NJBB - Masters 2012

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
Anonymous

Re: NJBB - Masters 2012

Bericht door Anonymous » 27 sep 2012, 09:36

zou mooi zijn Feeb als dit klopt :wink:

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 27 sep 2012, 10:13

Inderdaad had ik dit nog niet goed gelezen...nou dan moeten we ons maar snel opgeven...ergens een toernooi spelen of invallen in een team, en dan hop, die masters in...Ik ben er klaar voor en goed in vorm.
Wie zoekt er nog een goede pointeur (eventueel milieu, en ach tireur kan ook wel eigenlijk, dus multi inzetbaar...) ? Eventueel als vierde man kan natuurlijk ook, indien gewenst.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

bas
4 Stars
4 Stars
Boules: obut match + 700/76

Bericht door bas » 17 okt 2012, 14:07

Zo de teams die de masters gaan spelen zijn bekend.

Zie alleen dat het team van Mul als laatste geplaatst is, omdat ze 5e in de NC zijn geworden???
volgens mij is eerst de nr 4 van de ranglijst daarna de nr 5 van de ranglijst,die zich hoort te plaatsen voor de masters en pas daarna de 5 van de NC??
Team Schillemans is als 3e geplaatst doormiddel van de team ranking, dus lijkt het me logisch dat team Schellekens zich als 4e plaatst??

Kwalificatie deelname EK mannen 2013 mannen
De winnaar van de NJBB Masters zal worden uitgezonden naar de EK mannen 2013.
De NJBB Masters is een invitatietoernooi en bestaat uit zes speeldagen plus een finale van “best of
five” tussen de nummers 1 en 2 na de zes speeldagen. Per speeldag worden zeven partijen op tijd
gespeeld. De zes speeldagen worden verdeeld over drie weekeinden in de periode november –
februari met de finale in maart. De winnaar van de NJBB Masters is nationaal triplettenkampioen en
wordt uitgezonden naar het EK mannen in 2013.
Voor deelname aan de NJBB Masters zullen de volgende equipes uitgenodigd worden.
De nummers 1, 2, 3 en 4 van de eindstand NC ereklasse, de equipe, die deelgenomen heeft aan het
vorige kampioenschap (WK of EK) mits bij het WK in de top 16 geëindigd, dan wel bij het EK in de top
8 en de nummers 1 t/m 3 van een daartoe in te stellen kwalificatieranglijst. Indien equipes zich zowel
via de NC als de kwalificatieranglijst kwalificeren voor de Masters, zal de nummer 4 van de
kwalificatieranglijst worden uitgenodigd, daarna zonodig de nummer 5 van de kwalificatieranglijst, de
nummer 5 van de NC en verder om en om.
Deze kwalificatieranglijst wordt samengesteld op basis van verdiende punten in daartoe aangewezen
toernooien. De punten worden toegewezen op basis van de eindstand van het toernooi (zie tabel).
De punten worden toegekend aan de equipe. In twee kwalificatietoernooien mag met één invaller
gespeeld worden.
Topsport kent geen compromissen!

het is GOED of het is SLECHT

bas
4 Stars
4 Stars

Bericht door bas » 17 okt 2012, 14:10

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 17 okt 2012, 15:03

bas schreef:Zo de teams die de masters gaan spelen zijn bekend.

Zie alleen dat het team van Mul als laatste geplaatst is, omdat ze 5e in de NC zijn geworden???
volgens mij is eerst de nr 4 van de ranglijst daarna de nr 5 van de ranglijst,die zich hoort te plaatsen voor de masters en pas daarna de 5 van de NC??
Team Schillemans is als 3e geplaatst doormiddel van de team ranking, dus lijkt het me logisch dat team Schellekens zich als 4e plaatst??

Kwalificatie deelname EK mannen 2013 mannen
De winnaar van de NJBB Masters zal worden uitgezonden naar de EK mannen 2013.
De NJBB Masters is een invitatietoernooi en bestaat uit zes speeldagen plus een finale van “best of
five” tussen de nummers 1 en 2 na de zes speeldagen. Per speeldag worden zeven partijen op tijd
gespeeld. De zes speeldagen worden verdeeld over drie weekeinden in de periode november –
februari met de finale in maart. De winnaar van de NJBB Masters is nationaal triplettenkampioen en
wordt uitgezonden naar het EK mannen in 2013.
Voor deelname aan de NJBB Masters zullen de volgende equipes uitgenodigd worden.
De nummers 1, 2, 3 en 4 van de eindstand NC ereklasse, de equipe, die deelgenomen heeft aan het
vorige kampioenschap (WK of EK) mits bij het WK in de top 16 geëindigd, dan wel bij het EK in de top
8 en de nummers 1 t/m 3 van een daartoe in te stellen kwalificatieranglijst. Indien equipes zich zowel
via de NC als de kwalificatieranglijst kwalificeren voor de Masters, zal de nummer 4 van de
kwalificatieranglijst worden uitgenodigd, daarna zonodig de nummer 5 van de kwalificatieranglijst, de
nummer 5 van de NC en verder om en om.
Deze kwalificatieranglijst wordt samengesteld op basis van verdiende punten in daartoe aangewezen
toernooien. De punten worden toegewezen op basis van de eindstand van het toernooi (zie tabel).
De punten worden toegekend aan de equipe. In twee kwalificatietoernooien mag met één invaller
gespeeld worden.
Ver(Ba)a(s) je niet!!!!!!!
Ik kan het ook niet anders invullen Bas. Ik zou ook zeggen dat team Schellekens of team van der Veen (allebei 21 punten) als 8ste door zou moeten gaan.

Ik zie ook dat er nu 2 reglementen in omloop zijn en artikel 1 sterk van elkaar verschillen

In de september-versie zijn er nog 3 sub-leden onder dit artikel en nu nog 2.
De datum van inschrijving 22-10 wijkt af van de eerdere datum 15-10 en het is nu gratis!!!!

Verder
1.2 De equipes, die zich gekwalificeerd hebben voor deelname aan de NJBB – Masters
dienen zich schriftelijk aan te melden vóór 22 oktober 2012. De aanmelding is definitief
zodra het inschrijfgeld op de rekening van de NJBB is gestort.
Het bestuur van de NJBB
stelt jaarlijks de hoogte van het inschrijfgeld vast. Voor 2012 is het inschrijfgeld op
€ 0,00 vastgesteld
.

Knap, 8 teams die niets gaan overmaken naar de penningmeester (kijkt wel elke dag op de afschriften hoop ik).

Het positieve is wel dat ze de punten van het 2e Haarlemse Pétanque Weekend niet hebben meegeteld! En terecht!
Er waren dit jaar dus 6 kwalificatietoernooien die meetelden!

Sterkte!
mijn geluksgetal is 13

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 17 okt 2012, 15:18

Betekent dit nu ook dat 1 van deze teams volgend jaar de EK gaat spelen?
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 17 okt 2012, 15:24

ik lees het precies t zelfde als Bas.
Team van Les Boules Fleuris en team Cas/Rob/Bas zouden hiervoor als eerste in aanmerking komen.
Alleen klopt t betreffende artikel niet. Hierin staat: ...........wordt vrijgekomen plaats ingenomen door de nummer 4 vande NC ereklasse vervolgens nummer 5 kwalificatie, de nummer 6 van de kwalificatie en daarna om en de volgende NC en kwalificatiecyclus.

Nummer 4 van NC was al geplaatst, nrs 1 t/m 4 van de NC ereklasse. Is dus een typefoutje misschien. Die 4 moet een 5 zijn, maar dan nog zou t moeten gaan tussen eerder genoemde teams.

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 17 okt 2012, 15:25

Febiunz schreef:Betekent dit nu ook dat 1 van deze teams volgend jaar de EK gaat spelen?
Ja het team wat als eerste eindigt na 6 speeldagen zal NL vertegenwoordigen.
Nr 2 en 3 worden door de bond naar een internationaal toernooi mogen

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 17 okt 2012, 15:28

NJBB – Masters 2012
De kwalificatieserie voor deelname aan de NJBB – Masters is achter de rug en de acht equipes zijn bekend. Deze zijn:
1 NC Noel Kempeneers Essa Agzoul Erik Telkamp Les Cailloux
2 NC Ad Wagenaars Wietse van Keulen Patrick Tuaux ’t Dupke
3 NC Geoffrey v Koppenhagen Simon op den Kelder Kees Koogje Midi
4 NC Eddie Hollestelle Ricardo Saarloos Tom van der Voort Petangeske
5 Kw Edward Vinke Mark Norder Martin Bakker Mix
6 Kw Boy Augustinus Marco Zeitzen Ferry Kamps Mix
7 Kw Jack Schillemans Mourad El Ansari Bert Van Dijk Mix
8 NC Dennis Mul Milan Heiligers Wil van Gestel Tilburg

De speeldata en -locaties zijn:
10 en 11 november bij PU Kennemerland in Haarlem;
1 en 2 december bij ’t Zwijntje in Apeldoorn;
15 en 16 december bij SPNN in Nieuwegein.
Voor de NJBB – Masters 2012 zal het onderstaande reglement worden toegepast.
Na afloop van de NJBB - Masters 2012 zal e.e.a. geëvalueerd worden en zo nodig aangepast voor 2013.
NJBB REGLEMENT NJBB – MASTERS 2012 SEPTEMBER 2012
Artikel 1 Deelname en toegankelijkheid
1.1 Aan de NJBB – Masters nemen acht tripletten deel, die zich gekwalificeerd hebben via de Nationale Competitie of de kwalificatiereeks van door het bondsbestuur aangewezen triplettentoernooien. De tripletten bestaan elk geheel uit mannen, die op 31 december van het jaar van spelen tenminste de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt en in het bezit zijn van een door de NJBB afgegeven Wedstrijdlicentie of een Nederlands paspoort hebben en een door de FIPJP erkende licentie.
1.2 De equipes, die zich gekwalificeerd hebben voor deelname aan de NJBB – Masters dienen zich schriftelijk aan te melden vóór 22 oktober 2012. De aanmelding is definitief zodra het inschrijfgeld op de rekening van de NJBB is gestort. Het bestuur van de NJBB stelt jaarlijks de hoogte van het inschrijfgeld vast. Voor 2012 is het inschrijfgeld op € 0,00 vastgesteld.
Artikel 2 Vervangers en invallers in de NJBB Masters
2.1 Vervangers zijn niet toegestaan.
2.2 Invallers zijn toegestaan tijdens twee van de zes speeldagen.
De invaller moet voldoen aan het gestelde in artikel 1.1 en mag niet hebben deelgenomen aan een eerder gespeelde ronde van de NJBB Masters.
Artikel 3 Wedstrijdsysteem en loting
3.1 Het wedstrijdsysteem is gebaseerd op zesmaal een halve competitie (zesmaal 7 partijen).
3.2 Elke speeldag vangt aan om 08.30 uur.
3.2.1 Er wordt gespeeld op tijd: 60 minuten plus zo nodig twee extra werpronden
3.2.2 Zodra een equipe dertien punten heeft gescoord is de wedstrijd geëindigd
3.2.3 Het verstrijken van de speeltijd wordt aangegeven middels een geluidssignaal. De werpronde wordt uitgespeeld en als dan de dertien punten nog niet bereikt zijn wordt de partij met een werpronde verlengd tot een maximum van twee werpronden. Indien na de tweede werpronde de stand gelijk is wordt een derde beslissende werpronde gespeeld.
3.3 De loting voor de eerste wedstrijdronde vindt plaats op de eerste dag van het toernooi, direct voorafgaand aan de eerste partij.
3.4 Vanaf de tweede wedstrijdronde wordt gespeeld volgens een vaststaand rooster waarbij getracht wordt de equipes zo min mogelijk op dezelfde banen te laten spelen.
Artikel 4 Speelterrein
4.1. Er wordt gespeel in een overdekte accommodatie met tenminste vier afgebakende banen van 15 bij 4 meter: Zo mogelijk verdeeld in tweemaal twee banen.
4.2. De lijnen zijn verlieslijnen.
4.3. Bij elke baan zijn drie zitplaatsen gecreëerd ten behoeve van de coaches en de scheidsrechter..
4.4. Aan tenminste twee zijden van het speelterrein is voldoende ruimte voor de toeschouwers.
4.5. Bij elke baan is een scorebord aanwezig waar tijdens de partij de stand op wordt bijgehouden. De coaches zijn verantwoordelijk voor het bijhouden van de stand.
Artikel 5 Toernooiorganisatie, -leiding en -administratie
5.1 De organisatie is in handen van een werkgroep bestaande uit leden van de toernooicommissie en de sectie topsport.
5.2 De toernooicommissie wijst de wedstrijdleider en vier scheidsrechters aan. Deze zijn gecertificeerd op niveau 3. Indien er gebruik gemaakt wordt van scheidsrechters niveau 2, dan is er een hoofdscheidsrechter niveau 3 aanwezig. Elke baan krijgt een scheidsrechter toegewezen.
5.3 Onverminderd de hem toegekende taken op grond van artikel 35 en 36 van het Toernooireglement Petanque houdt de wedstrijdleider een volledige administratie bij van de uitslag van de gespeelde partijen.
5.4 De wedstrijdleider draagt er zorg voor dat een volledig afschrift van de in artikel 6.3 bedoelde administratie binnen twee werkdagen bij de toernooicommissie aanwezig is.
Artikel 6 Tussenstanden en eindstand
6.1 Per speeldag wordt een stand opgemaakt op basis van de die dag gespeelde partijen. De stand is gebaseerd op het aantal gewonnen partijen en saldo. Op basis van deze stand worden de volgende wedstrijdpunten aan de equipes toegekend:
1e: 12 punten;
2e: 10 punten;
3e: 8 punten;
4e: 6 punten;
5e: 4 punten;
6e: 3 punten;
7e: 2 punten;
8e: 1 punt.
6.2 Na elke twee speeldagen wordt een tussenstand over de dan afgeronde speeldagen opgemaakt op basis van de gescoorde wedstrijdpunten.
6.3 Na zes speeldagen wordt een totaalstand opgemaakt op basis van totaal aantal wedstrijdpunten. Bij gelijke stand is het aantal gewonnen partijen en eventueel het totaalsaldo doorslaggevend voor de eindrangschikking.
Artikel 7 Prijzen
7.1 De nummer 1 in de eindstand over zes speeldagen kwalificeert zich voor deelname aan het eerstvolgende WK mannen danwel EK mannen. Zij krijgen een trainingsprogramma aangeboden met speciale aandacht voor de teambuilding en buitenlandse contacten.
7.2 De nummers 2 en 3 in de eindstand over de zes speeldagen zullen in overleg ingeschreven worden voor een internationaal toernooi buiten Nederland. De reis en verblijfkosten worden door de NJBB geregeld en vergoed.
Artikel 8 Afwijkende spelregels
Er wordt gespeeld volgens de regels van het Internationaal Spelreglement (Nederlandse uitgave) met de hieronder aangegeven afwijkingen.
8.1 De volgende werpronde is begonnen op het moment dat de laatst gegooide boule van de lopende speelronde tot stilstand is komen of het moment dat het but tijdens een werpronde op ongeoorloofd terrein is gekomen
8.2 Als na twee werppogingen het but nog niet reglementair is, zal de tegenstander het but op een door hen gekozen, reglementaire, plaats neerleggen. De equipe die het but na de twee werppogingen heeft moeten afstaan behoudt het recht de eerste boule te werpen.
8.3 De in artikel 20 van het ISP genoemde speeltijd van 1 minuut is voor de NJBB Masters teruggebracht naar 45 seconden.
Artikel 9 De vierde speler
De winnaar van de NJBB Masters kiest een vierde speler om deel uit te maken van de equipe tijdens het voorbereidingsprogramma voor en tijdens het WK- danwel EK-mannen. Deze vierde speler is een deelnemer van de NJBB Masters.

Concept tijdschema
08.30 uur start partij 1
10.00 uur start partij 2
11.30 uur start partij 3
13.00 – 13.45 uur lunchpauze
13.45 uur start partij 4
15.15 uur start partij 5
16.45 uur start partij 6
18.15 uur start partij 7
19.45 uur afsluiting

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 17 okt 2012, 16:01

eddie71 schreef:ik lees het precies t zelfde als Bas.
Team van Les Boules Fleuris en team Cas/Rob/Bas zouden hiervoor als eerste in aanmerking komen.
Eddie,

Het team van Les Boules Fleuris komt niet in aanmerking omdat die 21 punten hebben gekregen voor hun resultaat op het 2e HPW.
De punten die toegekend waren voor dit toernooi zijn uit de eindrangschikking weggehaald.
Bas/Cas en Rob komen wel in aanmerking lijkt mij!

Gr
Henk
Laatst gewijzigd door Henk de Kw op 17 okt 2012, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn geluksgetal is 13

Anonymous

Bericht door Anonymous » 17 okt 2012, 16:09

Tja Bassie protesteren en nu meteen, jullie worden hier dus echt even gena... :!:
Ik kan er niks aan doen maar het riekt toch weer naar vriendjespolitiek :!:
want als er een vriendje mee geholpen kan worden dan wordt op het laatste moment gewoon even het qualificatie-regelement aangepast ...wat een flop die Masters

jeu de bouler
1 Stars
1 Stars

Bericht door jeu de bouler » 17 okt 2012, 18:48

Zes dagen VIER scheidsrechters en een wedstrijdleider en misschien nog wat bobo's. Ik ben benieuwd wat dit weer aan declaraties gaat kosten.

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 17 okt 2012, 19:18

jeu de bouler schreef:Zes dagen VIER scheidsrechters en een wedstrijdleider en misschien nog wat bobo's. Ik ben benieuwd wat dit weer aan declaraties gaat kosten.
Hoezo?
mijn geluksgetal is 13

Sander
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT Match115 76/690

Bericht door Sander » 18 okt 2012, 20:04

eddie71 schreef: Alleen klopt t betreffende artikel niet. Hierin staat: ...........wordt vrijgekomen plaats ingenomen door de nummer 4 vande NC ereklasse vervolgens nummer 5 kwalificatie, de nummer 6 van de kwalificatie en daarna om en de volgende NC en kwalificatiecyclus. Nummer 4 van NC was al geplaatst, nrs 1 t/m 4 van de NC ereklasse. Is dus een typefoutje misschien. Die 4 moet een 5 zijn, maar dan nog zou t moeten gaan tussen eerder genoemde teams.
Volgens mij klopt dit wel, Eddie. Nr 4 van de NC is niet automatisch geplaatst. Als het WK-team bij de laatste 16 (of bij EK laatste 8 ) behaald zijn zij het 8e team. Alleen als dit niet gebeurt is Nr 4 NC als eerste aan de beurt.
Henk de Kw schreef: Ik kan het ook niet anders invullen Bas. Ik zou ook zeggen dat team Schellekens of team van der Veen (allebei 21 punten) als 8ste door zou moeten gaan.
Team vd Veen doet ook niet meer mee, Henk. Overigens had dit team 25 punten (A-comp gewonnen bij A/B/C) moeten krijgen ipv 21. Maar Hans en ik hebben met Sandy gespeeld die zeker niet in de categorie ‘mannen’ valt.

Dus na nr 4 NC is dan nr 5 Kwalificatie aan de beurt. Helemaal mee eens dus dat Schellekens/De Haan/Velthuijsen uitgenodigd hadden moeten worden.

En nu, Bas?

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 18 okt 2012, 22:33

Sander schreef: Team vd Veen doet ook niet meer mee, Henk. Overigens had dit team 25 punten (A-comp gewonnen bij A/B/C) moeten krijgen ipv 21. Maar Hans en ik hebben met Sandy gespeeld die zeker niet in de categorie ‘mannen’ valt.

Dus na nr 4 NC is dan nr 5 Kwalificatie aan de beurt. Helemaal mee eens dus dat Schellekens/De Haan/Velthuijsen uitgenodigd hadden moeten worden.

En nu, Bas?
Sander,

Je hebt helemaal gelijk. Ik was even vergeten dat Sandy een meisje was. Als Hans dat maar niet vergeet :D

En wat Bas betreft? Als wij het allemaal snappen dan moeten de opstellers van de reglementen dit toch minimaal ook kunnen?
Ik begreep dat ze op dit forum meelezen dus het gaat denk ik wel goed komen!
mijn geluksgetal is 13

Anonymous

Bericht door Anonymous » 19 okt 2012, 06:12

@Henk, ik ben benieuwd of ze daar ook de Ballen voor hebben om dit euvel te herstellen en hun fout toe te geven !!

bas
4 Stars
4 Stars

Bericht door bas » 19 okt 2012, 09:08

Team vd Veen doet ook niet meer mee, Henk. Overigens had dit team 25 punten (A-comp gewonnen bij A/B/C) moeten krijgen ipv 21. Maar Hans en ik hebben met Sandy gespeeld die zeker niet in de categorie ‘mannen’ valt.

En nu, Bas?
Nu staan we 1e reserve:(( maar volgend jaar gaan ze het wel anders doen :? DAAR HEBBEN WIJ NU WAT AAN!!!!!! :twisted:

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 19 okt 2012, 10:00

Sander schreef:
eddie71 schreef: Alleen klopt t betreffende artikel niet. Hierin staat: ...........wordt vrijgekomen plaats ingenomen door de nummer 4 vande NC ereklasse vervolgens nummer 5 kwalificatie, de nummer 6 van de kwalificatie en daarna om en de volgende NC en kwalificatiecyclus. Nummer 4 van NC was al geplaatst, nrs 1 t/m 4 van de NC ereklasse. Is dus een typefoutje misschien. Die 4 moet een 5 zijn, maar dan nog zou t moeten gaan tussen eerder genoemde teams.
Volgens mij klopt dit wel, Eddie. Nr 4 van de NC is niet automatisch geplaatst. Als het WK-team bij de laatste 16 (of bij EK laatste 8 ) behaald zijn zij het 8e team. Alleen als dit niet gebeurt is Nr 4 NC als eerste aan de beurt.
Henk de Kw schreef: Ik kan het ook niet anders invullen Bas. Ik zou ook zeggen dat team Schellekens of team van der Veen (allebei 21 punten) als 8ste door zou moeten gaan.

En nu, Bas?

Toch wel
8 en de nummers 1 t/m 3 van een daartoe in te stellen kwalificatieranglijst

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 19 okt 2012, 14:31

Als we nu is de nummer 5 van de 5 voorgelotecyclus van sint job in t goor een
barage met quadrage laten spelen tot de 8 op tijd tegen de 3 spelers die in de hoge hoed
gaan waarvan 3 licentienummers worden getrokken die dan met elkaar mogen spelen
voor aanvang van de masters doch na de avond ervoor na 20.00u.
dan is alles opgelost en lang niet zo ingewikkeld als nu.

mvg Bart

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 19 okt 2012, 15:45

Bij NC is het makkelijk te bepalen wie er 1, 2 , 3 etc is.
Daar heb je geen doublures van spelers.

Of het team van Bas vanuit de kwalificatie toernooien recht heeft op een plek hangt denk ik af of men van een geschoonde lijst of van de totale lijst uit gaat.

In een niet geschoonde lijst staan zij op een gedeelde 14e plaats en niet op een 5e plaats.

Andries

Plaats reactie