we niets voor.
Ik hoop wel dat de verantwoordelijken nu eindelijk eens hun verantwoording zullen nemen , de juiste conclusies zullen trekken en daar ook naar zullen handelen.

mvrgr Ed
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 08 nov 2012, 14:53

bartboules schreef:Laat ik het antwoord van michel niet afwachten en even uitleggen waarom er een groep aapjes is die de wedstrijdsport wil promoten.

Dat we een bondcoach weg willen ,dat we geen onenigheden op EK's en WK's meer willen, Dat we met een groep het boulen op een hoger niveau willen tillen
kan alleen als we het adviesbureau daarvan kunnen overtuigen ,zodat daardoor er een bestuur komt dat daarin ook meegaat. (zonder de recreatiespelers te verwaarlozen)
en in samenwerking met de wedstrijdclubs alles naar een hoger niveau tillen.En de naam wedstrijdclub geldt voor elke club in Nederland waar spelers lid zijn die een w-licentie hebben.

Het gaat in ieder geval niet lukken door een beetje vaag op het forum beledigend proberen over te komen.

De groep mensen die ik ken steekt geld en vrije tijd in hun hobby in het belang van wedstrijdspelend Nederland
omdat het stuk voor stuk petanqueliefhebbers zijn waarbij clubbelang totaal niet aan de orde komt!
Als jullie lezers van dit forum ook van de sport petanque houden laat je dan horen op 1 van de zonale bijeenkomsten.!!!

mvg Bart
Ben het weer met je eens Bart.

Verder is er vanavond de eerste bijeenkomst met de bond en een van de zones.
Deze keer zone B (afdelingen 6, 7 en 9).
Ik ga samen met Bart vanuit PUK naar deze bijeenkomst en ga er maar vanuit dat wij onze stinkende best gaan doen om het belang van de wedstrijdsport pétanque duidelijk te maken.
Ik hoop op een vruchtbare avond en jullie lezen het vanzelf wel weer!!

Groetjes
Henk
mijn geluksgetal is 13

Plaats reactie